April Skrevet 16. november 2005 #401 Del Skrevet 16. november 2005 Æsj, så kjedelig med denne kvalmen da!! Håper den går over.. Så moro å lese om jordmortime, alt blir så mer virkelig. Men nå må jeg løpe, har sittet på KG en stund og mannen begynner å bli utålmodig Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. november 2005 Forfatter #402 Del Skrevet 16. november 2005 Hei alle sammen! Så dere savner signaturbildet mitt... jeg måtte bare lage meg en ticker fordi vi endelig har fått lov til å ha litt større tickere her inne, og dermed også graviditetstickere! Skal love å putte tilbake Brage og magen etter hvert Hjemme fra babysvømminga nå, og Brage har lagt seg. Jeg var skikkelig svimmel en periode mens jeg styra som verst, og så frøs jeg så voldsomt i bassenget som pleier å være så varmt! Men Brage koste seg helt vannvittig! :-D Vi hadde vikar denne timen, så det ble litt annerledes enn det pleier. Men med det store gliset til Brage uansett hva vi gjorde omtrent, så ble jo alt morsomt! Har litt bedre matlyst nå i kveld, heldigvis. Så får vi se hvordan det er i morgen! Har kjøpt Kornmo kjeks (min favoritt under kvalmen forrige gang) og clementiner. Sist jeg var gravid var jeg på det verste med kvalme og hodepine mellom uke 10 og uke 15 cirka, så det er ikke utenkelig at det blir noe av det samme nå. Det betyr at jeg kan se fram til å bli bedre sånn over jul en gang! Denne gangen har jeg ikke hodepine da, heldigvis! Sist var det uutholdelig hodepine, som satte meg helt ut i mange uker. Er så glad hvis jegslipper det jeg altså. Ha en fin kveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. november 2005 #403 Del Skrevet 16. november 2005 Kvalme er helt pyton. Men samtidig så er det jo tegn på et sterkt og vitalt foster! (Selv om det er en mager trøst når den er som aller verst.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. november 2005 Forfatter #404 Del Skrevet 17. november 2005 Hei og takk for hilsen Moonchild! I dag er jeg ikke fullt så kvalm! :-D Kryss fingrene for at det varer jenter! Om en times tid skal vi avgårde til fotografen, jeg tar på ham bunaden før vi drar, og så har jeg med to antrekk til. Skjorte, vest og bukse samt snekkerbukse og body. Det skal bli gøy, og så håper jeg at det blir noen fine bilder vi kan gi bort til jul! Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 17. november 2005 #405 Del Skrevet 17. november 2005 Så gøy med fotografbilder!! Vi vurderte også å ta nå før jul, men fant ut av vi skulle vente. Er egentlig ferdig med julegaver til besteforeldre og oldeforeldre, og det hadde jo vært gøy å gi bort bilder hvis vi tok det. Så vi får satse på neste jul! Flott at du ikke er kvalm i dag! Håper det fortsetter Ha en fin dag! PS! Jeg savner også Brage og gravidmagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 17. november 2005 #406 Del Skrevet 17. november 2005 Så BRA at du føler deg bittelitt bedre i dag! Den kvalmen er helt pyton. Håper det går bra hos fotografen - dere har vel kanskje reist dit nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 17. november 2005 #407 Del Skrevet 17. november 2005 Så flott at formen er litt bedre nå Det trenger du virkelig altså etter de dagene du har hatt, uff a meg. Håper du slipper å være dårlig helt fram til uke 15 da Lykke til hos fotografen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 17. november 2005 #408 Del Skrevet 17. november 2005 Lykke til hos fotografen, gullgutten har jo mang en gang bevist at han er fotogen, så dette skal nok gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 17. november 2005 #409 Del Skrevet 17. november 2005 Håper bildene blir bra! Med en sånn nydelig pjokk blir det neppe vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. november 2005 Forfatter #410 Del Skrevet 17. november 2005 Hei på dere April, Rognebær, Leanora, Peony og Lille Ballerina! Da er vi tilbake fra foto-session! Rimelig slitne begge to! Brage sovna i bilen på vei hjem, og våkna ikke da jeg tok ham ut av bilen og la ham over i vogna. Han var kjempetrøtt etter den timen hos fotografen! Det var litt styr da, hehe. For det første ble jeg jo kvalm igjen, da jeg prøvde å få i meg en brødskive.. Så jeg hang over doen en stund, og så begynte vi å få dårlig tid, og å kle på Brage mens han hele tiden prøvde å vri seg unna var ikke helt enkelt, bunadskjorta var så trang i halsen og han ble ganske misfornøyd. Så fant vi ikke smokken da, og måtte tråle hele huset etter den flere ganger. Hvilket sort hull er det som sluker disse smokkene da??? Da vi omsider kom oss i bilen, viste det seg at veien var stengt, og på omkjøringa var det kjempekø!! Prøvde å ringe fotografen fra mobilen, men hadde selvfølgelig ikke nummeret lagra. Tok en snarvei jeg visste om, og kom bare et kvarter forsinka, og det gikk fint, for det var ingen som skulle fotograferes etter oss. Men gjett om jeg var stressa da! Glemte å låse bilen og greier. Godt det er et stille strøk med få biltyver! Så var det bildene da. Brage var først litt skeptisk, men så tødde han opp og begynte å herje rundt i fotostudioet. Ville ikke sitte mye stille han! Måtte prøve å lure ham litt. Det ble mange fine bilder innimellom, for han var veldig blid, men noen positurer var umulig å få ham til å holde. Men fotografen var veldig tålmodig og flink til å fange oppmerksomheten hans, og alt i alt tror jeg det blir mange bra bilder! Vi skal ha et album med 8 bilder, og noen forstørrelser ved siden av. Som tidligere nevnt har kvalmen kommet tilbake, og jeg er rimelig uggen nå. Men skal prøve å rydde litt, og kjøre en klesvask, og så får jeg heller slappe av litt etterpå. Må benytte sjansen nå som Brage sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 17. november 2005 #411 Del Skrevet 17. november 2005 Høres ut som at bildene ble bra! :-D Tenker det må ha vært stressende å løpe rundt etter det ene og det andre, og attpåtil bli kvalm midt oppi alt Håper du får slappet litt av i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 17. november 2005 #412 Del Skrevet 17. november 2005 Så bra at dere kom dere vel frem til fotografen til slutt, trass i litt nærmere bekjentskap med doskålen , omkjøring og liten forsinkelse! Er sikker på at gullgutten klarte å prestere i dag også - han er jo så fotogen at det er helt utrolig. DEN sjarmøren altså! Håper formen din tar seg opp utover dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #413 Del Skrevet 17. november 2005 Håper vi får se noen fotografbilder etter hvert. Han er jo så fotogen den lille prinsen din så det ble sikkert noen kjempefine bilder. Skjønner at kvalmen din går litt i bølgedaler. Ikke helt bra at du har tatt av deg 2kg men forhåpentligvis så går det vel over snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. november 2005 Forfatter #414 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Lille Ballerina, Orkidéen og Heidi76: I dag er jeg 9+0! Feirer med kvalme... Fra 9 uker og 0 dager til 9 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 1-2 g CRL: 23-32 mm Embyoet er i begynnelsen av denne uken syv uker gammelt. Denne uken kommer de første målbare hjernebølgene og embryoet begynner å bevege seg. Det er ikke snakk om bevisste bevegelser, og du vil ikke kjenne dem på lenge ennå. Ansiktsstrukturer som øyne, ører, nese og munn utvikles stadig og blir tydeligere. I øret formes balanseorganet. Både ører og øyne har vært litt merkelig plassert på den lille kroppen, Øynene var på siden av hodet, og ørene nærmere munnen. Denne uken begynner de å flytte seg mot det riktige bestemmelsesstedet. Kroppen blir lengre, og etter hvert blir også muskler og beinbrusk hardere. Hodet som har lent forover, reises litt opp slik at hals og nakke blir tydeligere. Organene i kroppen utvikles videre, og magesekken kan ses som en svart flekk i venstre del av buken. Hjertet er noenlunde ferdig utviklet og slår flere slag enn noen sinne denne uken – gjennomsnittlig 177 slag i minuttet!Denne uken dannes det endelige nyreparet. Armene består av skulder, overarm, albue, underarm og håndplate. Beina utvikles litt tregere, men mot slutten av uken vil også de har den tydelige inndelingen med lår, kne, legg, ankel og fotplate. I hånd- og fotplatene dannes det avgrensninger for fingre og tær. Endret 18. november 2005 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. november 2005 Forfatter #415 Del Skrevet 18. november 2005 Sånn ser magen min ut nå: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. november 2005 Forfatter #416 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Men det er fortsatt et godt stykke igjen til dette: Endret 18. november 2005 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. november 2005 #417 Del Skrevet 18. november 2005 Er så misunnelig på fine-gravide-magen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 18. november 2005 #418 Del Skrevet 18. november 2005 Fiiiin gravidmage :grine2: Synes så synd på deg med den kvalmen altså Du har ikke lyst til å prøve akupunktur en gang til da? Ønsker deg riktig så god bedring på 9+0 dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. november 2005 #419 Del Skrevet 18. november 2005 Veldig fin gravidmage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 18. november 2005 #420 Del Skrevet 18. november 2005 Du har en herlig nuddelig mage som jeg er skikkelig misunnelig på! Min er liksom bare dvask den... for 9 uker!!!! Og "husj" med kvalmen! Ønsker deg en strålende fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg