Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

Tenk det - 2 trimester!! 🥰👏🏻 Tenk at babyen bare blir større og større for hver dag som går. Ikke rart du merker det på magen. Koselig at familien er i fyr og flamme! Fint med mulighet for barnevakt ❤️ 

Høres hektisk ut på jobb. Ta vare på deg selv ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med nytt trimester! 🥳 Jeg klarer heller ikke helt å følge med på hva som er riktig, men den helseoversikt-appen skal jo være veldig god, så stoler på den jeg også 😄

Veldig gøy med så engasjert familie! Men det der kunne fort blitt kleint ja, godt du tok det fint, jeg vet neimen ikke helt hva jeg selv hadde gjort om noen uoppfordret hadde tatt meg på magen nå :fnise:

Jeg sliter med akkurat det samme selv, for selv om jeg vet at jeg er gravid er det litt det samme som å vite at det er snø ute når jeg kikker gjennom vinduet innenfra på en måte - jeg klarer liksom ikke helt å skjønne det før jeg kjenner liv tror jeg, og da har jeg litt underbevisst de samme forventningene til meg selv som før. Hva med å høre med samboeren din om han kan hjelpe deg med å sette grenser? Jeg synes ofte det er enklere å ta meg en blund eller avslutte arbeidsdagen om mannen sier til meg at jeg ser sliten ut, eller har jobba nok for i dag og må ta vare på meg selv 🥰

Har vært litt fraværende de siste ukene ja, det kan bli litt mye innimellom å lese hva alle andre kjenner og ikke kjenner, da hopper jeg raskt på "nå er noe galt"-toget eller "hvorfor har ikke jeg kjent liv enda"-toget enda jeg egentlig vet at det er for tidlig eller at alt er som det skal, så da måtte jeg ha en liten pause fra forumet 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2022 at 9:50 PM, Ruskemor said:

Det var litt av en intuisjon ja! Og veldig koselig at de er i fyr og flamme over det kommende familiemedlemmet❤️

Dessverre ingen tips til selvdisiplin, annet enn at du må være streng med deg selv. Når du har pause har du pause, når dagene er over er dagen over. Ikke minst, ta vare på deg selv.

Ja, må si jeg ble mektig imponert over den! :fnise:

Det er helt sant! Jeg må forsøke å huske det, og faktisk gå vekk fra pcen! Blir fort sittende, og da blir det jobbing selv om jeg tenkte ta pause 🙈

On 2/24/2022 at 10:02 AM, Kakaoen said:

Gratulerer med nytt trimester :strix: Jeg trodde og det var i uke 14, men de sier så mye forskjellig, så hva skal man forholde seg til??

Godt intuisjonen til familiemedlemmet stemte da? Kunne jo vært kjempekleint om du bare hadde spist litt mye den siste tiden :fnise: 
Gøy at familien er skikkelig giret. Sånn er det jo gjerne når det er førstemann som kommer :rodmer: 

Tips til å roe ned?? Nei si det du. Jeg har jo samme problemet. Pleier ikke roe ned før ETTER det har smelt! Så vil ikke si at det er et godt tips akkurat.
Men prøv å tenk over at nå og i 6 mnd fremover så er det DU som er viktigst. Du skal jo mest sannsynlig ikke gå rundt og ruge så veldig mange år av livet ditt. Dette er jo egentlig for en veldig kort periode. Så det å lytte til deg selv er viktig. Og det er absolutt INGEN arbeidsgivere som noen gang har takket en gravid for å ha jobbet seg så i hjel at de blir sykemeldt :nigo: Min erfaring er at arbeidsgivere ikke merker at du jobber deg ihjel heller :sjenert: 

Ja, fikk meg en positiv overraskelse der! Kanskje appen teller det som 2. trimester i og med at jeg er inne i den 14. uken, selv om den ikke er fullført enda? 🤔

Haha, det ble faktisk en del vitsing om det etterpå, det kunne jo ha vært hjemmekontorkilo familiemedlemmet påpekte :ler: Ja, veldig stas å se hvor mye glede denne lille sprer allerede! 🥰

Nettopp sånn er jeg også.. er så fort gjort å bare drive på litt til og litt til, det går jo bra helt til det ikke går bra! …i dag tok jeg på meg enda et verv også 🙈

Helt sant, det er jo bare noen få måneder av et helt arbeidsliv at man går gravid! Tror jeg må bli flinkere til å linne meg selv på det, bare så typisk at det er bemanningskrise på jobb akkurat nå. Men det er jo egentlig arbeidsgivers problem, ikke mitt! :jepp:

On 2/24/2022 at 11:32 AM, Prøver2021 said:

Tenk det - 2 trimester!! 🥰👏🏻 Tenk at babyen bare blir større og større for hver dag som går. Ikke rart du merker det på magen. Koselig at familien er i fyr og flamme! Fint med mulighet for barnevakt ❤️ 

Høres hektisk ut på jobb. Ta vare på deg selv ❤️

Ja, plutselig gikk det unna! 🥰 Helt utrolig fascinerende tanke, at lille der inne allerede er en liten baby på ordentlig! ❤️

Tusen takk, jeg må prøve på det ❤️

On 2/24/2022 at 12:49 PM, Yrno said:

Så gøy med nytt trimester! 🥳 Jeg klarer heller ikke helt å følge med på hva som er riktig, men den helseoversikt-appen skal jo være veldig god, så stoler på den jeg også 😄

Veldig gøy med så engasjert familie! Men det der kunne fort blitt kleint ja, godt du tok det fint, jeg vet neimen ikke helt hva jeg selv hadde gjort om noen uoppfordret hadde tatt meg på magen nå :fnise:

Jeg sliter med akkurat det samme selv, for selv om jeg vet at jeg er gravid er det litt det samme som å vite at det er snø ute når jeg kikker gjennom vinduet innenfra på en måte - jeg klarer liksom ikke helt å skjønne det før jeg kjenner liv tror jeg, og da har jeg litt underbevisst de samme forventningene til meg selv som før. Hva med å høre med samboeren din om han kan hjelpe deg med å sette grenser? Jeg synes ofte det er enklere å ta meg en blund eller avslutte arbeidsdagen om mannen sier til meg at jeg ser sliten ut, eller har jobba nok for i dag og må ta vare på meg selv 🥰

Har vært litt fraværende de siste ukene ja, det kan bli litt mye innimellom å lese hva alle andre kjenner og ikke kjenner, da hopper jeg raskt på "nå er noe galt"-toget eller "hvorfor har ikke jeg kjent liv enda"-toget enda jeg egentlig vet at det er for tidlig eller at alt er som det skal, så da måtte jeg ha en liten pause fra forumet 😅

Er det jeg tenker også! Hvis det står en ting i Helseoversikt, og noe annet i en annen app, velger jeg alltid å stole på Helseoversikt! :Nikke:

Hihihi, ja, litt ekstra mage kunne jo fort ha kommet av den korte veien til kjøkkenet fra hjemmekontoret også! :ler:

Akkurat sånn er det! Godt forklart! Durer på i samme tempo, det går jo bra og formen er helt ok. Min kjære er dessverre minst like dårlig på det som meg, men han stopper meg hvertfall som regel fra å jobbe overtid, så det er en god start! 😊

Skjønner deg så godt - da er det nok både viktig og riktig å ta litt pause fra nettet! Veldig hyggelig å se deg tilbake da, du har vært savnet ❤️ Håper du føler deg litt tryggere på graviditeten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3

I dag hadde jeg min første opplevelse av skikkelig gravid aversjon til mat tror jeg! Jeg begynte jo ganske tidlig å få avsmak mot cola, men det er mer sånn at jeg ikke syns det smaker så godt lenger.

Men altså i dag! Jeg lagde meg speilegg med knust plomme til lunsj, akkurat sånn jeg liker dem. Gledet meg skikkelig! Merket da jeg sto og stekte at lukten stakk litt i nesen, men tenkte det sikkert ikke var noe å bry seg om, egg lukter jo litt.

Da jeg satte meg for å spise rakk jeg å ta en eneste bit før den var i ferd med å komme i retur! FY så kvalm jeg ble, fikk det helt kastet over meg. Skjønte med en gang at det var graviditeten som gjorde det, eggene var det ingenting galt med, helt ferske.

Tok med meg eggene inn på kontoret til mannen siden han hadde hjemmekontor i dag og spurte om han ville ha. Før han rakk å svare, måtte jeg bare gå på kjøkkenet og sette fra meg hele stasen, ble så kvalm av å lukte på de!! :haar:

Lagde meg et par skiver med syltetøy i stedet, de var aldeles utsøkt! Mannen spiste eggene uten å kny, ikke har han blitt dårlig heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig at kroppen bare bestemmer seg for at noe er ekkelt😅 men bra skive med syltetøy falt i smak! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le litt for meg selv når jeg leser dette :fnise: Disse hormonene er jo så utrolig underlige! Og hva som frister og spise snur FORT. Er jo helt vilt. Stakkars mannfolka som ikke skjønner noenting :ler: 

Jeg kan ikke komme på at jeg har fått avsmak på noe spesielt denne gangen. Men noen ting jeg bare måtte ha i begynnelsen av graviditeten frister ikke litt en gang nå.
Forrige gang jeg var gravid taklet jeg ikke kjøleskapslukt.. kunne kaste opp etter jeg hadde vært i kjøleskapet for å hente noe :ler: Veldig upraktisk! Orka ikke være på kjøkkenet om mannen lagde noe mat!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at jeg har vært savnet 💖 Går mye bedre sånn sett nå ja, men kjenner at hvis lille bruker veldig lang tid på å gi lyd fra seg inni der kan det bli nødvendig med en ny pause 😅

Godt han hvert fall stopper deg fra overtid, men pass på det selv - det er så mye lettere å roe ned nå (selv om det heller ikke er lett) enn og komme seg igjen om man først ryker på en smell 💖

Jeg måtte le høyt da jeg leste oppdateringen din - kjenner meg så igjen 😂 Vet ikke hvor mange forskjellige ting jeg har dumpet på mannen i løpet av denne graviditeten til nå, men det er ikke få 🙈 Jeg måtte avstå fra et middagsselskap til og meg fordi jeg ble dårlig bare av tanken på maten de skulle servere, og jeg elsker det jo til vanlig! Kjemperart det der altså 😅 I første trimester synes jeg sjokolade var ekkelt liksom, nesten synd at det gikk over 🙊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2022 at 8:17 PM, Ruskemor said:

Så merkelig at kroppen bare bestemmer seg for at noe er ekkelt😅 men bra skive med syltetøy falt i smak! 

Ja, er ikke det underlig? 🙈 Veldig glad for at jeg (enn så lenge) får beholde syltetøyet mitt :fnise:

On 2/25/2022 at 11:16 PM, Kakaoen said:

Jeg måtte le litt for meg selv når jeg leser dette :fnise: Disse hormonene er jo så utrolig underlige! Og hva som frister og spise snur FORT. Er jo helt vilt. Stakkars mannfolka som ikke skjønner noenting :ler: 

Jeg kan ikke komme på at jeg har fått avsmak på noe spesielt denne gangen. Men noen ting jeg bare måtte ha i begynnelsen av graviditeten frister ikke litt en gang nå.
Forrige gang jeg var gravid taklet jeg ikke kjøleskapslukt.. kunne kaste opp etter jeg hadde vært i kjøleskapet for å hente noe :ler: Veldig upraktisk! Orka ikke være på kjøkkenet om mannen lagde noe mat!

Ja, virkelig! Ikke rart mannfolka ikke henger med i svingene, jeg henger knapt med selv :ler:

Det hørtes slitsomt ut med kjøleskapslukten, man må jo gjerne holde ut med den for å komme til alt det gode inni kjøleskapet! 😅

On 2/26/2022 at 8:39 AM, Yrno said:

Så koselig at jeg har vært savnet 💖 Går mye bedre sånn sett nå ja, men kjenner at hvis lille bruker veldig lang tid på å gi lyd fra seg inni der kan det bli nødvendig med en ny pause 😅

Godt han hvert fall stopper deg fra overtid, men pass på det selv - det er så mye lettere å roe ned nå (selv om det heller ikke er lett) enn og komme seg igjen om man først ryker på en smell 💖

Jeg måtte le høyt da jeg leste oppdateringen din - kjenner meg så igjen 😂 Vet ikke hvor mange forskjellige ting jeg har dumpet på mannen i løpet av denne graviditeten til nå, men det er ikke få 🙈 Jeg måtte avstå fra et middagsselskap til og meg fordi jeg ble dårlig bare av tanken på maten de skulle servere, og jeg elsker det jo til vanlig! Kjemperart det der altså 😅 I første trimester synes jeg sjokolade var ekkelt liksom, nesten synd at det gikk over 🙊

Det er nok en god strategi, er så utrolig viktig å ta vare på seg selv og gjøre det en føler er riktig for seg i disse månedene! 🥰

Haha, vet ikke om man skal synes synd på disse mannfolkene som står ut med alt det rare vi gjør, eller om de egentlig er litt heldig som får dumpet det ene og det andre av smakelige delikatesser i fanget til stadighet :ler:

…Jeg har også fått tilbake lysten på sjokolade, den lysten kunne jeg godt vært foruten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0

Herremin, er jeg virkelig 14 fullgåtte uker allerede? Det føles utrolig bra! :bolledeig: Og nå legger jeg 1. trimester bak meg uansett hva appene sier, nå er jeg faktisk i 2. trimester uansett hvordan man regner 😍

De siste dagene har vært fylt med medisinske problemstillinger. Mannen har fått korona (😱), han har nok hatt det en ukes tid da han har gått og vært halvsnufs en stund. Jeg tester og tester, og foreløpig er testene negative, håper 2 hestedoser moderna har tatt støyten! 🤞🏼

I tillegg skulle hunden på undersøkelse hos hjertespesialist i dag på grunn av en kjent hjertefeil. Der fant dyrlegen noe annet som må undersøkes ytterligere, så da ble ny time hos dyrlege førstkommende fredag. Ikke farlige ting noe av det heldigvis, men sånt som bør tas tak i.

På toppen har jeg fått den store atomskrekken. Det er så forferdelig det som skjer i Europa for tiden, og jeg bruker altfor mye tid på å bekymre meg. Jeg visste jo ikke en gang om disse jod pillene som er så viktig for gravide, så har vært en av de som har lett høyt og lavt etter muligheter for å få tak i det gjennom helgen. Heldigvis fikk jeg bestilt opp via et fysisk apotek og fikk hentet ut pillene i dag - for en lettelse! 

Følte meg som en skikkelig dårlig kommende mor da jeg ikke har tenkt den fjerneste tanke en gang på å ha sånt i orden! Er mye man skal tenke på når man har ansvaret for en liten en som er totalt avhengig av at vi greier å gjøre «jobben vår» 😅

Men det går seg til alt sammen vel, og man lærer underveis.

Legger ved en side fra bullet journalen min hvor jeg har laget en kort kort oppsummering av 1. trimester! Ble så fornøyd med de små biene mine, så må skryte litt 😉🐝

CF2C9A69-4A33-416E-B42F-DBD8BC724EA5.jpeg

Endret av Fiora
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2. Trimester!

Krysser fingrene for at korona, holder seg unna deg! 

Stakkars vofsen, det er så fælt når de ikke er frisk❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2. trimester 🥳 

Håper du slipper unna korona 🤞🏽 

Hvis det er noen trøst så hadde ikke jeg heller så mye greie på dette med jod for gravide 😰 Så jeg har også lett febrilsk etter dette de siste dagene. 

Så utrolig fin bullet journal du har laget! blir sikkert gøy å se tilbake på slike sider om 1-2-5 og 10 år 🤩 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker :strix: 

Så herlig med en slik bullet journal. Veldig stas å se tilbake på den. Og det kommer ungen til å synes også!

Håper du slipper korona, men jeg tviler. Synes alle får det. Men håper du ikke blir så voldsomt syk!

Atomskrekken ja.. Jeg fant Jodix på vitus nettapotek om fredag. BESTILL :ler: Har tenkt lenge på å ha det i hus, men ikke ordna det før nå. Men jeg prøver å distansere meg litt fra denne krigen. Er helt grusomt å tenke på om dette skjer når vi først ser slutten på koronahelvette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ruskemor said:

Hurra for 2. Trimester!

Krysser fingrene for at korona, holder seg unna deg! 

Stakkars vofsen, det er så fælt når de ikke er frisk❤️ 

Jaaaa! :strix:

Det håper jeg virkelig! Men vanskelig å holde meteren hjemme, så spørs vel 🤔

Aldri noe hyggelig å få vite at de kanskje går og plages, men hvertfall fint å kunne få hjelp 🥰

2 hours ago, alilja said:

Hurra for 2. trimester 🥳 

Håper du slipper unna korona 🤞🏽 

Hvis det er noen trøst så hadde ikke jeg heller så mye greie på dette med jod for gravide 😰 Så jeg har også lett febrilsk etter dette de siste dagene. 

Så utrolig fin bullet journal du har laget! blir sikkert gøy å se tilbake på slike sider om 1-2-5 og 10 år 🤩 

Jaaa! :bolledeig:

Det håper virkelig jeg også! 😳

Det er litt trøst at det ikke er bare meg, har fått inntrykk av at dette er noe alle burde visst, men jeg har ikke hørt et ord om det 🙈 Fikk du tak i til slutt?

Tusen takk! Er veldig fint å sitte og pusle med når man ikke orker gjøre så mye! Er det jeg tror også, gjetter at man fort glemmer mye detaljer fra disse månedene, også er det jo kanskje litt gøy for lille i magen å se på om noen år 🥰

2 hours ago, Kakaoen said:

14 uker :strix: 

Så herlig med en slik bullet journal. Veldig stas å se tilbake på den. Og det kommer ungen til å synes også!

Håper du slipper korona, men jeg tviler. Synes alle får det. Men håper du ikke blir så voldsomt syk!

Atomskrekken ja.. Jeg fant Jodix på vitus nettapotek om fredag. BESTILL :ler: Har tenkt lenge på å ha det i hus, men ikke ordna det før nå. Men jeg prøver å distansere meg litt fra denne krigen. Er helt grusomt å tenke på om dette skjer når vi først ser slutten på koronahelvette!

Jaaa, ordentlig skikkelig offisielt 2. trimester! :hoppendeglad: 

Ja, tror det kan være gøy å ha til siden, og håper det kan være til glede for lille i magen å se på senere! 🥰

Det spørs nok om det er mulig å slippe unna ja, var vel det myndighetene sa også, så godt som alle kommer til å få det, så må vel bare igjennom det :sjenert:

Så fint at du har fått tak i! Det er jo en trygghet i å hvertfall vite at man har det i hus. Det var jo ikke dette vi trengte noen av oss nå som vi endelig ser slutten på pandemien, så skal det dukke opp noe annet fælt… huff, vi får håpe de finner en løsning raskt! 😔

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!! Tenk at du er ferdig med første trimester. Håper du slipper unna korona og at det går bra med hunden 🥰 Gleder meg til å følge deg fremover!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Prøver2021 said:

Hurra!! Tenk at du er ferdig med første trimester. Håper du slipper unna korona og at det går bra med hunden 🥰 Gleder meg til å følge deg fremover!

Ja, tiden begynner nok å rase avgårde nå! 😍 foreløpig har jeg greid å holde koronaen unna, og hunden er i fin form ❤️

Tusen takk snille du! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2

I natt drømte jeg at det er en liten jente som bor inni magen min :babyjente:❤️ Er også den følelsen jeg har hatt hele tiden. Det kinesiske fødselskartet sier på sin side at det er en liten gutt der inne! 

Kjenner jeg blir mer og mer spent på kjønn. Ikke at det egentlig betyr noe, men det er jo av praktisk betydning :jepp:

Vi er stadig vekk innom temaet navn. Har et par veldig sterke kandidater på både gutte- og jente siden og må si jeg er veldig fornøyd med at jeg og mannen ser ut til å være relativt enig på den fronten! 

I dag er jeg ganske sliten, som nevnt tidligere er det mye på jobb for tiden, men det er så mye spennende som skjer så holder tempoet oppe! Men, gleder meg til helg nå! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+5

Kjenner jeg begynner å komme inn i et «bekymringsspor». Venter på at magen skal vokse mer, syns jeg har mye hodepine og mye hjertebank, synes også det er rart at jeg fremdeles er så totalt utmattet! Mannen må gjøre alt fra klesvask, til oppvask og middagslaging for tiden, jeg klarer ikke presse meg til det mer
(fordelen er jo at det blir mye take-out når mannen ikke føler for å gjøre disse tingene :fnise:).

Jeg hadde en eneste oppgave denne helgen, nå er vi kommet til søndag kveld og jeg har fremdeles ikke funnet energien til å gjøre det.

Leser rundt omkring at energien bør ha kommet tilbake nå. Folk føler seg mer som seg selv, men jeg blir fremdeles andpusten av en 30 minutters gåtur med hunden.

Vet ikke jeg… får håpe jeg bare bruker litt lenger tid enn andre 🙈

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (12 timer siden):

14+5

Kjenner jeg begynner å komme inn i et «bekymringsspor». Venter på at magen skal vokse mer, syns jeg har mye hodepine og mye hjertebank, synes også det er rart at jeg fremdeles er så totalt utmattet! Mannen må gjøre alt fra klesvask, til oppvask og middagslaging for tiden, jeg klarer ikke presse meg til det mer
(fordelen er jo at det blir mye take-out når mannen ikke føler for å gjøre disse tingene :fnise:).

Jeg hadde en eneste oppgave denne helgen, nå er vi kommet til søndag kveld og jeg har fremdeles ikke funnet energien til å gjøre det.

Leser rundt omkring at energien bør ha kommet tilbake nå. Folk føler seg mer som seg selv, men jeg blir fremdeles andpusten av en 30 minutters gåtur med hunden.

Vet ikke jeg… får håpe jeg bare bruker litt lenger tid enn andre 🙈

Snart 15 uker, hei hvor tiden flyr! 😄

Jeg føler jeg har vært i et evig bekymringsspor siden vi startet prøveperioden, så kjenner meg godt igjen her! Nå om dagen venter jeg så veldig på å kjenne første sikre tegn på liv inni der, og håper så veldig det ikke lar vente så altfor lenge på seg 🥰

For min del har formen gradvis blitt bedre og bedre siden rundt uke 11, men jeg orker jo ikke på langt nær like mye som før likevel. Jeg er ikke i nærheten av så sliten som det du beskriver her da, og da er det første som slår meg at jeg ville kontaktet legen for å få tatt litt blodprøver og sjekket at du ikke har fått noen mangler av noe slag. Om ikke annet skader det jo ikke å utelukke at det er det som gjør deg så sliten 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det et par uker til så tenker jeg kaaanskje du merker bedring. Har ikke du også hatt korona? eller er du en av de få som ikke har det? :ler: Har mista oversikten. Føler alle har hatt dette nå.

Her svinger energien skikkelig. Etter jeg ble forkjølet forrige uke forsvant den igjen. I går lå jeg bare på sofaen. Fikk kommet oss på butikken OG jeg klarte lage middag. Ellers ingenting.. Jeg sov på sofaen mens ho Johaug tok gullet sitt :ler: 

Mens i dag var energien bedre igjen.

Dette var svaret jeg begynte på i går :ler: Men så ble jeg avbrutt av en unge som spydde i dobbeltsenga vår :sjenert: 

Hvor lenge er det til neste kontroll? OUL eller JM? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Yrno said:

Snart 15 uker, hei hvor tiden flyr! 😄

Jeg føler jeg har vært i et evig bekymringsspor siden vi startet prøveperioden, så kjenner meg godt igjen her! Nå om dagen venter jeg så veldig på å kjenne første sikre tegn på liv inni der, og håper så veldig det ikke lar vente så altfor lenge på seg 🥰

For min del har formen gradvis blitt bedre og bedre siden rundt uke 11, men jeg orker jo ikke på langt nær like mye som før likevel. Jeg er ikke i nærheten av så sliten som det du beskriver her da, og da er det første som slår meg at jeg ville kontaktet legen for å få tatt litt blodprøver og sjekket at du ikke har fått noen mangler av noe slag. Om ikke annet skader det jo ikke å utelukke at det er det som gjør deg så sliten 🧡 

Javisst! 😄 

Ja, nå skjønner jeg hvordan du har det! Er nok ikke så lenge før det er mulig å kjenne noe fysisk nå! Har du kjent noe til nå? Jeg hadde noe som kjentes ut som en rask liten sommerfuglvinge tidligere i dag, men det kan jo like gjerne være luft. Vanskelig å vite :fnise:

Så deilig å kjenne på bedre form! Jeg dro til legen i dag. De tok ikke blodprøver, mente at det var like normalt å være tappet for energi som å føle seg bedre. Hun sykemeldte 20% da, så håper det er akkurat den lille timen om dagen som skal til for å få litt mer overskudd til hjem og samliv også ❤️

7 hours ago, Kakaoen said:

Gi det et par uker til så tenker jeg kaaanskje du merker bedring. Har ikke du også hatt korona? eller er du en av de få som ikke har det? :ler: Har mista oversikten. Føler alle har hatt dette nå.

Her svinger energien skikkelig. Etter jeg ble forkjølet forrige uke forsvant den igjen. I går lå jeg bare på sofaen. Fikk kommet oss på butikken OG jeg klarte lage middag. Ellers ingenting.. Jeg sov på sofaen mens ho Johaug tok gullet sitt :ler: 

Mens i dag var energien bedre igjen.

Dette var svaret jeg begynte på i går :ler: Men så ble jeg avbrutt av en unge som spydde i dobbeltsenga vår :sjenert: 

Hvor lenge er det til neste kontroll? OUL eller JM? :) 

Håper det! Dro til legen i dag, og hun mente det var helt normalt å være så sliten og at det kunne forbli sånn hele svangerskapet! Hun sykemeldte meg 20%, så håper det hjelper litt 😊 Min mann har hatt korona nylig, men jeg slapp på mirakuløst vis unna - er veldig fornøyd med akkurat det! :jepp:

Usj ja, en forkjølelse er ikke akkurat noen energiboost! Også syke barn i tillegg! Det høres ut som du hadde en kveld jeg absolutt ikke misunner 🙈 Håper formen er bedre i dag?

Har ikke ny kontroll før OUL, men skal tilbake til fastlegen for oppfølging om 2 uker, så det føles bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...