Gå til innhold

Grenser innen kink og bdsm

Fremhevede innlegg

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Du kjenner til flere mennesker som 'outer' sin lekepartner til psykologen (kan vel ikke kalles outing når man prater med helsepersonell med taushetsplikt), stalker dem og baksnakker dem?

Altså flere? Flertall? Mer enn to-tre?

Jepp.

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg helt for at man bør opplyse om farene ved BDSM. Spesielt disse som aktivt jakter på uerfarne for å manipulere dem (en av grunnene til at jeg holder det organiserte miljøet på en armlengdes avstand).
At man skal advare mot BDSM fordi psykisk syke søker dit, outer deg til psykologen sin og stalker deg - dét er ikke særlig representativt for hvilke alvorlige konsekvenser en naiv tilnærming kan skape.

Men like fullt skjer det. Er for øvrig enig med deg når det gjelder det organiserte miljøet, men vil legge til at det er en del psykisk ustabile kvinner der som jakter på dominante menn også (uten å opplyse om at de har psykiske problemer). Så det går begge veier.

Anonymkode: 24529...d6f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Veldig godt sagt. 

Både selvskading og BDSM sex er økende blant unge jenter. Det er veldig trist. Det er bra vi snakker om dette. 

Jeg var en periode på fetlife, en side for BDSM folk og det jeg så der var veldig trist. Veldig mange med sterke selvskadingstendenser som ble heiet på. Jo mer skade - jo flere likes.

Så mange menn og kvinner med psykiske problemer som brukte Kink som en veldig destruktiv coping mechanism. Å utøve vold har også sin pris på psyken, med mindre man er psykopat, noe få er. Å være aggressive kan være en måte å få ut stress på. 

Jeg tror en del dominante menn og kvinner lurer seg selv. 

Så lenge hun/han liker det, gjør det ikke noe og det er greit, tror jeg mange tenker, men å bli påført vold gjør noe med kroppen. Det endres ikke selv om du samtykker. Kroppen tolker impact playen/volden som at du er i fare. Du går inn i fight/flight/fawn/freeze. 

Det de kaller "subspace" er ofte en farlig form for dissosiasjon. Du blir rusa fordi kroppen tror den er i ekstrem fare. Dette er avhengighetsdannende. Et ekstremt sterkt dop. Du ruser deg på kroppens overlevelsesmekanisme. Kan sammenlignes med basehopping. 

Tegnene på "Sub drop", som de kaller det, er de samme som det som skjer etter en alvorlig traumatisk hendelse. Gjør man dette nok ganger kan man få PTSD. Noe mange også får. 

De lukker øynene for dette. En del Dominante/Tops har veldig lav grad av empati og sterke seksuelt sadistiske trekk. De regjerer i gråsonen for å ikke bli anmeldt og kommer unna med voldelige overgrep etter voldelige overgrep.

Som sagt gjør noen dette trygt, men det er unntaket, ikke regelen. Dette er livsfarlig. 

Anonymkode: 05771...321

Fetlife er trist og jeg vil påstå at det er noe av det verste som har skjedd bdsm. De som er nysgjerrige kikker innom og blir presentert en verden med grenseoverskridende tekst og bilder. Og etter en stund tror de at det er det som er bdsm og at de må være med på alt dette de blir presentert. Det å skulle møte flere og kanskje leke/ha sex med flere, gjerne mens andre ser på, normaliseres. Det er skikkelig synd.

Jeg er selv bdsm'er og synes du har noen gode poenger. Jeg har vært på noen treff og jeg har noen ganger tatt meg i å lure på om noen av de kvinnelige deltakerne egentlig driver med en form for selvskading. De ser ikke spesielt lykkelige ut og en del virker ukomfortable i kroppene sine. Arr etter tidligere selvskading. Aksept for at vi ser forskjellige ut er en fin ting i disse miljøene. Imidlertid fører det til at relativt store damer ofte trekker dit. Det er forståelig, men det betyr også at mange av disse damene ikke skulle vært der i det hele tatt og blir med på ting de egentlig ikke ønsker.

Jeg vil likevel understreke at de fleste deltakerne virker sunne og friske og jeg tror du overdriver at disse er unntakene. Selv bruker jeg (selvfølgelig) et sikkerhetsord med de jeg leker med. Du sier det ikke holder. Det gjør det i massevis om man kommuniserer godt. Jeg har god kontakt med den jeg holder på med og er jeg det minste i tvil så spør jeg om hun har det bra og om hun husker sikkerhetsordet sitt. Er hun ute av stand til å snakke så får hun en gjenstand som hun kan slippe på gulvet som signal. Dette er ikke noe spesielt for meg; jeg har inntrykk av at det er slik folk stort sett gjør det selv om det selvfølgelig finnes andre historier.

Anonymkode: 95d30...2f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da må du slutte å fremstille dine fantasier som fakta. For ja, er fantasiene dine at folk mister jobben pga. at de driver med BDSM, så lenge du ikke har konkrete kilder til at dette faktisk har skjedd i Norge i nyere tid.

Jeg kan aldri forestille meg at jeg f.eks skal miste jobben om min sjef oppdager at jeg driver med BDSM. Det er noe du fantaserer om, men som jeg tviler på skjer.

Det er ikke så spesielt å drive med BDSM.

Så bra, at du ikke er i den situasjonen, men det finnes de som KAN det, siden det altså ikke er beskyttet i diskrimineringsloven. 

Bare fordi det ikke skjer deg, betyr ikke at det ikke kan skje andre. 

Er en grunn til at diskresjon er så høyt verdsatt i bdsm miljøet. 

Skrevet
SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Så bra, at du ikke er i den situasjonen, men det finnes de som KAN det, siden det altså ikke er beskyttet i diskrimineringsloven. 

Bare fordi det ikke skjer deg, betyr ikke at det ikke kan skje andre. 

Er en grunn til at diskresjon er så høyt verdsatt i bdsm miljøet. 

Dette er jo bare vas og fantasier. Hvilke yrker mener du at BDSM-ere blir diskriminert i da? Du kommer med drøye påstander, uten noe til å backe de opp....Useriøst.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og etter en stund tror de at det er det som er bdsm og at de må være med på alt dette de blir presentert.

Så bra at det finnes informasjon der ute, både på bilder og i grupper (siden gruppene er et av hovedpoengene med fl), om at bdsm ikke bare er en ting. Og hva noen gjør i sin lek, ikke trenger å være det andre gjør. At det finnes utallige måte å gjøre bdsm på. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo bare vas og fantasier. Hvilke yrker mener du at BDSM-ere blir diskriminert i da? Du kommer med drøye påstander, uten noe til å backe de opp....Useriøst.

Lærere og barnehage ansatte er to grupper jeg kommer på i farten. 

Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Lærere og barnehage ansatte er to grupper jeg kommer på i farten. 

Har du eksempler? Jobber i skolen selv, og det du sier virker helt virkelighetsfjernt.

Skrevet

Har du eksempler? Jobber i skolen selv, og det du sier virker helt virkelighetsfjernt.

Igjen, om du ser hva jeg sier... Det KAN skje.. Siden det ikke er noe diskrimineringsvern. 

Det er ikke virkelighetsfjent, at folk er bekymret for dette. 

Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Igjen, om du ser hva jeg sier... Det KAN skje.. Siden det ikke er noe diskrimineringsvern. 

Det er ikke virkelighetsfjent, at folk er bekymret for dette. 

Dette blir for dumt. Dette er altså kun hypotetisk, noe du konstruerer opp selv, uten rot i kilder. Jeg jobber i skolen, så tror nok at jeg ville følt på det om det du påstår er reelt. Om det av en eller annen grunn skulle komme ledelsen for øret at jeg driver med BDSM, ville ikke jobben min vært i fare overhodet. Synes det du skriver her er bare tull, du prøver å skremme folk og lage fiendebilder. Det er ikke greit.

• Liker 3
Skrevet
SlemUlv skrev (4 minutter siden):

Så bra at det finnes informasjon der ute, både på bilder og i grupper (siden gruppene er et av hovedpoengene med fl), om at bdsm ikke bare er en ting. Og hva noen gjør i sin lek, ikke trenger å være det andre gjør. At det finnes utallige måte å gjøre bdsm på. 😊

Det finnes massevis at bra informasjon der ute, men ikke nødvendigvis på fetlife. Dvs noe kan det være der også, men det drukner i alt annet som kan skremme vettet av en som bare er nysgjerrig og kikker innom. Alt normaliseres og nybegynnere kan fort tro at dette er noe de må være med på. At det finnes flere interessegrupper er jo ikke argument for noe som helst. Problemet er at begynnere kan få et helt forvrengt syn på bdsm på fetlife. De blir utsatt for ekstreme reklamer, bilder, tekst. forslag, etc etc. Stakkars den 18-årige jenta som synes rosa pelshåndjern kan virke litt spennende. Etter noen dager tror hun at det er normalt å henge fra takket etter ett ben mens hun blir pisket og slått og pisset på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er selv bdsm'er og synes du har noen gode poenger. Jeg har vært på noen treff og jeg har noen ganger tatt meg i å lure på om noen av de kvinnelige deltakerne egentlig driver med en form for selvskading. De ser ikke spesielt lykkelige ut og en del virker ukomfortable i kroppene sine. Arr etter tidligere selvskading. Aksept for at vi ser forskjellige ut er en fin ting i disse miljøene. Imidlertid fører det til at relativt store damer ofte trekker dit. Det er forståelig, men det betyr også at mange av disse damene ikke skulle vært der i det hele tatt og blir med på ting de egentlig ikke ønsker.

:klo: Vil du utdype? 

Anonymkode: cc2aa...906

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette blir for dumt. Dette er altså kun hypotetisk, noe du konstruerer opp selv, uten rot i kilder. Jeg jobber i skolen, så tror nok at jeg ville følt på det om det du påstår er reelt. Om det av en eller annen grunn skulle komme ledelsen for øret at jeg driver med BDSM, ville ikke jobben min vært i fare overhodet. Synes det du skriver her er bare tull, du prøver å skremme folk og lage fiendebilder. Det er ikke greit.

Det er veldig reelt, at det ikke er diskrimineringsvern mot bdsm og fetisisme. 

Det er ikke å skremme folk, det er fakta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes massevis at bra informasjon der ute, men ikke nødvendigvis på fetlife. Dvs noe kan det være der også, men det drukner i alt annet som kan skremme vettet av en som bare er nysgjerrig og kikker innom. Alt normaliseres og nybegynnere kan fort tro at dette er noe de må være med på. At det finnes flere interessegrupper er jo ikke argument for noe som helst. Problemet er at begynnere kan få et helt forvrengt syn på bdsm på fetlife. De blir utsatt for ekstreme reklamer, bilder, tekst. forslag, etc etc. Stakkars den 18-årige jenta som synes rosa pelshåndjern kan virke litt spennende. Etter noen dager tror hun at det er normalt å henge fra takket etter ett ben mens hun blir pisket og slått og pisset på.

Som er grunnen til mitt alle første innlegg i denne tråden. Vi må få ut mer informasjon! 

Skrevet

Det er veldig reelt, at det ikke er diskrimineringsvern mot bdsm og fetisisme. 

Det er ikke å skremme folk, det er fakta. 

Du påstår her at folks jobber står i fare om arbeidsgiver finner ut at de driver med BDSM. Det er drøyt å komme med sånne påstander. Ser du prøver å ro deg unna her, men det er altså ikke greit å drive med sånn skremselspropaganda.

Det er omtrent mainstream å drive med BDSM, det er ikke så spesielt og sær som du vil ha det til. Arbeidsgivere flest har nok null problemer med at ansatte driver med sånt på fritiden, så lenge det ikke påvirker jobben. Det gjelder de fleste hobbyer og interesser ansatte måtte ha.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fetlife er trist og jeg vil påstå at det er noe av det verste som har skjedd bdsm. De som er nysgjerrige kikker innom og blir presentert en verden med grenseoverskridende tekst og bilder. Og etter en stund tror de at det er det som er bdsm og at de må være med på alt dette de blir presentert. Det å skulle møte flere og kanskje leke/ha sex med flere, gjerne mens andre ser på, normaliseres. Det er skikkelig synd.

Jeg vil likevel understreke at de fleste deltakerne virker sunne og friske og jeg tror du overdriver at disse er unntakene. Selv bruker jeg (selvfølgelig) et sikkerhetsord med de jeg leker med. Du sier det ikke holder. Det gjør det i massevis om man kommuniserer godt. Jeg har god kontakt med den jeg holder på med og er jeg det minste i tvil så spør jeg om hun har det bra og om hun husker sikkerhetsordet sitt. Er hun ute av stand til å snakke så får hun en gjenstand som hun kan slippe på gulvet som signal. Dette er ikke noe spesielt for meg; jeg har inntrykk av at det er slik folk stort sett gjør det selv om det selvfølgelig finnes andre historier.

Anonymkode: 95d30..

Problemet er at de som opplever ille ting forlater miljøet og ikke snakker om det. Mye skam.

Voldtektsofre fjerner seg, fordufter og holder kjeft, mens overgriperne får fortsette. Så får miljøet bare overgriperens historie 

Godt å høre at du gjør det trygt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du påstår her at folks jobber står i fare om arbeidsgiver finner ut at de driver med BDSM. Det er drøyt å komme med sånne påstander. Ser du prøver å ro deg unna her, men det er altså ikke greit å drive med sånn skremselspropaganda.

Det er omtrent mainstream å drive med BDSM, det er ikke så spesielt og sær som du vil ha det til. Arbeidsgivere flest har nok null problemer med at ansatte driver med sånt på fritiden, så lenge det ikke påvirker jobben. Det gjelder de fleste hobbyer og interesser ansatte måtte ha.

Ro meg unna? Jeg har sagt det samme hele tiden. Altså at det kan skje, det er noe folk er bekymret for. Som er grunnen til at det jobbes med, å få dette inn under diskrimineringsvernet. 

Hva er skremselspropaganda med det? Fakta er fakta. 

Det er drøyt å avvise folks bekymringer på den måten syns jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er at de som opplever ille ting forlater miljøet og ikke snakker om det. Mye skam.

Voldtektsofre fjerner seg, fordufter og holder kjeft, mens overgriperne får fortsette. Så får miljøet bare overgriperens historie 

Godt å høre at du gjør det trygt. 

Og likevel så behandles sånne saker i styrene rundt om i Norge, og overgripere er blitt utestengt. 

Skrevet

:klo: Vil du utdype? 

Anonymkode: cc2aa...906

Jeg innrømmer at det er litt spekulativt fra min side. Jeg har vært i dette miljøet en del år. Riktignok ikke veldig aktiv, men har kikket innom et og annet treff. Jeg har lagt merke til at det ganske ofte er til dels svært overvektige damer som frekventerer slike treff. Jeg har ikke noe i mot store damer, men jeg har også spekulert litt på hvorfor det er slik. Og da tenker jeg som nevnt at det kan være slik at dette miljøet er veldig åpent for folk som ikke ser ut som modeller. Det er selvfølgelig flott, men det fører også til at jeg tror at noen søker dit nettopp fordi de har en generøs fysikk og ikke fordi de nødvendigvis er interessert i bdsm.

At det er en del store damer i miljøet er et faktum, men jeg er ikke gift med teorien min om hvorfor det er slik. ;)

• Liker 1
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (45 minutter siden):

Jeg snakker alltid om grenser før jeg møter noen på slik treff. Jeg krever å få vite andre sine grenser også. Minst et møte uten lek før vi starter lek. Selv der snakker jeg masse om grenser. 

Gjør jo ingenting at han spurte om han kunne ta med pisk og håndjern. Selvom man ikke liker nippellek, så kan man like andre lek hvor smerte er involvert. 

Jeg heler liker å ikke å bli klypet, men har ingen problemer med pisk. Åpen kommunikasjon er viktig og det å bli kjent før en lek. Jeg krever også alltid at alkohol er helt ute av bilde både før og under lek.

Edit: Endret skrivefeil

Ts her

Jeg skrev vel aldri at det gjorde noe at han spurte om dette. Jeg er over 40 og klarer fint å gi beskjed hvor mine grenser går nå. Jeg klarte ikke det da jeg var 20. Jeg ble med på litt av hvert den gang som jeg skulle ønske var ugjort, heldigvis traff jeg ingen av disse to mennene da. Ikke sikkert det hadde gått så bra med meg som det har gått. Ikke at man kan vite sånt, men jeg er glad jeg ikke ble utsatt for slikt i den alderen.

Anonymkode: 13156...8bb

• Liker 1
Skrevet

Ro meg unna? Jeg har sagt det samme hele tiden. Altså at det kan skje, det er noe folk er bekymret for. Som er grunnen til at det jobbes med, å få dette inn under diskrimineringsvernet. 

Hva er skremselspropaganda med det? Fakta er fakta. 

Det er drøyt å avvise folks bekymringer på den måten syns jeg. 

Det som er drøyt er at du slenger ut påstander om at folk kan miste jobbene sine om arbeidsiver oppdager at de driver med BDSM. Det er en påstand du ikke har greid å backe opp med noe fakta om saker hvor dette har skjedd, men det er noe du mener kan skje. Da driver du med skremselspropaganda. Greit nok at du har sånne fantasier, men de er altså ikke virkeligheten. Jobben min er ikke i fare om ledelsen får vite om at jeg holder på med BDSM, og jeg har ikke lest om en eneste sak i Norge hvor noen mistet jobben pga. BDSM. Og det kan ikke du heller tydeligvis.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...