Elisma Skrevet 3. februar 2022 #381 Del Skrevet 3. februar 2022 Molly_ skrev (18 minutter siden): Ti egg er mer enn jeg har fått ut per uttak, så det er et fint antall du får ut tror jeg. Jeg har også hatt høy grad av befruktning før alle unntatt de siste to falt fra. Jeg har også alltid hatt syklus man kan stille kalenderen etter, med eggeløsning hver måned i følge tester og blodprøver. Så dere har jo et godt utgangspunkt sånn sett De var ikke klar for å gi opp meg hvertfall, var også på Porsgrunn, men jeg var veldig klar etter siste uttaket at om det ikke gikk så måtte jeg opereres bare for å sjekke ståa, men det er jo annerledes når de mistenker endometriose som hos meg. Er vel bare å være åpen før samtalen og høre hva de tenker videre, tipper dette skjer oftere enn vi tror og at de har litt peiling på hva, evt om, de skal gjøre noe annerledes. Selvom samme hormoner gav annet resultat hos meg på runde to, av en eller annen grunn 😅 Skjønner. Takk for svar. Men mine 3 ordentlig forsøk er ikke brukt eller? Takk, vært skikkelig nedenfor i dag, når dem ringte og sa at det ikke blir innsett denne gangen heller. Hjalp veldig når du svarte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. februar 2022 #382 Del Skrevet 3. februar 2022 Elisma skrev (6 minutter siden): Skjønner. Takk for svar. Men mine 3 ordentlig forsøk er ikke brukt eller? Takk, vært skikkelig nedenfor i dag, når dem ringte og sa at det ikke blir innsett denne gangen heller. Hjalp veldig når du svarte meg. Nei, telles kun som forsøk når man får noe å sette inn, sånn sett syntes jeg nesten det var bedre å få null enn ett skrantent egg(om man skal se litt kynisk på det). Kommer aldri til å glemme telefonene hvor de gav beskjed om ingen til innsett, skjønte det alltid med en gang siden det da var sykepleier som ringte og ikke laben. Krysser fingrene for at du får en bra samtale med dem etterpå, ta vare på deg selv som best du kan ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 3. februar 2022 #383 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (3 timer siden): Jeg er gravid 😭❤️ Positiv digital 2-3 uker! Er helt i sjokk da jeg var 100% innstilt på nytt forsøk og det kjennes ut som mens er på vei! For en lykkerus!! ❤️ Endelig!!! 😭 Gratulerer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #384 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (2 timer siden): Tuusen hjertelig takk ❤️ Ja det kan jeg 😁 Vi startet å prøve januar 2020, ingenting skjedde så ble utredet i februar 2021, alt var i orden med begge to, så fikk clomid som skulle booste eggløsningen. Tok fire kurer med en pause mellom hver runde uten noe skjedde.. Ble henvist til IVF i juni, startet første stimulering i oktober, men på første ultralyd etter oppstart av hormoner fant de væske på den ene egglederen min, denne lakk væske til livmor og ødela miljøet, så da fikk vi beskjed om at det ble totalfrys pga den måtte vi operere bort før innsett. Jeg ble da overstimulert og fikk ut 29 egg, men fikk hele 17 blasto på frys❤️ Ble så operert i november, fjernet en eggleder og den andre var tett så da fant de årsak til at vi ikke fikk det til selv.. Måtte la kroppen gro etter operasjonen så første fryst åinnsett ble nå i Januar ❤️ Krysser alt vi har for at alt er fint og det holder seg på plass! Er så evig takknemlig for dette 😭❤️ Er så fascinerende å høre om andres reise! 🥰 Kan du fortelle litt mer om symptomer du har/hadde? Når fikk du de? Og når så du rosa på papiret første gang? Jeg har testdato 13/2. Allerede dagen etter innsett kjente jeg mensmurringaktige synptomer. Varte et par dager bare. Ellers kjenner jeg nada niks, føler meg veldig lite gravid. Har hatt litt rosa/bruntaktig på papiret et par dager, men det har ikke gått 1 uke etter innsett engang, så regner ikke med det kan være festeblødning. Håper jeg får samme utfallet som deg, du var jo også overbevist om at det ikke ble noe😅😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #385 Del Skrevet 3. februar 2022 Elisma skrev (2 timer siden): Hei Er ny her. Har bare noen spørsmål. Har hatt 3 ivf/icis forsøk. Alle 3 har gått til avbrutt forsøk. Ingen innsett. Har noen opplevd dette? Egg blir ikke delt seg riktig, eller utvikle seg videre etter dag 2. håper jeg får noen svar, eller noen som har opplevd dette. Hei! 🥰 Jeg har opplevd litt det samme som deg. 1.uttak: Bemfola 150 og ivf. 6 egg ut, 1 blasto på frys. De syntes det var lite med 1 embryo, og ville prøve icsi. Vi er uforklarlig barnløse. De ville uansett ha flere uttak for å få flere på frys, siden jeg er 32. 2. uttak: Menopur 300 og icsi 17(!) egg ut, ingen blasto. Jeg ble sjokkert og knust. De hadde ingen forklaring/grunn til at det ble slik. 3.uttak: De ville sette meg på samme behandlingsplan som ved 2. uttak. Jeg ble skeptisk og usikker, siden det gikk så dårlig sist. Jeg ba om en legetime. Jeg spurte legen hvorfor ingen av de 17 eggene utviklet seg, og hvorfor de satt meg på samme plan når det fungerte så dårlig sist. Spurte og gravde og utfordret. Det var ikke mange spm som skulle til før hun ble usikker. Hun skulle sjekke opp og ringe opp igjen. Hun ringte opp igjen. Det viste seg at grunnen til at ingen av de 17 overlevde, var at eggene var umodne, så hun var enig at vi da burde prøve noe annet. Det viste seg at det var lurt at jeg utfordret de litt, for neste uttak gikk det mye bedre. 3. uttak: Bemfola 225 og icsi. 13 egg ut, 11 befruktet og 7 blasto på frys. Jeg var så nedbrutt under uttaket og gren meg gjennom hele uttaket og samtalen med sykepleier etterpå. De trodde jeg hadde vondt men jeg hadde «bare» et mentalt sammenbrudd. Følte meg så skuffet at de tilsynelatende ikke hadde kontroll, og at jeg måtte passe på. Ble så sliten av det. Men det viste seg jo i ettertid at det endte godt. Jeg var nok bare fryktelig redd for at det ikke skulle fungere denne gangen heller. Jeg sier ikke at min oppskrift fungerer for andre, eller at man aldri kan stole på det de bestemmer. Men mitt råd er å spørre hvis man blir usikker. De er ikke akkurat raus med informasjon. Spør en gang for mye enn en gang for lite. Be om en legetime hvis du føler at sykepleier ikke gir et skikkelig svar. Diskuter med legen hva som ikke fungerer, andre alternativ og hva de tenker. Så er du sikker på at de har tatt alt i betraktning ved valg av behandlingsplan. Masse lykke til🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #386 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) prøver89 skrev (15 minutter siden): Er så fascinerende å høre om andres reise! 🥰 Kan du fortelle litt mer om symptomer du har/hadde? Når fikk du de? Og når så du rosa på papiret første gang? Jeg har testdato 13/2. Allerede dagen etter innsett kjente jeg mensmurringaktige synptomer. Varte et par dager bare. Ellers kjenner jeg nada niks, føler meg veldig lite gravid. Har hatt litt rosa/bruntaktig på papiret et par dager, men det har ikke gått 1 uke etter innsett engang, så regner ikke med det kan være festeblødning. Håper jeg får samme utfallet som deg, du var jo også overbevist om at det ikke ble noe😅😊 Forresten! Creds til deg @frk.bie at du klarte å vente til testdato! Jeg tviler på at jeg klarer det. Uutholdelig ventetid!! Endret 3. februar 2022 av prøver89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 3. februar 2022 #387 Del Skrevet 3. februar 2022 Ringte callback på St.Olavs i dag og enda ikke blitt oppringt. Er det mye å gjøre for de nå? Noen som vet? Fikk mens i dag og vil ha klarsignal før jeg starter på sprøytene i morgen ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #388 Del Skrevet 3. februar 2022 LJo11 skrev (5 minutter siden): Ringte callback på St.Olavs i dag og enda ikke blitt oppringt. Er det mye å gjøre for de nå? Noen som vet? Fikk mens i dag og vil ha klarsignal før jeg starter på sprøytene i morgen ☺️ Min erfaring er at de svarer raskere på Crypho. Det står at man kan/skal bruke crypho for å varsle om mens ved oppstart av sprøytebehandling. Skynd deg å send en melding der! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 3. februar 2022 #389 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (7 minutter siden): Min erfaring er at de svarer raskere på Crypho. Det står at man kan/skal bruke crypho for å varsle om mens ved oppstart av sprøytebehandling. Skynd deg å send en melding der! 🙂 Takk! Bare plundra så fælt med å logge inn mens jeg er på jobb. Sendte melding nå og håper noen svarer meg før de går hjem 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #390 Del Skrevet 3. februar 2022 LJo11 skrev (4 minutter siden): Takk! Bare plundra så fælt med å logge inn mens jeg er på jobb. Sendte melding nå og håper noen svarer meg før de går hjem 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 3. februar 2022 #391 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (10 minutter siden): Takk! Da vet jeg det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. februar 2022 #392 Del Skrevet 3. februar 2022 Hvordan gikk samtalen @Elisma? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisma Skrevet 3. februar 2022 #393 Del Skrevet 3. februar 2022 Molly_ skrev (1 minutt siden): Hvordan gikk samtalen @Elisma? 😊 Det gikk bedre en forventet. Må bare ta noen ekstra blodprøver for å se på hormonene i kroppen og blodprøver på eggkvalitetet. Så håper alt blir bra til neste gang vi skal sette igang. Hvis alt ser bra ut, så skal de se på en annen type medisiner som jeg skal bruke. Krysser fingrene for alt fungerer til nestegang Takk🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #394 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (1 time siden): Er så fascinerende å høre om andres reise! 🥰 Kan du fortelle litt mer om symptomer du har/hadde? Når fikk du de? Og når så du rosa på papiret første gang? Jeg har testdato 13/2. Allerede dagen etter innsett kjente jeg mensmurringaktige synptomer. Varte et par dager bare. Ellers kjenner jeg nada niks, føler meg veldig lite gravid. Har hatt litt rosa/bruntaktig på papiret et par dager, men det har ikke gått 1 uke etter innsett engang, så regner ikke med det kan være festeblødning. Håper jeg får samme utfallet som deg, du var jo også overbevist om at det ikke ble noe😅😊 Jeg har egentlig bare hatt veldig mye mensmurringer fra dag en, mye stikking og ligamentsmerter ved brå bevegelser. Men var 100% overbevist om at det var mensen eller lutinus så sjokket var stort når samboer viste meg testen 😍 Nå i ettertid når jeg tenker tilbake har jeg vært mye sliten, følt meg lat og trøtt 😅 men har tenkt det var pga lutinus. Fikk første rosa utflod i gårkveld da, og har pittelitt enda. Har vurdert å teste de siste 3 dagene bare for jeg ville få bekreftet at jeg ikke var gravid, men ellers synes jeg det gikk veldig bra å vente med testingen 🙈 Når tenker du å teste? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. februar 2022 #395 Del Skrevet 3. februar 2022 Elisma skrev (8 minutter siden): Det gikk bedre en forventet. Må bare ta noen ekstra blodprøver for å se på hormonene i kroppen og blodprøver på eggkvalitetet. Så håper alt blir bra til neste gang vi skal sette igang. Hvis alt ser bra ut, så skal de se på en annen type medisiner som jeg skal bruke. Krysser fingrene for alt fungerer til nestegang Takk🤩 Så bra! Da krysser jeg fingrene for annet resultat ved neste uttak 🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #396 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (1 time siden): Jeg har egentlig bare hatt veldig mye mensmurringer fra dag en, mye stikking og ligamentsmerter ved brå bevegelser. Men var 100% overbevist om at det var mensen eller lutinus så sjokket var stort når samboer viste meg testen 😍 Nå i ettertid når jeg tenker tilbake har jeg vært mye sliten, følt meg lat og trøtt 😅 men har tenkt det var pga lutinus. Fikk første rosa utflod i gårkveld da, og har pittelitt enda. Har vurdert å teste de siste 3 dagene bare for jeg ville få bekreftet at jeg ikke var gravid, men ellers synes jeg det gikk veldig bra å vente med testingen 🙈 Når tenker du å teste? ❤️ Ok. Håååper🤞🏼🤞🏼 Hva er egentlig ligamentsmerter? Og er ikke det noe man har når man er gravid?🤔 Jeg har ikke helt bestemt meg, men tviiler på jeg klarer å holde meg helt til neste søndag😱 Vurderer å teste etter 10 dager, siden enkelte får testdato etter 10 dager. Men klarer jeg å holde ut så skal jeg gjøre det😊🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #397 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (20 minutter siden): Ok. Håååper🤞🏼🤞🏼 Hva er egentlig ligamentsmerter? Og er ikke det noe man har når man er gravid?🤔 Jeg har ikke helt bestemt meg, men tviiler på jeg klarer å holde meg helt til neste søndag😱 Vurderer å teste etter 10 dager, siden enkelte får testdato etter 10 dager. Men klarer jeg å holde ut så skal jeg gjøre det😊🤞🏼 Vanskelig å forklare men strekk/vondt i lysken på begge sider, er kanskje normalt ja 🙈 Jeg hadde sikkert fått positiv etter 10 dager siden det sto 2-3 på testen i dag 🤗 Krysser alt for det, og du MÅ oppdatere meg 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #398 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (42 minutter siden): Vanskelig å forklare men strekk/vondt i lysken på begge sider, er kanskje normalt ja 🙈 Jeg hadde sikkert fått positiv etter 10 dager siden det sto 2-3 på testen i dag 🤗 Krysser alt for det, og du MÅ oppdatere meg 😍 Ok, takk takk for svar! 😄 Jeg har hatt noe lignende, men føles mest som mageknip/ følelse av hold i sidene.🤔 Jeg skal oppdatere her uansett hvor lenge jeg holder ut og uansett utfall🤞🏼😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisma Skrevet 3. februar 2022 #399 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (4 timer siden): Hei! 🥰 Jeg har opplevd litt det samme som deg. 1.uttak: Bemfola 150 og ivf. 6 egg ut, 1 blasto på frys. De syntes det var lite med 1 embryo, og ville prøve icsi. Vi er uforklarlig barnløse. De ville uansett ha flere uttak for å få flere på frys, siden jeg er 32. 2. uttak: Menopur 300 og icsi 17(!) egg ut, ingen blasto. Jeg ble sjokkert og knust. De hadde ingen forklaring/grunn til at det ble slik. 3.uttak: De ville sette meg på samme behandlingsplan som ved 2. uttak. Jeg ble skeptisk og usikker, siden det gikk så dårlig sist. Jeg ba om en legetime. Jeg spurte legen hvorfor ingen av de 17 eggene utviklet seg, og hvorfor de satt meg på samme plan når det fungerte så dårlig sist. Spurte og gravde og utfordret. Det var ikke mange spm som skulle til før hun ble usikker. Hun skulle sjekke opp og ringe opp igjen. Hun ringte opp igjen. Det viste seg at grunnen til at ingen av de 17 overlevde, var at eggene var umodne, så hun var enig at vi da burde prøve noe annet. Det viste seg at det var lurt at jeg utfordret de litt, for neste uttak gikk det mye bedre. 3. uttak: Bemfola 225 og icsi. 13 egg ut, 11 befruktet og 7 blasto på frys. Jeg var så nedbrutt under uttaket og gren meg gjennom hele uttaket og samtalen med sykepleier etterpå. De trodde jeg hadde vondt men jeg hadde «bare» et mentalt sammenbrudd. Følte meg så skuffet at de tilsynelatende ikke hadde kontroll, og at jeg måtte passe på. Ble så sliten av det. Men det viste seg jo i ettertid at det endte godt. Jeg var nok bare fryktelig redd for at det ikke skulle fungere denne gangen heller. Jeg sier ikke at min oppskrift fungerer for andre, eller at man aldri kan stole på det de bestemmer. Men mitt råd er å spørre hvis man blir usikker. De er ikke akkurat raus med informasjon. Spør en gang for mye enn en gang for lite. Be om en legetime hvis du føler at sykepleier ikke gir et skikkelig svar. Diskuter med legen hva som ikke fungerer, andre alternativ og hva de tenker. Så er du sikker på at de har tatt alt i betraktning ved valg av behandlingsplan. Masse lykke til🥰 Hei. Takk for din historie. Er nesten i samme situasjon som deg, men nå har jeg 3 forsøk som er avbrutt. Har gått på de samme medisinene gang på gang. Nå sier legen at det kan være dårlig eggkvalitet, dette synes jeg er rart. Jeg får ut egg, men det blir bare ikke delt seg riktig. Men vi får se etter blodprøvene mine hva dem sier da. Ang medisiner, ble du gravid med den du brukte på ditt 3 forsøk? Jeg har bare brukt menopur 300, og synarela nesespray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #400 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (7 timer siden): Tuusen hjertelig takk ❤️ Ja det kan jeg 😁 Vi startet å prøve januar 2020, ingenting skjedde så ble utredet i februar 2021, alt var i orden med begge to, så fikk clomid som skulle booste eggløsningen. Tok fire kurer med en pause mellom hver runde uten noe skjedde.. Ble henvist til IVF i juni, startet første stimulering i oktober, men på første ultralyd etter oppstart av hormoner fant de væske på den ene egglederen min, denne lakk væske til livmor og ødela miljøet, så da fikk vi beskjed om at det ble totalfrys pga den måtte vi operere bort før innsett. Jeg ble da overstimulert og fikk ut 29 egg, men fikk hele 17 blasto på frys❤️ Ble så operert i november, fjernet en eggleder og den andre var tett så da fant de årsak til at vi ikke fikk det til selv.. Måtte la kroppen gro etter operasjonen så første fryst åinnsett ble nå i Januar ❤️ Krysser alt vi har for at alt er fint og det holder seg på plass! Er så evig takknemlig for dette 😭❤️ Såååå glad for deg! Krysser fingrene alt går bra ♥️ For en herlig følelse. Elisma skrev (6 timer siden): Hei Er ny her. Har bare noen spørsmål. Har hatt 3 ivf/icis forsøk. Alle 3 har gått til avbrutt forsøk. Ingen innsett. Har noen opplevd dette? Egg blir ikke delt seg riktig, eller utvikle seg videre etter dag 2. håper jeg får noen svar, eller noen som har opplevd dette. Har en venninne som har opplevd det! AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Hva ville dere tenkt i min situasjon? Har betalt dyrt for ivf hos privat klinikk. Prøvene mine var fine og fikk veldig lave doser hormoner. Det modnet seg bare en follikel og klinikken insisterte på uttak uansett, da "ett egg er alt som skal til". Det ene egget ble selvfølgelig ikke befruktet (de ville ikke prøve å øke hormondose i dette forsøket) Ville dere vært ok med å betale fullpris for dette forsøket? Da dette var mitt første forsøk ante jeg ikke hvor mange egg som var "vanlig" å få ut. Med høyere doser ville jeg mest sannsynlig ut i fra gode eggreserver og verdier fått ut mange flere egg. Anonymkode: 82535...ea7 Hva sa de var grunnen til dette? Hvor stor dose gikk du på, og hva er prøveverdiene dine? Var det første forsøk? Jeg vet de er veldig forsiktig med dosering ved normale prøver for man kan bli veldig overstimulert. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå