Gå til innhold

Kanskje på tide å ta ett oppgjør med hetsen mot og trakasseringen av de som svarer de ikke har tatt vaksinen


PetterKanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Koronarommet er svært aktivt, og vi må ta unna det vi får til innenfor den kapasiteten og de ressursene vi har tilgang på.

Vi gir sanksjoner til brukere hver eneste dag, av ulikt slag. Det er ikke alltid man kan se at vi har gitt sanksjoner, det kan altså være pm'er, advarsler, men også utestengelser og lignende. Det er altså ulike midler vi bruker. Så er det også slik at vi må forholde oss til regelverket, så det er noen innlegg som er innenfor regelverket selv om noen kan ønske at de fjernes. Men - det at noe ikke er moderert bort, betyr ikke at det er godkjent eller greit. Rapporter gjerne innlegg som kan bryte mot regelverket, så gjør moderatorene en vurdering.

Lomvi, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det blir mye. Modereringen av koronavirusrommet er av det bedre slaget, så det er ikke snakk om at det gjøres en dårlig jobb, men det at noen av uviss årsak får holde på som de gjør er som sagt kritikkverdig.

Om ressurser er problemet er jeg disponibel.

Endret av PetterKanin
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
PetterKanin skrev (På 20.12.2021 den 13.54):

Forstår det blir mye. Modereringen av koronavirusrommet er av det bedre slaget, så det er ikke snakk om at det gjøres en dårlig jobb, men det at noen av uviss årsak får holde på som de gjør er som sagt kritikkverdig.

Om ressurser er problemet er jeg disponibel.

Jeg har også reagert kraftig på dette.

Regelbrudd i form av personangrep med latterliggjøring og hets er plutselig lov i koronaforumet så lenge det er rettet mot uvaksinerte. Sånn utenom det er regelbrudd enda strengere i dette forumet enn i andre🤔

Samtidig som nesten alt uvaksinerte poster inkl forsvar av seg selv, blir sensurert..

Det blir sikkert dette også.

Endret av Jullen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk må lære seg å forstå hva hets faktisk betyr:

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n).

Jeg kan ikke fordra uvaksinerte, de er usolidariske og konspiratoriske (siden den alltid kommer, nei det gjelder ikke de som er allergisk e.l mot vaksinen). Det er en hatkampanje ja, fordi jeg hater konspirasjonsteorier, anti-vitenskap og dumskap, men det er en høyst saklig hatkampanje. De som er uvaksinerte har valgt det selv, homofile, uføre, etniske minoriteter etc. kan ingen ting for hvem de er, uvaksinerte derimot vet utmerket godt at de utsetter seg selv, andre og systemet for økt unødvendig risiko. Jeg er for latterliggjøring av fyllekjørere, de fortjener det, det det gjør også uvaksinerte.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mange har ulike oppfattninger på hva som er hets og ikke hets her inne. Desverre er det mange som ikke tenker klart før de poster og tyr til brukerdebatt og nedsettende innhold og hets osv osv. Alle har forskjellige meninger her inne det er et diskusjonsforum. og da kan ting oppfattes som hets og rasisme og diskriminasjon osv men det er ikke alltid det. Noen ganger kan ts spørre om et spørsmål som hen lurer på også blir hen kalt for rasist og det er ikke måte på. Folk er ganske hårsåre og liker og misbruke ord som rasisme og vaksinemotstander vi kan holde på dagen lang. Folk må starte og akseptere ytringsfriheten og at vi alle har forskjellige meninger og tanker om ting. Så lenge innlegget ikke er hatfulle og rasistiske, og Om man ikke vet hva som er innafor ytringsfriheten og ikke ser forskjell på hatfulle ytringer vs normale ytringer så bør man jo lese seg opp før man angriper ts eller andre I en tråd og kaller hen for stygge ting og brukerdebatt og avsporing før en vet hva disse begrepene betyr. Det er tydelig mange som ikke har satt seg inn I regelverket her inne og det er vel en uting? 

Endret av GlitterSnøkrystall
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha en mening er ikke hets. Om jeg for eksempel sier at de som velger ikke å vaksinere seg er egoistiske, og at de bør nektes adgang til restauranter, konserter, puber etc (alle uten koronapass) er det en mening. Har man ikke vaksinert seg og blir sur og såret over noens mening rundt temaet er det fremdeles ikke hets.

La oss trekke en parallell til debatten om røyking på offentlig sted som pågikk for noen år siden. Røykere mente at det ikke var ikke-røykernes sak om røykerne ville røyke inne på restaurant, på et fly, eller på en tettpakket bussholdeplass. Ikke-røykere mente det var egoistisk og at det ikke burde gå ut over dem at andre mennesker røykte. Når vi vet at de fleste som er alvorlig syke med covid er uvaksinerte, betyr det at valget enkeltpersoner tar om ikke å vaksinere seg ikke lenger er en privatsak. Det går ut over andre i samfunnet, og medførte blant annet innskjerping i restriksjoner før jul. 

Dette er et diskusjonsforum, det betyr at takhøyden må være relativt høy for å diskutere, og å kunne mene noe. Man kan ikke be om at kommentarer slettes bare fordi man er uenig. Dersom noen derimot går etter enkeltpersoner eller bruker svært krenkende ord om grupper eller personer er selvsagt dette noe som ikke bør tolereres. Jeg personlig har ikke sett mange "de jævla anti-vaxxerne er så forbanna nedsnødde" kommentarer på forumet (men kanskje de blir fjernet før jeg har lest dem). 

Jeg tenker at har man nektet å ta vaksinen og blir såret over at andre mener at den beslutningen er dårlig - ja da bør man kanskje ikke henge i vaksine-tråder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger og antivaksine. Tråden stenges da TS har fått svar. Lomvi, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...