Gå til innhold

Jeg ser etter venner, men begynner å miste troa på at det er mulig å finne noen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til det blir mulig å treffes på aktiviteter igjen, det er nok den beste måten å bli kjent med nye personer. 

Anonymkode: 1378c...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen ganger treffer jeg folk tilfeldig via jobb som jeg klikker direkte med og de begynner å ymte frempå at vi må treffes over kopp kaffe når vi oppdager at vi har felles ting. Jeg er dame så snakker om andre damer. Jeg syns jo det er hyggelig og utveksler gjerne messenger info sånn at vi kan holde kontakten. Så har jeg en tendens til å ikke ta kontakt. Men de siste to -tre gangene har jeg tenkt at nå må jeg ta kontakt og vær litt åpen for noe nytt. Men alle de tre gangene jeg har gjort det så virker det som de har helt glemt at vi snakket sammen og de ønsket at vi skulle treffes igjen. Jeg føler jeg blir veldig usikker på meg selv ikke minst om hvorfor folk slenger ut av seg ting de ikke mener???  Hva er poenget lissom? 

Nå frister det lite å bli kjent med noen nye hvis de ikke tar styringa med å ta kontakt tenker jeg. Det er jo som å bli avvist som en hele tiden har blitt på dating fronten så en tror jo at det er noe riv ruskende galt med seg selv som bare andre ser som jeg ikke ser.. 

Anonymkode: 2eccb...f60

Vi har søkt etter venner, men har knapt fått respons. 

Så om du ønsker å ha noen å prate med, sms, messenger så send noen ord privat.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (15 timer siden):

Min erfaring er at venner er noe du får før du er 20...etter den alderen får du bekjentskaper..

Det er ikke min erfaring. Jeg har fått venner i voksen alder. På jobb. Nye naboer. Foreldre av barnas venner. På fritidsaktivitet. 

Anonymkode: e2ecb...4b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, ett godt voksen par her inne(50+) har prøvd å orde oss mere venner, men har skjønt det er vanskelig.

Om avstand er stor så kan en prates på snap, sms, messenger osv. Vi ser helst etter damevenner. 

Anonymkode: cc455...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor må man på død og liv ha venner? Aldri skjønt det. Har det så godt i eget selskap. 

Anonymkode: bc60e...72e

Alltid alene? 

Anonymkode: b3b9f...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. Jeg har fått venner i voksen alder. På jobb. Nye naboer. Foreldre av barnas venner. På fritidsaktivitet. 

Skikkelig gode venner eller kaffe latte venner? 

Anonymkode: b3b9f...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i landet bor du? Tipper det ikke er sør for Trondhjem..

Anonymkode: 07e42...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel der som alt annet. Jo hardere man leter, jo vanskeligere er det å finne. Om man leter etter venner, kjæreste eller nøkler. Det eneste som er sikkert, er at man ikke finner noe når man står rolig. Kom deg ut i sosiale lag. Og når du minst venter det, finner du en venn🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (17 timer siden):

Min erfaring er at venner er noe du får før du er 20...etter den alderen får du bekjentskaper..

Mine beste venner fikk jeg i slutten av 30-åra. 

Anonymkode: 84069...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste tips er vel:

1. Ikke jobb for hardt med å få seg venner, de skal komme naturlig

2. Lær deg å trives i ditt eget selskap, og dra på ting alene. 

3. Finn venner med samme hobby/fritidsinteresser. Jeg har ikke noe tro på HeyGirl grupper.

///

Som barn og ungdom var jeg veldig sjenert, tilbaketrukken og hadde ikke så mange venner. Men under studietiden kom jeg inn i et miljø, som ikke hadde noe med studiene eller universitet å gjøre. Jeg oppsøkte sosiale arenaer, der jeg kunne møte folk med samme interesser som meg. Også balla det seg på… Har mange bekjentskap og gode venner i byen.

Anonymkode: ff04e...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her. Jeg mistet alle vennene mine fra barneskolen på ungdomsskolen/videregående. Jeg ble plutselig massivt utestengt og jeg var ikke lengre bra nok for de.. Dette førte til at jeg fikk store psykiske utfordringer og jeg gjemte meg på toalettet på skolen fordi jeg ble så lei av å gå alene i friminuttene! 

