Gå til innhold

Hvor får man beste bilforsikring med maskinskade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som er få år gammel og en vesentlig del av bilen gikk i stykker. Lite sannsynlig at det skjer, men det skjedde og ingen garanti eller reklamasjon fikser det. Min kasko dekker ikke maskinskade, så jeg gikk på et smell der.

Nå er jeg på jakt etter en annen bil (brukt) og vil tegne bilforsikring med maskinskade.

Hvilken er best når det gjelder maskinskade? Jeg vil gardere meg mot flere lite sannsynlige uhell med ødelagte svindyre bildeler. 

Anonymkode: 83820...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en bil som er få år gammel og en vesentlig del av bilen gikk i stykker. Lite sannsynlig at det skjer, men det skjedde og ingen garanti eller reklamasjon fikser det. Min kasko dekker ikke maskinskade, så jeg gikk på et smell der.

Nå er jeg på jakt etter en annen bil (brukt) og vil tegne bilforsikring med maskinskade.

Hvilken er best når det gjelder maskinskade? Jeg vil gardere meg mot flere lite sannsynlige uhell med ødelagte svindyre bildeler. 

Det er umulig å svare på, fordi det er mange faktorer som spiller inn. Bl.a din alder, historikk, bilens alder og kilometerstand, kjørelengde pr år osv. Det er ingen selskap som forsikrer biler som er mer enn et par, kanskje tre år, og de må ikke ha gått for langt. Vi forsikret vår nye bil i fjor, til tross for at det er garanti på den så valgte vi maskinskadeforsikring fra første da, fordi vi ikke ville fått den når garantien går ut. Den ekstra forsikringen koster ca 900,- kroner i året. Vi har 75 % bonus.

Anonymkode: 19d0d...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinskade forsikring, dekker kun motor og drivverk. Dvs kun motor og og girkasse. Den varer til bilen er 8år, eller en gitt kjørelengde som forsikringselskapet har satt. Og det er hvem av de som inntreffer først, som gjelder. Hos fleste vil den ikke gjelde, om man ikke har hatt de nødvendige servicer som skal til for å hindre nettopp en skade på de nevnte deler.

Anonymkode: 2a90b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Maskinskade forsikring, dekker kun motor og drivverk. Dvs kun motor og og girkasse. Den varer til bilen er 8år, eller en gitt kjørelengde som forsikringselskapet har satt. Og det er hvem av de som inntreffer først, som gjelder. Hos fleste vil den ikke gjelde, om man ikke har hatt de nødvendige servicer som skal til for å hindre nettopp en skade på de nevnte deler.

Betyr det at alle forsikringsselskaper opererer med dette som standard - 8 år og/eller antall km kjørt?

Bilen jeg tenker å kjøpe er 5 år gammel, så jeg kan få maskinskadeforsikring i 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betyr det at alle forsikringsselskaper opererer med dette som standard - 8 år og/eller antall km kjørt?

Bilen jeg tenker å kjøpe er 5 år gammel, så jeg kan få maskinskadeforsikring i 3 år?

I If kan du nytelse dekningen fram til 150k kjørte km og beholde til 200k kjørte km uten begrensninger på alder.

Anonymkode: 8aa01...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I If kan du nytelse dekningen fram til 150k kjørte km og beholde til 200k kjørte km uten begrensninger på alder.

Når det er sagt, du vil ikke få full dekning uansett på slutten men noe avkortning, så les vilkårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, det er slik det fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...