Gå til innhold

Vill stenging i koronaforumet?


mingus

Anbefalte innlegg

Jeg ser jo at dere har fått nye regler, men er det virkelig så ille å spørre om andre har blitt dårlige som TS lurer på her?

Det er ikke lov å bekymre seg eller stille spørsmål da? Synes ikke det er noe suspekt med vaksinen, vi tar den jo selv her, men med denne ekstreme stengingen skjønner jeg godt at folk lurer på hva som er så skummelt med vaksinering at man ikke får lov å prate om det en gang? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skjønner ikke. Jo mer hysjing og sensur, jo mer må de forstå at folk lurer. Det er flere på sykehus nå etter tredje dose. Tror det var hele 36 sist jeg sjekket. Dette burde selvsagt være lov til å ta opp, samt plager man får. 

Jeg tenker at det bunner i stor frykt, så det er mest behagelig å ignorere. Hvor ble det av at sannheten trygget mest?

Frykt rocker bra i hodet på mange. Det blir ulogiske beslutninger ut av det ofte  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (3 timer siden):

Jeg ser jo at dere har fått nye regler, men er det virkelig så ille å spørre om andre har blitt dårlige som TS lurer på her?

Det er ikke lov å bekymre seg eller stille spørsmål da? Synes ikke det er noe suspekt med vaksinen, vi tar den jo selv her, men med denne ekstreme stengingen skjønner jeg godt at folk lurer på hva som er så skummelt med vaksinering at man ikke får lov å prate om det en gang? 

Kvinneguiden ønsker ikke innlegg med vaksinemotstand på sitt forum, dette har vært en del av regelverket siden før pandemien. 

Modereringen av vaksinetråder krever uforholdsmessig mye tid fra moderatorene, og derfor har Kvinneguiden avgjort at tråder som inviterer til vaksinemotstand kan stenges. Tråder om bivirkninger er et eksempel på dette, og her vil det også være vanskelig å verifisere om svarene trådstarter får er sanne.

Dersom man er bekymret eller ønsker å stille spørsmål rundt vaksinene, henviser vi til fastlegen eller Folkehelseinstituttet og deres offentlige informasjon om koronavaksinasjonsprogrammet.

Lomvi, mod.

Endret av Lomvi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (11 timer siden):

De skjønner ikke. Jo mer hysjing og sensur, jo mer må de forstå at folk lurer. Det er flere på sykehus nå etter tredje dose. Tror det var hele 36 sist jeg sjekket. Dette burde selvsagt være lov til å ta opp, samt plager man får. 

Jeg tenker at det bunner i stor frykt, så det er mest behagelig å ignorere. Hvor ble det av at sannheten trygget mest?

Frykt rocker bra i hodet på mange. Det blir ulogiske beslutninger ut av det ofte  

Er helt enig med deg, hadde aldri turt å ta første dose som gravid tror jeg, etter all denne stengingen og hysjingen. Blir jo kjempeskeptisk! Ikke misforstå, jeg er glad jeg tok den etter all sykdom og død jeg har lest om i avisa, men hadde kanskje ikke turt etter dette sirkuset? Ser jo ut som noe de ikke vil skal komme fram, selv om det sikkert ikke er sånn ment, men måten det blir håndtert på ser rimelig desperat ut.

Fikk innkallelse igår (ei uke etter vaksinering) til dose 2 rett før termin og damen i vaksinetelefonen hadde full forståelse for at jeg ikke ville ha den ennå, og beklaget at jeg hadde fått slikt et press rett før termin og skulle så klart avvente pga bivirkninger så tett på fødsel. At de er mer forståelsesfulle enn KG er litt rart ! 

Lomvi skrev (8 timer siden):

Kvinneguiden ønsker ikke innlegg med vaksinemotstand på sitt forum, dette har vært en del av regelverket siden før pandemien. 

Modereringen av vaksinetråder krever uforholdsmessig mye tid fra moderatorene, og derfor har Kvinneguiden avgjort at tråder som inviterer til vaksinemotstand kan stenges. Tråder om bivirkninger er et eksempel på dette, og her vil det også være vanskelig å verifisere om svarene trådstarter får er sanne.

Dersom man er bekymret eller ønsker å stille spørsmål rundt vaksinene, henviser vi til fastlegen eller Folkehelseinstituttet og deres offentlige informasjon om koronavaksinasjonsprogrammet.

Lomvi, mod.

Takk for svar, jeg skjønner det til en viss grad selv om jeg synes det blir for enkelt å gi et standardsvar i kursiv, og be folk om å ikke diskutere ting i et diskusjonsforum..

Dere slettet meg jo som vaksinemotstand en gang folk lurte på om noen angret på vaksine, og jeg skrev at kollegaen min angret for hun hadde ventet 3 mnd og venter fortsatt på mensen sin.. noe FHI nå går ut med som en offisiell bivirkning. Synes dere bør la folk diskutere, slett så klart den verste antivaxen, men det trenger ikke være sensur på barnehagenivå her. 

Endret av mingus
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinneguiden ønsker ikke innlegg med vaksinemotstand på sitt forum, dette har vært en del av regelverket siden før pandemien. "

Er det kun denne vaksinen eller alle vaksiner? Jeg er f.eks. ikke vaksinemostander, men har stilt spørsmål med noe som er hastegodkjent, er helt ny teknologi osv. Har dere fått beskjed "fra oven" eller noe?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...