Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Ruskemor said:

Min erfaring er at folk glemmer meg når jeg ikke har det oppe på Facebook 😂 så er kun aller nærmeste familie som husker på det😅

Jeg tenker at det er lov å spørre, men at man da må godta et nei. Som sagt din kropp, du bestemmer og du har lov å si nei.

Hurra for 10 uker😁

Og kjedelig med litt rosa utflod, men det er nok ikke farlig. Har inntrykk av at de fleste opplever det.

Jaaa, 10 uker er enda en milepæl og et stort skritt nærmere uke 12! :hjerter:

Det var veldig skremmende! Jeg som har vært så glad for å slippe noe sånt hele veien! Men ja, håper og tror det bare var en tilfeldighet. Trøster meg med at det står om det overalt, da må det jo være ganske vanlig og mange som opplever det!  :Nikke:

50 minutter siden, alilja said:

hurra for 10 uker 🥳🥳 

Tusen takk! :hoppendeglad: Uke 12 nærmer seg med stormskritt nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 10 uker og to-sifferet :strix: 

Godt vi er flere "bursdags-hatere" her :ler: Jeg synes det er gøy å gi andre oppmerksomhet på sin bursdag, HATER det når jeg har bursdag! Har også tatt det bort fra FB og Snap! Gidder ikke få gratulasjoner av folk jeg gikk på ungdomsskolen med :fnise:  Litt morsomt, men sist jeg hadde bursdag så var det da INGEN på jobb som hadde fått det med seg! Jeg satt der i lunsjen og humret for meg selv og synes det var kjempegøy at ingen husket meg :ler: De fant ut av det på kvelden og alle bare HVORFOR sa du ikke noe??? Jeg gidder ikke sitte der og bare: Hei, jeg har bursdag i dag. Takk for at ingen av dere husker det :ler: 

Ikke noe mer rosa utflod? Er jo faktisk et mareritt når det dukker opp noe farge nedi der. Jeg har ikke opplevd det i dette svangerskapet, men jeg tror jeg gjorde det i forrige. Man blir lett tullerusk!

7000 for testen er mye ja, men så en på en gruppe som hadde brukt 16 000 for at de skulle få vite kjønn 🤯 Altså, klarer man  vente to mnd til så får man jo vite det gratis. Men det er meg da :fnise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kakaoen said:

Hurra for 10 uker og to-sifferet :strix: 

Godt vi er flere "bursdags-hatere" her :ler: Jeg synes det er gøy å gi andre oppmerksomhet på sin bursdag, HATER det når jeg har bursdag! Har også tatt det bort fra FB og Snap! Gidder ikke få gratulasjoner av folk jeg gikk på ungdomsskolen med :fnise:  Litt morsomt, men sist jeg hadde bursdag så var det da INGEN på jobb som hadde fått det med seg! Jeg satt der i lunsjen og humret for meg selv og synes det var kjempegøy at ingen husket meg :ler: De fant ut av det på kvelden og alle bare HVORFOR sa du ikke noe??? Jeg gidder ikke sitte der og bare: Hei, jeg har bursdag i dag. Takk for at ingen av dere husker det :ler: 

Ikke noe mer rosa utflod? Er jo faktisk et mareritt når det dukker opp noe farge nedi der. Jeg har ikke opplevd det i dette svangerskapet, men jeg tror jeg gjorde det i forrige. Man blir lett tullerusk!

7000 for testen er mye ja, men så en på en gruppe som hadde brukt 16 000 for at de skulle få vite kjønn 🤯 Altså, klarer man  vente to mnd til så får man jo vite det gratis. Men det er meg da :fnise: 

Jaaa! :strix:

Haha, herlig! Absolutt godt vi er fler! Enig med deg, mye morsommere å feire alle andre :fnise: Jeg fikk også til det en gang faktisk, kom meg igjennom hele dagskiftet, kveldsskiftet hadde dessverre fått det med seg, så de dro med seg hele gjengen på bursdagssang til vaktskifte 🙈

Ikke sett noe mer til det! Håper virkelig ikke jeg ser noe mer heller, det var forferdelig skremmende! Men hadde akkurat tatt en yoga økt blant annet med noen litt krevende bro-øvelser, så lurer på om det kan ha kommet av belastning i bekkenområdet? 🤔 Blir ihvertfall å ta det veldig rolig og forsiktig frem til mandag nå!

Bruke penger på å finne ut kjønn er jo i det hele tatt litt tøysete :ler: Skjønner ikke at folk er så opptatt av det, mulig det er klisje, men at lille er frisk er faktisk det eneste som er viktig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 

Da ble det TUL+NIPT på meg i dag i stede for på mandag!

Like etter jeg skrev her inne før i dag, kom det mer rosa utflod og med sterkere farge enn i går. Jeg fikk helt hetta og kjente at jeg bare MÅTTE på UL, kunne ikke gå helt til mandag og være bekymret.

Det som er fint med å bruke det private er jo at de ofte er ganske fleksible, og heldigvis kunne klinikken bytte om på timen min så jeg fikk time i dag i stede 🥰

På UL fikk vi se en perfekt liten en med fin hjerterytme som ble målt til akkurat 10+0. Ble satt en dag tilbake, men en dag lever jeg veldig godt med! 

Jeg var så lettet! Satt å holdt pusten i det jordmor fant lille med UL’en, og slapp den ut i en blanding av lettet latter og tårer som rant i det jeg så at hjertet banker akkurat som det skal! ❤️ Vi fikk tilogmed se noen små bevegelser med armer og bein! 😍

Siden jeg er akkurat innenfor grensen, fikk vi også tatt NIPT i dag. Veldig kjekt å ha prøven sendt avgårde. 

Nå er det ikke noe mer UL for OUL, og mannen var ganske tydelig i bilen på vei hjem i dag at NÅ måtte jeg vel være betrygget vel :fnise:

Nå skal jeg virkelig bare prøve å nyte! ❤️

Endret av Fiora
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (Akkurat nå):

10+1 

Like etter jeg skrev her inne før i dag, kom det mer rosa utflod og med sterkere farge enn i går. Jeg fikk helt hetta og kjente at jeg bare MÅTTE på UL, kunne ikke gå helt til mandag og være bekymret.

Det som er fint med å bruke det private er jo at de ofte er ganske fleksible, og heldigvis kunne klinikken bytte om på timen min så jeg fikk time i dag i stede 🥰

På UL fikk vi se en perfekt liten en med fin hjerterytme som ble målt til akkurat 10+0. Ble satt en dag tilbake, men en dag lever jeg veldig godt med! 

Jeg var så lettet! Satt å holdt pusten i det jordmor fant lille med UL’en, og slapp den ut i en blanding av lettet latter og tårer som rant i det jeg så at hjertet banker akkurat som det skal! ❤️ 

Siden jeg er akkurat innenfor grensen, fikk vi også tatt NIPT i dag. Veldig kjekt å ha prøven sendt avgårde. 

Nå er det ikke noe mer UL for OUL, og mannen var ganske tydelig i bilen på vei hjem i dag at NÅ måtte jeg vel være betrygget vel :fnise:

Så fantastisk lesing! ❤️  Håper NIPT resultatene er fine 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stAre said:

Så fantastisk lesing! ❤️  Håper NIPT resultatene er fine 😊

Så hyggelig å høre, tusen takk! 🥰 Ja, vi krysser fingrene! Godt å ha det gjort! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så godt å høre! Skummelt å oppleve rosa utflod. Det er jo veldig vanlig, men forstår godt at du ville sjekke ❤️ Høres helt fantastisk ut å se den lille babyen. Når du har kommet så langt som du har, er jo alle organene så og si utviklet, så det at alt var fint i dag er vel tilnærmet likt som hvis du var på ultralyd i uke 12. Gleder meg på dine vegne ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (38 minutter siden):

10+1 

Jeg var så lettet! Satt å holdt pusten i det jordmor fant lille med UL’en, og slapp den ut i en blanding av lettet latter og tårer som rant i det jeg så at hjertet banker akkurat som det skal! ❤️ Vi fikk tilogmed se noen små bevegelser med armer og bein! 😍

Såå bra at alt stod bra til! 😄 Beste følelsen i verden å se at alt er bra med lille 🥰 Jeg ble hvert fall 20kg lettere og har klart å nyte alt mye mer etter UL jeg hadde i uke 10, så håper du også klarer å slappe av å nyte nå 🧡 Er jo så mye koselig å bruke tiden på med både utstyr, bittesmå klær og gravidklær 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

10+1 

Så bra alt så fint ut❤️ krysser fingrene for fine nipt tester🤞

Håper du klarer å senke skuldrene litt å kose deg med tiden fremover 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå juksepaven. Du skulle jo pines i helgen sammen med meg :ler:

Neida, veldig godt at du fikk se lille :strix: Håper du klarer å roe deg nå. Jeg var jo tross alt rolig i en hel uke før nervene kom tilbake :ler: 

Krysser fingrene for gode resultater på NIPT!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige meldinger alle sammen, dere er gode, @Prøver2021, @Yrno, @Ruskemor og @Kakaoen! 🥰

…og @Kakaoen, jeg vet jeg jukset litt der  men skal heie på deg gjennom hele helgen! :fnise:

—————

I dag har jeg sikkert sett på bildene og videoene jeg fikk tilsendt fra UL i går hvertfall 10 ganger! Jeg er så forelsket i den lille allerede ❤️ Klarer ikke slutte la meg fascinere av hjerteslagene og de små bevegelsene! 

Nå meldte jeg meg forsåvidt syk fra jobb i dag også, så har hatt god tid på sofa. Hodepine og kvalme har tatt litt av, men mener jeg har lest et sted at symptomene kan gjøre et hopp i disse tider i forbindelse med at morkaken skal ta over snart? Satser på at det blir bedre om ikke så altfor lenge :jepp: i mellomtiden koser jeg meg med bilder og videoer av lille, utrolig hvor motiverende det er! Plutselig er både hodepine og kvalme glemt som dugg for solen 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Kakaoen said:

Håper formen din har vært bedre gjennom helgen :klemmer: 

Satser på at du fortsatt heier på meg :ler: 

Formen har blitt bedre gjennom helgen heldigvis. Nattekvalmen henger i, men jeg synes nesten hodepinen er verre, så er bare glad den har gitt seg 🙈

Jeg heier, og gleder meg til å høre hvordan det gikk! 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+0

Nåååå nærmer uke 12 seg med stormskritt! :strix:

Jeg har ikke så mye nytt å komme med egentlig. Tror jeg har fått bittelitt mage? Det er sikkert bare oppblåstmage, men da er den ihvertfall mye mer oppblåst både morgen og kveld enn den har vært fra før :fnise: Merker jeg ser litt «rar» ut i en del klær nå og gleder meg til magen blir stor nok til å være tydelig gravidmage og ikke «sjokolademage» som mannen kalte den i går :ler:

Kvalmen henger fortsatt i, trodde den skulle gi seg snart? Venter litt på det. Skal til legen i morgen og er spent på hva hun kommer til å si. Både mannen og sjefen mener jeg bør sykemeldes, så får vi se om legen er enig 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

11+0

Nåååå nærmer uke 12 seg med stormskritt! :strix:

Jeg har ikke så mye nytt å komme med egentlig. Tror jeg har fått bittelitt mage? Det er sikkert bare oppblåstmage, men da er den ihvertfall mye mer oppblåst både morgen og kveld enn den har vært fra før :fnise: Merker jeg ser litt «rar» ut i en del klær nå og gleder meg til magen blir stor nok til å være tydelig gravidmage og ikke «sjokolademage» som mannen kalte den i går :ler:

Kvalmen henger fortsatt i, trodde den skulle gi seg snart? Venter litt på det. Skal til legen i morgen og er spent på hva hun kommer til å si. Både mannen og sjefen mener jeg bør sykemeldes, så får vi se om legen er enig 🤔

Hurra for 11 uker👏

Magen kommer nok snikende fremover 🤩 sjokolademage faktisk, herlig😂

Krysser fingrene for at kvalmen snart gir seg. Det er virkelig noe dritt å være kvalm og uggen!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Ruskemor said:

Hurra for 11 uker👏

Magen kommer nok snikende fremover 🤩 sjokolademage faktisk, herlig😂

Krysser fingrene for at kvalmen snart gir seg. Det er virkelig noe dritt å være kvalm og uggen!

Ja, håper det! 🤩 hihi, han snakker rett fra levra! :ler:

Tusen takk for kryssede fingre! Tror energien også kommer tilbake når kvalmen gir seg, inntil det skjer trøster jeg meg med å minne meg selv på at kvalmen er verdt det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 minutter siden):

Ja, håper det! 🤩 hihi, han snakker rett fra levra! :ler:

Tusen takk for kryssede fingre! Tror energien også kommer tilbake når kvalmen gir seg, inntil det skjer trøster jeg meg med å minne meg selv på at kvalmen er verdt det 😅

Energien kommer nok tilbake når kvalmen gir seg. Har også et inntrykk av at de fleste føler seg rimelig bra i 2 trimester. 

Enkelt ting her i livet er bare  verd det❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ruskemor said:

Energien kommer nok tilbake når kvalmen gir seg. Har også et inntrykk av at de fleste føler seg rimelig bra i 2 trimester. 

Enkelt ting her i livet er bare  verd det❤️

Det er så sant, så sant! 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker.. dette går jo i lynfart. Føler egentlig at du tar meg igjen snart :ler: 

Så gøy med litt mage. Er bare å nyte den. Men er enig i det du sier, jeg gleder meg også til den ser ut som en skikkelig gravidmage! Om din er sjokolademage så må min være tidenes sjokoladekakemage :ler: Er igrunnen slik jeg ser ut for tiden. Som at jeg har totalt gitt f i alt av nyttårsforsett i år :ler: 

Fascinerer meg over hvor forskjellig den er fra morgen og utover dagen. Når jeg leverer jr i bhgen så har jeg ok plass til å lukke jakka. Når jeg henter han er jakka skikkelig stram over magen :bond: Denne livmora dytter alt av tarmer og magefett opp og frem. I følge gyn på sykehuset så går livmora mi nå opp til mellom bekken og navlen.

Det er litt morsomt, for vekta har ikke flyttet seg siden før jeg var gravid, men jeg ser ut som lett 5 kg pluss har kommet på på magen :ler:  Gleder meg til jeg ser ut som jeg er like langt på vei som jeg er.. om det gir mening :fnise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...