SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #101 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som er drøyt er at du slenger ut påstander om at folk kan miste jobbene sine om arbeidsiver oppdager at de driver med BDSM. Det er en påstand du ikke har greid å backe opp med noe fakta om saker hvor dette har skjedd, men det er noe du mener kan skje. Da driver du med skremselspropaganda. Greit nok at du har sånne fantasier, men de er altså ikke virkeligheten. Jobben min er ikke i fare om ledelsen får vite om at jeg holder på med BDSM, og jeg har ikke lest om en eneste sak i Norge hvor noen mistet jobben pga. BDSM. Og det kan ikke du heller tydeligvis. Anonymkode: 24529...d6f Jeg har aldri påstått at det har skjedd heller. Jeg sier det kan skje. Og om det hadde skjedd, tror du virkelig det hadde vært grunnen de gav? Og at det kom frem i media? 🤣 Naiv du. Det jeg sier, og har sagt, er at det KAN skje. Det er en grunn til at diskresjon er så utrolig viktig i miljøet. For bdsm og fetishism, er ikke under diskrimineringsvern enda.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #102 Skrevet 28. desember 2021 SlemUlv skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri påstått at det har skjedd heller. Jeg sier det kan skje. Og om det hadde skjedd, tror du virkelig det hadde vært grunnen de gav? Og at det kom frem i media? 🤣 Naiv du. Begynner å bli enda mer usaklig, og brukerdebatt/personangrep er mot reglene..... Tror nok det ville blitt en sak i media om noen mistet jobben pga. BDSM. SlemUlv skrev (2 minutter siden): Det jeg sier, og har sagt, er at det KAN skje. Det er en grunn til at diskresjon er så utrolig viktig i miljøet. For bdsm og fetishism, er ikke under diskrimineringsvern enda. Du har ikke klart å komme med noe konkret overhodet om hvorfor, og i hvilke yrker det evt. kan skje. Du nevner barnehager og skoler, men oisann, jeg jobber i skolen og kan fortelle fra innsiden der at nei, det er stor takhøyde og lærere som driver med BDSM trenger ikke være bekymret. Anonymkode: 24529...d6f
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #103 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begynner å bli enda mer usaklig, og brukerdebatt/personangrep er mot reglene..... Tror nok det ville blitt en sak i media om noen mistet jobben pga. BDSM. Du har ikke klart å komme med noe konkret overhodet om hvorfor, og i hvilke yrker det evt. kan skje. Du nevner barnehager og skoler, men oisann, jeg jobber i skolen og kan fortelle fra innsiden der at nei, det er stor takhøyde og lærere som driver med BDSM trenger ikke være bekymret. Anonymkode: 24529...d6f Det at du ikke syns diskrimineringsvernloven et konkret nok, er ikke mitt problem. Det er fortsatt en reel bekymring folk ha. Også i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #104 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg innrømmer at det er litt spekulativt fra min side. Jeg har vært i dette miljøet en del år. Riktignok ikke veldig aktiv, men har kikket innom et og annet treff. Jeg har lagt merke til at det ganske ofte er til dels svært overvektige damer som frekventerer slike treff. Jeg har ikke noe i mot store damer, men jeg har også spekulert litt på hvorfor det er slik. Og da tenker jeg som nevnt at det kan være slik at dette miljøet er veldig åpent for folk som ikke ser ut som modeller. Det er selvfølgelig flott, men det fører også til at jeg tror at noen søker dit nettopp fordi de har en generøs fysikk og ikke fordi de nødvendigvis er interessert i bdsm. At det er en del store damer i miljøet er et faktum, men jeg er ikke gift med teorien min om hvorfor det er slik. Anonymkode: 95d30...2f6 Er helt enig, og har observert akkurat det samme som deg. Er ikke en del av miljøet egentlig, har kun vært innom noen få fester og treff. Svært mange av kvinnene er overvektige, og tenker at kanskje det er lettere å få sex og partner i miljøet, siden fokuset for en del kanskje er på andre ting enn kun utseende. Ulempen er jo da at man får inn en del folk som kanskje ikke er egentlig spesielt interessert i BDSM, men kommer av ovennevnte grunn eller andre grunner. Det samme ser man f.eks. med noen homofile, lesbiske og transpersoner som kommer inn i miljøet; ikke alltid nødvendigvis fordi de er så interessert i BDSM, men fordi de blir kanskje uglesett på vanlige utesteder. Da blir konskevensen bl.a. at BDSM blir utvannet, og at fokuset flyttes mer på Pride og sånne ting som er mer kjedelig for folk som meg som er heterofile og genuint interesserte i BDSM. Anonymkode: 24529...d6f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #105 Skrevet 28. desember 2021 SlemUlv skrev (4 minutter siden): Det at du ikke syns diskrimineringsvernloven et konkret nok, er ikke mitt problem. Det er fortsatt en reel bekymring folk ha. Også i Norge. Har jeg, eller andre, sagt at diskrimineringsvernsloven ikke er konkret nok? Lei av usaklighetene og de stadige stråmennene du skriver. Om BDSM overhodet trenger et sånt diskrimineringsvern er jo et spørsmål i seg selv. I realiteten er det altså ingen kilder du har å vise til hvor folk har mistet jobben pga. BDSM-interessen sin, så da må du la være å drive med skremselspropganda. Anonymkode: 24529...d6f
Bompibjorn Skrevet 28. desember 2021 #106 Skrevet 28. desember 2021 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri påstått at det har skjedd heller. Jeg sier det kan skje. Og om det hadde skjedd, tror du virkelig det hadde vært grunnen de gav? Og at det kom frem i media? 🤣 Naiv du. Det jeg sier, og har sagt, er at det KAN skje. Det er en grunn til at diskresjon er så utrolig viktig i miljøet. For bdsm og fetishism, er ikke under diskrimineringsvern enda. Jeg kan skrive under på at det har skjedd. Med meg. BDSM-foreningen jeg er med i, og som jeg har vært en del av i snart 8 år, inviterte den lokale avisen til oss, etter ønske fra dem. De lagde en meget flott reportasje der de la vekt på de riktige tingene. Var en ganske lang reportasje, over flere sider, så skal ikke gå i detaljer der. Uansett, jeg var da en slags konfransier for journalistene som besøkte oss, og siden jeg er åpen om dette til de som måtte ønske å vite om det, så var jeg avbildet i avisen og med fullt navn. Dagen etter at avisen kom ut, fikk jeg klar beskjed på jobben at jeg måtte huske på at jeg var ansatt på midlertidig kontrakt. Da jeg konfronterte sjefen med at vi hadde en muntlig avtale om at den skulle fornyes, så fikk jeg beksjed om at jeg måtte forholde meg til den skriftlige vi hadde. Jeg spurte rett ut om det hadde noe med avisartikkelen å gjøre, men fikk beskjed om at det hadde med kostnadsinnsparelser å gjøre. Jeg hadde lønnssubsidiering fra Nav, og når kontrakten gikk ut så var det ikke ledig arbeidstimer igjen til meg. Men tro det eller ei, det gikk bare en uke etter at kontrakten min gikk ut og jeg sto uten jobb, til en ny hadde begynt i samme stilling. Uten lønnssubsidiering fra NAV. Dette er en stor og kjent butikk-kjede, og selv om jeg har fortalt denne historien ved flere foredrag, så velger jeg å holde det anonymt her, for her kan alt søkes opp via Google. Uansett var det veldig tydelig hvorfor kontrakten min ikke ble fornyet. Det skjedde dagen etter at jeg i avisen stod frem som BDSM'er, og unnskyldningen jeg fikk var veldig tynnslitt. Teknisk sett så mistet jeg ikke jobben, for da kunne jeg faktisk ha gått videre med dette. Jeg bare fikk ikke fornyet kontrakten. Muntlige avtalen var ord mot ord, og holdt ikke da jeg tok kontakt med fagforeningen. Det skal mye til for å sparke noen, og man skal ha klare gyldige grunner til dette. At man bedriver BDSM på fritiden, og er aktiv i foreningen, er kanskje ikke nok til å bli sparket fra en butikk. Men se for deg om man jobber som lærer, lege, advokat eller andre slike yrker. 2
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #107 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jeg, eller andre, sagt at diskrimineringsvernsloven ikke er konkret nok? Lei av usaklighetene og de stadige stråmennene du skriver. Om BDSM overhodet trenger et sånt diskrimineringsvern er jo et spørsmål i seg selv. I realiteten er det altså ingen kilder du har å vise til hvor folk har mistet jobben pga. BDSM-interessen sin, så da må du la være å drive med skremselspropganda. Anonymkode: 24529...d6f Det er jo det du sier, når jeg igjen og igjen sier at bare fordi det kanskje ikke HAR skjedd til nå, så betyr ikke det at det ikke KAN skje. Siden det ikke er beskyttet i diskriminerningsvernloven. Og bare fordi du er trygg i din jobb, på din skole, betyr ikke det at alle skoler er lik din. Og at alle er trygge på sin ledelse, som det du er. Jeg har aldri sagt at det har skjedd, og kan altså ikke vise til kilder på noe jeg aldri har påstått. Og jeg tror heller ikke at det hadde vært den offisielle grunnen, og det hadde da heller ikke kommet i media. Så om noen er usaklige her, og prøver å lese ting i innleggene mine som ikke er der, så er det vel deg? 1
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #108 Skrevet 28. desember 2021 Bompibjorn skrev (2 minutter siden): Jeg kan skrive under på at det har skjedd. Med meg. Kjipt å lese
Bompibjorn Skrevet 28. desember 2021 #109 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Begynner å bli enda mer usaklig, og brukerdebatt/personangrep er mot reglene..... Tror nok det ville blitt en sak i media om noen mistet jobben pga. BDSM. Du har ikke klart å komme med noe konkret overhodet om hvorfor, og i hvilke yrker det evt. kan skje. Du nevner barnehager og skoler, men oisann, jeg jobber i skolen og kan fortelle fra innsiden der at nei, det er stor takhøyde og lærere som driver med BDSM trenger ikke være bekymret. Anonymkode: 24529...d6f Hadde det ikke vært for Revise F65, ville diskrimineringsvern-loven sett meget annerledes ut. I forslaget som skulle ut på høring stod det faktisk "...med unntak av BDSM". Altså at BDSM skulle være untatt fra diskrimineringsvern-loven. Den fikk Revise F65 fjernet. Og godt er det. Og som jeg har skrevet i en annen kommentar så har jeg opplevd å miste jobben på grunn av dette 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #110 Skrevet 28. desember 2021 SlemUlv skrev (34 minutter siden): Som er grunnen til mitt alle første innlegg i denne tråden. Vi må få ut mer informasjon! Det var ikke informasjonen jeg ville til livs, det er fetlife jeg kritiserer. Anonymkode: 95d30...2f6 1
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #111 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke informasjonen jeg ville til livs, det er fetlife jeg kritiserer. Anonymkode: 95d30...2f6 Som inneholder mye bra informasjon. Som vi må få ut til flere 😃 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #112 Skrevet 28. desember 2021 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Som inneholder mye bra informasjon. Som vi må få ut til flere 😃 Mulig, men den informasjonen drukner i alt annet jeg beskriver. Du kan godt lete etter noe brukelig på en søppelplass, men det er lettere å finne andre steder. Anonymkode: 95d30...2f6
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #113 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig, men den informasjonen drukner i alt annet jeg beskriver. Du kan godt lete etter noe brukelig på en søppelplass, men det er lettere å finne andre steder. Anonymkode: 95d30...2f6 Som er grunnen til at jeg sier "som vi må få ut til flere". Altså må det spres utover fl. Men det er det flere her inne som ikke vil, fordi "da gjør vi farlige ting normale". Det er det jeg mener med at vi må ut med mer informasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #114 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ts her. Først: takk for støttende ord! Jeg kjenner at jeg trenger p treffe en «normal» mann snart 🙄 Jeg har blitt sittende å tenke mye på dette i kveld, og en ting jeg leser om er at noen (typisk) kvinner som er sub gjør dette som en form for (ubevisst?) selvskading. Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan noen kan være dominant mot en person når de ikke kan være 100% sikker på at det ikke er selvskading «per proxy» Viss man ikke er sosiopat el.l da. Og man skal kjenne noen sinnsykt godt før man kan vite sånt, om noen gang! Altså om man kommer over en person som sitter og skjærer seg til blods i lårene med en barberkniv. Man ville jo fått en slutt på det! Man ville ringt legevakten og dps og satt jord og himmel i bevegelse for å hjelpe vedkommende! Man ville ikke skjerpet barberbladet og hjulpet til! Eller en som lider av anoreksi? Man ville ikke gjemt unna maten og sagt at vedkommende var tykk! Personer som driver selvskading gjør det jo ofte fordi de føler det fortjener det og de får en lykkefølelse/rus når de klarer å påføre seg smerte i ulike former? Når man da kanskje kan få en orgasme i tilleg? Ikke vet jeg, jeg har ikke slike tendenser. Men det er jo noe som er vanskelig å slutte med for mange av de det gjelder. De vil holde på med dette selv om det er farlig og av og til dødelig. Nå sier jeg selvfølgelig ikke at dette gjelder alle, eller engang en stor andel av de som er sub. Men man kan jo egentlig aldri vite sikkert! Hvordan lever man som dominant med dette, eller er det noe man bare velger å ikke tenke på/reflektere over? Anonymkode: 13156...8bb Ingen som vil svare på dette? Anonymkode: 13156...8bb 1
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #115 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen som vil svare på dette? Anonymkode: 13156...8bb Var ei som forklare forskjellen tidligere i tråden.
Isambard Skrevet 28. desember 2021 #116 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen som vil svare på dette? Anonymkode: 13156...8bb Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg er like sjokkert som deg over at røff sex har blitt så normalisert at noen antar at at ny partner er interessert i å bli kvalt og kløpet hardt. Man balanserer på grensen til vold og overgrep. (Det skal sies at mange kvinner på KG gjør et stort nummer av at "vanilje" er kjedelig, og at mannen må være dominerende. Jeg kan forstå at noen unge menn tror de må være røffe) Hvis man er betatt av en person virker det ganske naturstridig for meg at man for å slå og kvele vedkommende. Spesielt helt i starten. Jeg forstår det mer som et rollespill når man er veldig trygg i et forhold. Lykke til i jakten videre. Det burde vært unødvendig, men du får være veldig klar på at du er helt uinteressert i brutal sex. Kanskje du blir kvitt de typene litt tidligere. 3
miss summers Skrevet 28. desember 2021 #117 Skrevet 28. desember 2021 M71 skrev (1 time siden): Det er vel ganske klart og tydelig at det er noen AB'ere med klar og tydelig agenda og er moralsk høyverdige personer som ikke aksepterer at andre har verdier som avviker fra deres. Jeg er aldri AB i tråder om denne dritten. Har bare ikke deltatt i denne. Hvor lite anonym er du forresten? AnonymBruker skrev (1 time siden): Du jobber jo for å underkommunisere hvor farlig det kan være. Det er det jeg har problemer med. At så lenge man snakker nok og har samtykke så blir ikke folk skada. Det er rett og slett ikke sant. Anonymkode: 05771...321 Helt enig, godt sagt!! 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #118 Skrevet 28. desember 2021 Kargo skrev (6 timer siden): Liten avsporing kanskje. Jeg tenker at å ha sex med et annet menneske er noe av det absolutt fineste man kan gjøre, så hvorfor i fa..n skal noen da denge løs på og gjøre vonde ting mot den andre parten? Folk kan jo gjøre det meste sammen, og samtidig oppføre seg, men når det kommer til sex så blir dem tullinger. Hvorfor? Ha en snill og fredelig dag Fordi vi tenner på det og skaper nærhet gjennom det. Det er jo bare yte sett at jeg "denger løs på og gjør vonde ting med" kjæresten. I realiteten har jeg brukt år av mitt liv på å finne ut akkurat hvor hardt jeg kan slå ham, på akkurat hvilket sted, i hvilken rytme, for å gi ham størst mulig nytelse, jeg ser på mønsteret i huden hvordan jeg skal fortsette å slå for å skape den smertecoctailen jeg vil ha i ham. Jeg slår ham bare når han er varm og kåt. Og jeg slutter å slå hvis han får vondt- vondt, feks om jeg treffer bein eller treffer forkjært. Av og til kan kan krympe seg om jeg slår hardt, eller mange ganger på samme sted. Da lytter jeg etter stønnene hans, om han trenger pause eller om det var lengsel etter mer. Det har null verdi for meg å faktisk plage ham. Og skulle jeg plage ham, ville det vært å med vilje slå for svakt, eller ikke tydelig dominere. Dette er drømmen hans, og min også. Han brukte lang tid på å finne ei dame som tenner like mye på dette som ham. Og så brukte vi litt tid på å finne formen. Jeg var ustø som dominant i begynnelsen, og da følte han seg ikke trygg nok til å overgi seg helt. Nå har vi ikke det problemet. Etter en lang session med slag og sex sover vi gjerne utslitte og lykkelige inntil hverandre som to dovne katter. Anonymkode: d56e7...770
SlemUlv Skrevet 28. desember 2021 #119 Skrevet 28. desember 2021 miss summers skrev (5 minutter siden): Helt enig, godt sagt!! Har du tenkt å fortelle meg hvor jeg har gjort dette? Siden ab ikke kunne?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #120 Skrevet 28. desember 2021 Den triste sannheten er at BDSM ofte er selvskading in disguise. Det føles godt å selvskade. Og de som utfører volden har ofte et undertrykt sinne og hat de får utløp for mot en uvitende person. Mottaker tror det er kjærlighet, utøver vet at det ikke er det. Det er ikke sunt å ville bli slått, å ville slå eller å tro at vold er kjærlighet. Det er ikke sunt å koble sex og smerte. Ja, du får kanskje sterkere orgasmer pga kjemi i kroppen, men er det verdt det? Du ofrer en sunn sexualitet. Ja, det kan gjøres uten å påføre permanent skade, men det gjør det ikke noe mer sunt. Vold er ikke kjærlighet og vil aldri bli det, heldigvis. Anonymkode: 05771...321 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå