Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 8 uker :hjerter:

Støtter de andre, bytt fastlege. Det tar jo en mnd før byttet skjer også, eller er det ved månedskifte.. Jeg er litt usikker :fnise:  Og det er veldig greit å ha legen innen nær avstand med små barn. Ikke gøy å ta buss med en febersyk unge som bare gråter og vil sitte på fanget. (gjorde det på flyet fra Grandca og hjem en gang, anbefales ikke :ler: )*
Det er nok lurt og ringe gamle legen og få de til å sende journalen din slik at nye legen vet hva slags "bagasje" du har. Jeg byttet nå i høst. Men fastlegen jeg hadde var blitt til ei sur hurpe, så jeg orket ikke mer :sjenert: 

Den trøttheten er ekstrem til tider. Jeg har sovnet sittende i sofaen fleeeere ganger i det siste. Totalt tappet for energi. Så du har min dypeste medfølelse. 

Du får beklage til mannen og si han må tåle en del hormonbrølere fremover. Jeg har vært en skikkelig gravid hissipropp tidligere :ler: Kollegaer og mannen fikk stadig gjennomgå. Denne gangen er jeg bare følsom og gråter av å se de på Farmen bære en kanin til slakting.. Vet ikke hva som er værst jeg :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Kakaoen said:

Gratulerer med 8 uker :hjerter:

Støtter de andre, bytt fastlege. Det tar jo en mnd før byttet skjer også, eller er det ved månedskifte.. Jeg er litt usikker :fnise:  Og det er veldig greit å ha legen innen nær avstand med små barn. Ikke gøy å ta buss med en febersyk unge som bare gråter og vil sitte på fanget. (gjorde det på flyet fra Grandca og hjem en gang, anbefales ikke :ler: )*
Det er nok lurt og ringe gamle legen og få de til å sende journalen din slik at nye legen vet hva slags "bagasje" du har. Jeg byttet nå i høst. Men fastlegen jeg hadde var blitt til ei sur hurpe, så jeg orket ikke mer :sjenert: 

Den trøttheten er ekstrem til tider. Jeg har sovnet sittende i sofaen fleeeere ganger i det siste. Totalt tappet for energi. Så du har min dypeste medfølelse. 

Du får beklage til mannen og si han må tåle en del hormonbrølere fremover. Jeg har vært en skikkelig gravid hissipropp tidligere :ler: Kollegaer og mannen fikk stadig gjennomgå. Denne gangen er jeg bare følsom og gråter av å se de på Farmen bære en kanin til slakting.. Vet ikke hva som er værst jeg :ler:

Du er god du @Kakaoen:klem:

Febersyk unge på lange transportetapper hørtes ikke spesielt festlig ut nei! Må nok bare hoppe i det - kan jo godt være den nye legen er like hyggelig, selv om det hadde vært enklere om den gamle var en hurpe 🙈

Haha ja, mannen rømmer heldigvis inn i spillene sine når det blir for mye her, helst etter å ha vartet meg opp med et eller annet spiselig :fnise: Har foreløpig greid å holde masken sånn høvelig ovenfor kollegaer, det kan jeg vel takke hjemmekontoret for. Har hatt et par mailer som har vært spissere enn de hadde trengt men 😅

Det er et merkelig følelsesliv når det er minimal avstand mellom tårer fordi man så et søtt tv-kyss og full utblåsning fordi mannen ikke kunne spå at jeg ville han skulle ta med ditt eller datt fra kjøkkenet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig du :klemmer: 

Altså.. takk gud for at det er vi som er gravide. Hadde mannen min vært like hormonell som meg hadde jeg klikka på han :ler:  Kan og bli sur på han min om han ikke bare skjønner hva jeg vil uten at jeg har sagt det 😂😂 veldig logisk!!

Du har sikkert sjekket ut legen på legelisten? Evt hørt med andre i nærområde om de har en og anbefale? Evt en å styre unna :ler:  også kan du bytte 3 ganger i året om du ikke er fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2022 at 9:06 PM, Kakaoen said:

Bare hyggelig du :klemmer: 

Altså.. takk gud for at det er vi som er gravide. Hadde mannen min vært like hormonell som meg hadde jeg klikka på han :ler:  Kan og bli sur på han min om han ikke bare skjønner hva jeg vil uten at jeg har sagt det 😂😂 veldig logisk!!

Du har sikkert sjekket ut legen på legelisten? Evt hørt med andre i nærområde om de har en og anbefale? Evt en å styre unna :ler:  også kan du bytte 3 ganger i året om du ikke er fornøyd.

Haha, ja, der har du et godt poeng! :ler:

Ja, på legelisten er det ymse tilbakemeldinger. Tror jeg lander på å bytte til hun som er ledig nå, og samtidig sette meg i kø hos en annen som har lang venteliste men kjempefine tilbakemeldinger på legelisten. Er jeg fornøyd med hun som er ledig nå, kan jeg jo bare stryke meg fra ventelisten igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

…nå måtte jeg tenke meg om når jeg skulle skrive uke (og så etterpå at jeg måtte korrigere meg fra 7+3 til 8+3 🙈)

Kjenner jeg har vent meg litt mer til tanken på at jeg er gravid nå. Er ikke innom alle appene mine like ofte lenger for å sjekke det ene eller det andre, og det er litt deilig! 

Føler meg litt bedre også etter et par veldig gode netters søvn. Utrolig hvor mye det har å si! 😊

I dag har jeg vært ekstremt øm i den ene puppen, ikke i den andre. Det er interessant å være gravid :fnise:

Ellers holder jeg på å forberede meg på time på helsestasjonen hos jordmor på mandag! Det blir spennende! Fikk dessverre sms i dag om at partner ikke kan være med pga koronaregler. Så at mannen ble litt skuffet over den, han var nok litt spent han også og vil gjerne delta i denne prosessen.

Litt synd at far blir utestengt fra mange av de delene ved svangerskapet som faktisk er konkrete for han også. Nå skal vi heller bruke litt tid i løpet av helgen til å tenke på hvilke spørsmål vi vil stille, og notere ned slik at jeg kan få svar på ting han evt lurer på også 😊

Og! I morgen får vi besøk av et vennepar. Da får vi hilse på babyen dems for første gang… og jeg griner bare jeg skriver det her nå. Herregud det skal bli vanskelig å ikke bli over-emosjonell rundt den lille snuppa i morgen 😍

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

8+3

…nå måtte jeg tenke meg om når jeg skulle skrive uke (og så etterpå at jeg måtte korrigere meg fra 7+3 til 8+3 🙈)

Kjenner jeg har vent meg litt mer til tanken på at jeg er gravid nå. Er ikke innom alle appene mine like ofte lenger for å sjekke det ene eller det andre, og det er litt deilig! 

Føler meg litt bedre også etter et par veldig gode netters søvn. Utrolig hvor mye det har å si! 😊

I dag har jeg vært ekstremt øm i den ene puppen, ikke i den andre. Det er interessant å være gravid :fnise:

Ellers holder jeg på å forberede meg på time på helsestasjonen hos jordmor på mandag! Det blir spennende! Fikk dessverre sms i dag om at partner ikke kan være med pga koronaregler. Så at mannen ble litt skuffet over den, han var nok litt spent han også og vil gjerne delta i denne prosessen.

Litt synd at far blir utestengt fra mange av de delene ved svangerskapet som faktisk er konkrete for han også. Nå skal vi heller bruke litt tid i løpet av helgen til å tenke på hvilke spørsmål vi vil stille, og notere ned slik at jeg kan få svar på ting han evt lurer på også 😊

Og! I morgen får vi besøk av et vennepar. Da får vi hilse på babyen dems for første gang… og jeg griner bare jeg skriver det her nå. Herregud det skal bli vanskelig å ikke bli over-emosjonell rundt den lille snuppa i morgen 😍

Tenk at du er 8+3 allerede!! 💛 Noen netter med god søvn gjør underverker ja. Håper dere får en fin helg. Høres SÅ fint ut å treffe den lille snuppa. Blir spennende å se hvor emosjonell du blir. Ikke like lett å styre når man er gravid 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk det er under 4 uker til du er i uke 12 :hoppendeglad:

Og man skal ikke undervurdere søvn. Jeg merker stor forskjell. Må jeg opp før kl 7 så blir jeg mye mer kvalm. Men får jeg den siste timen der så er det SÅ mye bedre. Og sover jeg til 8 så er det fantastisk :ler: 

Å så koselig å hilse på baby i morgen. Vet de at du er gravid?

Det er så kjedelig at partner ikke kan bli med på kontroll. Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor det er så ille. Alle går jo med munnbind uansett og holder seg unna hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (6 timer siden):

8+3

Hurra for uke 8 🥳 

Er faktisk helt utrolig hvor mye god søvn har å si for formen! Bare en ekstra time eller to gjør underverker på kvalme og hodet 😄

Veldig kjedelig at partner ikke får bli med.. Håper det endrer seg snart for det er jo vi som bærer frem barnet så vi får jo på en måte den tilknytningen uansett, men partnerne våre kunne jo virkelig trengt å være med på alt sånt for og bli mest mulig involvert de også..

Ååå så koselig å hilse på baby! De humørsvingningene har kommet for fullt i det siste her også, så skjønner godt at det kommer et par tårer - tenk at du skal få en sånn selv i år 😍😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Prøver2021 ikkesant! Det har jo faktisk gått ganske fort! 😍 Det var så hyggelig å møte den skjønne lille babyen i går, og jeg greide å holde meg til tårer i øynene 😉

@Kakaoen Jaaa! Håper de siste ukene nå raser avgårde til trygg grunn i uke 12! :strix:

Ja, søvn er faktisk helt avgjørende for dagsformen for tiden, kjente det var godt med helg nå! 

Vi valgte å fortelle venneparet om graviditeten i går, det var så hyggelig og godt å kunne dele dette med noen i babyboblen 🥰

Helt enig! Håper de koronareglene forsvinner før OUL hvertfall, ekstra leit om far må gå glipp av den! 

@Yrno Jaaa! 🥰 Absolutt! Og mest krise andre veien for min del, om jeg er trøtt kl 22 må jeg bare legge meg. Tyner jeg tiden til kl 23 da, kommer kvalmen krypende med en gang 😱

Håper også de endrer på reglene snart, og hvertfall før OUL! Far har jo like mye behov for disse timene som mor, kanskje mer tilogmed. Tror det er masse disse mennene ikke snakker høyt om, men gjerne kunne tenkt seg å vite.

Jaa, det var fantastisk koselig! 😍 Vanskelig å holde tårene tilbake, men klarte å holde maska sånn noenlunde. Å holde tilbake tårene når man sitter alene og ser en video eller noe som treffer hormonene er derimot hele umulig 🙈

Bare noen måneder igjen nå, så har man en liten en selv ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 21.1.2022 den 16.57):

8+3

Så rart, vi får være begge to på kontroller med barnet våres og samboer fikk være med til jm på kontroller i svangerskapet. Selv under lockdown. Hadde dog ikke så mye "bruk for" samboer der siden de bare sjekket urinprøven, målte blodtrykk, vekt, tok symfysemål og hørte på hjertelyden. (Fra rundt uke 24 tror jeg) 

De gangene samboer måtte være med var da vi skulle skrive farskapspapirer og fødselsforberedende samtale (fødte dagen etter 😅

Er visst noen steder man får ha med partner også fordi partner faktisk skal igjennom en stor omveltning i livet han/hun og. Tviler på at folk med symptomer stikker innom jm uansett 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, GulSitron said:

Så rart, vi får være begge to på kontroller med barnet våres og samboer fikk være med til jm på kontroller i svangerskapet. Selv under lockdown. Hadde dog ikke så mye "bruk for" samboer der siden de bare sjekket urinprøven, målte blodtrykk, vekt, tok symfysemål og hørte på hjertelyden. (Fra rundt uke 24 tror jeg) 

De gangene samboer måtte være med var da vi skulle skrive farskapspapirer og fødselsforberedende samtale (fødte dagen etter 😅

Er visst noen steder man får ha med partner også fordi partner faktisk skal igjennom en stor omveltning i livet han/hun og. Tviler på at folk med symptomer stikker innom jm uansett 🤷🏼‍♀️

Da har dere vært heldig, godt det ikke er like strengt over alt! 😊

Vi bor i en av de større byene med høyt smittetrykk så her har det vært veldig strengt på alt siden pandemien startet. Den magre trøsten er jo at alle andre i byen i samme båt 🙈

Håper det er kommet lettelser i reglene før 24-ukers kontrollen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6

Snart 9 fullgåtte uker! 😄

Første svangerskapskontroll i dag gikk veldig fint! Kjempehyggelig å møte jordmor, følte meg veldig trygg på henne med en gang! 🥰

Fikk tatt alle blodprøver og det som skulle tas, så det var veldig fint å få gjort. Man vil jo gjerne vite det om det skulle være noe som må følges opp! 

Viste seg forøvrig at jeg har lavt blodtrykk, hvilket jeg har hatt en vag mistanke om siden jeg har vært litt svimmel. Jordmor sa det kunne bli enda lavere i 2. trimester, så veldig greit å vite om i forkant da 😊

Snakket forøvrig også med sjefen min i dag som mente jeg burde sykemelde meg, og da jeg ringte legen for å avbestille timen jeg egentlig hadde til svangerskapskontroll der (tenkte jeg ikke trengte den siden jeg fikk alle prøvene hos jm) så mente de også at jeg burde møte opp i tilfelle legen ville sykemelde. 

Lurer på om jeg sender ut noen sliten-vibber jeg ikke helt er klar over selv :klo:

Har forsåvidt begynt å få vondt i hoftene, synes det er litt tidlig? Veldig spent på hvordan det utvikler seg! Får håpe det bare er kroppen som er uvant med hormonene :jepp:

Ellers gleder jeg meg til mange ting i ukene som kommer:

• Starte ny svangerskapsuke i morgen! 

• NIPT med UL om 2 uker 🤩

• Uke 12 er innen rekkevidde! 

• Fortelle de kommende besteforeldrene. Mannen er fast bestemt på å vente med de til uke 12, så sa får jeg respektere det selv om jeg kunne tenke meg å fortelle snart :sjenert:

• Jeg har kjøpt meg bok «når 2 blir til 3». Gleder meg til å krølle meg sammen under et pledd på sofa og kose meg med den 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0

Innom å feirer ny uke :hoppendeglad:

I dag bestod mageboeren embryo skolen og har avansert til foster! 🥰

Jeg er jo faktisk også gått inn i svangerskapsuke 10 nå og unner meg selv et ekstra hurra for to-sifret ukenummer! Ukene raser jo egentlig avgårde, måtte bare de siste ukene frem til uke 12 gå fort nå!

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ny svangerskapsuke, det er den beste følelsen og alltid gøy å sjekke appene ved ny uke 😄🥳 Ikke lenge igjen til den magiske 12-ukers grensa nå 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra for uke 9 (10)! 🌸🥳 Ikke lenge igjen til den magiske uke 12. 

Kjenner jeg savner å være gravid av å følge denne dagboken 🥰 Spenningen, alle forandringene i kroppen, det å glede seg til neste kontroll for å høre hjertelyden, alle milepælene osv 🥰🥰 Titter bort på ettåringen og synes det er utrolig fascinerende at han har vært så mikroskopisk liten og nå 80cm og bråkebøtte 😂🥰 Tenk at vi damer, med hjelp av en mann, kan lage et helt eget individ inni livmora?? Ganske sjukt å tenke på!? 

Håper du får en fantastisk dag, Fiora! ♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2022 at 7:38 PM, Yrno said:

Hurra for ny svangerskapsuke, det er den beste følelsen og alltid gøy å sjekke appene ved ny uke 😄🥳 Ikke lenge igjen til den magiske 12-ukers grensa nå 😄

Ja, det er så stas å lese om hva lille foretar seg i magen og de store tingene som skjer for hver uke! 😍 Håper virkelig tiden raser avgårde til uke 12 nå! Skal bli så godt når man kan senke skuldrene litt! :jepp:

10 hours ago, GulSitron said:

Hurra hurra for uke 9 (10)! 🌸🥳 Ikke lenge igjen til den magiske uke 12. 

Kjenner jeg savner å være gravid av å følge denne dagboken 🥰 Spenningen, alle forandringene i kroppen, det å glede seg til neste kontroll for å høre hjertelyden, alle milepælene osv 🥰🥰 Titter bort på ettåringen og synes det er utrolig fascinerende at han har vært så mikroskopisk liten og nå 80cm og bråkebøtte 😂🥰 Tenk at vi damer, med hjelp av en mann, kan lage et helt eget individ inni livmora?? Ganske sjukt å tenke på!? 

Håper du får en fantastisk dag, Fiora! ♥️

Jaaa, håper tiden raser avgårde til senkede skuldre i uke 12 nå! :strix:

Aww, så fint skrevet! Der ga du meg en fin påminner om å nyte tiden som gravid. Det er så fort gjort å sitte å lengte til man har babyen sin i armene, men dette er jo en veldig unik periode i livet som virkelig bør nytes :sjenert:

Kan tenke meg det fort blir glemt at små sjarmtroll har vært på størrelse med et blåbær, bringebær og drue en gang ja :fnise:

Så hyggelig at du vil følge meg på denne reisen! Og takk i like måte! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+4

Jeg har fått fødeplass! :yvonne: Det ramlet inn en melding fra helsenorge tidligere i uken med brev om at jeg hadde fått fødeplass og innkalling til OUL. Jeg vet jordmor søkte fødeplass for meg på mandag, men hadde ikke trodd det skulle gå så raskt i svingene!

Alt ble liksom enda mer på ekte 🥰

Mannen er avgårde i helgen, så i går kveld satt jeg hjemme alene og surret på nettet. Det ble dyrt. Kan hende jeg tok en liten tur innom en nettbutikk og handlet en del gravidkjoler som jeg tenker vil komme til nytte utover våren/sommeren :fnise: 

Egentlig skulle jeg bare se, men det var så mange fine og jeg må innrømme jeg gleder meg til å kunne ta de i bruk! 

Formen er ellers som den har vært de siste ukene, trøtt og småkvalm, men det går greit. Gråter av alt, så på Rådebank i går, satt å hulket til slutt… haha, blir litt oppgitt over meg selv. Men det er altså relativt umulig å kontrollere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, følger deg gjerne videre på ferden😊

Har aldri tenkt på at man må søke om fødeplass, men når det er sagt så er det så deilig med søknader som blir raskt behandlet! 

Er fryktelig lett for å gå på en aldri så liten nettshopping smell😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ruskemor said:

Hallo, følger deg gjerne videre på ferden😊

Har aldri tenkt på at man må søke om fødeplass, men når det er sagt så er det så deilig med søknader som blir raskt behandlet! 

Er fryktelig lett for å gå på en aldri så liten nettshopping smell😅

Så hyggelig! :hallo:

Det er nok mer en formalitet tror jeg, alle får jo føde! Men her i området er det flere sykehus å velge mellom, så veldig godt å vite at jeg skal på det sykehuset jeg føler meg mest komfortabel med! Har jobbet som helsesekretær på føden der tidligere, så kjenner alle jordmødrene osv, det føles trygt og godt 🥰

Haha ja, det er alltid dårlig strategi å «bare kikke» :ler:

1 hour ago, Prøver2021 said:

Så gøy både med fødeplass og gravidkjoler!! Har du fått litt mage? 🥰

Ja, det er stas! :hoppe: 

Foreløpig er det nok 2 år med fri tilgang på kjøkken fra hjemmekontoret og oppblåsthet som gir seg mest til uttrykk på magen her :fnise: men må innrømme at jeg håper jeg får mage tidlig, synes gravide er så fine med magene sine 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...