Gå til innhold

Jeg ser etter venner, men begynner å miste troa på at det er mulig å finne noen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger treffer jeg folk tilfeldig via jobb som jeg klikker direkte med og de begynner å ymte frempå at vi må treffes over kopp kaffe når vi oppdager at vi har felles ting. Jeg er dame så snakker om andre damer. Jeg syns jo det er hyggelig og utveksler gjerne messenger info sånn at vi kan holde kontakten. Så har jeg en tendens til å ikke ta kontakt. Men de siste to -tre gangene har jeg tenkt at nå må jeg ta kontakt og vær litt åpen for noe nytt. Men alle de tre gangene jeg har gjort det så virker det som de har helt glemt at vi snakket sammen og de ønsket at vi skulle treffes igjen. Jeg føler jeg blir veldig usikker på meg selv ikke minst om hvorfor folk slenger ut av seg ting de ikke mener???  Hva er poenget lissom? 

Nå frister det lite å bli kjent med noen nye hvis de ikke tar styringa med å ta kontakt tenker jeg. Det er jo som å bli avvist som en hele tiden har blitt på dating fronten så en tror jo at det er noe riv ruskende galt med seg selv som bare andre ser som jeg ikke ser.. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gitt opp å finne venner.

Men er likevel veldig sosial ved å melde meg ting slik at folk MÅ tilbringe tid med meg, og er okay med at det er kun en fin/gøy dag/kveld.

Anonymkode: 7f30f...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra meg: 

Meld deg inn en Hey!Girl - gruppa knyttet til nærmeste by. Det er egne grupper på Facebook knyttet til forskjellige byer og områder i landet. Det er grupper for jenter/kvinner som søker nye vennskap. Mest i alderen 20-40 i den gruppa jeg er med i i hvertfall. Vet ikke hvor gammel du er? Dette er hvertfall grupper hvor du er garantert å finne andre damer som også er åpne for å utvide sin omgangskrets. Jeg har selv fått nye venner på den måten i voksen alder (er kvinne 35) Lykke til☺️

Anonymkode: 276ab...645

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen ganger treffer jeg folk tilfeldig via jobb som jeg klikker direkte med og de begynner å ymte frempå at vi må treffes over kopp kaffe når vi oppdager at vi har felles ting. Jeg er dame så snakker om andre damer. Jeg syns jo det er hyggelig og utveksler gjerne messenger info sånn at vi kan holde kontakten. Så har jeg en tendens til å ikke ta kontakt. Men de siste to -tre gangene har jeg tenkt at nå må jeg ta kontakt og vær litt åpen for noe nytt. Men alle de tre gangene jeg har gjort det så virker det som de har helt glemt at vi snakket sammen og de ønsket at vi skulle treffes igjen. Jeg føler jeg blir veldig usikker på meg selv ikke minst om hvorfor folk slenger ut av seg ting de ikke mener???  Hva er poenget lissom? 

Nå frister det lite å bli kjent med noen nye hvis de ikke tar styringa med å ta kontakt tenker jeg. Det er jo som å bli avvist som en hele tiden har blitt på dating fronten så en tror jo at det er noe riv ruskende galt med seg selv som bare andre ser som jeg ikke ser.. 

Anonymkode: 2eccb...f60

Min erfaring er at venner er noe du får før du er 20...etter den alderen får du bekjentskaper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gitt opp å finne venner.

Men er likevel veldig sosial ved å melde meg ting slik at folk MÅ tilbringe tid med meg, og er okay med at det er kun en fin/gøy dag/kveld.

Anonymkode: 7f30f...6f2

ha ha ha... ja tvinge de til å være sammen med deg ja.. hadde jeg hatt god råd skulle jeg ha meldt meg på mye men det har jeg ikke da. Så er ikke all verden. Har prøvd kor men så begynte jeg i røde kors og da måtte jeg kutte ut kor for alt var på samme dag og så ble det bare tull med røde kors ikke bare for meg men også 4 nye til som aldri følte oss inkludert så vi har da kuttet ut..de andre 4 er en vennegjeng så de klarer seg jo godt alikevel. Men ja føler alt jeg prøver feiler. 

Men jeg det jeg syns er irriterende er folk som sier de syns jeg virker hyggelig og har lyst til å bli bedre kjent med meg og når man da tar kontakt så er det som de aldri har møtt deg. Det skjønner jeg ikke noe av. Sånn kunne aldri jeg har opptrått da men. Kunne heller latt å sagt noe som helst hvis de ikke er interessert i å bli kjent med nye mennesker. Slikt sårer folk.  

ts

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tips fra meg: 

Meld deg inn en Hey!Girl - gruppa knyttet til nærmeste by. Det er egne grupper på Facebook knyttet til forskjellige byer og områder i landet. Det er grupper for jenter/kvinner som søker nye vennskap. Mest i alderen 20-40 i den gruppa jeg er med i i hvertfall. Vet ikke hvor gammel du er? Dette er hvertfall grupper hvor du er garantert å finne andre damer som også er åpne for å utvide sin omgangskrets. Jeg har selv fått nye venner på den måten i voksen alder (er kvinne 35) Lykke til☺️

Anonymkode: 276ab...645

Ja, gjør det, men ikke ha noe særlig forvetning, jeg sender ikke meldinger lengre eller ikke kommenterer noe særlig, og er bare med større arrangmanger laget av hey girl eller av medlemmer, Noen ganger blir du ignorert ,selvom du er først, fordi du ikke virker morsom, mye blokkering og baksnakking av medlemmer.

Anonymkode: 7f30f...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tips fra meg: 

Meld deg inn en Hey!Girl - gruppa knyttet til nærmeste by. Det er egne grupper på Facebook knyttet til forskjellige byer og områder i landet. Det er grupper for jenter/kvinner som søker nye vennskap. Mest i alderen 20-40 i den gruppa jeg er med i i hvertfall. Vet ikke hvor gammel du er? Dette er hvertfall grupper hvor du er garantert å finne andre damer som også er åpne for å utvide sin omgangskrets. Jeg har selv fått nye venner på den måten i voksen alder (er kvinne 35) Lykke til☺️

Anonymkode: 276ab...645

Ja jeg dro på single treff her da.. huff... noe så tragisk. Jeg er 53 men ung til sinns..passer bedre med yngre folk. På det treffet var det 14 damer i alderen 65-80 og 1 kar på 70... var virkelig oppløftende...har også prøvd sosiale grupper på facebook her jeg bor. Prøvd to ganger å arrangere treff uten at det kom noen så da meldte jeg meg ut igjen. Men HeyGirl kanskje er noe annet. Om det fins her vet jeg ikke. Orker ikke kjøre til Trondheim f.eks og betale 80 kr i bom, pluss piggdekk avgift og parkering da blir det ett kostbart vennskap i lengden for meg. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ha ha ha... ja tvinge de til å være sammen med deg ja.. hadde jeg hatt god råd skulle jeg ha meldt meg på mye men det har jeg ikke da. Så er ikke all verden. Har prøvd kor men så begynte jeg i røde kors og da måtte jeg kutte ut kor for alt var på samme dag og så ble det bare tull med røde kors ikke bare for meg men også 4 nye til som aldri følte oss inkludert så vi har da kuttet ut..de andre 4 er en vennegjeng så de klarer seg jo godt alikevel. Men ja føler alt jeg prøver feiler. 

Men jeg det jeg syns er irriterende er folk som sier de syns jeg virker hyggelig og har lyst til å bli bedre kjent med meg og når man da tar kontakt så er det som de aldri har møtt deg. Det skjønner jeg ikke noe av. Sånn kunne aldri jeg har opptrått da men. Kunne heller latt å sagt noe som helst hvis de ikke er interessert i å bli kjent med nye mennesker. Slikt sårer folk.  

ts

Anonymkode: 2eccb...f60

Ja ikke tvinge, men det som er problemmet med nordmenn at de kan ha det kjempe morsomt med deg den kvelden, men er ikke intressert i mer bekjentskap eller kun i den klubben, og det er ondt sirkler du lærer ikke hvordan du skal oppføre deg, men jeg lært som voksen nå at det er ikke personlig, folk inkluderer deg ikke hvis de ikke kjenner deg, selvom du har møtt flere ganger og hatt det kjempe årleit. Det er også folk som er nøye med grupperinger av venner.

Anonymkode: 7f30f...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (4 minutter siden):

Min erfaring er at venner er noe du får før du er 20...etter den alderen får du bekjentskaper..

Ja jeg er over 50.. men er ikke ute etter noe dype vennskap. Jeg hadde ei bestevenninne gjennom 30 år og når hun da ikke ville ha noe mer med meg og gjøre så har jeg aldri giddet å prøve så mye igjen. Men kjenner at det hadde vært gøy og hatt noen en kunne finne på litt med. Gjøre alt alene er litt kjedelig i lengden. 

Takk for svar er vel ikke noe håp antagelig. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja ikke tvinge, men det som er problemmet med nordmenn at de kan ha det kjempe morsomt med deg den kvelden, men er ikke intressert i mer bekjentskap eller kun i den klubben, og det er ondt sirkler du lærer ikke hvordan du skal oppføre deg, men jeg lært som voksen nå at det er ikke personlig, folk inkluderer deg ikke hvis de ikke kjenner deg, selvom du har møtt flere ganger og hatt det kjempe årleit. Det er også folk som er nøye med grupperinger av venner.

Anonymkode: 7f30f...6f2

Ja der tror jeg du har ett godt poeng. Det føles slik når man er med på ting. At man har det kjempemoro der og da. Men dagen etter er du glemt. Har vel hatt litt vondt for å forstå at det slik det er og ikke ta det personlig er vel det beste. Men sånn er bare folk. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, gjør det, men ikke ha noe særlig forvetning, jeg sender ikke meldinger lengre eller ikke kommenterer noe særlig, og er bare med større arrangmanger laget av hey girl eller av medlemmer, Noen ganger blir du ignorert ,selvom du er først, fordi du ikke virker morsom, mye blokkering og baksnakking av medlemmer.

Anonymkode: 7f30f...6f2

huff sånt sted vil jeg ikke være. typisk damer høres det ut som. Damer er seg selv verst. LIker menn bedre som venner men det blir bare kollegialt og ikke på fritiden. Men ikke så mye sånt der. De er mer direkte og ferdig med det når de har sagt sitt. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, gjør det, men ikke ha noe særlig forvetning, jeg sender ikke meldinger lengre eller ikke kommenterer noe særlig, og er bare med større arrangmanger laget av hey girl eller av medlemmer, Noen ganger blir du ignorert ,selvom du er først, fordi du ikke virker morsom, mye blokkering og baksnakking av medlemmer.

Anonymkode: 7f30f...6f2

Signerer (dessverre) denne. Har vært medlem av en HeyGirl-gruppe i en by, og her er det veldig mye baksnakking og ryktespredning. Jeg ble blant annet kontaktet på mail et par ganger, og da var det for å få vite om jeg kjente til andre navngitte brukere, og hun ene skrev også at hun hadde mye rart om en bruker. Jeg fikk også en mail fra en annen bruker en gang som jeg aldri har møtt hvor hun gjorde narr av meg (hadde sett på FB-profilen min) og sa at jeg ikke var bryet verdt å bli kjent med (har privat FB-profil, så eneste som vises på min profil er navn/bosted/profilbilde). Kjenner to andre som også har hatt profil på HeyGirl og har avsluttet denne på bakgrunn av mye baksnakking og generelt dårlig miljø på HeyGirl-gruppa her vi bor.

Anonymkode: 30640...76e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Signerer (dessverre) denne. Har vært medlem av en HeyGirl-gruppe i en by, og her er det veldig mye baksnakking og ryktespredning. Jeg ble blant annet kontaktet på mail et par ganger, og da var det for å få vite om jeg kjente til andre navngitte brukere, og hun ene skrev også at hun hadde mye rart om en bruker. Jeg fikk også en mail fra en annen bruker en gang som jeg aldri har møtt hvor hun gjorde narr av meg (hadde sett på FB-profilen min) og sa at jeg ikke var bryet verdt å bli kjent med (har privat FB-profil, så eneste som vises på min profil er navn/bosted/profilbilde). Kjenner to andre som også har hatt profil på HeyGirl og har avsluttet denne på bakgrunn av mye baksnakking og generelt dårlig miljø på HeyGirl-gruppa her vi bor.

Anonymkode: 30640...76e

Typisk kvinne opplegg, dette er og en av grunnen til at jeg er kresen på hvilke kvinner jeg vil ha inn i livet mitt. Det må være noen som er totalt anderledes enn disse kvinnene som hele tiden skal lage dram, sjalusi, baksnakking etc. Men det er vel som dating at når man ikke finner tonen eller ord ikke står i stil til handling så er det bare å gå videre. 

Anonymkode: 2eccb...f60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Typisk kvinne opplegg, dette er og en av grunnen til at jeg er kresen på hvilke kvinner jeg vil ha inn i livet mitt. Det må være noen som er totalt anderledes enn disse kvinnene som hele tiden skal lage dram, sjalusi, baksnakking etc. Men det er vel som dating at når man ikke finner tonen eller ord ikke står i stil til handling så er det bare å gå videre. 

Anonymkode: 

Ja, jeg er også blitt mer kresen på hva slags venninner jeg vil ha i livet mitt. Imidlertid er det mange man aldri får kontakt med og møter in real life  nettopp pga baksnakking jeg nevnte i HeyGirl-gruppen jeg var i. Så det blir en form for utestengning/seleksjon av brukere man gjerne ikke har vært i kontakt med selv en gang. Så jeg valgte å droppe ut av HeyGirl pga det dårlige miljøet der.

Anonymkode: 30640...76e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes enkleste måten å få venner i voksen alder er gjennom hobbyer/fritidsinteresser.

Anonymkode: 5588e...d97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen ganger treffer jeg folk tilfeldig via jobb som jeg klikker direkte med og de begynner å ymte frempå at vi må treffes over kopp kaffe når vi oppdager at vi har felles ting. Jeg er dame så snakker om andre damer. Jeg syns jo det er hyggelig og utveksler gjerne messenger info sånn at vi kan holde kontakten. Så har jeg en tendens til å ikke ta kontakt. Men de siste to -tre gangene har jeg tenkt at nå må jeg ta kontakt og vær litt åpen for noe nytt. Men alle de tre gangene jeg har gjort det så virker det som de har helt glemt at vi snakket sammen og de ønsket at vi skulle treffes igjen. Jeg føler jeg blir veldig usikker på meg selv ikke minst om hvorfor folk slenger ut av seg ting de ikke mener???  Hva er poenget lissom? 

Nå frister det lite å bli kjent med noen nye hvis de ikke tar styringa med å ta kontakt tenker jeg. Det er jo som å bli avvist som en hele tiden har blitt på dating fronten så en tror jo at det er noe riv ruskende galt med seg selv som bare andre ser som jeg ikke ser.. 

Anonymkode: 2eccb...f60

Jeg har gitt opp venner fullstendig, de siste 15 årene må jeg ha enten ha hatt veldig uflaks eller så er det noen som har kastet en forbannelse på meg, for uansett kjønn og alder på disse, så har alt vært topp i starten. Begge tok like mye initiativ og var på bølgelengde. Så skjer det samme med hver eneste, plutselig er all kommunikasjon slutt, uten noen som helst forklaring! Ingen krangel el noe først. Hver gang har jeg trodd at vennskapet varer livet ut, hver gang blir jeg like skuffa og hvor respektløse, falske og ikke minst jævla FEIGE folk er som ikke engang kan gi meg en forklaring. Det syns jeg er det minste man bør få. Vi snakker om alt fra 8 mnd vennskap til 12 år. Jeg forstår meg virkelig ikke på folks adferd. Det er virkelig vondt, og jeg blir sint. Hva er vitsen med å sløse bort andres tid på den måten? Frivillig venneløs resten av livet. For dette orker jeg ikke mer. 

Anonymkode: bc60e...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer (dessverre) denne. Har vært medlem av en HeyGirl-gruppe i en by, og her er det veldig mye baksnakking og ryktespredning. Jeg ble blant annet kontaktet på mail et par ganger, og da var det for å få vite om jeg kjente til andre navngitte brukere, og hun ene skrev også at hun hadde mye rart om en bruker. Jeg fikk også en mail fra en annen bruker en gang som jeg aldri har møtt hvor hun gjorde narr av meg (hadde sett på FB-profilen min) og sa at jeg ikke var bryet verdt å bli kjent med (har privat FB-profil, så eneste som vises på min profil er navn/bosted/profilbilde). Kjenner to andre som også har hatt profil på HeyGirl og har avsluttet denne på bakgrunn av mye baksnakking og generelt dårlig miljø på HeyGirl-gruppa her vi bor.

Anonymkode: 30640...76e

Aldri hørt om det, men høres ut som barneskoleopplegg. Huff kvinnfolk!

Anonymkode: bc60e...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer (dessverre) denne. Har vært medlem av en HeyGirl-gruppe i en by, og her er det veldig mye baksnakking og ryktespredning. Jeg ble blant annet kontaktet på mail et par ganger, og da var det for å få vite om jeg kjente til andre navngitte brukere, og hun ene skrev også at hun hadde mye rart om en bruker. Jeg fikk også en mail fra en annen bruker en gang som jeg aldri har møtt hvor hun gjorde narr av meg (hadde sett på FB-profilen min) og sa at jeg ikke var bryet verdt å bli kjent med (har privat FB-profil, så eneste som vises på min profil er navn/bosted/profilbilde). Kjenner to andre som også har hatt profil på HeyGirl og har avsluttet denne på bakgrunn av mye baksnakking og generelt dårlig miljø på HeyGirl-gruppa her vi bor.

Anonymkode: 30640...76e

Er jo en grunn for at alle disse er i slike grupper..det heygirl greine er grupper for folk som ikke klarer å holde på vennskap eller har sosiale antenner. Også ødelegger det veldig for de få som faktisk er ok og prøver å få en god venn. 

Anonymkode: af63c...8fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man på død og liv ha venner? Aldri skjønt det. Har det så godt i eget selskap. 

Anonymkode: bc60e...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg er over 50.. men er ikke ute etter noe dype vennskap. Jeg hadde ei bestevenninne gjennom 30 år og når hun da ikke ville ha noe mer med meg og gjøre så har jeg aldri giddet å prøve så mye igjen. Men kjenner at det hadde vært gøy og hatt noen en kunne finne på litt med. Gjøre alt alene er litt kjedelig i lengden. 

Takk for svar er vel ikke noe håp antagelig. 

Anonymkode: 2eccb...f60

Håp er det så lenge du har puls..

Jeg er mann og jeg tror nå kanskje det er lettere for kvinner da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...