AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #821 Del Skrevet 31. mars 2022 Noen her som går på Cyclogest? Fikk du mensen selv om du gikk på dem, eller fikk du den først når du sluttet? Jeg hadde et fryseforsøk mandag 21. mars, satt inn en blastocyst. Testet søndag, rugedag 6, men den var blenda hvit, så regner med at det ikke gikk dette forsøket. Skulle hatt mensen på tirsdag, men den har ikke dukket opp enda. Regner med det er pga cyclogest Anonymkode: 63236...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #822 Del Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Noen her som går på Cyclogest? Fikk du mensen selv om du gikk på dem, eller fikk du den først når du sluttet? Jeg hadde et fryseforsøk mandag 21. mars, satt inn en blastocyst. Testet søndag, rugedag 6, men den var blenda hvit, så regner med at det ikke gikk dette forsøket. Skulle hatt mensen på tirsdag, men den har ikke dukket opp enda. Regner med det er pga cyclogest Anonymkode: 63236...0aa Jeg fikk ikke mensen på cyclogest, fikk den først da jeg sluttet. Men jeg har hørt at det er individuelt 🤷♀️ Anonymkode: 851c7...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 31. mars 2022 #823 Del Skrevet 31. mars 2022 Er herved ruger av 2 fine ferske 3-dagers egg, ett 6-delt og ett 8-delt. Mannen har stor tro på at vi nå kommer til å få tvillinger i julegave, mens pasienten selv er langt mer skeptisk og krysser alt hun har for at i alle fall en spire klamrer seg fast til desember 🤞🏻❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 31. mars 2022 #824 Del Skrevet 31. mars 2022 Stiger skrev (4 minutter siden): Er herved ruger av 2 fine ferske 3-dagers egg, ett 6-delt og ett 8-delt. Mannen har stor tro på at vi nå kommer til å få tvillinger i julegave, mens pasienten selv er langt mer skeptisk og krysser alt hun har for at i alle fall en spire klamrer seg fast til desember 🤞🏻❤️ Hei, og gratulerer som ruger 🥰 Kan du fortelle litt om hvorfor du har fått satt inn 2 egg og ikke bare 1? Har fått høre av St.Olavs at de ikke lenger praktiserer dette da det ofte førte til flerlinger og komplikasjoner. Er det noen private klinikker som setter inn flere egg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 31. mars 2022 #825 Del Skrevet 31. mars 2022 LJo11 skrev (35 minutter siden): Hei, og gratulerer som ruger 🥰 Kan du fortelle litt om hvorfor du har fått satt inn 2 egg og ikke bare 1? Har fått høre av St.Olavs at de ikke lenger praktiserer dette da det ofte førte til flerlinger og komplikasjoner. Er det noen private klinikker som setter inn flere egg? Tusen takk for det 🥰 Dette er mitt siste forsøk offentlig, har hatt to uttak før som begge ble totalfrys og to innsett av fryst blasto hvorav ingen har festet seg. Denne runden fikk jeg 2 befrukta og det ene var litt tregt så de ville bare sette inn begge for det ene kom nok ikke til å være godt nok for frysa. Fikk inntrykk av at klinikken ønsket å gjøre sitt ytterste for at vi skulle lykkes nå på siste forsøk, så var nok derfor de foreslo å sette inn begge. Utenom PCOS er jeg ellers frisk og rask og relativt ung (29 om 3 mnd), så kanskje det også har noe å si. Vi hører til fertilitetsklinikken i Haugesund 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 31. mars 2022 #826 Del Skrevet 31. mars 2022 Utakk i mårra, gruer med som faen, vært kvelm i hele dag. Dette er mitt 4 utak, har snakket med sykehuset(haugesund) så de har gjort klar extra smartesillende og beroligende. For 2 mnd siden ble det avbrutt etter utakk pga fortidlig eggløysing, så redd for at det skal skje denne gangen å. Denne runden lang protokoll med synarela og høye doser pergoveris. Flere som får mye slim under stimumeringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #827 Del Skrevet 31. mars 2022 lillespire2022 skrev (5 minutter siden): Utakk i mårra, gruer med som faen, vært kvelm i hele dag. Dette er mitt 4 utak, har snakket med sykehuset(haugesund) så de har gjort klar extra smartesillende og beroligende. For 2 mnd siden ble det avbrutt etter utakk pga fortidlig eggløysing, så redd for at det skal skje denne gangen å. Denne runden lang protokoll med synarela og høye doser pergoveris. Flere som får mye slim under stimumeringen? Jeg hadde uttak i dag (Hausken i Haugesund), og det gikk kjempefint! Syntes ikke det var særlig vondt, og trengte ikke å hvile noe særlig etterpå. Kjørte bare hjem for å se Netflix. Var litt svimmel i ettertid på grunn av smertestillende, men ellers i fin form. Trengte ikke ta noe smertestillende etter egguttaket. Kjenner ikke noe nå, er kanskje litt øm bare? Jeg hadde en del slim i to dager rett før jeg sluttet på stimulering (Menopur). Anonymkode: 851c7...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 31. mars 2022 #828 Del Skrevet 31. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde uttak i dag (Hausken i Haugesund), og det gikk kjempefint! Syntes ikke det var særlig vondt, og trengte ikke å hvile noe særlig etterpå. Kjørte bare hjem for å se Netflix. Var litt svimmel i ettertid på grunn av smertestillende, men ellers i fin form. Trengte ikke ta noe smertestillende etter egguttaket. Kjenner ikke noe nå, er kanskje litt øm bare? Jeg hadde en del slim i to dager rett før jeg sluttet på stimulering (Menopur). Anonymkode: 851c7...3c1 Mitt første utakk va litt vondt eggposene hos med sitt høyt å noen vanskelig å komme til. Andre gang va mest begahelige, fikk litt mere smertestillede hadde blødninger i rundt eggledere etterutak, Nå sist satt egge høyt å ikke lett å komme til, sykepleier måtte presse ned på magen for at de skulle komme til med nålen. Ubeskrivelig vondt under å etter. UL har vært ubehagelig vonde når eg har vært på konroll denne gang, alt er så ubehangelig. Sitte, ligge, bukser, dobesøk. Hadde fine egg mandag på kontroll med de ville at eg skulle stimulere litt mere med 300IE pergoveris mandag og tirsdag og det merkes 🙈 Endret 31. mars 2022 av lillespire2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #829 Del Skrevet 31. mars 2022 Hei! Noen som vet hvordan det er i Porsgrunn nå, om man får sykemelding mellom uttak & insett? Vet det var sånn før. Anonymkode: 702d1...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #830 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Noen som vet hvordan det er i Porsgrunn nå, om man får sykemelding mellom uttak & insett? Vet det var sånn før. Anonymkode: 702d1...082 Hvorfor i all verden skal du ha det? Jeg hadde uttak i går, og er på jobb i dag. Ingen problem. Du vet jo ikke hvor dårlig du blir, det blir for dumt å sykemelde seg i tilfelle du føler at du har vondt hvis du kjenner etter. Jeg går til Hausken, og der sa de at jeg kun trengte sykemelding en dag, altså dagen for egguttak. Jeg brukte en egenmeldingsdag. Anonymkode: 851c7...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #831 Del Skrevet 1. april 2022 Jeg har alltid fått sykemelding mellom uttak og innsett. Anonymkode: 754a9...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 1. april 2022 #832 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har alltid fått sykemelding mellom uttak og innsett. Anonymkode: 754a9...27b Det har eg å. Hadde utak i dag, sykemeldt frem til innsett onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 1. april 2022 #833 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Noen som vet hvordan det er i Porsgrunn nå, om man får sykemelding mellom uttak & insett? Vet det var sånn før. Anonymkode: 702d1...082 Eg for sykemelding på sykehuset i haugesund fra utak til og med innsett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Germinien Skrevet 1. april 2022 #834 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du ha det? Jeg hadde uttak i går, og er på jobb i dag. Ingen problem. Du vet jo ikke hvor dårlig du blir, det blir for dumt å sykemelde seg i tilfelle du føler at du har vondt hvis du kjenner etter. Jeg går til Hausken, og der sa de at jeg kun trengte sykemelding en dag, altså dagen for egguttak. Jeg brukte Synes det var en unødvendig å respondere med "hvorfor i all verden skal du ha det?" på et enkelt spørsmål om noe som tydeligvis også er vanlig praksis flere steder. Du svarte ikke på spørsmålet heller, da hun var interessert i å vite hvordan det er i Porsgrunn akkurat nå, ikke hvor heldig du har vært som har lite plager etterpå. Bør det ikke være rom for å stille spørsmål i et slikt forum? Hvor ingen spørsmål er dumme og sånt? Til deg AnonymBruker: jeg vet dessverre ikke hvordan det er i Porsgrunn, men jeg ville kontaktet dem direkte og spurt 😊 Selv tok jeg egenmeldingsdag på uttaksdagen som var en fredag. Jeg jobbet mandag, tirsdag og onsdag frem til innsett, men skulle veldig gjerne hatt en sykemelding så kroppen hadde rukket å komme seg litt etter stimulering og uttak før det viktige innsettet. Hadde en del smerter ennå lørdag, og nok ubehag til at jeg gjerne skulle fokusert på å pleie kroppen mandag-onsdag. Jeg synes det høres flott ut at enkelte gir automatisk sykemelding. Og det er jo lov å jobbe selv om man er sykemeldt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #835 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor i all verden skal du ha det? Jeg hadde uttak i går, og er på jobb i dag. Ingen problem. Du vet jo ikke hvor dårlig du blir, det blir for dumt å sykemelde seg i tilfelle du føler at du har vondt hvis du kjenner etter. Jeg går til Hausken, og der sa de at jeg kun trengte sykemelding en dag, altså dagen for egguttak. Jeg brukte en egenmeldingsdag. Anonymkode: 851c7...3c1 Kjære vene! Jeg spurte kun fordi jeg har fått det der før og lurte på om det var slik automatisk fortsatt, da jeg kunne ha gitt beskjed til arbeidsgiver på forhånd. Flott at du ikke har trengt det, men tre ganger jeg har hatt uttak har jeg blitt overstimulert & endt opp på sykehuset så er stor fare for at jeg kommer dit igjen. (det har de på Porsgrunn sagt selv) , jeg har aldri kjent etter om jeg har hatt vondt, overstimulering er helt grusomt! Tusen takk til dere andre som svarte hyggelig på det jeg spurte om♥️ TS Anonymkode: 702d1...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 1. april 2022 #836 Del Skrevet 1. april 2022 Hei på dere startet vår reise for snart 2 år siden innen ivf. Jeg er 38,blir snart 39,samboeren blir snart 40. Hadde 4 uttak i Porsgrunn men bare 2 innsett da 2 ble avbrutt, skiftet så klinikk til Spiren i Trondheim i oktober i fjor og var gjennom uttak i november. Ble innsett i januar da det ble totalfrys. Fikk en blasto på frys, ble gravid i januar men kjemisk uke 4 Hadde så nytt uttak for en uke siden, ble nå også totalfrys men fikk en perfekt blasto på frys og blir innsett i mai. Jeg er livredd for å miste igjen, jeg har og pcos og fått beskjed av klinikken at jeg har da større sjanse for å miste enn andre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 1. april 2022 #837 Del Skrevet 1. april 2022 Stiger skrev (På 31.3.2022 den 18.10): Tusen takk for det 🥰 Dette er mitt siste forsøk offentlig, har hatt to uttak før som begge ble totalfrys og to innsett av fryst blasto hvorav ingen har festet seg. Denne runden fikk jeg 2 befrukta og det ene var litt tregt så de ville bare sette inn begge for det ene kom nok ikke til å være godt nok for frysa. Fikk inntrykk av at klinikken ønsket å gjøre sitt ytterste for at vi skulle lykkes nå på siste forsøk, så var nok derfor de foreslo å sette inn begge. Utenom PCOS er jeg ellers frisk og rask og relativt ung (29 om 3 mnd), så kanskje det også har noe å si. Vi hører til fertilitetsklinikken i Haugesund 😊 Det gir jo mening, takk for at du tok deg tid til å forklare 😊 Krysser fingrene for at du får ett eller begge egg til nydelige spirer 🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginger83 Skrevet 1. april 2022 #838 Del Skrevet 1. april 2022 Frk.Pøls skrev (På 29.3.2022 den 9.41): Hei! Så spennende! Hvilke medisiner begynte du med? Har det gått greit med tanke på medisiner, bivirkninger og jobb? Jeg også skal ha styrt forsøk, men det er mer pga stress og et ønske om en viss kontroll på det som skjer 🙃 Det går fint her, er hjemme akkurat nå da jeg har en voldsom hoste, men regner med jeg er på beina om et par dager ☺️ Jeg skal ringe inn til riksen ved neste mens for oppstart. Problemet er at jeg venter mens rundt påskeaften, så jeg vet ikke hvordan det blir med medisiner da. Fikk ingen svar her heller 🤪 Må selvfølgelig få rotet meg til å ringe, men bommer alltid på disse telefontidene 😂 Hei, tok ovitrelle i naturlig sykus, etter ultralyd hvor de fant rett tidspunkt. Nå er jeg ruger, satt inn i går. Ca kvart på to spennende nå. Kjedelig mensen kanskje kommer akkurat da men du kan kanskje ha noen medisiner klar fra lege kanskje det går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #839 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjære vene! Jeg spurte kun fordi jeg har fått det der før og lurte på om det var slik automatisk fortsatt, da jeg kunne ha gitt beskjed til arbeidsgiver på forhånd. Flott at du ikke har trengt det, men tre ganger jeg har hatt uttak har jeg blitt overstimulert & endt opp på sykehuset så er stor fare for at jeg kommer dit igjen. (det har de på Porsgrunn sagt selv) , jeg har aldri kjent etter om jeg har hatt vondt, overstimulering er helt grusomt! Tusen takk til dere andre som svarte hyggelig på det jeg spurte om♥️ TS Anonymkode: 702d1...082 Du er ikke TS. 😊 Ikke at det er så viktig egentlig, men... Jeg fikk ikke automatisk sykmelding da jeg hadde uttak, Riksen. Måtte etterspørre det. 🤷🏼♀️ Synes det er ganske dårlig, spesielt når de spurte hva jeg jobber med og de fikk vite at jeg har en fysisk jobb... og at jeg satte inn 2-dagers... -TS 😉 Anonymkode: 62fef...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 2. april 2022 #840 Del Skrevet 2. april 2022 Hei! Noen som holder til i Haugesund og vet noe om ventetiden? Vi ble henvist i desember etter å ha gått privat i 8-9 mnd. Sendte inn papirer i februar, men har ikke hørt noe. Prøvde å ringe, men fikk bare beskjed om at vi ville bli tildelt time... Siden vi ikke har hørt noe skal vi i gang med fersk forsøk på Hausken i slutten av april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå