Frk.Pøls Skrevet 22. februar 2022 #681 Del Skrevet 22. februar 2022 (endret) Hei! Jeg har første time på Ullevål til søskenforsøk i morgen. Jeg testet positivt for corona i dag tidlig og var forberedt på å måtte utsette timen min. Jeg fikk en link i en sms med påminnelse om time hvor man skulle fylle ut spørsmål om corona. Der tikket jeg ja på alle etter som både jeg og mannen er smittet. Men, så står det til slutt "Dine svar gjør at vi har noen flere spørsmål til deg. Vennligst ta kontakt med avdelingen du skal til" og videre "Hvis du ikke rekker å kontakte avdelingen før du kommer, ta kontakt med personalet ved ankomst på ditt oppmøtested" Nå har det seg jo sånn at de ikke har åpen telefon i dag (har prøvd), skal jeg da tolke det slik at jeg fremdeles skal møte til oppsatt time?? Endret 22. februar 2022 av Frk.Pøls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 22. februar 2022 #682 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så leit og høre! Hvordan blir veien videre? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Ja, det var utrolig kjipt😔 Takk for støttende melding🥰 Vi fikk beskjed om at jeg skulle få prøve en ny kombinasjon av medisiner for å modne flere egg neste runde: letrozol og menopur sammen. Har aldri hørt om den blandingen før🤔 men håper det kan gi mer enn 1 egg🤞🏼 Vi må sette oss på ny «venteliste» ved neste mens. Hvordan ligger du an AnonymPanda?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 22. februar 2022 #683 Del Skrevet 22. februar 2022 Hadde innsett av mitt ene blastocyst på fredag og teller timer til jeg kan teste. I går var jeg veldig oppblåst, ømme bryster og trøtt. I dag, ikke så ille men sur som ei potte og trøtt 😳 Dette er vel ikke graviditet men Lutinus/prosessen? Aldri vært gravid før, så aner ikke hva jeg går til. Ser flere her inne sier dere ikke merket noe før evt uke 5-6. Tenkte å teste litt tidligere enn 4/3, kanskje over helgen hvis jeg klarer å holde ut 😅 Flere som venter på å teste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #684 Del Skrevet 23. februar 2022 Pillowtalk skrev (23 timer siden): Ja, det var utrolig kjipt😔 Takk for støttende melding🥰 Vi fikk beskjed om at jeg skulle få prøve en ny kombinasjon av medisiner for å modne flere egg neste runde: letrozol og menopur sammen. Har aldri hørt om den blandingen før🤔 men håper det kan gi mer enn 1 egg🤞🏼 Vi må sette oss på ny «venteliste» ved neste mens. Hvordan ligger du an AnonymPanda?☺️ Håper denne nye kombinasjonen fungerer, og at det er den magiske miksen. Sa de noe hvorfor denne ville gi bedre resultater? ♥️ Jeg hadde innsett 31. januar, og er fremdeles tidlig gravid, uke 6 idag. Har gått i to uker og følt det tar slutt når som helst, for jeg har hatt så ubehag i magen, noen netter våknet, og bittelitt brunt på papiret et par ganger. Det er tydeligvis også vanlig. Hanging in there so far 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 24. februar 2022 #685 Del Skrevet 24. februar 2022 Hjertespar skrev (På 15.2.2022 den 21.37): Føler med deg, den ventingen er utrolig krevende. Håper du får positiv test på mandag🤞🏻❤️ Testen var negativ denne gangen og.. Trist, men bretter opp armene for nytt forsøk med sprøyter og uttak 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 24. februar 2022 #686 Del Skrevet 24. februar 2022 nittifem skrev (1 time siden): Testen var negativ denne gangen og.. Trist, men bretter opp armene for nytt forsøk med sprøyter og uttak 🤞🏼 Huff, leit å høre😔❤️Jeg skal i gang med sprøyter og uttak igjen selv snart - nå til uka antagelig, hvis mensen kommer når den forventes. 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 24. februar 2022 #687 Del Skrevet 24. februar 2022 Hjertespar skrev (30 minutter siden): Huff, leit å høre😔❤️Jeg skal i gang med sprøyter og uttak igjen selv snart - nå til uka antagelig, hvis mensen kommer når den forventes. 🤞🏻 ❤️ Masse lykke til 🤞🏼❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 24. februar 2022 #688 Del Skrevet 24. februar 2022 nittifem skrev (1 time siden): ❤️ Masse lykke til 🤞🏼❤️ Til deg også❤️Når blir neste forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 24. februar 2022 #689 Del Skrevet 24. februar 2022 Hjertespar skrev (4 minutter siden): Til deg også❤️Når blir neste forsøk? Usikker.. En overlege skulle ringe meg og gi informasjon om ny dosering og planen videre. Må gå ned litt i vekt igjen 🙄 Så er usikker på når det blir, håper det ikke er så lenge til 🙏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 24. februar 2022 #690 Del Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Håper denne nye kombinasjonen fungerer, og at det er den magiske miksen. Sa de noe hvorfor denne ville gi bedre resultater? ♥️ Jeg hadde innsett 31. januar, og er fremdeles tidlig gravid, uke 6 idag. Har gått i to uker og følt det tar slutt når som helst, for jeg har hatt så ubehag i magen, noen netter våknet, og bittelitt brunt på papiret et par ganger. Det er tydeligvis også vanlig. Hanging in there so far 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Så spennende tid for deg! Husk at sannsynligheten for baby stiger mye for hver dag nå i starten🤍 Når skal du ha TUL? Legen skrev at jeg har høy FSH (12) og lav AMH (7), og kroppen min jobber for å ha eggløsning hver måned, og derfor er jeg ikke lett og stimulere selvom jeg gikk på maks FSH-hormon denne runden🥴 Håper neste runde blir bra, og den siste🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #691 Del Skrevet 24. februar 2022 Pillowtalk skrev (1 time siden): Så spennende tid for deg! Husk at sannsynligheten for baby stiger mye for hver dag nå i starten🤍 Når skal du ha TUL? Legen skrev at jeg har høy FSH (12) og lav AMH (7), og kroppen min jobber for å ha eggløsning hver måned, og derfor er jeg ikke lett og stimulere selvom jeg gikk på maks FSH-hormon denne runden🥴 Håper neste runde blir bra, og den siste🤞🏼 Ah, så dumt at det ikke fungerte med maks hormoner! Jeg har også lav AMH (3) og høy FSH (14). 🤞Var satt på høyeste dose Gonal-F, og det var tydeligvis en god match for meg. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 #692 Del Skrevet 27. februar 2022 Mensen kom igår og ny syklus er i gang her - så da skal jeg straks starte på IVF forsøk nr 2🤞🏻skal ringe klinikken i morgen tidlig, og regner med å starte med Gonal F i morgen kveld. Om opplegget blir omtrent som sist, går jeg på sprøytene en ukes tid før egguttak et par dager etter jeg har sluttet på Gonal. Er ikke kjempeoptimistisk når det gjelder dette forsøket, siden jeg ble så skuffet sist når jeg trodde det lyktes😕 så er innstilt på at det kanskje ikke går denne gangen heller, men selvfølgelig håper jeg. Skal bare prøve å være nøktern og ikke tolke symptomene i kroppen så mye denne gangen😌 uansett blir det godt å komme igang igjen med en ny runde🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 27. februar 2022 #693 Del Skrevet 27. februar 2022 Hjertespar skrev (43 minutter siden): Mensen kom igår og ny syklus er i gang her - så da skal jeg straks starte på IVF forsøk nr 2🤞🏻skal ringe klinikken i morgen tidlig, og regner med å starte med Gonal F i morgen kveld. Om opplegget blir omtrent som sist, går jeg på sprøytene en ukes tid før egguttak et par dager etter jeg har sluttet på Gonal. Er ikke kjempeoptimistisk når det gjelder dette forsøket, siden jeg ble så skuffet sist når jeg trodde det lyktes😕 så er innstilt på at det kanskje ikke går denne gangen heller, men selvfølgelig håper jeg. Skal bare prøve å være nøktern og ikke tolke symptomene i kroppen så mye denne gangen😌 uansett blir det godt å komme igang igjen med en ny runde🌸 Lykke til, krysser fingrene for deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 27. februar 2022 #694 Del Skrevet 27. februar 2022 Hei! Er 5+1 idag, og idag tidlig kom det litt brunrødt på papiret. Er supernervøs fordi jeg mistet i uke 9 i november i fjor (MA, ingen blødning) men den gang hadde jeg masse symptomer på graviditet mens denne gangen er det null. Jeg skal til fastlegen imorgen for å få målt hcg og tidlig UL på Hausken 15 mars. Andre som har opplevd noe lignende som har noen solskinnshistorier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knakmor Skrevet 27. februar 2022 #695 Del Skrevet 27. februar 2022 Hjertespar skrev (På 19.2.2022 den 10.30): Hei og velkommen til forumet ☺️ Spennende med hormonrunde, og ja de sprøytene merkes etterhvert...personlig synes jeg Gonal F var ok å ta - den tok jeg ca 7 dager. Fyremadel synes jeg sved og gjorde huden ganske øm og vondt etterpå. Glad for at jeg ikke trengte å ta den så mange dager - det var 5 dager tror jeg. Føler med deg, og det er lov til å synes litt synd på seg selv! Og så er det jo fint at vi er flere her med lignende erfaringer vi kan dele med hverandre ☺️ Brukte dere ivf når dere fikk sønnen deres også? Jeg har selv vært aktiv her siden desember, og kikker innom ukentlig. Akkurat nå har jeg hatt en liten pause fra å dele så mye her, fordi jeg har en "pausesyklus" etter inseminasjonsforsøk før jul (med donorsæd) og ivf i januar, hvor ingen av forsøkene resulterte i graviditet. Jeg er singel og har bestemt meg for å prøve å få barn på egen hånd ❤️Nå venter jeg på å starte med ivf-forsøk nr 2 om ca halvannen uke, når mensen kommer igjen. Ser litt fram til å komme i gang igjen nå🙂🤞 Takk for det! Så modig av deg å gå gjennom dette alene ❤ Masse lykke til med nytt forsøk nå straks! Har du fått noe info om hvorfor det ikke gikk, eller er sånt umulig å si? At jeg etter to UL enda ikke var klar for egguttak måtte jeg mobilisere meg selv for å holde ut litt til. I går satte jeg min 36. sprøyte etter totalt 16 dager med "modning", og det var eggløsningssprøyta. Så nå skal jeg ha uttak mandag morgen. (Jeg er jo så pinglete, og jeg gråter bare jeg ser ordet "egguttak" på et brev eller hører det. Men dette skal jeg klare, for jeg har jo ikke så mye valg! 😃) Vårt første barn er ikke ivf, han ble faktisk til på første forsøk (ett samleie). Så derfor er dette virkelig en helt annen vei for oss denne gangen. Forundersøkelsene viser også at jeg har ekstreme mengder med egg og min samboer har veldig god sædkvalitet. Så vi vet egentlig ikke helt hvorfor det ikke har gått. Jeg har i årevis hatt og blitt fortalt av gynekologer at jeg skal leve som at jeg har endometriose, så jeg mistenker at det kan være årsak til at jeg ikke befruktes så lett nå på "gammeldagan". Vanskelig å si, men vi får kanskje vite litt mer etter uttak, når de får sett hvordan mine egg og hans spermier "jobber sammen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 #696 Del Skrevet 27. februar 2022 Knakmor skrev (21 minutter siden): Takk for det! Så modig av deg å gå gjennom dette alene ❤ Masse lykke til med nytt forsøk nå straks! Har du fått noe info om hvorfor det ikke gikk, eller er sånt umulig å si? At jeg etter to UL enda ikke var klar for egguttak måtte jeg mobilisere meg selv for å holde ut litt til. I går satte jeg min 36. sprøyte etter totalt 16 dager med "modning", og det var eggløsningssprøyta. Så nå skal jeg ha uttak mandag morgen. (Jeg er jo så pinglete, og jeg gråter bare jeg ser ordet "egguttak" på et brev eller hører det. Men dette skal jeg klare, for jeg har jo ikke så mye valg! 😃) Vårt første barn er ikke ivf, han ble faktisk til på første forsøk (ett samleie). Så derfor er dette virkelig en helt annen vei for oss denne gangen. Forundersøkelsene viser også at jeg har ekstreme mengder med egg og min samboer har veldig god sædkvalitet. Så vi vet egentlig ikke helt hvorfor det ikke har gått. Jeg har i årevis hatt og blitt fortalt av gynekologer at jeg skal leve som at jeg har endometriose, så jeg mistenker at det kan være årsak til at jeg ikke befruktes så lett nå på "gammeldagan". Vanskelig å si, men vi får kanskje vite litt mer etter uttak, når de får sett hvordan mine egg og hans spermier "jobber sammen". Hyggelig at du synes jeg er modig ❤ For meg er dette et ganske åpenbart valg nå, siden jeg er sent i tredveårene og vil ha barn. Alternativet ville vært å fortsette å lete på Tinder etter en mann som er veldig klar for barn og familie, men uansett om jeg plutselig treffer noen jeg klaffer bra med, bør man jo bli kjent og bo sammen en stund før man bringer et barn inn til verden sammen. Og den tiden føler ikke jeg har lenger. Jeg er heller ikke klar for å flytte sammen med noen igjen på en stund, siden jeg relativt nylig flyttet ut fra et samboerskap. Da må jeg ta tak i livet mitt og gjøre noe med drømmen min på en annen måte ☺️ Vi vet ikke hvorfor jeg ikke ble gravid sist, men selv om jeg hadde 7 modne eggposer var det bare 4 egg som ble hentet ut. Ett av de befruktede eggene ble et embryo som ble satt tilbake. Så gynekologen justerer opp dose med Gonal F denne gangen, for å prøve å få modnet fram flere egg. Forhåpentligvis blir det flere embroyer, slik at det aller beste kan velges ut. Så blir det kanskje enda bedre kvalitet på det. Det er mange dager du har tatt sprøyter, huff...føler med deg. Man blir øm og sår i huden etterhvert også. Godt at du skal få uttaket overstått i morgen tidlig! Det går stort sett ganske greit for de fleste, har jeg inntrykk av. Du får spørre hvis du vil at jeg deler erfaringer rundt det Håper egg og sperm finner sammen og at det er den hjelpen som skal til for at dere lykkes med nr 2! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 #697 Del Skrevet 27. februar 2022 mbetv skrev (1 time siden): Lykke til, krysser fingrene for deg ❤️ Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. februar 2022 #698 Del Skrevet 27. februar 2022 mbetv skrev (1 time siden): Hei! Er 5+1 idag, og idag tidlig kom det litt brunrødt på papiret. Er supernervøs fordi jeg mistet i uke 9 i november i fjor (MA, ingen blødning) men den gang hadde jeg masse symptomer på graviditet mens denne gangen er det null. Jeg skal til fastlegen imorgen for å få målt hcg og tidlig UL på Hausken 15 mars. Andre som har opplevd noe lignende som har noen solskinnshistorier? Har ingen egen solskinnshistorie, men jeg leser jo om andre som spotter (det er visst vanlig) + noen som opplever veldig ulike symptomer for ulike graviditeter. Så det trenger jo ikke å bety at noe er galt. Men du får jo vite mer når du får tatt blodprøve. Håper det blir beroligende, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 27. februar 2022 #699 Del Skrevet 27. februar 2022 Hjertespar skrev (2 timer siden): Mensen kom igår og ny syklus er i gang her - så da skal jeg straks starte på IVF forsøk nr 2🤞🏻skal ringe klinikken i morgen tidlig, og regner med å starte med Gonal F i morgen kveld. Om opplegget blir omtrent som sist, går jeg på sprøytene en ukes tid før egguttak et par dager etter jeg har sluttet på Gonal. Er ikke kjempeoptimistisk når det gjelder dette forsøket, siden jeg ble så skuffet sist når jeg trodde det lyktes😕 så er innstilt på at det kanskje ikke går denne gangen heller, men selvfølgelig håper jeg. Skal bare prøve å være nøktern og ikke tolke symptomene i kroppen så mye denne gangen😌 uansett blir det godt å komme igang igjen med en ny runde🌸 Lykke til ❤️ Krysser fingrene for deg 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 27. februar 2022 #700 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) mbetv skrev (2 timer siden): Hei! Er 5+1 idag, og idag tidlig kom det litt brunrødt på papiret. Er supernervøs fordi jeg mistet i uke 9 i november i fjor (MA, ingen blødning) men den gang hadde jeg masse symptomer på graviditet mens denne gangen er det null. Jeg skal til fastlegen imorgen for å få målt hcg og tidlig UL på Hausken 15 mars. Andre som har opplevd noe lignende som har noen solskinnshistorier? Jeg hadde det slik i over 1 uke i uke 5. Var på UL på torsdag å fikk se hjerteslag(8+1) ❤️ De sa det kunne være festeblødningen. Endret 27. februar 2022 av frk.bie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå