Gå til innhold

Friterte løkringer med hvitløksdip


Gjest Gjest_Sulten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sulten_*

Kan noen være så søte å forklare meg hvordan jeg lager friterte løkringer med god hvitløksdip til?

Fikk plutselig så lyst på det...

Bruker man rødløk eller vanlig løk?

Og dersom noen kan oppskriften til hvitløksdippen de har på Jensens Bøfhus, så er det jo overmåtes :danse::danse::danse:

Må bare nevne at jeg er helt fersk i forhold til bruk av frityr koker, men har fått lov av mamma å låne hennes frityrkoker (under tvil)!

Hilsen en sulten gjest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løkringer

1 stor løk (jeg bruker vanlig gul løk)

2,8 dl skummet kulturmelk

150 g mel

1 ts bakepulver

½ ts natron

½ ts paprikapulver

½ ts cayennepepper

Del løken i ringer. Bland med melk, dekk med folie og sett kaldt minst 2-3 timer, helst over natten.

Bland mel, bakepulver, natron, paprikapulver og cayennepepper. Dypp løkringene i melblandingen og friter dem gylne. La renne av på kjøkkenpapir.

Og en kjempegod hvitløksdip (vet ikke om det er den samme som Jensen, men denne er virkelig god!).

To hele uskrelte hvitløk legges i en ildfast form, ha litt olje over og dekk formen med folie. Stek ved 200 grader i ca 25 minutter. Avkjøl litt og klem ut hvitløksfeddene. Strø på litt salt og mos med en gaffel. Bland i en bolle sammen med 5 ss rømme, 4 ss majones (gjerne Helmans), litt paprikapulver og evt litt mer salt. Dekk til og sett kaldt til servering.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...