Ruskemor Skrevet 30. januar 2022 #81 Del Skrevet 30. januar 2022 Fiora skrev (13 minutter siden): Så hyggelig! Det er nok mer en formalitet tror jeg, alle får jo føde! Men her i området er det flere sykehus å velge mellom, så veldig godt å vite at jeg skal på det sykehuset jeg føler meg mest komfortabel med! Har jobbet som helsesekretær på føden der tidligere, så kjenner alle jordmødrene osv, det føles trygt og godt 🥰 Haha ja, det er alltid dårlig strategi å «bare kikke» Så bra du får komme dit du føler deg trygg, det har så utrolig mye å si når man er i en sårbar situasjon. Fryktelig dårlig strategi! Også er det blitt så enkelt nå når "alle" nettbutikker tar vips, trenger ikke reise seg fra sofaen for å hente kortet når man skal betale😶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. januar 2022 #82 Del Skrevet 30. januar 2022 Gratulerer med fødeplass Tipper du bor på østlandet siden du har luksusen av å velge mellom flere sykehus Her har vi bare et.. Men de er veldig flinke der oppe selv om jeg stadig leser mye dritt i media om sykehuset. Meeeen media er jo glad i å spre dritt. Ikke annet Gøy med shopping Jeg sved av 2500 kr på HM sin nettbutikk i går.. Måtte ha en trøst siden det er isolasjon i enda en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyngestolen Skrevet 31. januar 2022 #83 Del Skrevet 31. januar 2022 Det er så koselig å lese i dagboka di ❤️ Skjønner godt at du har handla gravidklær, jeg har allerede bestemt meg for en kjole jeg vil kjøpe når jeg får positiv test😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #84 Del Skrevet 31. januar 2022 (endret) Tusen takk @Kakaoen, du gjetter nok helt riktig der 😉 Er vel bare på Østlandet vi sitter med den luksusen der ja… kanskje det er den vi gjør opp for med strømprisen? 🙈 Så hyggelig å høre @gyngestolen, koselig at du tar turen innom! 🥰 Klart man må drømme seg bort litt i klær og utstyr! 😉 9+6 Jeg driver å tar på meg nye oppgaver på jobb i hytt og pine nå. Vi har en del sykefravær pga corona på avdelingen for tiden, så da faller det mer på oss som er igjen. Merker at jeg er sliten, men syns liksom ikke jeg kan si nei heller når kollegaer spør om hjelp med det ene og det andre prosjektet 🧐 Kjenner det skal bli godt å kunne fortelle omverden om graviditeten om et par uker! Blir litt lettere da å senke forventningene fra folk rundt tror jeg? Heldigvis er mannen en helt på hjemmebane, det hjelper å få servert akkurat den middagen jeg hadde lyst på når mandagen har vært slitsom på jobb! Jeg fikk skikkelig craving på grillpølser i dag! Og jammen fikk jeg grillpølser! Endret 31. januar 2022 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. januar 2022 #85 Del Skrevet 31. januar 2022 (endret) Altså.. vi har hatt skyhøy strømpris vi og 😂 men tipper dere gjør opp for luksusen med kort reisevei. Er rart å tenke på at de avstandene de har i Finnmark tilsvarer at jeg måtte kjøre helt inn og føde på samme sykehus som deg 😳🙈 Så herlig å få servert middagen da. Det er faktisk en skikkelig hverdagsluksus!! Har dere bestemt dere for når dere skal fortelle familie, venner og kollegaer om graviditeten? Endret 31. januar 2022 av Kakaoen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #86 Del Skrevet 31. januar 2022 15 minutter siden, Kakaoen said: Altså.. vi har hatt skyhøy strømpris vi og 😂 men tipper dere gjør opp for luksusen med kort reisevei. Er rart å tenke på at de avstandene de har i Finnmark tilsvarer at jeg måtte kjøre helt inn og føde på samme sykehus som deg 😳🙈 Så herlig å få servert middagen da. Det er faktisk en skikkelig hverdagsluksus!! Har dere bestemt dere for når dere skal fortelle familie, venner og kollegaer om graviditeten? Haha huff, godt vi er fler i den båten da! 🙈 Ja, tenk på det! All ære til fødekvinner i hele Norge med lang reisevei og ustabilt jordmortilbud! ❤️ Jeg har 20 min å gå til nærmeste sykehus Vi har egentlig vært enig om å vente til uke 12. Har fortalt det til noen nære venner, syns på mange måter det er enklere å fortelle til venner enn familie, føler kanskje det skaper mer forventning når familien får vite? Tenkte jeg skulle ta det med kollegaer når jeg har vært på TUL+NIPT uke 10+6. Kjenner jeg har behov for at de skjønner hvorfor det går litt tregere med meg 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 31. januar 2022 #87 Del Skrevet 31. januar 2022 Luksus med 20 min å gå til sykehuset! Vi har også krisehøye strømpriser, men bare et sykehus😅 Men er så uendelig glad vi ikke bor lengre enn 30 min med bil unna. Hadde nok leid leilighet i nærheten av sykehuset de siste ukene før fødselen hadde jeg bodd veldig usentralt 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #88 Del Skrevet 31. januar 2022 5 minutter siden, Ruskemor said: Luksus med 20 min å gå til sykehuset! Vi har også krisehøye strømpriser, men bare et sykehus😅 Men er så uendelig glad vi ikke bor lengre enn 30 min med bil unna. Hadde nok leid leilighet i nærheten av sykehuset de siste ukene før fødselen hadde jeg bodd veldig usentralt 😅 Veldig! Vi har spøkt med at jeg bare kan ta beina fatt bort dit om fødsel skulle begynne når mannen er på jobb 30 min er ikke så galt! Godt å ha den tryggheten at sykehuset ikke er langt unna 😊 huff ja, tror jeg hadde blitt et nervevrak om sykehus hadde vært timevis unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 31. januar 2022 #89 Del Skrevet 31. januar 2022 Fiora skrev (6 minutter siden): Veldig! Vi har spøkt med at jeg bare kan ta beina fatt bort dit om fødsel skulle begynne når mannen er på jobb 30 min er ikke så galt! Godt å ha den tryggheten at sykehuset ikke er langt unna 😊 huff ja, tror jeg hadde blitt et nervevrak om sykehus hadde vært timevis unna! Jeg kjenner faktisk ei som gikk til sykehuset for å føde😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #90 Del Skrevet 31. januar 2022 29 minutter siden, Ruskemor said: Jeg kjenner faktisk ei som gikk til sykehuset for å føde😂 Jeg har foreløpig satt meg på bakbeina, men kanskje jeg burde ta inspirasjon! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. januar 2022 #91 Del Skrevet 31. januar 2022 Fiora skrev (1 time siden): Haha huff, godt vi er fler i den båten da! 🙈 Ja, tenk på det! All ære til fødekvinner i hele Norge med lang reisevei og ustabilt jordmortilbud! ❤️ Jeg har 20 min å gå til nærmeste sykehus Vi har egentlig vært enig om å vente til uke 12. Har fortalt det til noen nære venner, syns på mange måter det er enklere å fortelle til venner enn familie, føler kanskje det skaper mer forventning når familien får vite? Tenkte jeg skulle ta det med kollegaer når jeg har vært på TUL+NIPT uke 10+6. Kjenner jeg har behov for at de skjønner hvorfor det går litt tregere med meg 🙈 Ja veldig veldig enig. Har sagt det til mannen også. Hvis har skrur opp farten litt er vi på sykehuset på 15 min.. Ååå så gøy å skulle fortelle det. Jeg er helt enig med deg! Tror det er fordi at det bringer så utrolig mye mer glede å fortelle det til familien, og at de blir mye mer lei seg om det går galt. Ser ikke for meg at venninna mi opplever det på samme måten. Jeg vil på en måte skåne familien, mens venner er jeg mer trygg på og kan ventilere til. Vet ikke om det gir noen mening Får du også NIPT offentlig? Fiora skrev (1 time siden): Jeg har foreløpig satt meg på bakbeina, men kanskje jeg burde ta inspirasjon! 😂 Han får ha trillebåra klar og dytte deg hele veien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 31. januar 2022 #92 Del Skrevet 31. januar 2022 Fiora skrev (1 time siden): Jeg har foreløpig satt meg på bakbeina, men kanskje jeg burde ta inspirasjon! 😂 En deilig spasertur mens man øker til 7 cm åpning høres da ut som en perfekt start på fødselen😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #93 Del Skrevet 31. januar 2022 24 minutter siden, Kakaoen said: Ja veldig veldig enig. Har sagt det til mannen også. Hvis har skrur opp farten litt er vi på sykehuset på 15 min.. Ååå så gøy å skulle fortelle det. Jeg er helt enig med deg! Tror det er fordi at det bringer så utrolig mye mer glede å fortelle det til familien, og at de blir mye mer lei seg om det går galt. Ser ikke for meg at venninna mi opplever det på samme måten. Jeg vil på en måte skåne familien, mens venner er jeg mer trygg på og kan ventilere til. Vet ikke om det gir noen mening Får du også NIPT offentlig? Han får ha trillebåra klar og dytte deg hele veien Da går det radig, og trygt og godt er det! 🥰 Jaa, det er veldig spennende! Og litt skummelt, føler at det kommer til å bli veeeeldig mye oppmerksomhet vendt mot meg og min kropp i månedene fremover, spent på hvordan jeg vil takle det 😅 Helt enig med deg, venner vil være der for en om det skulle skje noe, men de vil jo ikke bli lei seg på samme måte som en kommende bestemor ❤️ Nei, jeg er 1 år for ung så her blir det å bla opp på privat undersøkelse. Men føler pengene er verdt det for den tryggheten! Hahaha, det hadde vært et fantastisk syn! Er jo lov å håpe på godvær også i starten av september! 17 minutter siden, Ruskemor said: En deilig spasertur mens man øker til 7 cm åpning høres da ut som en perfekt start på fødselen😂 Godt å ha noe annet å fokusere på enn vonde rier! Håper på godvær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. februar 2022 #94 Del Skrevet 1. februar 2022 Usj ja den oppmerksomheten. Jeg er ikke så veldig glad i sånt må jeg innrømme Og så skal folk begynne å ta på magen! Og for meg som har mage i utgangspunktet føler jeg de bare tar meg på magefettet Ja stemmer, jeg har sikkert spurt om dette med NIPT før. Det var jo en helt syk sum du må ut med? Sendes den til utlandet da også sjekker de for veldig mye mer? Rart Norge skal være så reserverte for hva de sjekker for om de kan finne ut mye mer på NIPT. Eller er vel kanskje Norge i et nøtteskall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #95 Del Skrevet 1. februar 2022 11 hours ago, Kakaoen said: Usj ja den oppmerksomheten. Jeg er ikke så veldig glad i sånt må jeg innrømme Og så skal folk begynne å ta på magen! Og for meg som har mage i utgangspunktet føler jeg de bare tar meg på magefettet Ja stemmer, jeg har sikkert spurt om dette med NIPT før. Det var jo en helt syk sum du må ut med? Sendes den til utlandet da også sjekker de for veldig mye mer? Rart Norge skal være så reserverte for hva de sjekker for om de kan finne ut mye mer på NIPT. Eller er vel kanskje Norge i et nøtteskall Det er ikke jeg heller, jeg er av varianten som feirer bursdagen min på en fjelltopp hvert år (sommerbarn) fordi 1. det er ikke mobildekning der og 2. ingen får prøvd seg på å arrangere noe feiring - så lite glad er jeg i oppmerksomhet Ekstra spent på den «kan jeg kjenne på magen», jeg har jo en intimsone på en mil, men føler av en eller annen grunn det er litt frekt å si nei? 😅 Ja, det er vanvittig dyrt! Fant en klinikk som gjør undersøkelsen for 1500 billigere enn der jeg bestilte først, så er fornøyd med besparelsen, men 7500 er fremdeles mye penger! Tror de sender prøven til Sverige? Litt usikker, men de tester bare for tre trisomier, men det er da hvertfall noe 😊 Norge er så bakstreversk på hele bioteknologiloven synes jeg. Så mange muligheter, og vi skal sitte fast i gamledager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 1. februar 2022 #96 Del Skrevet 1. februar 2022 Fiora skrev (2 minutter siden): Det er ikke jeg heller, jeg er av varianten som feirer bursdagen min på en fjelltopp hvert år (sommerbarn) fordi 1. det er ikke mobildekning der og 2. ingen får prøvd seg på å arrangere noe feiring - så lite glad er jeg i oppmerksomhet Ekstra spent på den «kan jeg kjenne på magen», jeg har jo en intimsone på en mil, men føler av en eller annen grunn det er litt frekt å si nei? 😅 Ja, det er vanvittig dyrt! Fant en klinikk som gjør undersøkelsen for 1500 billigere enn der jeg bestilte først, så er fornøyd med besparelsen, men 7500 er fremdeles mye penger! Tror de sender prøven til Sverige? Litt usikker, men de tester bare for tre trisomier, men det er da hvertfall noe 😊 Norge er så bakstreversk på hele bioteknologiloven synes jeg. Så mange muligheter, og vi skal sitte fast i gamledager Sånn er jeg også når det kommer til bursdag. Er mange år siden jeg tok vekk på Facebook at man kunne se jeg har bursdag. Virkelig hater all sånn oppmerksomhet! Når det kommer til at folk tar på deg, det er din kropp selvom du gror et menneske. Det ER lov å si at man ikke vil bli tatt på! Og det er alt annet enn frekt faktisk, selvom noen kan føle at de har all rett i verden til å ta på deg bare fordi du er gravid. Så si nei hvis du ikke ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #97 Del Skrevet 1. februar 2022 1 minutt siden, Ruskemor said: Sånn er jeg også når det kommer til bursdag. Er mange år siden jeg tok vekk på Facebook at man kunne se jeg har bursdag. Virkelig hater all sånn oppmerksomhet! Når det kommer til at folk tar på deg, det er din kropp selvom du gror et menneske. Det ER lov å si at man ikke vil bli tatt på! Og det er alt annet enn frekt faktisk, selvom noen kan føle at de har all rett i verden til å ta på deg bare fordi du er gravid. Så si nei hvis du ikke ønsker det. Det gjorde jeg også et år, men da begynte alle å ringe og sende på messenger i stede og det ble nesten enda verre 🙈 Helt sant og veldig gode poenger du har der! 🥰 Kanskje enda viktigere også å sette grenser for seg selv som gravid, kroppen er ikke allemannseie selv om det er spennende ting som skjer inni den. Men skjønner jo at folk spør, må jo innrømme at jeg har spurt om å kjenne på gravidmagene til venninner og andre nære. Men aldri f.eks en kollega! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #98 Del Skrevet 1. februar 2022 10+0 Tenk at jeg er 10 fullgåtte allerede! I dag sto det i alle appene at risikoen for SA synker betraktelig, det var så godt å lese! …selvfølgelig var dette også dagen hvor jeg så litt rosa utflod! Altså, ett tørk, en gang. Har googlet meg halvt ihjel og konkludert med at det bør være helt uskyldig… men gurimalla altså, da kjente jeg virkelig på hvor glad jeg er blitt i dette lille knøttet allerede! Kjenner jeg har skikkelig behov for UL igjen snart! Føles ut som det er en evighet til mandag! Symptomer og alt er heldigvis akkurat som det har vært, og det hadde jo faktisk ikke vært noe rart om de hadde begynt å roe seg i disse tider heller. Måtte tiden gå fort til mandag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 1. februar 2022 #99 Del Skrevet 1. februar 2022 Fiora skrev (7 minutter siden): Det gjorde jeg også et år, men da begynte alle å ringe og sende på messenger i stede og det ble nesten enda verre 🙈 Helt sant og veldig gode poenger du har der! 🥰 Kanskje enda viktigere også å sette grenser for seg selv som gravid, kroppen er ikke allemannseie selv om det er spennende ting som skjer inni den. Men skjønner jo at folk spør, må jo innrømme at jeg har spurt om å kjenne på gravidmagene til venninner og andre nære. Men aldri f.eks en kollega! Min erfaring er at folk glemmer meg når jeg ikke har det oppe på Facebook 😂 så er kun aller nærmeste familie som husker på det😅 Jeg tenker at det er lov å spørre, men at man da må godta et nei. Som sagt din kropp, du bestemmer og du har lov å si nei. Hurra for 10 uker😁 Og kjedelig med litt rosa utflod, men det er nok ikke farlig. Har inntrykk av at de fleste opplever det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 1. februar 2022 #100 Del Skrevet 1. februar 2022 Fiora skrev (33 minutter siden): 10+0 Tenk at jeg er 10 fullgåtte allerede! I dag sto det i alle appene at risikoen for SA synker betraktelig, det var så godt å lese! …selvfølgelig var dette også dagen hvor jeg så litt rosa utflod! Altså, ett tørk, en gang. Har googlet meg halvt ihjel og konkludert med at det bør være helt uskyldig… men gurimalla altså, da kjente jeg virkelig på hvor glad jeg er blitt i dette lille knøttet allerede! Kjenner jeg har skikkelig behov for UL igjen snart! Føles ut som det er en evighet til mandag! Symptomer og alt er heldigvis akkurat som det har vært, og det hadde jo faktisk ikke vært noe rart om de hadde begynt å roe seg i disse tider heller. Måtte tiden gå fort til mandag! hurra for 10 uker 🥳🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå