Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #521 Del Skrevet 8. februar 2022 Annetteand skrev (11 minutter siden): Jeg blir gal av å ikke vite hva som skjer. Legen ville ikke måle hcg, men ba meg vente til tidlig ultralyd. Har spottet med brun utflod i 11 dager. De siste tre dagene har jeg fått litt blod på papiret hver gang jeg er på do. Hcg var litt lav i starten, men doblet seg på to dager. Andre som har opplevd SA/MA på denne måten? Regner med at det er det som skjer 😥 På forhånd takk for svar fra dere gode damer her inne ❤ Ja. Jeg har alltid spottet og alltid mistet, men vet ikke om min situasjon burde bli brukt som fasit. Lenge til tidlig ultralyd? Kjipt av legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annetteand Skrevet 8. februar 2022 #522 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (4 minutter siden): Ja. Jeg har alltid spottet og alltid mistet, men vet ikke om min situasjon burde bli brukt som fasit. Lenge til tidlig ultralyd? Kjipt av legen! Har du spottet lenge før du skjønte at du mistet? Fikk du en større blødning også? Vil bare bli masse og bli ferdig med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #523 Del Skrevet 8. februar 2022 Annetteand skrev (1 minutt siden): Har du spottet lenge før du skjønte at du mistet? Fikk du en større blødning også? Vil bare bli masse og bli ferdig med det Nei, alltid endt i MA, dessverre. Når har du tul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annetteand Skrevet 8. februar 2022 #524 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (Akkurat nå): Nei, alltid endt i MA, dessverre. Når har du tul? Om to uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #525 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (1 minutt siden): Hvorfor 3 mnd pause? Er det av eget ønske eller klinikken? 2 måneder fra sykehuset, den siste måneden fordi det ikke passer for oss å få barn i desember (det er allerede haugevis av bursdager i familie og omgangskrets den måneden, pluss alt annet som skjer akkurat de fire ukene der). 😅 Når vi likevel må vente 2 måneder nå så kan vi hvertfall prøve å unngå desemberbarn. Venter vi den ekstra måneden så blir termin i midten av februar og vi er godt innafor. 🤗 Det kan jo likevel skje, men sjansen er mindre enn om vi har termin i midten av januar. Med vår flaks så overlever vel ikke det befruktede egget opptining, så vet ikke hvor vits det er. Men én måned fra eller til når det er såpass viktig for oss å unngå desemberbarn virker fornuftig. 🤗 Er det flere her som har noen måneder de prøver å unngå å få barn? Hvorfor? Interessant å høre hva andre tenker. 🤗 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #526 Del Skrevet 8. februar 2022 Annetteand skrev (Akkurat nå): Om to uker Sånn rent medisinsk sett så kan jo slike blødninger være et tegn på at det kan være utenfor livmoren, som jo er en forhøyet sjanse for ved ivf. Ikke for å skremme deg, det er helt sikkert ikke det, men legen burde måle hcg i min ikke-medisinske formening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #527 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (1 minutt siden): Sånn rent medisinsk sett så kan jo slike blødninger være et tegn på at det kan være utenfor livmoren, som jo er en forhøyet sjanse for ved ivf. Ikke for å skremme deg, det er helt sikkert ikke det, men legen burde måle hcg i min ikke-medisinske formening Tusen takk for at du er så aktiv i dette underforumet! Du er virkelig gull! ⭐️ Anonymkode: 62fef...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #528 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for at du er så aktiv i dette underforumet! Du er virkelig gull! ⭐️ Anonymkode: 62fef...a28 Åh, den var spesielt fin å få i dag 😭❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #529 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (1 minutt siden): Åh, den var spesielt fin å få i dag 😭❤ Var den? 🤗 Da kan jeg utdype; Det du har skrevet her i underforumet har gitt meg håp mange ganger. Og er det ikke håp å hente så har du sagt noe trøstende. Jeg var aktiv i 2021-tråden også. Du har gitt gode og informative svar til folk, også til meg, selv om du har stått i en vanskelig situasjon selv. Du virker omsorgsfull og omtenksom og oppriktig opptatt av å hjelpe andre. Du har masse god kunnskap og du deler av egen erfaring på en forståelig måte. Så igjen, tusen takk! 🥰 Anonymkode: 62fef...a28 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annetteand Skrevet 8. februar 2022 #530 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (12 minutter siden): Sånn rent medisinsk sett så kan jo slike blødninger være et tegn på at det kan være utenfor livmoren, som jo er en forhøyet sjanse for ved ivf. Ikke for å skremme deg, det er helt sikkert ikke det, men legen burde måle hcg i min ikke-medisinske formening Takk for svar ❤ Vet du hvorfor det er større risiko ved ivf? De har jo fysisk plassert embryo i livmoren. Tror jeg skal ringe og være litt streng i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisma Skrevet 8. februar 2022 #531 Del Skrevet 8. februar 2022 Neutral90 skrev (1 time siden): Hva mener du med genetiske prøver? For habituell abort eller? Det er strengt i Norge for å sjekke for genfeil, man gjør ikke det som standard før oppstart ivf fks. Grunnen til at dem vil ta genetiske blodprøver er fordi vi har 3 avbrutte ivf forsøk. Dem er blitt befruktet etter 24 timer, men etter det så faller dem fra hverandre. Dermed vil dem ta disse prøvene for å se om det ligger noe her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 8. februar 2022 #532 Del Skrevet 8. februar 2022 Alisa90 skrev (9 timer siden): Jeg tok ovitrelle samme dag som deg og den var ute av kroppen min dagen etter innsett, som var 02/02. Befruktning skjedde samme dag til oss, og jeg fikk også svak strek på test i dag! Haff, klarer du og glede deg? Jeg tenker sjangsen for kjemisk/ovitrelle for min del er til stede - og vet hvor vondt det er å gå på en smell. Nå lurer jeg på om jeg skal teste hver dag og forhåpentligvis se en sterkere strek daglig - eller vente med å teste igjen til mandag. Hva gjør du? Har jo gravidsynptomer men har tenkt at det er cyclogest som gir meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 8. februar 2022 #533 Del Skrevet 8. februar 2022 ThessyB skrev (2 minutter siden): Haff, klarer du og glede deg? Jeg tenker sjangsen for kjemisk/ovitrelle for min del er til stede - og vet hvor vondt det er å gå på en smell. Nå lurer jeg på om jeg skal teste hver dag og forhåpentligvis se en sterkere strek daglig - eller vente med å teste igjen til mandag. Hva gjør du? Har jo gravidsynptomer men har tenkt at det er cyclogest som gir meg det. Vet at det ikke er ovitrelle i alle fall, men kan jo være kjemisk. Men jeg har troen på at dette går veien! Jeg kommer til å teste hver dag, men forventer egentlig ikke sterkere strek før på torsdag ettersom at det dobler seg annenhver dag!? De sa på klinikken i dag at det er sjelden ovitrelle sitter i så lenge som 10 dager, så det er nok ikke det i alle fall. Krysser fingrene for oss begge 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #534 Del Skrevet 8. februar 2022 Annetteand skrev (1 time siden): Takk for svar ❤ Vet du hvorfor det er større risiko ved ivf? De har jo fysisk plassert embryo i livmoren. Tror jeg skal ringe og være litt streng i morgen. Jeg tror det er det at embryo blir plassert i livmora som gjør det. De vil jo ha embryo midt i, men ja 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. februar 2022 #535 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var den? 🤗 Da kan jeg utdype; Det du har skrevet her i underforumet har gitt meg håp mange ganger. Og er det ikke håp å hente så har du sagt noe trøstende. Jeg var aktiv i 2021-tråden også. Du har gitt gode og informative svar til folk, også til meg, selv om du har stått i en vanskelig situasjon selv. Du virker omsorgsfull og omtenksom og oppriktig opptatt av å hjelpe andre. Du har masse god kunnskap og du deler av egen erfaring på en forståelig måte. Så igjen, tusen takk! 🥰 Anonymkode: 62fef...a28 TAKK ❤ vil jo helst ikke måtte være en del av tråden😅 men setter stor pris på ordene dine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #536 Del Skrevet 8. februar 2022 lotte28 skrev (13 timer siden): Tror alt håp er ute for meg🥺 skal teste i morgen, men startet å spotte på lørdag å nå har det tatt seg opp mer å mer, kommer også en del blod ut😭😭 tok en test både i går og i dag å dei viser svakt positivt så tenker dette var nok en tidlig SA🥺 Da får vi forberede oss på forsøk nr 3! Gruer meg litt til dette! Håper vi kan få inn masse egg på frys denne gangen. Da har vi mye flere kjangser🤞 Livet er noen ganger urettferdig😭 Uff, så leit og høre! Hjertespar skrev (6 timer siden): Oj, så spennende ☺️🤞🏻🤞🏻🤞🏻Gratulerer så langt, og håper det blir en sterkere og sterkere strek etterhvert, og så får du dele bilde når du vil…til inspirasjon og oppmuntring for oss som venter på å få positiv test selv en dag☺️❤️ Det skal jeg gjøre! Det er jo ikke sikkert det går veien, men nå venter jeg svar på blodprøver AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så utrolig trist! Føler virkelig med deg. Hadde mitt sjette avbrutte fryseforsøk nå, legene vet ikke hva de skal gjøre. Det føles urettferdig ja, spesielt vondt akkurat nå å se alle som lykkes, men det er godt å se at det kan gå også. Anonymkode: 62fef...a28 Jeg vet det er kjempevondt og se andre bli gravide, når man står og venter på sin tur. Det føles urettferdig. Jeg har også tenkt at det er så fint at det er folk som forsvinner fra trådene, og det gir håp. Det er kanskje ingen av oss som vil være en del av denne tråden, men jeg syns det er skikkelig hyggelig og ha en gjeng som man kan dele med og sparre med. Det kjenner jeg at jeg setter skikkelig pris på! En positiv test betyr ikke at man lykkes heller, selv om det er ulike faser av og lykkes. Jeg føler meg nokså lunken til at det finnes en test med noen streker. Jeg er et av de «håpløse» tilfellene som den private klinikken ikke engang gadd og selge en pakke til, for de «skjønte det var ingen vits». Så bare at de så noe på første ultralyd var en seier for meg - alt utover har vært uventet. Men jeg tenker at når man deler så gir det håp til andre, som heller aldri har blitt gravide i sitt liv, eller som er i tidlig overgangsalder, eller annet som deles her inne / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 9. februar 2022 #537 Del Skrevet 9. februar 2022 Alisa90 skrev (18 timer siden): Vet at det ikke er ovitrelle i alle fall, men kan jo være kjemisk. Men jeg har troen på at dette går veien! Jeg kommer til å teste hver dag, men forventer egentlig ikke sterkere strek før på torsdag ettersom at det dobler seg annenhver dag!? De sa på klinikken i dag at det er sjelden ovitrelle sitter i så lenge som 10 dager, så det er nok ikke det i alle fall. Krysser fingrene for oss begge 🤞🏻 Testen min er iallefall ikke svakere i dag morgest, og det burde den jo vært om det var ovitrelle. Jaja, er helt følelsesløs rundt det hele kjenner jeg. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 9. februar 2022 #538 Del Skrevet 9. februar 2022 ThessyB skrev (1 minutt siden): Testen min er iallefall ikke svakere i dag morgest, og det burde den jo vært om det var ovitrelle. Jaja, er helt følelsesløs rundt det hele kjenner jeg. 😅 Samme her. Ikke svakere, men ikke sterkere heller. Blir litt usikker på om det kan være kjemisk 🤷🏼♀️ Får bare vente å se .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #539 Del Skrevet 9. februar 2022 Blodprøven var på 105, og det er visstnok kjempebra, så da er det hvertfall bekreftet 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #540 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Blodprøven var på 105, og det er visstnok kjempebra, så da er det hvertfall bekreftet 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 GRATULERER SÅ MYE!! 🥰 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå