Gå til innhold

​ 🌟Selbuvotter 🌟 Ønsker oppskrifter med garnene Dale alpakka, Sandnes alpakka, Drops Alpaca, og eventuelt Sandnes mini alpakka 🧶 Ønsker o

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🌟Selbuvotter 🌟 Ønsker oppskrifter med garnene Dale alpakka, Sandnes alpakka, Drops Alpaca, og eventuelt Sandnes mini alpakka 🧶 Ønsker også tips til andre garn og hvilke oppskrifter som passer til de garnene 🧶

Strikker dere litt løst (og ikke for stramt) når dere strikker selbuvotter? 🧶

På forhånd takk ♥️

Anonymkode: 57b8f...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikket nettopp disse i Sandnes Alpakka. Ble veldig fine og myke.
Fort gjort å stramme litt mye når man strikker mønster på 5-pinner. Så vær litt obs. Men fordelen med alpakka er jo at de kan tøyes og strekkes litt når ferdig. 
Jeg dampet de til slutt, som gjorde de ekstra fine. Men husk å ikke dampe vrangborden! 

https://www.strikkeoppskrift.com/dokumenter/selbu.pdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det finnes oppskriftshefte fra Dale garn i garnbutikkene, dette er med flere av de originale selbu-oppskriftene. 

Anonymkode: c25fa...907

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet det finnes oppskriftshefte fra Dale garn i garnbutikkene, dette er med flere av de originale selbu-oppskriftene. 

Beklager, det er visst fra Rauma garn. Du kan sikkert bruke alternativt garn som du ønsker, om du sjekker litt pinnestøttelse og strikkegasthet og forhører deg i butikk.

2B5B51A0-4449-4777-A2A8-73299D7C8CAA.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :nissevink: jeg ser at noen bruker et halvt nr mindre på pinnene til vrangborden enn på resten av selbuvotten. Gjør de fleste det, selv om man i følge oppskriften skal øke med 4 masker etter vrangborden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei :nissevink: jeg ser at noen bruker et halvt nr mindre på pinnene til vrangborden enn på resten av selbuvotten. Gjør de fleste det, selv om man i følge oppskriften skal øke med 4 masker etter vrangborden?

Jeg gjør alltid det. Vrangborden bør sitte godt, å da kan man ikke strikke for løst. 

Anonymkode: 06cd8...d19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjør alltid det. Vrangborden bør sitte godt, å da kan man ikke strikke for løst. 

Anonymkode: 06cd8...d19

Takk ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...