AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #641 Del Skrevet 18. februar 2022 Noen som vet om mannen får bli med på egginnsett på St. Olavs nå? Vet fertilitetsseksjonen skrev på Facebook at de stoppet dette på grunn av smittesituasjonen i januar, men håper at nå som «alt» er åpent at de her åpnet for at mannen får være med igjen. Har fryseforsøk nr. 3 på mandag🤞 Anonymkode: 738fc...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #642 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet om mannen får bli med på egginnsett på St. Olavs nå? Vet fertilitetsseksjonen skrev på Facebook at de stoppet dette på grunn av smittesituasjonen i januar, men håper at nå som «alt» er åpent at de her åpnet for at mannen får være med igjen. Har fryseforsøk nr. 3 på mandag🤞 Anonymkode: 738fc...82e Masse lykke til! 🤞 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #643 Del Skrevet 18. februar 2022 Kaster meg inn i denne tråden etter å ha fulgt den på avstand en stund nå Vår historie: Første IVF for noen år siden. Gravid på første innsett, men opplevde å finne en tom fostersekk i uke 6+6. En helt forferdelig opplevelse etterfulgt av bunnløs sorg. Brukte opp forsøkene i det offentlige. Kun negative resultater etterpå. Tok en pause men startet opp på privatklinikk høsten 21. Første forsøk ble negativt, men nå har vi endelig fått en positiv test igjen ❤️ Denne gangen med blastocyst, positiv test 1 uke etter innsett. Vi er overlykkelige over positiv test, og tester nå daglig frem mot den faktiske testdagen om tre dager. Jeg kjenner på masse glede blandet med masse angst og frykt. Jeg kjenner mange symptomer på graviditet men som også kan være symptomer på menstruasjon. Jeg er rett og slett livredd og har behov for tidlig UL så fort som mulig. ❤️ Hvor tidlig har dere hatt UL? Anonymkode: 71a5a...762 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #644 Del Skrevet 18. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Masse lykke til! 🤞 Anonymkode: 62fef...a28 Tusen takk!❤️❤️ Anonymkode: 738fc...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 18. februar 2022 #645 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som vet om mannen får bli med på egginnsett på St. Olavs nå? Vet fertilitetsseksjonen skrev på Facebook at de stoppet dette på grunn av smittesituasjonen i januar, men håper at nå som «alt» er åpent at de her åpnet for at mannen får være med igjen. Har fryseforsøk nr. 3 på mandag🤞 Anonymkode: 738fc...82e Hei, Nei ikke åpnet for det enda. Jeg hadde innsett i dag og min samboer var ikke med. Synes det gikk fint uten 😅 Ble liksom MITT øyeblikk 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #646 Del Skrevet 18. februar 2022 1 hour ago, LJo11 said: Hei, Nei ikke åpnet for det enda. Jeg hadde innsett i dag og min samboer var ikke med. Synes det gikk fint uten 😅 Ble liksom MITT øyeblikk 🥰 Uff, det var dumt..! Så godt å høre du synes det gikk fint 🥰 Jeg hadde både egguttak, 16 ultralyder og to mislykkede innsett uten at mannen fikk lov å være der, og kjenner det hadde vært fint å ha den hånda å holde i. Men det får fint altså, men for meg som har gjort så mye alene ønsker jeg å kunne dele det mer med han 😅❤️ Anonymkode: 738fc...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #647 Del Skrevet 18. februar 2022 1 hour ago, LJo11 said: Hei, Nei ikke åpnet for det enda. Jeg hadde innsett i dag og min samboer var ikke med. Synes det gikk fint uten 😅 Ble liksom MITT øyeblikk 🥰 Lykke til forresten!! Håper det sitter ❤️ Anonymkode: 738fc...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #648 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaster meg inn i denne tråden etter å ha fulgt den på avstand en stund nå Vår historie: Første IVF for noen år siden. Gravid på første innsett, men opplevde å finne en tom fostersekk i uke 6+6. En helt forferdelig opplevelse etterfulgt av bunnløs sorg. Brukte opp forsøkene i det offentlige. Kun negative resultater etterpå. Tok en pause men startet opp på privatklinikk høsten 21. Første forsøk ble negativt, men nå har vi endelig fått en positiv test igjen ❤️ Denne gangen med blastocyst, positiv test 1 uke etter innsett. Vi er overlykkelige over positiv test, og tester nå daglig frem mot den faktiske testdagen om tre dager. Jeg kjenner på masse glede blandet med masse angst og frykt. Jeg kjenner mange symptomer på graviditet men som også kan være symptomer på menstruasjon. Jeg er rett og slett livredd og har behov for tidlig UL så fort som mulig. ❤️ Hvor tidlig har dere hatt UL? Anonymkode: 71a5a...762 Gratulerer! Hvilken klinikk? Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 18. februar 2022 #649 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uff, det var dumt..! Så godt å høre du synes det gikk fint 🥰 Jeg hadde både egguttak, 16 ultralyder og to mislykkede innsett uten at mannen fikk lov å være der, og kjenner det hadde vært fint å ha den hånda å holde i. Men det får fint altså, men for meg som har gjort så mye alene ønsker jeg å kunne dele det mer med han 😅❤️ Anonymkode: 738fc...82e Det forstår jeg veldig godt ❤ Ønsker deg masse lykke til på mandag 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 18. februar 2022 #650 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kaster meg inn i denne tråden etter å ha fulgt den på avstand en stund nå Vår historie: Første IVF for noen år siden. Gravid på første innsett, men opplevde å finne en tom fostersekk i uke 6+6. En helt forferdelig opplevelse etterfulgt av bunnløs sorg. Brukte opp forsøkene i det offentlige. Kun negative resultater etterpå. Tok en pause men startet opp på privatklinikk høsten 21. Første forsøk ble negativt, men nå har vi endelig fått en positiv test igjen ❤️ Denne gangen med blastocyst, positiv test 1 uke etter innsett. Vi er overlykkelige over positiv test, og tester nå daglig frem mot den faktiske testdagen om tre dager. Jeg kjenner på masse glede blandet med masse angst og frykt. Jeg kjenner mange symptomer på graviditet men som også kan være symptomer på menstruasjon. Jeg er rett og slett livredd og har behov for tidlig UL så fort som mulig. ❤️ Hvor tidlig har dere hatt UL? Anonymkode: 71a5a...762 Gratulerer med positiv test🥰 Prøv å tenke at hver dag er ett skritt nærmere. Prosentene stiger masse for hver dag og uke😊 Jeg hadde TUL i uke 7+2. Da så vi bankende hjerte og foster midt i livmora. Jeg var så lettet, for trudde det var exu siden jeg hadde en del vondt og stikkinger i eggleder-området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 18. februar 2022 #651 Del Skrevet 18. februar 2022 Lite spm ang. sædprøven som skal leveres ved egguttak: kan mannen gjøre den hjemme før vi ankommer, eller må den gjøres på sykehuset?🤷🏼♀️ Vi går i Porsgrunn og skal ha uttak på mandag morgen. Han fikk ta prøven hjemme før sædprøven skulle sjekkes før vi startet IVF-beh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 18. februar 2022 #652 Del Skrevet 18. februar 2022 Pillowtalk skrev (4 minutter siden): Lite spm ang. sædprøven som skal leveres ved egguttak: kan mannen gjøre den hjemme før vi ankommer, eller må den gjøres på sykehuset?🤷🏼♀️ Vi går i Porsgrunn og skal ha uttak på mandag morgen. Han fikk ta prøven hjemme før sædprøven skulle sjekkes før vi startet IVF-beh. Hei! Min mann kunne også ta sædprøven hjemme ved utredningen, men måtte ta den på klinikken på egguttaksdagen. Årsaken til dette var rett og slett at han var med inn under uttaket og skulle levere prøve etter dette. Hadde den blitt tatt hjemme hadde den ikke vært fersk nok. Tror nok den må taes på klinikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 18. februar 2022 #653 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) Pillowtalk skrev (22 timer siden): Lite spm ang. sædprøven som skal leveres ved egguttak: kan mannen gjøre den hjemme før vi ankommer, eller må den gjøres på sykehuset?🤷🏼♀️ Vi går i Porsgrunn og skal ha uttak på mandag morgen. Han fikk ta prøven hjemme før sædprøven skulle sjekkes før vi startet IVF-beh. Hei! Jeg pratet med klinikken vår idag. Hun sa at mannen kunne ta prøven, men den måtte leveres senest 30 min etter den ble tatt. Dette har jeg også erfart på privat klinikk. Samtidig som prøven heletiden må være kroppstemperert ♥️ Masse lykke til ♥️ Endret 19. februar 2022 av Frk.Milliusen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knakmor Skrevet 19. februar 2022 #654 Del Skrevet 19. februar 2022 Hei! Vi er i gang med første runde, og jeg er på dag 9 med sprøyter. Første ultralyd i går, og ble da satt på Menopur i tillegg til Rekovelle og Fyremadel. Veldig fint å finne et forum med andre som også deler sine erfaringer, og jeg unner alle her å lykkes! Vi har prøvd å bli gravide på naturlig vis i et år, men har hatt ønske om enda et barn i 3 år. Dessverre har vi blitt forsinket og forhindret i dette pga. bl.a grove celleforandringer og flere koniseringer og andre helsemessige årsaker. Kort om oss så er jeg 35 år, min samboer 40 år og vi har en flott gutt på 5 år fra før ❤ Hovedårsak til at jeg registrerte meg her nå var fordi jeg plutselig synes så synd på meg selv i morges, for nå produserer tydeligvis ikke kroppen min adrenalin ifb. med sprøytesettingen lengre, så jeg synes det gjør litt vondere og vondere for hver dag nå 🤪 Derfor lurer jeg: Hvor lenge gikk dere på hormonbehandling før dere var klare for egguttak? (Kort protokoll) 😀😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 19. februar 2022 #655 Del Skrevet 19. februar 2022 Knakmor skrev (4 minutter siden): Hei! Vi er i gang med første runde, og jeg er på dag 9 med sprøyter. Første ultralyd i går, og ble da satt på Menopur i tillegg til Rekovelle og Fyremadel. Veldig fint å finne et forum med andre som også deler sine erfaringer, og jeg unner alle her å lykkes! Vi har prøvd å bli gravide på naturlig vis i et år, men har hatt ønske om enda et barn i 3 år. Dessverre har vi blitt forsinket og forhindret i dette pga. bl.a grove celleforandringer og flere koniseringer og andre helsemessige årsaker. Kort om oss så er jeg 35 år, min samboer 40 år og vi har en flott gutt på 5 år fra før ❤ Hovedårsak til at jeg registrerte meg her nå var fordi jeg plutselig synes så synd på meg selv i morges, for nå produserer tydeligvis ikke kroppen min adrenalin ifb. med sprøytesettingen lengre, så jeg synes det gjør litt vondere og vondere for hver dag nå 🤪 Derfor lurer jeg: Hvor lenge gikk dere på hormonbehandling før dere var klare for egguttak? (Kort protokoll) 😀😀 Jeg gikk 8 dager på Rekovelle før det ble satt eggløsningssprøyte samme dag 🤞🏻 Tror planen egentlig var 10 dager med sprøyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 19. februar 2022 #656 Del Skrevet 19. februar 2022 Begynner med sprøyter idag 😱 Litt oppdatering ang mann med på egguttak! Jeg pratet med dem igår, syntes det er veldig dumt at mannen ikke får være med inn i selve rommet der egguttaket pågår. Spessielt siden jeg hadde en veldig vond opplevelse med egguttak forrige gang. Han skulle få være på gangen, så skulle de heller hente han inn dersom jeg hadde behov for det ♥️ Det var en stor trøst i seg selv! kjenner på veldig mange følelser i disse dagen rundt situasjonen vi er i og gruer meg bare mer og mer for hver dag som går! Egentlig burde man vell være lykkelig som er igang, men er allikevell litt nedstemt 😅 Noen andre som kjenner på dette? Er så redd denne gang, tror det er derfor! hvordan går det med dere andre? Og hvilke medisiner tar dere? Selv begynner jeg idag med Gonal F dose 125, og fyremadel som jeg skal starte med litt senere. Ønsker dere MASSE lykke til! Dette skal vi klare 👏🏻👶🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 19. februar 2022 #657 Del Skrevet 19. februar 2022 Knakmor skrev (2 timer siden): Hei! Vi er i gang med første runde, og jeg er på dag 9 med sprøyter. Første ultralyd i går, og ble da satt på Menopur i tillegg til Rekovelle og Fyremadel. Veldig fint å finne et forum med andre som også deler sine erfaringer, og jeg unner alle her å lykkes! Vi har prøvd å bli gravide på naturlig vis i et år, men har hatt ønske om enda et barn i 3 år. Dessverre har vi blitt forsinket og forhindret i dette pga. bl.a grove celleforandringer og flere koniseringer og andre helsemessige årsaker. Kort om oss så er jeg 35 år, min samboer 40 år og vi har en flott gutt på 5 år fra før ❤ Hovedårsak til at jeg registrerte meg her nå var fordi jeg plutselig synes så synd på meg selv i morges, for nå produserer tydeligvis ikke kroppen min adrenalin ifb. med sprøytesettingen lengre, så jeg synes det gjør litt vondere og vondere for hver dag nå 🤪 Derfor lurer jeg: Hvor lenge gikk dere på hormonbehandling før dere var klare for egguttak? (Kort protokoll) 😀😀 Hei og velkommen til forumet ☺️ Spennende med hormonrunde, og ja de sprøytene merkes etterhvert...personlig synes jeg Gonal F var ok å ta - den tok jeg ca 7 dager. Fyremadel synes jeg sved og gjorde huden ganske øm og vondt etterpå. Glad for at jeg ikke trengte å ta den så mange dager - det var 5 dager tror jeg. Føler med deg, og det er lov til å synes litt synd på seg selv! Og så er det jo fint at vi er flere her med lignende erfaringer vi kan dele med hverandre ☺️ Brukte dere ivf når dere fikk sønnen deres også? Jeg har selv vært aktiv her siden desember, og kikker innom ukentlig. Akkurat nå har jeg hatt en liten pause fra å dele så mye her, fordi jeg har en "pausesyklus" etter inseminasjonsforsøk før jul (med donorsæd) og ivf i januar, hvor ingen av forsøkene resulterte i graviditet. Jeg er singel og har bestemt meg for å prøve å få barn på egen hånd ❤️Nå venter jeg på å starte med ivf-forsøk nr 2 om ca halvannen uke, når mensen kommer igjen. Ser litt fram til å komme i gang igjen nå🙂🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #658 Del Skrevet 19. februar 2022 Frk.Milliusen skrev (14 timer siden): Hei! Jeg pratet med klinikken vår idag. Hun sa at mannen kunne ta prøven, men den måtte leveres max 30 min etter den ble tatt. Dette har jeg også erfart på privat klinikk. Samtidig som prøven heletiden må være eksponert for romtemperatur ♥️ Masse lykke til ♥️ Ikke romtemperatur, men kroppstemperatur. Da vi leverte prøve til utredningen så måtte mannen ha den inntil kroppen sin på et varmt sted i taxien. Det hele ble litt stress, så til selve IVF-prosessen gjorde han alt på selve sykehuset. Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Milliusen Skrevet 19. februar 2022 #659 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke romtemperatur, men kroppstemperatur. Da vi leverte prøve til utredningen så måtte mannen ha den inntil kroppen sin på et varmt sted i taxien. Det hele ble litt stress, så til selve IVF-prosessen gjorde han alt på selve sykehuset. Anonymkode: 62fef...a28 Ja 😂 Var det jeg mente i farten 😂😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 19. februar 2022 #660 Del Skrevet 19. februar 2022 Frk.Milliusen skrev (2 timer siden): Begynner med sprøyter idag 😱 Litt oppdatering ang mann med på egguttak! Jeg pratet med dem igår, syntes det er veldig dumt at mannen ikke får være med inn i selve rommet der egguttaket pågår. Spessielt siden jeg hadde en veldig vond opplevelse med egguttak forrige gang. Han skulle få være på gangen, så skulle de heller hente han inn dersom jeg hadde behov for det ♥️ Det var en stor trøst i seg selv! kjenner på veldig mange følelser i disse dagen rundt situasjonen vi er i og gruer meg bare mer og mer for hver dag som går! Egentlig burde man vell være lykkelig som er igang, men er allikevell litt nedstemt 😅 Noen andre som kjenner på dette? Er så redd denne gang, tror det er derfor! hvordan går det med dere andre? Og hvilke medisiner tar dere? Selv begynner jeg idag med Gonal F dose 125, og fyremadel som jeg skal starte med litt senere. Ønsker dere MASSE lykke til! Dette skal vi klare 👏🏻👶🏼 Skjønner godt at du har mange følelser rundt prøvingen, og det er forståelig at ikke alle er gode.. Håper du får en bedre opplevelse av egguttak neste gang og blir bedre smertestilt ♥️ Jeg synes eggutaket gikk greit, men hadde veldig vondt etterpå. Jeg gjør dette på egen hånd, men ei venninne kjørte meg og ventet på venterommet. Var det sånn at du har vært gjennom ivf flere ganger før? Krysser fingrene for deg 🤞 Jeg starter med Gonal F igjen i neste syklus, som skal begynne om ca halvannen uke. Forrige gang tok jeg 125 E Gonal F tror jeg det var, men denne gangen blir det 175 E. Jeg hadde 7 modne eggposer, men de fikk kun hentet ut 4 egg sist. Så nå skal vi prøve å få ut litt flere egg slik at det kanskje blir flere embryoer å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå