lotte28 Skrevet 5. februar 2022 #441 Del Skrevet 5. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har gått privat, og første forsøk. Hadde uttak i høst, og fikk 4 på frys. Jeg har nevnt det før i tråden, men det har vært deilig og ha innsett i egen syklus ♥️ men fortsatt symptomer fra cyclogesten, som jeg håper gir seg etterhvert. Krysser fingrene for at dette er gullegget for dere 🤞 Har dere snakket om dere vil gå for et uttak til? Nå har jeg noen sjanser til på frys, men jeg har tenkt mye på hvor mange forsøk jeg skal ha, og om jeg skal sette en grense tidlig. Kan jeg også spørre hva som føles forskjellig ut mellom fersk og frys på kroppen? Spennende og høre litt erfaringer! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Så fantastisk å få inn 4 på frys 🤩 jeg synest også det var helt fantastisk å få satt inn fryseforsøk i egen syklus. Alt var så mye enklere både psykisk og fysisk. krysser alt vi har for at dette er gullegget, årker ikke tanken på ny runde med hormoner og uttak, selv om jeg ikke har hatt dei store bivirkningene. Lykkes vi ikke denne gangen kjører vi på med nytt forsøk så fort vi får time på sykehuset , greit å bruke de forsøkene en har fra det offentlige. Håper å få ut flere egg på frys neste gang da🤞 Men dette tar litt på psyken! Men hva jør en ikke for å få ett barn!❤️ Med ferskforsøk synes jeg det er så vanskelig å vite hva som er gravid symptoner eller alle hormonene, kroppen føles mere sliten også. Fryseforsøk var så enkelt for meg , fikk naturlig eggløsning å vipps så var egget satt inn. Jeg fikk da positiv test allerede 6 dager etter innsett. Å merket på hele kroppen at jeg var gravid. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. februar 2022 #442 Del Skrevet 5. februar 2022 frk.bie skrev (3 timer siden): Jeg har BMI på 28, og ble godkjent på St.Olavs. Fikk beskjed om å passe vekta underveis, ble veid ved første ul kontroll under stimulering og hørte aldri mer snakk om vekt. Jeg slet en del med matlyst underveis så gikk ned 4 kg og det bemerket de ikke heller 🙈 Tusen takk for at du ville dele🙏 Okei, jeg er allerede i gang med å gå ned i vekt, men det er ikke gjort på en to tre å gå ned fra en BMI på 39 til 33🙈😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 5. februar 2022 #443 Del Skrevet 5. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (1 time siden): Tusen takk for at du ville dele🙏 Okei, jeg er allerede i gang med å gå ned i vekt, men det er ikke gjort på en to tre å gå ned fra en BMI på 39 til 33🙈😪 Heier på deg 🥳🥳 Har selv gådd ned 30 kg for noen år siden, det krever sin «mann/dame» men det gjelder å finne sin måte som fungerer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. februar 2022 #444 Del Skrevet 5. februar 2022 frk.bie skrev (6 timer siden): Heier på deg 🥳🥳 Har selv gådd ned 30 kg for noen år siden, det krever sin «mann/dame» men det gjelder å finne sin måte som fungerer ❤️ Tusen takk, snille deg💜🙏 Så flink du har vært, altså👏👏 ja, man får det jo til på et vis, spørs bare hvor lang tid man bruker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #445 Del Skrevet 6. februar 2022 Så bmi-grensen er 33 og ikke 32 på st.olavs? åh, en lettelse i såfall! tas det hensyn til de kiloene man går opp pga. hormonene? Anonymkode: c1e54...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 6. februar 2022 #446 Del Skrevet 6. februar 2022 Hei! Jeg skal snart i gang med nytt IVF-forsøk, og begynner på kort protokoll om en ukes tid. Men jeg er virkelig stresset for at korona skal ødelegge forsøket mitt. Blir jeg smittet i løpet av disse ukene, vil det kunne forhindre gyn.time, uttak eller innsett🤯 Det er jo SÅ mye smitte i samfunnet nå, og de sier nesten at «alle» får det før eller siden. Jeg jobbet som faglærer og møter masse elever og lærere hver dag… Hva gjør dere som er i samme situasjon? 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillespire2022 Skrevet 6. februar 2022 #447 Del Skrevet 6. februar 2022 Pillowtalk skrev (28 minutter siden): Hei! Jeg skal snart i gang med nytt IVF-forsøk, og begynner på kort protokoll om en ukes tid. Men jeg er virkelig stresset for at korona skal ødelegge forsøket mitt. Blir jeg smittet i løpet av disse ukene, vil det kunne forhindre gyn.time, uttak eller innsett🤯 Det er jo SÅ mye smitte i samfunnet nå, og de sier nesten at «alle» får det før eller siden. Jeg jobbet som faglærer og møter masse elever og lærere hver dag… Hva gjør dere som er i samme situasjon? 😐 Hei, hadde eggutakk i uke 3 og var og superstresset med pakikkanfall på jobb, hadde folk rundt med som ble smitta. vi klarte å unngå med det tok mye på psypken. skal starte på lang protokol om 2 uker jeg har nesten lyst å oppsøke folk med korona for å bli ferdig for neste runde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 6. februar 2022 #448 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Jeg har akkurat testet svaakt positivt rgd 9, men jeg spotter litt brunt. Hjelp! Kan dette være starten på spontanabort, eller kan det være festeblødning? eller cycoglesten. Noen som har opplevd det samme? Blir gal av dette jeg🙈 Endret 6. februar 2022 av lotte28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #449 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg lurer på det samme. Har spottet brunt i en uke og nå blør jeg også bitte litt. Svaret fra legen er "det kan være helt ufarlig, men det kan også være at det går feil vei". Føler med deg. Såå slitsomt å ikke vite. Anonymkode: 82535...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 6. februar 2022 #450 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Pillowtalk skrev (3 timer siden): Hei! Jeg skal snart i gang med nytt IVF-forsøk, og begynner på kort protokoll om en ukes tid. Men jeg er virkelig stresset for at korona skal ødelegge forsøket mitt. Blir jeg smittet i løpet av disse ukene, vil det kunne forhindre gyn.time, uttak eller innsett🤯 Det er jo SÅ mye smitte i samfunnet nå, og de sier nesten at «alle» får det før eller siden. Jeg jobbet som faglærer og møter masse elever og lærere hver dag… Hva gjør dere som er i samme situasjon? 😐 Det er vel dessverre ikke så mye å gjøre, men vil bare si at jeg føler med deg! Jeg var livredd for det samme før fryseforsøk nå nylig, men klarte å holde meg smittefri til innsettet var overstått (er forsåvidt fortsatt smittefri da). Du har ikke mulighet til å snakke med legen om sykmelding da, siden du sannsynligvis ikke kan ha hjemmekontor? Eller snakke med jobben om det er mulig å tilrettelegge slik at du gjør noen oppgaver hjemmefra disse neste ukene, så du begrenser tid på skolen? Det er jo en begrenset periode. Noen arbeidsgivere er jo veldig forståelsesfulle og vil i alle fall forsøke å gjøre noe.😊 Endret 6. februar 2022 av Ellepelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 6. februar 2022 #451 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på det samme. Har spottet brunt i en uke og nå blør jeg også bitte litt. Svaret fra legen er "det kan være helt ufarlig, men det kan også være at det går feil vei". Føler med deg. Såå slitsomt å ikke vite. Anonymkode: 82535...ea7 Så sinnsykt irriterende! På fredag kjente jeg ett skikkelig stikk i livmora, som kunne føles som en festeblødning var da på rugedag 7,så lurer på om det kan være festeblødning som kommer ut.🤞 Hvor lenge siden var det du hadde innsett? Å har du fårt positiv test? Krysser fingrene for oss begge to! ❤️🤞 Jeg får ta en ny test i morgen, testdag er ikke før onsdag. Skulle ikke ta test før onsdag men valgte å ta en i dag siden jeg spottet. Endret 6. februar 2022 av lotte28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #452 Del Skrevet 6. februar 2022 Imorgen er det en uke etter innsett. Fremdeles veldig trøtt og søvnig, men det går greit. Innså jeg skal ta blodprøve på onsdag, ikke torsdag som jeg har trodd de siste dagene så det ble plutselig en mindre ventedag. Nå føltes det veldig reelt at det er bare to dager igjen til jeg vet mer. Det blir spennende! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 6. februar 2022 #453 Del Skrevet 6. februar 2022 Dere som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus, og kun tar Lutinus. Er det vanlig å få mens til normal tid? Eller kan den bli forsinket? Forventet mensdato hos meg er en uke før testdato. Innsett 30.1, forventet mens i morgen, testdato 13.2. Når er det vanlig å få mensen hvis det ikke har gått?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 6. februar 2022 #454 Del Skrevet 6. februar 2022 prøver89 skrev (18 minutter siden): Dere som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus, og kun tar Lutinus. Er det vanlig å få mens til normal tid? Eller kan den bli forsinket? Forventet mensdato hos meg er en uke før testdato. Innsett 30.1, forventet mens i morgen, testdato 13.2. Når er det vanlig å få mensen hvis det ikke har gått?🤔 Lutinus kan forskyve mensen sa dem på st.olavs 😏 føles ut som en hel evighet til testdato, men nå er der en liten uke igjen bare ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 6. februar 2022 #455 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg må ta litt avstand fra forum og google merker jeg.. blir veldig påvirket av hva andre gjør/føler osv 🙈 Så jeg har helt angst hver eneste gang jeg går på do eller får mensmurringer, er så sikker på jeg kommer til å miste 😟 Men jeg titter innom av og til for jeg er så spent - masse lykke til ❤️ Krysser alt jeg har for dere fine gjengen 🤞🏼❤️ Ivf er ikke for pyser 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #456 Del Skrevet 6. februar 2022 lotte28 skrev (3 timer siden): Så sinnsykt irriterende! På fredag kjente jeg ett skikkelig stikk i livmora, som kunne føles som en festeblødning var da på rugedag 7,så lurer på om det kan være festeblødning som kommer ut.🤞 Hvor lenge siden var det du hadde innsett? Å har du fårt positiv test? Krysser fingrene for oss begge to! ❤️🤞 Jeg får ta en ny test i morgen, testdag er ikke før onsdag. Skulle ikke ta test før onsdag men valgte å ta en i dag siden jeg spottet. Det kan jo godt hende 😊 Jeg har testet positivt på blodprøver og er gravid, men får jo en dårlig følelse av spotting. Tror kanskje jeg må be om en ny blodprøve snart. Føles som en evighet til tidlig ultralyd i mars. Anonymkode: 82535...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #457 Del Skrevet 6. februar 2022 frk.bie skrev (31 minutter siden): Jeg må ta litt avstand fra forum og google merker jeg.. blir veldig påvirket av hva andre gjør/føler osv 🙈 Så jeg har helt angst hver eneste gang jeg går på do eller får mensmurringer, er så sikker på jeg kommer til å miste 😟 Men jeg titter innom av og til for jeg er så spent - masse lykke til ❤️ Krysser alt jeg har for dere fine gjengen 🤞🏼❤️ Ivf er ikke for pyser 😔 Jeg har personlig slått meg til ro med at ingen kan fortelle meg hva som skjer, og at det som skjer, det skjer 🤞 Selv om man er på samme syklus og i samme prosess, på samme tid, så vil hendelsene, symptomene og følelsene være helt ulike, for vi er alle individer med ulike kropper også. Det ene er ikke mer riktig enn det andre, til og med når man begynner og snakke om spotting eller murringer i magen, det kan bety så mangt. Jeg forstår du trenger en pause og ta avstand Man kan lese seg i hjel og overtolke de rareste symptomer om man ikke passer på selv. Man har så mye følelser, tanker og håp. Og det er veldig viktig og ta vare på seg selv midt oppi dette. Sender varme tanker og krysser fingrene for deg! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 6. februar 2022 #458 Del Skrevet 6. februar 2022 prøver89 skrev (1 time siden): Dere som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus, og kun tar Lutinus. Er det vanlig å få mens til normal tid? Eller kan den bli forsinket? Forventet mensdato hos meg er en uke før testdato. Innsett 30.1, forventet mens i morgen, testdato 13.2. Når er det vanlig å få mensen hvis det ikke har gått?🤔 Min mensen var «forsinket» med 4 dager men ble fortalt at den kunne bli opp til 1 uke forskyvet pga Lutinus, så min kom 2 dager før testdato 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 6. februar 2022 #459 Del Skrevet 6. februar 2022 Ellepelle skrev (5 timer siden): Det er vel dessverre ikke så mye å gjøre, men vil bare si at jeg føler med deg! Jeg var livredd for det samme før fryseforsøk nå nylig, men klarte å holde meg smittefri til innsettet var overstått (er forsåvidt fortsatt smittefri da). Du har ikke mulighet til å snakke med legen om sykmelding da, siden du sannsynligvis ikke kan ha hjemmekontor? Eller snakke med jobben om det er mulig å tilrettelegge slik at du gjør noen oppgaver hjemmefra disse neste ukene, så du begrenser tid på skolen? Det er jo en begrenset periode. Noen arbeidsgivere er jo veldig forståelsesfulle og vil i alle fall forsøke å gjøre noe.😊 Takk for svar🤗 Hm…Jeg er ganske ny i jobben, og ønsker ikke lage så stort nummer omkring meg selv enda. Da blir det eventuelt en sykemelding🙁 Selvom det sitter veldig langt inne også… Det frister nesten mer å oppsøke folk rundt meg med koronasmitte - selvom det høres sykt ut😩 lillespire2022 skrev (9 timer siden): Hei, hadde eggutakk i uke 3 og var og superstresset med pakikkanfall på jobb, hadde folk rundt med som ble smitta. vi klarte å unngå med det tok mye på psypken. skal starte på lang protokol om 2 uker jeg har nesten lyst å oppsøke folk med korona for å bli ferdig for neste runde. huff, det må ha vært tungt🥺 Ja? Jeg vurderer det selv! Føler nesten det er det «tryggeste». Selvom man sykemelder seg, så er det umulig å ikke treffe noen i løpet av disse ukene uansett (gyn.undersøkelser og uttak for å nevne noe), og da er jo sjansen for smitte der uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #460 Del Skrevet 6. februar 2022 Pillowtalk skrev (5 minutter siden): Takk for svar🤗 Hm…Jeg er ganske ny i jobben, og ønsker ikke lage så stort nummer omkring meg selv enda. Da blir det eventuelt en sykemelding🙁 Selvom det sitter veldig langt inne også… Det frister nesten mer å oppsøke folk rundt meg med koronasmitte - selvom det høres sykt ut😩 huff, det må ha vært tungt🥺 Ja? Jeg vurderer det selv! Føler nesten det er det «tryggeste». Selvom man sykemelder seg, så er det umulig å ikke treffe noen i løpet av disse ukene uansett (gyn.undersøkelser og uttak for å nevne noe), og da er jo sjansen for smitte der uansett. "Frykt for korona" er nok ikke sykemeldingsgrunn... Anonymkode: ab71d...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå