AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Del Skrevet 25. desember 2021 🌟Selbuvotter 🌟 Ønsker oppskrifter med garnene Dale alpakka, Sandnes alpakka, Drops Alpaca, og eventuelt Sandnes mini alpakka 🧶 Ønsker også tips til andre garn og hvilke oppskrifter som passer til de garnene 🧶 Strikker dere litt løst (og ikke for stramt) når dere strikker selbuvotter? 🧶 På forhånd takk ♥️ Anonymkode: 57b8f...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 26. desember 2021 #2 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg strikket nettopp disse i Sandnes Alpakka. Ble veldig fine og myke. Fort gjort å stramme litt mye når man strikker mønster på 5-pinner. Så vær litt obs. Men fordelen med alpakka er jo at de kan tøyes og strekkes litt når ferdig. Jeg dampet de til slutt, som gjorde de ekstra fine. Men husk å ikke dampe vrangborden! https://www.strikkeoppskrift.com/dokumenter/selbu.pdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Del Skrevet 26. desember 2021 Vet det finnes oppskriftshefte fra Dale garn i garnbutikkene, dette er med flere av de originale selbu-oppskriftene. Anonymkode: c25fa...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet det finnes oppskriftshefte fra Dale garn i garnbutikkene, dette er med flere av de originale selbu-oppskriftene. Anonymkode: c25fa...907 Beklager, det er visst fra Rauma garn. Du kan sikkert bruke alternativt garn som du ønsker, om du sjekker litt pinnestøttelse og strikkegasthet og forhører deg i butikk. Anonymkode: c25fa...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Del Skrevet 26. desember 2021 ...strikkefasthet, skulle det være 🙄 Anonymkode: c25fa...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Del Skrevet 26. desember 2021 Tusen takk ♥️ Anonymkode: 57b8f...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Del Skrevet 26. desember 2021 Hei jeg ser at noen bruker et halvt nr mindre på pinnene til vrangborden enn på resten av selbuvotten. Gjør de fleste det, selv om man i følge oppskriften skal øke med 4 masker etter vrangborden? Anonymkode: 57b8f...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei jeg ser at noen bruker et halvt nr mindre på pinnene til vrangborden enn på resten av selbuvotten. Gjør de fleste det, selv om man i følge oppskriften skal øke med 4 masker etter vrangborden? Anonymkode: 57b8f...f99 Jeg gjør alltid det. Vrangborden bør sitte godt, å da kan man ikke strikke for løst. Anonymkode: 06cd8...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør alltid det. Vrangborden bør sitte godt, å da kan man ikke strikke for løst. Anonymkode: 06cd8...d19 Takk ♥️ Anonymkode: 57b8f...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå