Gå til innhold

Mulig å spore IP-adresse på slettet KG-bruker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En her inne på KG har i flere måneder lagt ut bilder av kroppen til en annen jente og til slutt også av ansiktet hennes, og utgitt seg for å være denne jenta. Jeg kontaktet jenta på bildene angående dette siden jeg (og flere her inne) ante ugler i mosen, og hun bekreftet at dette ikke er henne. Hun syntes det var veldig skremmende og har gått til politiet samt snakket med Kvinneguiden. KG opplyste til henne at dersom brukeren slettes så innebærer det at alle personopplysninger også blir slettet. Brukeren ba om å bli slettet i en tråd her inne og ble dessverre slettet i dag selv om vi ba KG om å avvente av hensyn til politiets etterforskning... Er det helt umulig å spore IP-adresse når brukeren er slettet? 😕 har man ingen muligheter til å finne ut hvem som sto bak kontoen nå? 

Anonymkode: 46104...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig. Egmont sletter ikke alt.

Du burde skrive denne tråden under Tilbakemeldinger til forumet.

Endret av Wade
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En her inne på KG har i flere måneder lagt ut bilder av kroppen til en annen jente og til slutt også av ansiktet hennes, og utgitt seg for å være denne jenta. Jeg kontaktet jenta på bildene angående dette siden jeg (og flere her inne) ante ugler i mosen, og hun bekreftet at dette ikke er henne. Hun syntes det var veldig skremmende og har gått til politiet samt snakket med Kvinneguiden. KG opplyste til henne at dersom brukeren slettes så innebærer det at alle personopplysninger også blir slettet. Brukeren ba om å bli slettet i en tråd her inne og ble dessverre slettet i dag selv om vi ba KG om å avvente av hensyn til politiets etterforskning... Er det helt umulig å spore IP-adresse når brukeren er slettet? 😕 har man ingen muligheter til å finne ut hvem som sto bak kontoen nå? 

Anonymkode: 46104...0f7

HAHAHA 😆 Nei, nei, alt lagres i arkivet til Egmont 🙂 

KG's admins har også tilgang til IP-adressene, men trenger en rettsordre før de utleverer dem.

Anonymkode: d982f...5dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (39 minutter siden):

Det er mulig. Egmont sletter ikke alt.

Du burde skrive denne tråden under Tilbakemeldinger til forumet.

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

HAHAHA 😆 Nei, nei, alt lagres i arkivet til Egmont 🙂 

KG's admins har også tilgang til IP-adressene, men trenger en rettsordre før de utleverer dem.

Anonymkode: d982f...5dc

Takk dere :) skal dele denne informasjonen videre til henne. Grunnen til at jeg fant henne var at brukeren som utga seg for å være henne delte et screenshot med bilde av jenta der hashtaggen instagrammen hennes kom med. Tok kontakt med henne og hun var sjokkert over at noen i lenger tid har utgitt seg for å være henne 😮 

TS

Anonymkode: 46104...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva så om du finner IP-adressen til noen? kanskje noen bruker for eksempel VPN eller what ever. Dere har selvfølgelig null og niks "garanti" for at en sånn IP-adresse faktisk tilhører den personen som har lagt ut disse bildene. Men selv om dere på en eller annen måte får tak i den ekte IP-adressen til noen, så får dere fremdeles ikke tak i det virkelige navnet, adressen, eller noe som helst informasjon. 

men hvis dere velger å anmelde denne situasjonen, så kan det selvfølgelig hende at politiet klarer å få tak i langt mer informasjon enn dere klarer å finne frem til. Dersom politiet faktisk gidder å bry seg da, og ikke bare henlegger alt sammen umiddelbart etter å ha mottatt anmeldelsen. Hvis dere skal anmelde, så burde dere uansett gjøre dette så kjapt som overhodet mulig. Hvem sånne IP-adresser egentlig hører til, blir vel ikke lagret hos Telenor eller what ever "i all evighet" heller.       

Anonymkode: 2c5ac...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 22.30):

En her inne på KG har i flere måneder lagt ut bilder av kroppen til en annen jente og til slutt også av ansiktet hennes, og utgitt seg for å være denne jenta. Jeg kontaktet jenta på bildene angående dette siden jeg (og flere her inne) ante ugler i mosen, og hun bekreftet at dette ikke er henne. Hun syntes det var veldig skremmende og har gått til politiet samt snakket med Kvinneguiden. KG opplyste til henne at dersom brukeren slettes så innebærer det at alle personopplysninger også blir slettet. Brukeren ba om å bli slettet i en tråd her inne og ble dessverre slettet i dag selv om vi ba KG om å avvente av hensyn til politiets etterforskning... Er det helt umulig å spore IP-adresse når brukeren er slettet? 😕 har man ingen muligheter til å finne ut hvem som sto bak kontoen nå? 

Anonymkode: 46104...0f7

Bekreftet at det ikke var henne..?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er korrekt, denne typen informasjon blir slettet ved sletting av bruker. Det vil si at forbindelsen mellom en ip og en bruker slettes når brukeren slettes.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (Akkurat nå):

Hei

Det er korrekt, denne typen informasjon blir slettet ved sletting av bruker. Det vil si at forbindelsen mellom en ip og en bruker slettes når brukeren slettes.

Anglofil (teamleder)

Nei, det gjør det jo ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wade skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør det jo ikke. 

Jo, i utgangspunktet er det slik. Jeg sier ikke at ip i seg selv slettes, men forbindelsen mellom brukeren og ip blir slettet, det stemmer. Det er ikke informasjon jeg eller andre admins kan finne i etterkant.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...