Nå mange år etterpå sliter jeg.. Jeg var så dum at jeg «tok de tilbake etter mange år» fordi de kom listene inn i livet mitt da alt var bra med meg, jeg var jo bra nok etter stor karriere og etter jeg hadde fått to barn og mann med stort og flott hus.. Men så kjedet de seg og de bestemte seg for å plutselig ut av intet ghoste meg samt utestenge meg fra alle sosiale events og tilstelninger! JA, det var faen så vondt igjen.. 

Har etter dette store probelmer med å bli kjent med nye folk. Jeg er så sint på de at jeg aldri i livet skal utveksle et blikk eller si så mye som hei til de noen gang! 

Men, livet må gå videre og jeg takker hver dag for sen flotte og fine familien jeg har. Jeg har meldt meg på mye frivillig og idrett gjennom jobb. Jeg har ei venninne som har holdt ut med meg hele livet og hun betyr alt selv om vi sees alt for sjeldent😔 Så har jeg et søskenbarn og noen bekjente som sender meg en melding en gang i ny og ned, og for meg har det blitt standarden. 

Jeg er ikke «bra nok» for de andre! Men jeg er faktisk bra nok og jeg fortjener virkelig å ha et sosialt liv. Men jeg må slutte å ta tilbake folk som har ødelagt store deler av livet mitt. Nå jobber jeg massivt med å lære meg å si nei, samt sette grenser. Jeg var så tøff at jeg sendte hun som har utestengt meg og behandlet meg som søppel en melding der jeg forklarte at jeg ikke ønsket mer med henne å gjøre etter hun hadde behandlet meg så dårlig. Jeg sa det på en fin måte, og ønsket henne et godt liv videre! Etterpå følte jeg meg helt fantastisk og jeg vet at jeg allerede er på vei til et nytt og bedre liv❤️

Du er verdt mye, men du må heale deg selv før du går inn i nye relasjoner! Og for guds skyld kutt ut folk du higer etter å bli «godtatt av», samt kutt ut folk som holder deg tilbake samt ikke tror på deg❤️😊

Anonymkode: 6ad59...f70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mine beste tips er vel:

1. Ikke jobb for hardt med å få seg venner, de skal komme naturlig

2. Lær deg å trives i ditt eget selskap, og dra på ting alene. 

3. Finn venner med samme hobby/fritidsinteresser. Jeg har ikke noe tro på HeyGirl grupper.

///

Som barn og ungdom var jeg veldig sjenert, tilbaketrukken og hadde ikke så mange venner. Men under studietiden kom jeg inn i et miljø, som ikke hadde noe med studiene eller universitet å gjøre. Jeg oppsøkte sosiale arenaer, der jeg kunne møte folk med samme interesser som meg. Også balla det seg på… Har mange bekjentskap og gode venner i byen.

Anonymkode: ff04e...99a

Jeg kjenner folk som har funnet sine bestevenner på hey girl!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venninner:

1) via jobb da vi var 20, noen år bekjente før vi ble virkelig nære

2) via skole/jobb da jeg var 25, ble først virkelig nære venner ti år senere

3) via jobb da jeg var 26 

4) via jobb da jeg var28 og senere via barn i samme alder

5) via hobby da jeg var i slutten av 20-åra

6) via barn i samme barnehage da jeg var 38

7) via venninne 3 da jeg var midt i 30-åra

8 ) via venninne 4 i starten av 40-åra

Er nå snart seksti, har disse og så har noen kommet og gått, og så har jeg jo en del perifere venninner i tillegg (typisk møtes i gruppe men aldri to og to). Fra barne/ungdomsskolen er jeg på bekjentnivå med et par, liker dem godt og hyggelig når vi treffes, men er ikke nære venner og ses sjelden. Ingen fra vgs.

Anonymkode: aabb5...246

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager men jeg syns du høres negativ og klagende ut og sånne venninner orker ikke jeg. Her får du masse gode oppløftende tips og alt du kommer med tilbake er at du ikke gidder å gjøre noen innsats for å skape bånd og at du har negativt syn på andre damer. Javel men da kan du ikke regne med at andre damer er positiv til deg heller 

Anonymkode: e70f4...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som har funnet sine bestevenner på hey girl!

Ja jeg også syns det er kjempefin gruppe :)

Anonymkode: e70f4...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tips fra meg: 

Meld deg inn en Hey!Girl - gruppa knyttet til nærmeste by. Det er egne grupper på Facebook knyttet til forskjellige byer og områder i landet. Det er grupper for jenter/kvinner som søker nye vennskap. Mest i alderen 20-40 i den gruppa jeg er med i i hvertfall. Vet ikke hvor gammel du er? Dette er hvertfall grupper hvor du er garantert å finne andre damer som også er åpne for å utvide sin omgangskrets. Jeg har selv fått nye venner på den måten i voksen alder (er kvinne 35) Lykke til☺️

Anonymkode: 276ab...645

Hørtes interessant ut. Men er det lagt opp til at man blir kjent med folk på generelt grunnlag? Eller knyttet til interesser? Hvordan er folk der inne? Er mange veldig "på"? Jeg kunne godt tenke meg å bli kjent med folk knyttet til interesser, men har ikke tid til vennskap med kontakt flere ganger i uken.

Anonymkode: 6c937...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hørtes interessant ut. Men er det lagt opp til at man blir kjent med folk på generelt grunnlag? Eller knyttet til interesser? Hvordan er folk der inne? Er mange veldig "på"? Jeg kunne godt tenke meg å bli kjent med folk knyttet til interesser, men har ikke tid til vennskap med kontakt flere ganger i uken.

Dette er fb-grupper. Hey Woman for de litt eldre. Noen foreslår f eks «Noen som har lyst til å gå en tur på torsdag?» eller «Jeg har tenkt å se den nye utstillingen, kunne tenkt meg selskap» eller «Jeg er i byen nå og kunne tenkt meg en tur på pub/utested X, sitter på Y nå med et glass vin, noen som vil joine?»

Det er utgangspunktet. Så kan du bli med, men klart, du skal jo ha litt flaks for å finne noen du virkelig matcher med slik at det blir et ordentlig vennskap og tett kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er fb-grupper. Hey Woman for de litt eldre. Noen foreslår f eks «Noen som har lyst til å gå en tur på torsdag?» eller «Jeg har tenkt å se den nye utstillingen, kunne tenkt meg selskap» eller «Jeg er i byen nå og kunne tenkt meg en tur på pub/utested X, sitter på Y nå med et glass vin, noen som vil joine?»

Det er utgangspunktet. Så kan du bli med, men klart, du skal jo ha litt flaks for å finne noen du virkelig matcher med slik at det blir et ordentlig vennskap og tett kontakt.

Ah ok ikke helt det jeg ser etter. Kjenner du (eller andre som leser dette) til noen nettsider der man kan bli kjent med andre gjennom felles interesser? Jeg er for eksempel interessert i å diskutere teknologi, internasjonale relasjoner, historie, og mye annet. Er sikker på at det finner andre kvinner som deler disse interessene, men har ikke funnet noen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok ikke helt det jeg ser etter. Kjenner du (eller andre som leser dette) til noen nettsider der man kan bli kjent med andre gjennom felles interesser? Jeg er for eksempel interessert i å diskutere teknologi, internasjonale relasjoner, historie, og mye annet. Er sikker på at det finner andre kvinner som deler disse interessene, men har ikke funnet noen så langt.

Men poenget med gruppene er jo nettopp det. Hvis det f eks er en utstilling på Nobelsenteret eller Historisk museum eller hva du måtte ha nær deg, kan du høre om noen vil være med dit f eks. Foreslå aktiviteter innen ditt interessefelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men poenget med gruppene er jo nettopp det. Hvis det f eks er en utstilling på Nobelsenteret eller Historisk museum eller hva du måtte ha nær deg, kan du høre om noen vil være med dit f eks. Foreslå aktiviteter innen ditt interessefelt.

Joda, men her hvor jeg bor er det dessverre ikke slike arrangementer og museumer. Og jeg ønsker først og fremst venninner jeg kan diskutere slike tema med, ikke nødvendigvis å gå på utstilling eller museum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...