frk.bie Skrevet 2. februar 2022 #361 Del Skrevet 2. februar 2022 Hjertespar skrev (13 minutter siden): Det var leit å høre 😔 Du får se hva testen sier da..noen opplever jo beskjeden festeblødning litt før forventet mens. Men du har kanskje en følelse av at det ikke lyktes denne gangen? ❤️ Ja, har hatt det den siste uken. Mye menssmerter 😞 Hadde håpet at det skulle gå nå etter at jeg har operert og gjort alt «etter boka»’😟 Håper jeg får innsett igjen neste mnd 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #362 Del Skrevet 2. februar 2022 Neutral90 skrev (16 timer siden): Jeg er enig i det du skriver, men jeg er ikke enig i at det er slik 😅 i alle fall ikke min situasjon der det tross alt burde ha blitt oppdaget at ved å la meg gå 4 dager mer på stimulering før ovitrelle ville være minst to dager for lenge. Rent matematisk burde klinikken innsett at da ville for mange av eggposene være så store (20 mm +) at man risikerte å miste de. Men det passet dårlig med helg så da ble det tatt en sjanse. Så her er det ikke snakk om at vi ikke er fornøyd fordi kroppen ikke responderte som vi håpte og forventet, men at klinikken hadde for få kontroller underveis (hadde de hatt ultralyd nr 2 ville dette blitt avdekt) og de justerte ikke behandlingen etter meg, pasienten. Når det er sagt, hadde de tatt ut eggene for tidlig ville vi vært like skuffet så det er ikke lett å være klinikk heller. Men vi betaler for en tjeneste og den tjenesten innebærer medisinsk kunnskap, jeg mener å la meg ha eggløsning før uttak etter å ha brukt 17.000 på medisiner og betalt 36.000 for ivf og 3900 for oppstartsamtale er hårreisende dårlig utbytte av den medisinske tjenesten. Jeg er heller ikke enig i at det er slik, misforstå meg rett, jeg antar bare det er slik de tenker fordi de føler de har ingen garantier. Jeg forstår dem til en viss grad, samtidig som jeg føler at man betaler for og få noe. Skulle tatt seg ut i en annen medisinsk situasjon. «Åja, du skulle operere det høyre kneet? Nei, du skjønner, vi lot det gå for lang tid for det var helg, så nå må du amputere, og betalt fullt ut likevel». Alisa90 skrev (7 timer siden): Hei! Da har jeg akkurat fått satt inn en fem dagers perfekt blacosyst. Så da er det bare å vente i spenning i 10 dager 🤞🏻 Det var forsinkelser og travelt på klinikken så fikk ikke stilt noen spørsmål til legen. Eneste sykepleier sa var at jeg ikke skulle drikke noe alkohol. Er det ellers noe man skal unngå i de første dagene eller frem til testdag? Kan man gå seg en tur i kveld feks ?🤷🏼♀️❤️ Jeg fikk beskjed om og leve helt normalt til positiv test. Hverken restriksjon på alkohol, kaffe eller medisiner. Det som skjer, det skjer, var beskjeden, og at jeg kan ikke påvirke det i noen retning, men bevegelse er bra for sirkulasjon i livmoren ♥️ Annetteand skrev (5 timer siden): Da begynte jeg å blø. Var visst som jeg fryktet da jeg bare hadde hcg på 52 Er så lei meg og frustrert. Uff, så leit og høre. Selv om man har fått beskjed at det er lav hcg og frykter det, så er det like vondt når det blir en realitet. Man har alltid litt håp. Ta vare på deg selv frk.bie skrev (55 minutter siden): Testdag i morgen, men fikk litt rosa på papiret nå 😞 Er vell bare å innstille seg på negativ test 😢 Varme tanker til deg! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #363 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg er gravid!!!! ❤️❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #364 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (31 minutter siden): Jeg er gravid!!!! ❤️❤️ Hurra!!!!!😍😍 Anonymkode: d7b4e...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 3. februar 2022 #365 Del Skrevet 3. februar 2022 nittifem skrev (16 timer siden): Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼 Gir du en oppdatering underveis? lurer litt på det samme som deg - skal ha innsett av 5dagers blacosyst på mandag 😬🤞🏼 Skal oppdatere 🤞🏻 Lykke til på mandag ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #366 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (12 timer siden): Testdag i morgen, men fikk litt rosa på papiret nå 😞 Er vell bare å innstille seg på negativ test 😢 Må bare spørre hvordan det har gått @frk.bie?❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #367 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (2 minutter siden): Må bare spørre hvordan det har gått @frk.bie?❤️ Jeg er gravid 😭❤️ Positiv digital 2-3 uker! Er helt i sjokk da jeg var 100% innstilt på nytt forsøk og det kjennes ut som mens er på vei! For en lykkerus!! ❤️ Endelig!!! 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #368 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (3 minutter siden): Må bare spørre hvordan det har gått @frk.bie?❤️ Så først etter jeg postet at du hadde skrevet lenger oppe! Hurraa!🤩🤩 Gratulerer❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 3. februar 2022 #369 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (2 minutter siden): Jeg er gravid 😭❤️ Positiv digital 2-3 uker! Er helt i sjokk da jeg var 100% innstilt på nytt forsøk og det kjennes ut som mens er på vei! For en lykkerus!! ❤️ Endelig!!! 😭 Jippii!!❤️❤️ Jeg har også hatt mensmurringer og rosa på papiret, så da er det kanskje håp for meg også! Takk for at du deler🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #370 Del Skrevet 3. februar 2022 prøver89 skrev (Akkurat nå): Så først etter jeg postet at du hadde skrevet lenger oppe! Hurraa!🤩🤩 Gratulerer❤️❤️❤️ Tuuusen hjertelig takk!! Dette er så stort ❤️ Håper det holder seg der og at mensfølelsen er normalt 🙈 Vi er helt i sjokk både jeg og samboer! Krysser fingrene for at det er din tur også nå ❤️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 3. februar 2022 #371 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (9 minutter siden): Tuuusen hjertelig takk!! Dette er så stort ❤️ Håper det holder seg der og at mensfølelsen er normalt 🙈 Vi er helt i sjokk både jeg og samboer! Krysser fingrene for at det er din tur også nå ❤️🤞🏼 Gratulerer så masse til dere begge ❤️🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 3. februar 2022 #372 Del Skrevet 3. februar 2022 Alisa90 skrev (2 timer siden): Skal oppdatere 🤞🏻 Lykke til på mandag ☺️ Takk takk ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #373 Del Skrevet 3. februar 2022 frk.bie skrev (3 timer siden): Jeg er gravid!!!! ❤️❤️ Gratulerer så mye!! 🥰🥰🥰 Kan du ta oss igjennom hvordan denne reisen har vært for deg i et sammendrag? Når begynte du med IVF, hvor mange uttak, innsett, frys og/eller ferskforsøk? Det er litt vanskelig å henge med på alle. 😅 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 3. februar 2022 #374 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gratulerer så mye!! 🥰🥰🥰 Kan du ta oss igjennom hvordan denne reisen har vært for deg i et sammendrag? Når begynte du med IVF, hvor mange uttak, innsett, frys og/eller ferskforsøk? Det er litt vanskelig å henge med på alle. 😅 Anonymkode: 62fef...a28 Tuusen hjertelig takk ❤️ Ja det kan jeg 😁 Vi startet å prøve januar 2020, ingenting skjedde så ble utredet i februar 2021, alt var i orden med begge to, så fikk clomid som skulle booste eggløsningen. Tok fire kurer med en pause mellom hver runde uten noe skjedde.. Ble henvist til IVF i juni, startet første stimulering i oktober, men på første ultralyd etter oppstart av hormoner fant de væske på den ene egglederen min, denne lakk væske til livmor og ødela miljøet, så da fikk vi beskjed om at det ble totalfrys pga den måtte vi operere bort før innsett. Jeg ble da overstimulert og fikk ut 29 egg, men fikk hele 17 blasto på frys❤️ Ble så operert i november, fjernet en eggleder og den andre var tett så da fant de årsak til at vi ikke fikk det til selv.. Måtte la kroppen gro etter operasjonen så første fryst åinnsett ble nå i Januar ❤️ Krysser alt vi har for at alt er fint og det holder seg på plass! Er så evig takknemlig for dette 😭❤️ Endret 3. februar 2022 av frk.bie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisma Skrevet 3. februar 2022 #375 Del Skrevet 3. februar 2022 Hei Er ny her. Har bare noen spørsmål. Har hatt 3 ivf/icis forsøk. Alle 3 har gått til avbrutt forsøk. Ingen innsett. Har noen opplevd dette? Egg blir ikke delt seg riktig, eller utvikle seg videre etter dag 2. håper jeg får noen svar, eller noen som har opplevd dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #376 Del Skrevet 3. februar 2022 Hei! Hva ville dere tenkt i min situasjon? Har betalt dyrt for ivf hos privat klinikk. Prøvene mine var fine og fikk veldig lave doser hormoner. Det modnet seg bare en follikel og klinikken insisterte på uttak uansett, da "ett egg er alt som skal til". Det ene egget ble selvfølgelig ikke befruktet (de ville ikke prøve å øke hormondose i dette forsøket) Ville dere vært ok med å betale fullpris for dette forsøket? Da dette var mitt første forsøk ante jeg ikke hvor mange egg som var "vanlig" å få ut. Med høyere doser ville jeg mest sannsynlig ut i fra gode eggreserver og verdier fått ut mange flere egg. Anonymkode: 82535...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. februar 2022 #377 Del Skrevet 3. februar 2022 Elisma skrev (5 minutter siden): Hei Er ny her. Har bare noen spørsmål. Har hatt 3 ivf/icis forsøk. Alle 3 har gått til avbrutt forsøk. Ingen innsett. Har noen opplevd dette? Egg blir ikke delt seg riktig, eller utvikle seg videre etter dag 2. håper jeg får noen svar, eller noen som har opplevd dette. Hei. Det var ikke før på mitt tredje uttak jeg fikk to egg som delte seg korrekt, til blasto begge to(sikkert hentet ut sånn 24 egg til sammen, hvor ingen delte seg korrekt etter dag 2). Gikk på uttak nr 3 på akkurat samme medisiner som ved uttak nr 2. Er gravid med blastoen som ble fryst ned. Var på vei inn i operasjonskø for lapraskopi fordi jeg følte noe måtte gjøres annerledes før evt nytt uttak, de mistenker endometriose på meg og derfor dårlig eggkvalitet. Har de noen formening om hvorfor de utvikler seg feil hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #378 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg tok hcg-prøve på mandag. Den var på 50 og for lav. Fikk beskjed om at dette ikke gikk veien. To dager senere er prøven på 100. Hvorfor skjer dette? Hvorfor fortsetter hcg å øke når det er en kjemisk graviditet? Kan det være graviditet utenfor livmoren? Anonymkode: 82535...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisma Skrevet 3. februar 2022 #379 Del Skrevet 3. februar 2022 Molly_ skrev (4 minutter siden): Hei. Det var ikke før på mitt tredje uttak jeg fikk to egg som delte seg korrekt, til blasto begge to(sikkert hentet ut sånn 24 egg til sammen, hvor ingen delte seg korrekt etter dag 2). Gikk på uttak nr 3 på akkurat samme medisiner som ved uttak nr 2. Er gravid med blastoen som ble fryst ned. Var på vei inn i operasjonskø for lapraskopi fordi jeg følte noe måtte gjøres annerledes før evt nytt uttak, de mistenker endometriose på meg og derfor dårlig eggkvalitet. Har de noen formening om hvorfor de utvikler seg feil hos deg? Hei, takk for svar. Skal ha en samtale med legen i dag, og se hva vi kan gjøre videre. Får ikke mange egg ut, kanskje ca 10 på hvert forsøk. Der de blir befruktet etter 24-28 timer etter eggutakk. Men etter 2 dager, ingenting. Er helt frisk som person, og det er mannen min også. Har eggløsning hver mnd, og vanlig syklus. Noe forslag på hva jeg kan spør legen min i dag? Det er legen på Porsgrunn som skal ringe meg kl 14 i dag. Føler de ikke kan gi opp håper på oss enda, eller kan dem det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. februar 2022 #380 Del Skrevet 3. februar 2022 Elisma skrev (1 minutt siden): Hei, takk for svar. Skal ha en samtale med legen i dag, og se hva vi kan gjøre videre. Får ikke mange egg ut, kanskje ca 10 på hvert forsøk. Der de blir befruktet etter 24-28 timer etter eggutakk. Men etter 2 dager, ingenting. Er helt frisk som person, og det er mannen min også. Har eggløsning hver mnd, og vanlig syklus. Noe forslag på hva jeg kan spør legen min i dag? Det er legen på Porsgrunn som skal ringe meg kl 14 i dag. Føler de ikke kan gi opp håper på oss enda, eller kan dem det? Ti egg er mer enn jeg har fått ut per uttak, så det er et fint antall du får ut tror jeg. Jeg har også hatt høy grad av befruktning før alle unntatt de siste to falt fra. Jeg har også alltid hatt syklus man kan stille kalenderen etter, med eggeløsning hver måned i følge tester og blodprøver. Så dere har jo et godt utgangspunkt sånn sett De var ikke klar for å gi opp meg hvertfall, var også på Porsgrunn, men jeg var veldig klar etter siste uttaket at om det ikke gikk så måtte jeg opereres bare for å sjekke ståa, men det er jo annerledes når de mistenker endometriose som hos meg. Er vel bare å være åpen før samtalen og høre hva de tenker videre, tipper dette skjer oftere enn vi tror og at de har litt peiling på hva, evt om, de skal gjøre noe annerledes. Selvom samme hormoner gav annet resultat hos meg på runde to, av en eller annen grunn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå