Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

Er jo normalt å være sliten ja.. Men hun ville ikke sjekke jernlager og blodprosent? Det har jo MYE å si for formen!! 

Formen er bedre hos oss begge. Så håper på bedre tider og ikke at jeg henger over dassen selv i natt :fnise:

Hvor lenge er det til OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiora skrev (20 timer siden):

Javisst! 😄 

Ja, nå skjønner jeg hvordan du har det! Er nok ikke så lenge før det er mulig å kjenne noe fysisk nå! Har du kjent noe til nå? Jeg hadde noe som kjentes ut som en rask liten sommerfuglvinge tidligere i dag, men det kan jo like gjerne være luft. Vanskelig å vite :fnise:

Så deilig å kjenne på bedre form! Jeg dro til legen i dag. De tok ikke blodprøver, mente at det var like normalt å være tappet for energi som å føle seg bedre. Hun sykemeldte 20% da, så håper det er akkurat den lille timen om dagen som skal til for å få litt mer overskudd til hjem og samliv også ❤️

Hvis jeg har kjent noe har jeg ikke skjønt at det er det jeg har kjent hvert fall 😅 Selv om jeg egentlig vet at det er tidlig (16+2 i dag) begynner jeg å bli skikkelig utålmodig (og så klart sniker den evige bekymringen seg på også) :blush: 

Så bra at du fikk 20% sykemelding hvert fall! Får krysse fingrene for at det gjør underverker og at formen din kommer seg snart 🧡 Man skal jo ha overskudd til å gjøre noe annet enn å jobbe også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Kakaoen said:

Er jo normalt å være sliten ja.. Men hun ville ikke sjekke jernlager og blodprosent? Det har jo MYE å si for formen!! 

Formen er bedre hos oss begge. Så håper på bedre tider og ikke at jeg henger over dassen selv i natt :fnise:

Hvor lenge er det til OUL?

Nei, jeg spurte tilogmed om de skulle ha noen prøver av meg, men det var visst ikke nødvendig :vetikke:

Så bra! Da håper jeg formen fremdeles er god og at du ikke har merket noen uhumskheter 😉

Nå er det snart så jeg kan telle dager til OUL!! Har time 04.04! :yvonne:

2 hours ago, Yrno said:

Hvis jeg har kjent noe har jeg ikke skjønt at det er det jeg har kjent hvert fall 😅 Selv om jeg egentlig vet at det er tidlig (16+2 i dag) begynner jeg å bli skikkelig utålmodig (og så klart sniker den evige bekymringen seg på også) :blush: 

Så bra at du fikk 20% sykemelding hvert fall! Får krysse fingrene for at det gjør underverker og at formen din kommer seg snart 🧡 Man skal jo ha overskudd til å gjøre noe annet enn å jobbe også 😅

Haha, er litt sånn jeg føler det også! Skjønner godt at du er utålmodig, jeg er jo en uke etter deg og jeg driver stadig å kjenner etter allerede! «Hmm, kan det ha vært lille tro?» :fnise:

Ja, jeg tror det kan bli veldig bra med den prosenten! I dag fikk jeg gjort masse på jobb, men kjente det var veldig godt å gå kl 13, rakk både hundelufting og en time sofa før mannen kom hjem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0

Plutselig er jeg på 15 fullgåtte uker! Nå synes jeg plutselig tiden fyker litt avgårde! Bare 3 uker igjen til OUL :hoppe: Da jeg fikk timen føltes det som en liten evighet til starten av april!

Merker at jeg har en del ting på agendaen som vi kanskje burde ta tak i snart?

• Snakke med NAV ang permisjon

• Sette meg ordentlig inn i, og kjøpe barnevogn og bilstol

• Flytte hjemmekontor/mancave opp i 3. etg for å gjøre plass til barnerom 

• Pusse opp barnerommet

• Begynne med knipeøvelser (tenk at det går an å synde så vanvittig på verdens enkleste ting å få gjort!)

Jeg vet at både jeg og min mann er verdensmestere i prokastinasjon og skulle ikke forundre meg om vi begynner på samtlige av disse punktene langt inn i 3. trimester :ler:

… Men aller først skal jeg nyte isen jeg fikk craving på og sendte mannen ut for å kjøpe 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 15 uker! 

Nav tenker jeg kan være greit å orientere seg litt om når man må søke senest😅 de er jo mildt sagt litt strikt på sånt.

Bortsett fra det så er det vel ingenting som ikke kan gjøres senere😂 eller knipeøvelser kan man muligens ikke utsette.

Håper formen din bedrer seg litt snart. Er så tungt når man har så lite energi.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruskemor said:

Hurra for 15 uker! 

Nav tenker jeg kan være greit å orientere seg litt om når man må søke senest😅 de er jo mildt sagt litt strikt på sånt.

Bortsett fra det så er det vel ingenting som ikke kan gjøres senere😂 eller knipeøvelser kan man muligens ikke utsette.

Håper formen din bedrer seg litt snart. Er så tungt når man har så lite energi.

NAV er definitivt høyt oppe på planen, bare gruer meg til alt papirarbeidet 🙈 men, må jo til! Tenkte jeg skulle ringe dem i morgen, så får vi håpe jeg kommer på det i morgen 😉

Haha, ikkesant? Snakket akkurat med mannen om det, vi kom frem til at vi sikkert ikke kommer til å komme i gang før i august :ler: …men vi har i hvertfall en god plan!

Tusen takk! 🥰 Kjenner faktisk at de 2 timene om dagen med sykemelding gjør godt, hjelper å ha litt bedre tid til hvile på dagtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (2 minutter siden):

NAV er definitivt høyt oppe på planen, bare gruer meg til alt papirarbeidet 🙈 men, må jo til! Tenkte jeg skulle ringe dem i morgen, så får vi håpe jeg kommer på det i morgen 😉

Haha, ikkesant? Snakket akkurat med mannen om det, vi kom frem til at vi sikkert ikke kommer til å komme i gang før i august :ler: …men vi har i hvertfall en god plan!

Tusen takk! 🥰 Kjenner faktisk at de 2 timene om dagen med sykemelding gjør godt, hjelper å ha litt bedre tid til hvile på dagtid!

Du får sette på alarm så du husker det. kan være det er enklere å søke etter det du skal ha svar på på nettet. Men det finner du ut av😊

Det viktigste er planen, planer er alltid gøyere enn å utføre😅

Bra det hjelper med litt ekstra hvile på dagen. Er ikke alltid det er så mye som skal til, men det lille har alt å si.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruskemor said:

Du får sette på alarm så du husker det. kan være det er enklere å søke etter det du skal ha svar på på nettet. Men det finner du ut av😊

Det viktigste er planen, planer er alltid gøyere enn å utføre😅

Bra det hjelper med litt ekstra hvile på dagen. Er ikke alltid det er så mye som skal til, men det lille har alt å si.

Det er en god ide! :Nikke:

Ikkesant! Selv om akkurat barnerommet gleder jeg meg til å ordne, er bare så mye annet styr som må flyttes på for å få begynt - og DET prokastineres :ler:

Det var nok akkurat den lille prosenten jeg trengte for å komme litt mer tilbake til meg selv 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (15 minutter siden):

Det er en god ide! :Nikke:

Ikkesant! Selv om akkurat barnerommet gleder jeg meg til å ordne, er bare så mye annet styr som må flyttes på for å få begynt - og DET prokastineres :ler:

Det var nok akkurat den lille prosenten jeg trengte for å komme litt mer tilbake til meg selv 🥰

Blir kjekt å få kommet i gang med barnerommet, forhåpentligvis blir det nok lettere å komme i gang når formen blir bedre og det blir varmere i været. Alt går liksom litt tregt frem til våren kommer ordentlig føler jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 8.3.2022 den 20.33):

15+0

Plutselig er jeg på 15 fullgåtte uker! Nå synes jeg plutselig tiden fyker litt avgårde! Bare 3 uker igjen til OUL :hoppe: Da jeg fikk timen føltes det som en liten evighet til starten av april!

Merker at jeg har en del ting på agendaen som vi kanskje burde ta tak i snart?

• Snakke med NAV ang permisjon

• Sette meg ordentlig inn i, og kjøpe barnevogn og bilstol

• Flytte hjemmekontor/mancave opp i 3. etg for å gjøre plass til barnerom 

• Pusse opp barnerommet

• Begynne med knipeøvelser (tenk at det går an å synde så vanvittig på verdens enkleste ting å få gjort!)

Jeg vet at både jeg og min mann er verdensmestere i prokastinasjon og skulle ikke forundre meg om vi begynner på samtlige av disse punktene langt inn i 3. trimester :ler:

… Men aller først skal jeg nyte isen jeg fikk craving på og sendte mannen ut for å kjøpe 🥰

Hurra for 15 uker! Gratulerer med det! Så spennende med OUL! Vil dere vite kjønnet før fødsel? ☺️☺️ 

Jeg er verdensmester i prokrastinering. Hehe, så skjønner følelsen. Enig med de over at det for meg hjelper å sette en alarm påminner i kalenderen for å få det gjort. Meeeen så begynner jeg bare å slumre alarmen/oppgaven i kalenderen 😅😅 

Ellers så synes jeg du kan delegere vekk det som er mulig til mannen. Du gror jo tross alt et menneske! ☺️🤪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Ruskemor said:

Blir kjekt å få kommet i gang med barnerommet, forhåpentligvis blir det nok lettere å komme i gang når formen blir bedre og det blir varmere i været. Alt går liksom litt tregt frem til våren kommer ordentlig føler jeg.

Ja, det blir stas! Helt enig med deg, alt blir enklere når våren kommer! :hoppendeglad:

12 hours ago, Katrin94 said:

Hurra for 15 uker! Gratulerer med det! Så spennende med OUL! Vil dere vite kjønnet før fødsel? ☺️☺️ 

Jeg er verdensmester i prokrastinering. Hehe, så skjønner følelsen. Enig med de over at det for meg hjelper å sette en alarm påminner i kalenderen for å få det gjort. Meeeen så begynner jeg bare å slumre alarmen/oppgaven i kalenderen 😅😅 

Ellers så synes jeg du kan delegere vekk det som er mulig til mannen. Du gror jo tross alt et menneske! ☺️🤪

Tusen takk! 🥰 Ja, vi er kjempespent på kjønn! Kjenner at jeg nesten må begrense meg for å ikke bestille enda en privat UL for å finne ut av det før OUL :fnise:

Hihi, godt å høre vi er fler! Akkurat sånn er jeg og!! Det må gjerne stå i kalenderen med påminnelse, så leser jeg påminnelsen og tenker «ja, det var det ja! Det skal jeg gjøre snart» også blir det utsatt likevel 🙈

Det er et veldig godt poeng, han har fått en del ekstra oppgaver og tar dem på overraskende strak arm! 😍

——————

15+2

I dag har jeg vært styrete. Styrer med alt mulig til det punkt at sjefen ba meg ta resten av dagen fri og stresse ned :ler:

Det var kanskje like greit, for jeg hadde mye annet enn jobb å styre med også. Har fått satt opp en plan for permisjonen på foreldreplanleggeren til NAV som jeg er kjempefornøyd med! :mynona:

Får bare håpe mannen er like fornøyd når jeg får vist den til han, men det tror jeg. Klarer å strekke permisjonen til lille er nesten 14 mnd - det hjelper synes jeg! Også var det godt for hodet å endelig få den planen ned på papiret!

Jeg fikk også plukket opp et tips her inne på en sovebamse jeg bare MÅTTE bestille til lille, Moonie Sovekanin 😍 vet at man egentlig bør vente med sånne hjelpemidler til man faktisk vet hva akkurat vår baby har behov for, men jeg klarte ikke dy meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha fått satt opp en plan for permisjon, og at du klarer å strekke til 14 måneder er supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha plan for permisjon i boks! 14 måneder høres helt perfekt ut 🥰 Tenk at du allerede er 15-16 uker. Det er så stas 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig @Ruskemor og @Prøver2021, 14 måneder passer helt utmerket og fungerer også greit økonomisk! 🥰

———————

15+4

I dag våger jeg meg på å dele et lite magebilde :sjenert: 

Jeg føler selv at magen er mindre i dag enn f.eks for 2 dager siden… det har helt sikkert med oppblåst og mindre oppblåst å gjøre, men jeg klarer likevel ikke å legge bekymringen helt fra meg. 

Tok derfor på meg samme antrekk som på magebilde i uke 12 og tok nytt bilde i dag, syns det hjalp litt å sammenligne, det skjer jo noe - og uke 12 magen var helt sikkert litt oppblåst også :fnise:

Merker at det er mer og mer klær som begynner å bli vanskelig å få på skikkelig. Litt usikker på hvor store forandringer man skal gjøre med garderoben? F.eks har jeg ingen jakker som kommer til å passe utover våren. Satser jo på varmt vær, men en jakke er kanskje et must? Det kan jo fort komme kjølige dager i mai også liksom? 🤔

Formen er veldig bra!! Trøtt og slapp henger stadig i, men i går vasket jeg faktisk hele huset skikkelig! Veldig fornøyd med at jeg får til sånne ting igjen, og så deilig å kose seg på kvelden i nyvasket hus 🥰

B83C6CF1-BA03-4C11-ACC9-31781957BA39.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig fin mage du har fått 😊😍 Vanskelig å skjule graviditeten nå! 

Jeg har noen litt store dongerijakker, så satser på jeg kan bruke de 😊 Ellers håper jeg regn/vindjakka har litt ekstra plass til mage sånn at jeg kan ha på meg den de dagene det er litt for ruskevær. kanskje stjele mannens fleece 🤔

Godt jobba med husvask! 🌻

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med bilder! Her er det virkelig forskjell. Så stas med mage 🥰🥰 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage :strix: Ser den har vokst litt ja. Min endrer også veldig størrelse til tider. Som du sier så tipper jeg det har med oppblåsthet og gjøre. Og hver gang den er mindre klør jeg meg i hodet over hva som kan ha skjedd inni der :fnise: 

Men klær ja.. Du som skal ha første kan jo tillate deg å handle mer gravidtøy. Det gjorde jeg med førstemann. Men nå er dette siste og jeg har jo kvittet meg med alt :ler: Tenker derfor at jeg skal kjøpe noen tskjorter som kan brukes nå og i sommer. Så blir det en del cardigan over. Jeg har 4 gravid tights fra HM som jeg liker, og er gode å ha på når jeg er på jobb.

Så tenkte jeg kjøpe shorts også. Evt ser jeg HM har slike gravid sykkelbukser. Vurderer å kjøpe et par av de og se om de kan brukes til bading i sommer :P Jeg er IKKE et bikinimenneske og liker ikke vise min hengete dissemage full av gamle strekkmerker. Jeg har ikke gått med bikini siden jeg var 17 tror jeg :fnise: Men om en gravidsykkelbukse dekker hele magen er jeg mer klar :P Også slipper man tenke på frisering nedentil, som jeg synes er skikkelig pes med stor gravidmage i veien! 

Jeg vurderer å kjøpe en fleecejakke fra Stormberg sin mamma kolleksjon. Har hatt en slik før som jeg synes var god å gå med. Evt stjele mannen sine jakker :ler: 
Men kjøp en jakke du kan bruke til alt.. så slipper du bruke for mye penger på det :)  Ulvanggenser som er et nr for stor fungerer også veldig bra :nigo: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage🥰

Og veldig hyggelig å høre at du er litt bedre i formen, selvom den fremdeles ikke er helt på topp.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, stAre said:

så utrolig fin mage du har fått 😊😍 Vanskelig å skjule graviditeten nå! 

Jeg har noen litt store dongerijakker, så satser på jeg kan bruke de 😊 Ellers håper jeg regn/vindjakka har litt ekstra plass til mage sånn at jeg kan ha på meg den de dagene det er litt for ruskevær. kanskje stjele mannens fleece 🤔

Godt jobba med husvask! 🌻

Tusen takk! 🥰 Ja, det er det definitivt, hvertfall med vanlige klær!

Jeg er av typen som bare har små bomberjakker til vårsesongen, men å stjele mannens fleece var en god ide! :jepp:

Takk - det trengtes etter trøtte uker! 😄

4 hours ago, Prøver2021 said:

Så gøy med bilder! Her er det virkelig forskjell. Så stas med mage 🥰🥰 

Tusen takk, godt å høre at fler ser forskjell! :nori:

2 hours ago, Kakaoen said:

Så fin mage :strix: Ser den har vokst litt ja. Min endrer også veldig størrelse til tider. Som du sier så tipper jeg det har med oppblåsthet og gjøre. Og hver gang den er mindre klør jeg meg i hodet over hva som kan ha skjedd inni der :fnise: 

Men klær ja.. Du som skal ha første kan jo tillate deg å handle mer gravidtøy. Det gjorde jeg med førstemann. Men nå er dette siste og jeg har jo kvittet meg med alt :ler: Tenker derfor at jeg skal kjøpe noen tskjorter som kan brukes nå og i sommer. Så blir det en del cardigan over. Jeg har 4 gravid tights fra HM som jeg liker, og er gode å ha på når jeg er på jobb.

Så tenkte jeg kjøpe shorts også. Evt ser jeg HM har slike gravid sykkelbukser. Vurderer å kjøpe et par av de og se om de kan brukes til bading i sommer :P Jeg er IKKE et bikinimenneske og liker ikke vise min hengete dissemage full av gamle strekkmerker. Jeg har ikke gått med bikini siden jeg var 17 tror jeg :fnise: Men om en gravidsykkelbukse dekker hele magen er jeg mer klar :P Også slipper man tenke på frisering nedentil, som jeg synes er skikkelig pes med stor gravidmage i veien! 

Jeg vurderer å kjøpe en fleecejakke fra Stormberg sin mamma kolleksjon. Har hatt en slik før som jeg synes var god å gå med. Evt stjele mannen sine jakker :ler: 
Men kjøp en jakke du kan bruke til alt.. så slipper du bruke for mye penger på det :)  Ulvanggenser som er et nr for stor fungerer også veldig bra :nigo: 

Tusen takk! Godt å høre det ikke er bare jeg selv som ser fremgangen! 🥰 og godt å  høre at magen din også finner på å endre seg litt fra dag til dag! 

Ja, lurer på om jeg må det? 🤔 Er så usikker på hva man trenger, og vil heller ha litt for mye enn for lite. Gravidtights har jeg kjøpt - det er et fantastisk plagg!! Tror jeg kan finne på å bruke de etter at lille er kommet til verden også jeg :sjenert:

Så smart med sånn sykkelbukse! Har lurt litt på bading og sommer som høygravid selv. Vil føle meg alt annet enn komfortabel i bikini så har egentlig tenkt at det ikke blir noe bading, men din løsning var jo mye bedre! :jepp:

En stor fleece eller en stor ulvang genser er notert, det skal jeg sjekke ut! Kjekt med ting som kan brukes senere også! 😄

50 minutter siden, Ruskemor said:

Så fin mage🥰

Og veldig hyggelig å høre at du er litt bedre i formen, selvom den fremdeles ikke er helt på topp.

Tusen takk! 🥰🥰

Ja, det var veldig godt å kjenne på litt energi igjen! Håper jeg er i ferd med å finne denne 2. trimester energien alle appene skryter sånn av! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...