Stiger Skrevet 15. oktober 2022 #1701 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gratulerer så mye!! ❤️ Kan du gjenta litt hvilken prosess du har vært igjennom?; har dere fått vite noe om hvorfor dere sleit med å bli gravide? Hvor mange uttak og innsett har dere hatt? 🤗 Er dette første positive test? Det gir håp å lese om vellykkede IVF-forsøk! 🤗 Anonymkode: 8e1d5...0bf Det kan jeg godt 😊 Jeg har PCOS, ingenting galt med mannen. Prøvd siden februar 2020, visste ikke om utfordringene før etter prevensjonsslutt. Vi har hatt tre uttak og tre innsett offentlig uten en eneste positiv test. Tre spontane graviditeter som har endt i 1 MA i uke 7 og 2 kjemiske. Alt ok av blodprøver og lignende, skal "bare" være PCOS som hindrer oss. Har nå hatt 1 uttak hos Hausken som resulterte i 2 blastoer på frys. Første fryseinnsett førte til positiv test 🥰 Det jeg tror er grunnen til at det satt nå er at jeg har gått på Progynova*3 siden dag 1 i syklus og jeg hadde tykk slimhinne før innsett. Har før bare hatt max 7,4 mm ved siste kontroll før innsett, denne gang var den på over 9 mm. Tar også Klexane blodfortynnende i tillegg til Cyclogest av støttemedisin. Blastoen var også av svært god kvalitet, i det offentlige fikk vi ikke vite noe om kvalitet, bare at det så fint ut 🤷🏻♀️ Håper det lykkes for dere ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 16. oktober 2022 #1702 Del Skrevet 16. oktober 2022 9 hours ago, Stiger said: Det kan jeg godt 😊 Jeg har PCOS, ingenting galt med mannen. Prøvd siden februar 2020, visste ikke om utfordringene før etter prevensjonsslutt. Vi har hatt tre uttak og tre innsett offentlig uten en eneste positiv test. Tre spontane graviditeter som har endt i 1 MA i uke 7 og 2 kjemiske. Alt ok av blodprøver og lignende, skal "bare" være PCOS som hindrer oss. Har nå hatt 1 uttak hos Hausken som resulterte i 2 blastoer på frys. Første fryseinnsett førte til positiv test 🥰 Det jeg tror er grunnen til at det satt nå er at jeg har gått på Progynova*3 siden dag 1 i syklus og jeg hadde tykk slimhinne før innsett. Har før bare hatt max 7,4 mm ved siste kontroll før innsett, denne gang var den på over 9 mm. Tar også Klexane blodfortynnende i tillegg til Cyclogest av støttemedisin. Blastoen var også av svært god kvalitet, i det offentlige fikk vi ikke vite noe om kvalitet, bare at det så fint ut 🤷🏻♀️ Håper det lykkes for dere ❤️ Kan også fortelle deg litt om vårt forsøk når vi lykktes. Er nå i uke 25❤️ Etter 3 uttak og 4 innsett satt den på siste forsøk, det var ett 5 dagers fersk embryo. Ble gravid en gang i fjor også på fryseforsøk blasto , men SA i uke 6. Vi hørte til i Haugesund. siste uttak gikk jeg på pergoveris. Tok ovitrelle både før og etter uttak, dette skulle booste kroppen min å få meg litt overstimulert. Gikk også på klexane tom uke 12 og cycoglest tom uke 9. siste forsøk følte jeg at dei gjorde alt for at vi skulle lykkes ❤️ Både jeg og mannen er helt frisk. Men jeg fikk en sjekk for 6 år siden å egg kvaliteten hadde gått drastisk ned siden da. Er nå 33. Krysser fingrene for alle dere!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 16. oktober 2022 #1703 Del Skrevet 16. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (På 15.10.2022 den 19.43): Hei! Velkommen! Vi holder på med søskenforsøk og jeg ble ikke veid første gangen vi var der, de spurte bare og sa at de anbefalte vektnedgang. Hadde da en bmi på 33 som er grensa, Så hadde vi ett fryseforsøk med det ene embryoet vi hadde fra sist. Det gikk ikke veien dessverre, og ble da satt opp til vektkontroll før planlagt oppstart på nytt ferskforsøk. Hadde jeg ikke gått ned i vekt til da, så hadde vi ikke fått starte med en gang. Gikk ikke ned mye, men nok til at bmien er på 31. Da ble det oppstart med synarela under to uker etterpå 🙂 Er nå på dag 11 med spray. Hun som satte opp timen til vektkontrollen var kjempe jovial, fordi jeg spurte henne om hva som skjedde om jeg var akkurat på grensa eller litt over, så sa hun at det var opp til legen. Og satte kontrollen til 2 uker etter den egentlig var, sånn at jeg kunne gå ned litt mer 😊 Er veldig gla d for det! Hei, tusen takk! Okei, takk for at du ville dele med meg! Jeg har gått ned ca. 25kg hittil, men bmi er på ca. 34. Så mangler noen få kg igjen til bmi 32. Jobber så hardt jeg kan, men da bør jeg vel utsette føreren timen litt slik at jeg rekker å gå ned de ca. 6-7kg jeg mangler... 🤷♀️😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. oktober 2022 #1704 Del Skrevet 17. oktober 2022 Frøken_lurepave skrev (8 timer siden): Hei, tusen takk! Okei, takk for at du ville dele med meg! Jeg har gått ned ca. 25kg hittil, men bmi er på ca. 34. Så mangler noen få kg igjen til bmi 32. Jobber så hardt jeg kan, men da bør jeg vel utsette føreren timen litt slik at jeg rekker å gå ned de ca. 6-7kg jeg mangler... 🤷♀️😔 Hvis jeg var deg, ville jeg beholdt timen og heller brukt tiden mellom den timen og oppstart til å gå ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske3 Skrevet 17. oktober 2022 #1705 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Hei! Joiner denne tråden, jeg☺️. Er i gang med første ivf-forsøk nå. Satte inn et 3-dagers embryo fredag 14. og skal ta blodprøve 25.oktober. Veldig spent! Vi har to barn fra før, et typisk barn og et med en diagnose. Ønsker oss veldig et søsken til. Jeg er spent på om vi kan bli gravide etter å ha forsøkt på nr.3 i snart 2 år. Det hører også med til historien at jeg har hatt kreft og vært gjennom både cellegift og stråling - så er ekstra spent på hvordan det har påvirket eggkvalitet mm. Er også godt voksen nå (38, turning 39). Veldig glad for at det finnes denne typen forum - det er mye kunnskap som deles og godt å kunne lufte tvil og tanker med andre i samme situasjon.. Endret 17. oktober 2022 av Søskenønske3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 17. oktober 2022 #1706 Del Skrevet 17. oktober 2022 11 modne egg ut, 7 befruktet. 1 toppscore satt inn dag 2. Fikk beskjed i dag at resten har falt fra, så fikk ingen på frys.. Det er kanskje urettferdig å si jeg mister troen, siden vi tross alt fikk et embryo å sette inn, men ble helt motløs etter beskjeden. Hva er sjansen for at det som ble satt inn utvikler seg rett, når resten ikke gjorde det? Uttaket var det vondeste jeg har vært med på, og nå føler jeg meg sikker på at jeg må igjennom det igjen 😥 Noen som har vært i samme situasjon der det gikk bra? ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske3 Skrevet 17. oktober 2022 #1707 Del Skrevet 17. oktober 2022 Forstår skuffelsen, men ikke gi opp❤️Det de satte inn var jo det som så best ut. Har lest om temmelig mange hvor det kun var ett egg som klarte seg og det ble til et barn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 17. oktober 2022 #1708 Del Skrevet 17. oktober 2022 (endret) Frøken_lurepave skrev (19 timer siden): Hei, tusen takk! Okei, takk for at du ville dele med meg! Jeg har gått ned ca. 25kg hittil, men bmi er på ca. 34. Så mangler noen få kg igjen til bmi 32. Jobber så hardt jeg kan, men da bør jeg vel utsette føreren timen litt slik at jeg rekker å gå ned de ca. 6-7kg jeg mangler... 🤷♀️😔 Wow! fantastisk bra jobba!!!🤩 Behold timen din du, bruk tiden godt og fortsett på veien du allerede går 🙂 Det går uansett en del tid fra første samtale til oppstart, så dette kommer til å gå kjempe fint! Jeg heier på deg! Endret 17. oktober 2022 av Frk.Pøls skriveleif 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 17. oktober 2022 #1709 Del Skrevet 17. oktober 2022 Søskenønske3 skrev (22 minutter siden): Hei! Joiner denne tråden, jeg☺️. Er i gang med første ivf-forsøk nå. Satte inn et 3-dagers embryo fredag 14. og skal ta blodprøve 25.oktober. Veldig spent! Vi har to barn fra før, et typisk barn og et med en diagnose. Ønsker oss veldig et søsken til. Jeg er spent på om vi kan bli gravide etter å ha forsøkt på nr.3 i snart 2 år. Det hører også med til historien at jeg har hatt kreft og vært gjennom både cellegift og stråling - så er ekstra spent på hvordan det har påvirket eggkvalitet mm. Er også godt voksen nå (38, turning 39). Veldig glad for at det finnes denne typen forum - det er mye kunnskap som deles og godt å kunne lufte tvil og tanker med andre i samme situasjon.. Velkommen! Krysser fingrene for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 17. oktober 2022 #1710 Del Skrevet 17. oktober 2022 1 hour ago, Bellisimo said: 11 modne egg ut, 7 befruktet. 1 toppscore satt inn dag 2. Fikk beskjed i dag at resten har falt fra, så fikk ingen på frys.. Det er kanskje urettferdig å si jeg mister troen, siden vi tross alt fikk et embryo å sette inn, men ble helt motløs etter beskjeden. Hva er sjansen for at det som ble satt inn utvikler seg rett, når resten ikke gjorde det? Uttaket var det vondeste jeg har vært med på, og nå føler jeg meg sikker på at jeg må igjennom det igjen 😥 Noen som har vært i samme situasjon der det gikk bra? ❤️ Vi var i samme situsjon å nå er jeg gravid i uke 25. vi fikk ut 10 egg, 8 ble befrukte, kun 1 overlevde til dag 5, så vi satt inn ett 5 dagers embryo. Så vil si vi fikk gullegget ⭐️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 17. oktober 2022 #1711 Del Skrevet 17. oktober 2022 Neutral90 skrev (16 timer siden): Hvis jeg var deg, ville jeg beholdt timen og heller brukt tiden mellom den timen og oppstart til å gå ned Kanskje jeg skal gjøre det.. Tenkte bare at de blir vel ikke så happy når jeg kommer til første timen også veier jeg over bmi grensa🙈🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 17. oktober 2022 #1712 Del Skrevet 17. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (5 timer siden): Wow! fantastisk bra jobba!!!🤩 Behold timen din du, bruk tiden godt og fortsett på veien du allerede går 🙂 Det går uansett en del tid fra første samtale til oppstart, så dette kommer til å gå kjempe fint! Jeg heier på deg! Tusen takk🙏🙏 Jeg gjør så godt jeg kan, men tenkte at de kanskje ikke blir så happy om jeg kommer til første timen også er jeg over bmi grensa.. 🙈🤷♀️ Men jeg kan jo prøve🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søskenønske3 Skrevet 17. oktober 2022 #1713 Del Skrevet 17. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (5 timer siden): Velkommen! Krysser fingrene for deg! Takk! Fikk ut 10 egg, 8 befrukta (ivf), 1 satt inn og to blastocyster på frys så jeg er så langt ganske positiv. Men vet jo godt - og ser av andres erfaringer - at mye kan se bra ut på papiret og at man likevel ikke lykkes i å bli og forbli gravid så jeg forsøker å ikke skru opp forventingene (lettet sagt enn gjort😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 18. oktober 2022 #1714 Del Skrevet 18. oktober 2022 Hei! Da var det på tide for meg å bli med i denne tråden, vi har fått endelig fått dato for utredning, 19.desember! - men, kan noen fortelle meg hva som skjer denne første timen? Hva er det som utgjør «utredningen»? Vi har allerede tatt alle blodprøver og tester privat, så er bare veldig spent på hva som skal skje den timen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. oktober 2022 #1715 Del Skrevet 18. oktober 2022 Frøken_lurepave skrev (22 timer siden): Tusen takk🙏🙏 Jeg gjør så godt jeg kan, men tenkte at de kanskje ikke blir så happy om jeg kommer til første timen også er jeg over bmi grensa.. 🙈🤷♀️ Men jeg kan jo prøve🤞 Kjør på du 🙂 Er fremdeles en stund til timen din, og mulig de gjør det samme med deg som med meg. At du beholder plassen din i køen og får en time til vektkontroll før du starter 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. oktober 2022 #1716 Del Skrevet 18. oktober 2022 Søskenønske3 skrev (21 timer siden): Takk! Fikk ut 10 egg, 8 befrukta (ivf), 1 satt inn og to blastocyster på frys så jeg er så langt ganske positiv. Men vet jo godt - og ser av andres erfaringer - at mye kan se bra ut på papiret og at man likevel ikke lykkes i å bli og forbli gravid så jeg forsøker å ikke skru opp forventingene (lettet sagt enn gjort😅) Da har du et kjempe godt utgangspunkt! Blir spennende å følge deg 😊 Hvor hører du til? Er selv 36 og holder på med søskenforsøk på Riksen nå. Har en 3-åring fra før som satt på første forsøk sist 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1717 Del Skrevet 18. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (42 minutter siden): Da har du et kjempe godt utgangspunkt! Blir spennende å følge deg 😊 Hvor hører du til? Er selv 36 og holder på med søskenforsøk på Riksen nå. Har en 3-åring fra før som satt på første forsøk sist 😊 Hvor lenge tok det fra henvisning til du fikk begynne med søskenforsøk? Hadde du på frys? Anonymkode: 754a9...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. oktober 2022 #1718 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge tok det fra henvisning til du fikk begynne med søskenforsøk? Hadde du på frys? Anonymkode: 754a9...27b Henvisingen ble sendt fra fastlegen i slutten av januar i år. Hadde ett embryo på frys som vi "brukte" ved fryseforsøk i juni. Det gikk dessverre ikke veien og vi startet med nytt fersk forsøk med synarela 4. oktober. Begynner med Gonal F 27. oktober 🙂 Så det er en lang prosess dette her 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 18. oktober 2022 #1719 Del Skrevet 18. oktober 2022 Testdag i morgen, men jeg har allerede begynt å spotte😔💔 «Bare» andre forsøk, men akkurat nå føles det håpløst😢 Trenger en klem😔 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1720 Del Skrevet 18. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (9 minutter siden): Henvisingen ble sendt fra fastlegen i slutten av januar i år. Hadde ett embryo på frys som vi "brukte" ved fryseforsøk i juni. Det gikk dessverre ikke veien og vi startet med nytt fersk forsøk med synarela 4. oktober. Begynner med Gonal F 27. oktober 🙂 Så det er en lang prosess dette Så synd det ikke gikk. Måtte du få ny henvisning til ferskforsøk etter å ha blitt henvist til fryseforsøk? Søren det tar minst et halvt år da med andre ord. Vi har også et på frys, men det går sikkert ikke veien. Anonymkode: 754a9...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå