Angeleye Skrevet 15. august 2022 #161 Del Skrevet 15. august 2022 Oi, nå nærmer det seg skikkelig for deg! Du får prøve å nyte den siste tiden, selv om jeg skjønner godt at du begynner å bli lei 🤣 Men lykke til med den siste tiden 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 16. august 2022 #162 Del Skrevet 16. august 2022 Skjønner godt du begynner å bli klar til hun kommer. Godt å høre at du har fått litt mer ro. Ikke rart kroppen din krangler litt nå på slutten. Du bærer jo på en «ferdig» baby 🥰🥰 Lykke til med innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 16. august 2022 #163 Del Skrevet 16. august 2022 20 hours ago, Yrno said: Haha ja det har gått fryktelig fort og fryktelig sent på en gang Jeg synes tiden etter OUL har gått ganske fort, og siden mai har jo ukene bare rast avgårde 😮 Haha den middagslaginga er nesten blitt hellig! Mannen prøvde seg på å si at han gjerne kunne lage middag en del dager han også, og jeg bare "NEI! Det er det eneste jeg har!" 😂 Veldig greit med en del i frysa, så får vi se om jeg klarer å holde fingrene av fatet i ventetiden Det er faktisk god trøst å høre at vi er flere. Det føles ut som at alle i termingruppa enten har fått babyene sine allerede, eller har så mange tegn at fødselen garantert er rett rundt hjørnet 😪 Vi har også et veddemål på gang faktisk! Mannen har gjetta 21.august, min offisielle gjetning er 24.august (som er mens/EL-termin), og to andre i familien har gjetta 28.august og 30.august. Magefølelsen min har endra seg litt siden vi inngikk veddemålet da, så nå sier den 1.september 😅 Håper på spennende dager for oss begge fremover 😁 Helt enig! Trodde dette skulle bli verdens lengste sommer, men føles mer som tidenes korteste 🙈 Ikkesant? Når det liksom er den ene tingen man har og mannen gjerne må ta alt annet, da får han jammen sette seg pent ved bordet og vente på middag altså! Jøss, såpass ja? Jeg fikk beskjed av jm tidlig om å ikke melde meg inn i termingrupper fordi jeg ble så stresset av de, kjenner nå at hun hadde et poeng! Men vår tur kommer den også, de skjønne små bare koser seg veeeeldig inni magehuset sitt enda! ❤️ Blir spennende å se hvem som gjetter nærmest! Har dere noen gjetninger på vekt også? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 17. august 2022 Forfatter #164 Del Skrevet 17. august 2022 Angeleye skrev (På 16.8.2022 den 0.45): Oi, nå nærmer det seg skikkelig for deg! Du får prøve å nyte den siste tiden, selv om jeg skjønner godt at du begynner å bli lei 🤣 Men lykke til med den siste tiden 🥰 Jeg var så sykt innstilt på å gå til minst termin kjempelenge, så er nesten overrasket over hvor akutt lei jeg plutselig ble selv Tusen takk 🥰 Prøver2021 skrev (På 16.8.2022 den 7.59): Skjønner godt du begynner å bli klar til hun kommer. Godt å høre at du har fått litt mer ro. Ikke rart kroppen din krangler litt nå på slutten. Du bærer jo på en «ferdig» baby 🥰🥰 Lykke til med innspurten! Det er helt sant, og fort gjort å glemme hvor mye man egentlig bærer på og hvor fantastisk det egentlig er at kroppen har klart å lage en "ferdig" baby med alt det innebærer 😍 Tusen takk 🥰 Fiora skrev (18 timer siden): Helt enig! Trodde dette skulle bli verdens lengste sommer, men føles mer som tidenes korteste 🙈 Ikkesant? Når det liksom er den ene tingen man har og mannen gjerne må ta alt annet, da får han jammen sette seg pent ved bordet og vente på middag altså! Jøss, såpass ja? Jeg fikk beskjed av jm tidlig om å ikke melde meg inn i termingrupper fordi jeg ble så stresset av de, kjenner nå at hun hadde et poeng! Men vår tur kommer den også, de skjønne små bare koser seg veeeeldig inni magehuset sitt enda! ❤️ Blir spennende å se hvem som gjetter nærmest! Har dere noen gjetninger på vekt også? 😄 Hahaha japp! Middagen er min! Det høres ut som at du har en veldig klok jordmor 😅 De termingruppene gjør ikke noe godt om dagen kjenner jeg, men så klarer jeg ikke å la være og sjekke heller Det er en fin tanke at hun har det så godt inni der at hun ikke vil komme ut, hun kommer når hun kommer, og det er jo uansett hva ikke så lenge til vi endelig får treffe henne Ingen gjetninger på vekt, men på UL i uke 32 lå hun 8% over vekstkurva, men jeg tipper nesten hun er enda større jeg altså. Kanskje 4030g skal bli min gjetning på vekt Har du noen formening om hvor stor din lille skatt er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 17. august 2022 #165 Del Skrevet 17. august 2022 5 hours ago, Yrno said: Hahaha japp! Middagen er min! Det høres ut som at du har en veldig klok jordmor 😅 De termingruppene gjør ikke noe godt om dagen kjenner jeg, men så klarer jeg ikke å la være og sjekke heller Det er en fin tanke at hun har det så godt inni der at hun ikke vil komme ut, hun kommer når hun kommer, og det er jo uansett hva ikke så lenge til vi endelig får treffe henne Ingen gjetninger på vekt, men på UL i uke 32 lå hun 8% over vekstkurva, men jeg tipper nesten hun er enda større jeg altså. Kanskje 4030g skal bli min gjetning på vekt Har du noen formening om hvor stor din lille skatt er? Så absolutt en klok dame, jeg har vært utrolig heldig med henne! 🥰 Skjønner godt at det er vanskelig å ikke sjekke, men ja, du har nok laget et veldig godt magehus til henne siden hun trives så godt inni der! Hihi, så spennende! Må innrømme at jeg er litt på den at jeg foretrekker heller at babyen er litt stor fremfor litt liten, godt å vite at det er litt å gå på! Vi har også tippet rundt 4 her faktisk, mannen tror lille havner ganske nøyaktig rundt 4, jeg tror han havner på rundt 4,1 Har ligget i øvre normalområde på vekstkurven hele tiden, så blir veldig overrasket om det kommer en 3,5 kg baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 17. august 2022 Forfatter #166 Del Skrevet 17. august 2022 Fiora skrev (3 timer siden): Så absolutt en klok dame, jeg har vært utrolig heldig med henne! 🥰 Skjønner godt at det er vanskelig å ikke sjekke, men ja, du har nok laget et veldig godt magehus til henne siden hun trives så godt inni der! Hihi, så spennende! Må innrømme at jeg er litt på den at jeg foretrekker heller at babyen er litt stor fremfor litt liten, godt å vite at det er litt å gå på! Vi har også tippet rundt 4 her faktisk, mannen tror lille havner ganske nøyaktig rundt 4, jeg tror han havner på rundt 4,1 Har ligget i øvre normalområde på vekstkurven hele tiden, så blir veldig overrasket om det kommer en 3,5 kg baby! Så bra - føler jordmor har så mye å si, spesielt som førstegangs! Jeg har også vært kjempe heldig med min, og gleder meg til hver kontroll 🥰 Hihi ja, hun har det nok bare veldig godt der inne Jeg har også tenkt akkurat det faktisk! At hvis hun er litt større så har hun litt "ressurser" å ta av 😊 Høres ut som vi begge kan ligge an til å få store babyer da 😁 Både jeg og mannen var over 4kg, så bli ikke overrasket om lille ligger på noe sånn når hun endelig melder sin ankomst selv 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. august 2022 #167 Del Skrevet 18. august 2022 Ohoi nå nærmer det seg for deg 😍 spennende tider. Misunner deg litt som skal få se barnet ditt for første gang snart. Selv om jeg gjorde det for 14 dager siden, så er det bare sååå magisk 😍 Er du i termingruppa på FB? Den for August med MANGE medlemmer? Jeg synes det er festlig av og til og lese i slike grupper. Man må virkelig ta ting med en klype salt altså! Synes mange, spesielt førstegangs, stresser unødig mye. Skulle så gjerne ønske jeg klarte å slappe mer av og sette pris på tiden da jeg var førstegangs. Lett å si 10 år etter, umulig for meg å få til da jeg stod i det selv. et godt tips: alle som skryter av å ha «sovebaby»… Husk at ingenting varer evig Husker flere av de i tidligere termingrupper slet da ungen ble rundt 1 år og plutselig lagde leven på natta. Jeg bare: Karma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 21. august 2022 Forfatter #168 Del Skrevet 21. august 2022 Kakaoen skrev (På 18.8.2022 den 17.27): Ohoi nå nærmer det seg for deg 😍 spennende tider. Misunner deg litt som skal få se barnet ditt for første gang snart. Selv om jeg gjorde det for 14 dager siden, så er det bare sååå magisk 😍 Er du i termingruppa på FB? Den for August med MANGE medlemmer? Jeg synes det er festlig av og til og lese i slike grupper. Man må virkelig ta ting med en klype salt altså! Synes mange, spesielt førstegangs, stresser unødig mye. Skulle så gjerne ønske jeg klarte å slappe mer av og sette pris på tiden da jeg var førstegangs. Lett å si 10 år etter, umulig for meg å få til da jeg stod i det selv. et godt tips: alle som skryter av å ha «sovebaby»… Husk at ingenting varer evig Husker flere av de i tidligere termingrupper slet da ungen ble rundt 1 år og plutselig lagde leven på natta. Jeg bare: Karma Så koselig at du tar deg tiden til å stikke innom selv fra barselboblen 🥰 En dag nærmere for hver dag som går hvert fall 😁 Må innrømme at jeg synes denne siste ventingen er litt vanskelig - jeg er så engstelig for at det skal skje noe nå sånn helt på slutten.. Jeg gleder meg altså så mye til å bare få henne ut og få vite at alt forhåpentligvis bare er bra og flott med henne Så ja, jeg gleder meg helt vilt til å få holde henne for første gang nå altså Ja, har nok vært så dum at jeg ble medlem av den gitt! Haha det er vel akkurat sånn det er, etterpåklokskap er den beste klokskapen Jeg nyter etter beste evne, men er jammen ikke så lett heller gitt - gleder meg bare så veldig til hun kommer nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 22. august 2022 #169 Del Skrevet 22. august 2022 Veldig spennende her nå!! Blir gøy å se hvem som popper først (og hvem som får størst baby hihi) Har kanskje spurt før, men når fødte din egen mor? Og har du noen tegn på fødsel nå? Du er vel 40 uker i dag?? Fortsatt masse lykke til i innspurten, nå er det virkelig ikke lenge igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 23. august 2022 Forfatter #170 Del Skrevet 23. august 2022 40+1 Nå måtte jeg bare skrive litt for min egen del så jeg husker ting til senere, for denne dagen ble overhodet ikke som jeg hadde trodd 😅 Den siste halvannen/to ukene synes jeg lillemor har vært roligere enn tidligere. Det har vært masse aktivitet, men roligere bevegelser på en måte. Jeg har vært så nær ved å ringe føden flere ganger, men hver gang har jeg klart å overbevise meg selv om at alt nok er helt fint, og at hun tross alt beveger seg mye selv om det er litt roligere bevegelser. Vel, i dag var det også lite bevegelser. Jeg spiste godt, og drakk både sterk saft og oboy, og likevel fikk jeg langt færre bevegelser enn vanlig i løpet av den halvannen timen jeg satt. Til slutt ringte jeg mannen og sa jeg ville ringe føden bare for å høre med dem. Jeg håpte så klart å komme inn på en sjekk, og at jeg kunne få roet meg ned og slappe av mentalt de neste dagene frem mot fødselen. Klokka to var mannen på vei, og vi pratet om hva vi skulle handle på vei hjem. Vi kom inn på ctg, og selv om lillemor brukte god tid på å gi litt bevegelser fra seg så kviknet hun til etter hvert, og vi fikk beskjed om at målingen så bra ut. Vi fikk beskjed om at de ville ta en vekstkontroll med ultralyd før vi fikk dra. På ultralyden ble det tatt mål, og vi fikk beskjed om at lillemor var litt lita. Det kom som en stor overraskelse ettersom at hun tidligere har vært litt stor! Hun som tok ultralyden sa at hun skulle gi resultatet til lege, men at det kunne hende de ville sette meg i gang ila uka. Vi kom inn til legen, som sa mye det samme med igangsettelse ila uka, og stripping i dag. Han skulle bare høre med noen andre om planen før vi fikk dato og tidspunkt. Da han kom tilbake sa han at vi var i grenseland, men at siden hun både hadde flatet ut vekstmessig og jeg kjente mindre liv skulle jeg legges inn og settes i gang i kveld. Jeg var dønn sikker på at når han sa vi var i grenseland, så kom han til å si at vi var i grenseland til å bli satt i gang i det hele tatt, så jeg var mildt sagt uforberedt på i kveld! Mannen så like sjokkert ut stakkars, og vi så nok like lost ut begge to der vi ble geleidet ned på observasjonsposten på føden. Nå ligger jeg altså her, og har fått et kjempefint rom. Mannen har dratt en tur hjemom for å hente litt saker og ting, og jeg har fått middag 🥰 Det er visst travelt her, så nå ligger jeg bare og venter på at de skal sette inn ballong, men det kunne visst ta litt tid. Det går helt fint for min del, for jeg må si at jeg på ingen som helst mulig måte forventet å bli satt i gang i kveld 😅 Jeg vet det kan ta tid med igangsettelse, men nå kommer hun ila de neste dagene hvert fall 😍 Og må til slutt si FY SØREN JEG ER GLAD JEG HØRTE PÅ MAGEFØLELSEN MIN! 🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 23. august 2022 #171 Del Skrevet 23. august 2022 23 minutter siden, Yrno said: 40+1 Nå måtte jeg bare skrive litt for min egen del så jeg husker ting til senere, for denne dagen ble overhodet ikke som jeg hadde trodd 😅 Den siste halvannen/to ukene synes jeg lillemor har vært roligere enn tidligere. Det har vært masse aktivitet, men roligere bevegelser på en måte. Jeg har vært så nær ved å ringe føden flere ganger, men hver gang har jeg klart å overbevise meg selv om at alt nok er helt fint, og at hun tross alt beveger seg mye selv om det er litt roligere bevegelser. Vel, i dag var det også lite bevegelser. Jeg spiste godt, og drakk både sterk saft og oboy, og likevel fikk jeg langt færre bevegelser enn vanlig i løpet av den halvannen timen jeg satt. Til slutt ringte jeg mannen og sa jeg ville ringe føden bare for å høre med dem. Jeg håpte så klart å komme inn på en sjekk, og at jeg kunne få roet meg ned og slappe av mentalt de neste dagene frem mot fødselen. Klokka to var mannen på vei, og vi pratet om hva vi skulle handle på vei hjem. Vi kom inn på ctg, og selv om lillemor brukte god tid på å gi litt bevegelser fra seg så kviknet hun til etter hvert, og vi fikk beskjed om at målingen så bra ut. Vi fikk beskjed om at de ville ta en vekstkontroll med ultralyd før vi fikk dra. På ultralyden ble det tatt mål, og vi fikk beskjed om at lillemor var litt lita. Det kom som en stor overraskelse ettersom at hun tidligere har vært litt stor! Hun som tok ultralyden sa at hun skulle gi resultatet til lege, men at det kunne hende de ville sette meg i gang ila uka. Vi kom inn til legen, som sa mye det samme med igangsettelse ila uka, og stripping i dag. Han skulle bare høre med noen andre om planen før vi fikk dato og tidspunkt. Da han kom tilbake sa han at vi var i grenseland, men at siden hun både hadde flatet ut vekstmessig og jeg kjente mindre liv skulle jeg legges inn og settes i gang i kveld. Jeg var dønn sikker på at når han sa vi var i grenseland, så kom han til å si at vi var i grenseland til å bli satt i gang i det hele tatt, så jeg var mildt sagt uforberedt på i kveld! Mannen så like sjokkert ut stakkars, og vi så nok like lost ut begge to der vi ble geleidet ned på observasjonsposten på føden. Nå ligger jeg altså her, og har fått et kjempefint rom. Mannen har dratt en tur hjemom for å hente litt saker og ting, og jeg har fått middag 🥰 Det er visst travelt her, så nå ligger jeg bare og venter på at de skal sette inn ballong, men det kunne visst ta litt tid. Det går helt fint for min del, for jeg må si at jeg på ingen som helst mulig måte forventet å bli satt i gang i kveld 😅 Jeg vet det kan ta tid med igangsettelse, men nå kommer hun ila de neste dagene hvert fall 😍 Og må til slutt si FY SØREN JEG ER GLAD JEG HØRTE PÅ MAGEFØLELSEN MIN! 🙏 Så spennende!!!! Nå har du henne snart i armene dine! Veldig bra at du lyttet til magefølelsen og tok en sjekk - og ikke minst at sykehuset tok deg på alvor! Masse lykke til med igangsettelse og fødsel 😄❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. august 2022 #172 Del Skrevet 23. august 2022 Ååå så spennende 😍 Veldig bra du fulgte magefølelsen! Håper du får en god igangsettelse. Man blir jo litt tatt på senga. Da jeg skulle i gang med min første så sa de at de hadde litt mye å gjøre, så mulig jeg måtte dra hjem og komme tilbake dagen etter. Men de måtte bare undersøke meg. Og da de gjorde det sa ho, nei her kan vi bare ta vannet. Du skal ikke hjem! Da var jeg mentalt forberedt på en ting og vips snur det. Så forstår det godt. Skal heie masse på ballongen din gled deg til å tisse med en slange ut av musa. Det er skikkelig rar følelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 23. august 2022 #173 Del Skrevet 23. august 2022 Wow, så spennende! Bra du lyttet til magefølelsen! Masse lykke til 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 23. august 2022 #174 Del Skrevet 23. august 2022 Wow, nå skjer det faktisk! Masse-masse lykke til! 🥰 Håper fødselen går fint, og tenk at om kort tid er hun her! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 23. august 2022 #175 Del Skrevet 23. august 2022 Så spennende!! Masse lykke til 💗 Tenk nå er hun her snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 23. august 2022 #176 Del Skrevet 23. august 2022 Lykke til! 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 23. august 2022 #177 Del Skrevet 23. august 2022 Lykke til 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 27. august 2022 #178 Del Skrevet 27. august 2022 Åå så spennende! Hvordan går det med dere? ☺️☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 28. august 2022 Forfatter #179 Del Skrevet 28. august 2022 Etter både ballong og maksimum antall modningstabletter gikk det plutselig veldig fort (synes jeg) etter vannet ble tatt kvart på ti på fredagskveld. Etter en intens og lang pressedel kom endelig prinsessa vår ut på lørdagsmorgen 🥰 Hun er den fineste, søteste babyen noensinne (helt objektivt sett 🤭) og vi er så utrolig forelsket 🥰 Tenker å skrive fødselshistorien ordentlig etter hvert 💖 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 28. august 2022 #180 Del Skrevet 28. august 2022 Åjåjå, så fantastisk!! Gratulerer så mye!! Gleder meg til å høre historien 💗 Håper alt står bra til med dere 💗 Nyt den første tiden med din lille 💗💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå