Gå til innhold

Grenser innen kink og bdsm

Fremhevede innlegg

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Jo men jeg har ingenting imot noen av dere....

Vil bare at jentene mine skal slippe voldelig sex de egentlig ikke liker...men som plutselig har blitt "normal" og stueren....

Men hva om de liker det da? Men ikke finner informasjon om det? Fordi man skal tie det ihel? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er et tema fordi det skjer stadig vekk i miljøet, og i bdsm-verdenen utenfor miljøet, at psykiske syke personer skjuler sine problemer ovenfor psykisk friske personer, og derigjennom lager problemer for og i verste fall kan skade intetantende lekepartnere. Det er faktisk overgrep å holde på slik.

Anonymkode: 24529...d6f

Gjør det? Kilder? 

For jeg kan også sitte her å si at det stadig vekk skjer i vanilje forhold, fordi jeg har hørt det fra noen som har hørt det. Eller noen I vennegjengen sa... 

• Liker 3
Skrevet

Helt OT, men om jeg hadde drukket en halv flaske champagne, hadde jeg vært temmelig beruset.  

BDSM er gudskjelov helt fjernt for meg, og jeg er så glad jeg er godt voksen, og slapp unna så mye av det grenseoverskridende som skjer i BDSM sitt navn. Det drøyeste jeg har vært borti var en kjæreste som hadde fotfetisj, og det var altså så lite givende for meg, at jeg gadd ikke mer av det, mens for han var det det eneste som tente han. 

Så da lurer jeg på, dere som driver BDSM, har dere noen gang sex uten innslag av dette? Klarer dere å tenne uten at det er elementer av BDSM involvert?

Anonymkode: edf30...51b

Det kommer an på hva du legger i elementer av bdsm. 

Hos oss er det alltid dominans tilstede, men den trenger ikke være noe mer en an jeg vet han et den dominante. 

• Liker 1
Skrevet

Helt OT, men om jeg hadde drukket en halv flaske champagne, hadde jeg vært temmelig beruset.  

BDSM er gudskjelov helt fjernt for meg, og jeg er så glad jeg er godt voksen, og slapp unna så mye av det grenseoverskridende som skjer i BDSM sitt navn. Det drøyeste jeg har vært borti var en kjæreste som hadde fotfetisj, og det var altså så lite givende for meg, at jeg gadd ikke mer av det, mens for han var det det eneste som tente han. 

Så da lurer jeg på, dere som driver BDSM, har dere noen gang sex uten innslag av dette? Klarer dere å tenne uten at det er elementer av BDSM involvert?

Kan kun snakke for meg selv og de jeg har møtt, inkludert kjæresten; men ja, tenner selvsagt på "vanlig" sex uten BDSM-elementer også. Det er annerledes når man møter noen som kun er lekepartner, da er det jo ikke følelser involvert, og man møtes kun for å drive med BDSM sammen.

Skrevet
SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Gjør det? Kilder? 

For jeg kan også sitte her å si at det stadig vekk skjer i vanilje forhold, fordi jeg har hørt det fra noen som har hørt det. Eller noen I vennegjengen sa... 

Kilder ja, kan gi deg flere konkrete nick inne på fetlie jeg vet har holdt med psykiske overgrep av typen jeg nevner. Men tror ikke skal oute noen her, selv om nick for så vidt er anonyme.

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (4 minutter siden):

Men hva om de liker det da? Men ikke finner informasjon om det? Fordi man skal tie det ihel? 

Hvis de liker det trenger de terapi, ikke å bli slått. 

Nettet renner jo over av BDSM info. Dette blir for dumt. Ingen tier ihjel dette, det er jo overalt. 

Anonymkode: 05771...321

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kilder ja, kan gi deg flere konkrete nick inne på fetlie jeg vet har holdt med psykiske overgrep av typen jeg nevner. Men tror ikke skal oute noen her, selv om nick for så vidt er anonyme.

Det er ikke kilder. 

Igjen, jeg kan gi navn på folk som gjør dette i vaniljeforhold. Det er ikke kilder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de liker det trenger de terapi, ikke å bli slått. 

Nettet renner jo over av BDSM info. Dette blir for dumt. Ingen tier ihjel dette, det er jo overalt. 

Det er det flere her inne vil. At man skal slutte å prate om bdsm og kinks. Fordi det er skummelt og farlig. 

Istedenfor å ville dele informasjon, som kan gjøre det sikrere. 

Skrevet

Det er vel ganske klart og tydelig at det er noen AB'ere med klar og tydelig agenda og er moralsk høyverdige personer som ikke aksepterer at andre har verdier som avviker fra deres.

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Det er det flere her inne vil. At man skal slutte å prate om bdsm og kinks. Fordi det er skummelt og farlig. 

enig med den over -informasjon om BDSM og kink er overalt. Ingen som tier det ihjel, så og si ingen sier det skummelt og farlig. Ikke lat som om du er i en offerrolle. Driver med BDSM jeg også, men har null behov for å late som om BDSM-ere en slags undertrykket gruppe, ei heller har jeg behov for å snakke om sex med familie, venner og kollegaer. Det blir for dumt.

• Liker 2
Skrevet
M71 skrev (4 minutter siden):

Det er vel ganske klart og tydelig at det er noen AB'ere med klar og tydelig agenda og er moralsk høyverdige personer som ikke aksepterer at andre har verdier som avviker fra deres.

For meg handler det ikke om moral i det hele tatt, men at jeg ikke forstår disse behovene. Og du regner BDSM som en verdi?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

enig med den over -informasjon om BDSM og kink er overalt. Ingen som tier det ihjel, så og si ingen sier det skummelt og farlig. Ikke lat som om du er i en offerrolle. Driver med BDSM jeg også, men har null behov for å late som om BDSM-ere en slags undertrykket gruppe, ei heller har jeg behov for å snakke om sex med familie, venner og kollegaer. Det blir for dumt.

Og likevel, så er faktisk bdsm en undertrykkr gruppe. man kan miste jobben, om feil person finner ut at man driver med kink i sin fritid. Altså i en tid som ikke ha noe med jobb å gjøre. 

Og igjen, det er flere her inne, som gjerne skulle hatt slutt på all prat om bdsm, på andre fora en fora for spesifikt bdsm. Selvom det er en del av seksualitet det også. 

Skrevet
SlemUlv skrev (8 minutter siden):

Du jobber jo for å underkommunisere hvor farlig det kan være. Det er det jeg har problemer med. At så lenge man snakker nok og har samtykke så blir ikke folk skada. Det er rett og slett ikke sant. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du jobber jo for å underkommunisere hvor farlig det kan være. Det er det jeg har problemer med. At så lenge man snakker nok og har samtykke så blir ikke folk skada. Det er rett og slett ikke sant. 

Hvor har jeg sagt det? Eller har jeg sagt at det minsker risken? 

Ikke eleminerer, men minsker. 

Skrevet
M71 skrev (9 minutter siden):

Dette handler ikke om moral. Det handler om å si at noe som potensielt kan være skadelig, kan skade deg. Det er viktig at folk forstår hvor farlig dette kan være. 

At farlige handlinger blir normalisert "fordi alle gjør det". 

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Og likevel, så er faktisk bdsm en undertrykkr gruppe. man kan miste jobben, om feil person finner ut at man driver med kink i sin fritid. Altså i en tid som ikke ha noe med jobb å gjøre. 

Og igjen, det er flere her inne, som gjerne skulle hatt slutt på all prat om bdsm, på andre fora en fora for spesifikt bdsm. Selvom det er en del av seksualitet det også. 

Har du kilder til denne påstanden? Fra Norge, i nyere tid?

Det må bli slutt på å late som om BDSM-ere er en undertrykket gruppe. Jeg føler meg overhodet ikke undertrykket, men jeg er heller ikke interessert i å presse min seksualitet på andre - som visse andre er. Seksualitet er privat. Men i media hører man knapt om annet, så at noen tier det ihjel er selvsagt tull.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg snakker alltid om grenser før jeg møter noen på slik treff. Jeg krever å få vite andre sine grenser også. Minst et møte uten lek før vi starter lek. Selv der snakker jeg masse om grenser. 

Gjør jo ingenting at han spurte om han kunne ta med pisk og håndjern. Selvom man ikke liker nippellek, så kan man like andre lek hvor smerte er involvert. 

Jeg heler liker å ikke å bli klypet, men har ingen problemer med pisk. Åpen kommunikasjon er viktig og det å bli kjent før en lek. Jeg krever også alltid at alkohol er helt ute av bilde både før og under lek.

Edit: Endret skrivefeil

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du kilder til denne påstanden? Fra Norge, i nyere tid?

Det må bli slutt på å late som om BDSM-ere er en undertrykket gruppe. Jeg føler meg overhodet ikke undertrykket, men jeg er heller ikke interessert i å presse min seksualitet på andre - som visse andre er. Seksualitet er privat. Men i media hører man knapt om annet, så at noen tier det ihjel er selvsagt tull.

Det er bare å sjekke diskriminieringsloven. BDSM og fetisjisme er ikke der. Så det er lov å diskriminere på dette grunnlaget.
Heldigvis jobbes det med å få det inn 😃

For jeg skrev KAN! Jeg sa aldri at det hadde skjedd.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig viktig det med man alltid kan trekke seg, og at grenser alltid skal respekteres. Det er derfor jeg skriver om at folk med psykiske problemer IKKE bør drive med BDSM. Jeg kjenner til flere eksempler med personer med psykiske problemer, som rett og slett ikke respekterer at deres lekepartner f.eks. ikke vil være kjæresten deres, de krever at denne skal gi livet deres mening, prøver å trekke inn lekepartner i sine psykiske problemer, outer lekepartnere til psykologen sin uten dennes samtykke, møter opp hos lekepartners bolig i tide og utide, godtar ikke et nei for et nei. Begynner å baksnakke en frisk lekepartner fordi denne ikke ønsker et forhold med en person med psykiske problemer (de fleste vil si nei til en person som sliter psykisk, fordi denne trenger profesjonell hjelp, ikke bdsm-sex).

Eksemplene er mange, men det som sies om at noen med psykiske prolemer kan gi samtykke, joda, men problemet er når den intetanende lekepartneren ikke får informasjon om hva den andre sliter med - og får ikke ta et informert samtykke selv.

Du kjenner til flere mennesker som 'outer' sin lekepartner til psykologen (kan vel ikke kalles outing når man prater med helsepersonell med taushetsplikt), stalker dem og baksnakker dem?

Altså flere? Flertall? Mer enn to-tre?

Nå er jeg helt for at man bør opplyse om farene ved BDSM. Spesielt disse som aktivt jakter på uerfarne for å manipulere dem (en av grunnene til at jeg holder det organiserte miljøet på en armlengdes avstand).
At man skal advare mot BDSM fordi psykisk syke søker dit, outer deg til psykologen sin og stalker deg - dét er ikke særlig representativt for hvilke alvorlige konsekvenser en naiv tilnærming kan skape.

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Det er bare å sjekke diskriminieringsloven. BDSM og fetisjisme er ikke der. Så det er lov å diskriminere på dette grunnlaget.
Heldigvis jobbes det med å få det inn 😃

For jeg skrev KAN! Jeg sa aldri at det hadde skjedd.

Men da må du slutte å fremstille dine fantasier som fakta. For ja, er fantasiene dine at folk mister jobben pga. at de driver med BDSM, så lenge du ikke har konkrete kilder til at dette faktisk har skjedd i Norge i nyere tid.

Jeg kan aldri forestille meg at jeg f.eks skal miste jobben om min sjef oppdager at jeg driver med BDSM. Det er noe du fantaserer om, men som jeg tviler på skjer.

Det er ikke så spesielt å drive med BDSM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...