twinky Skrevet 22. november 2005 #181 Del Skrevet 22. november 2005 Hei igjen alle sammen:) Godt at det ikke bare er meg som er preget av hormoner....er mest trett. Litt svimmel, mens kvalmen faktisk begynner å gi seg litt... er sykemeldt fra jobb. Jeg jobber tung turnus, så det er en lettelse å slippe akkuratt nå. Er forresten 10+3 i dag:) Jeg skal også på ultralyd, neste uke:) Gledegruer meg!! Håper alle har det bra her inne:) PS. kjøpte noe skikkelig tacky på ebay som kom i posten i dag. Nesten litt pinlig....en baby listener... Alt jeg kan høre foreløpig er rumling, fra mine egne tarmer sannsynligvis. Og på bruksanvisningen stod det at du kunne høre babyens hjertelyd fra ca uke 20...litt vel optimistisk av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. november 2005 #182 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg er 10+0 i morgen og føler meg ganske dårlig for tiden. Kvalm hele døgnet, spiser lite og er svimmel og slapp. Er heldigvis sykmeldt nå, så jeg får slappet av på dagtid, men har en 13 måneder gammel gutt å ta vare på også så det er litt tøft til tider! Gleder meg veldig til jeg runder 12 uker, og til å kanskje få høre hjertelyd hos jordmor før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 2. desember 2005 #183 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei Jenter Her har det jammen vært stille en stund. Håper alt står bra til med dere? Nå er jeg 12+3, og fortsatt i bra form, bare litt trøtt. Er forresten ganske mye støl i magen. Er dette vanlig? Ønsker dere alle en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. desember 2005 #184 Del Skrevet 2. desember 2005 Ja, på tide med litt liv her! Jeg er 11 uker i dag, og formen er litt bedre! Fortsatt kvalm, men klarer å spise mer. Har også vondt i magen til tider, det er nesten så jeg kjenner at livmoren vokser og fortrenger andre ting i magen, stakkars fordøyelsen min er litt på tur for tida... Enten er det full stopp eller skikkelig diaré... Ikke lenge til jul nå, og på nyåret blir det ultralyd, det gleder jeg meg enormt til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 2. desember 2005 #185 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg fikk innkalling til ultralyd i dag! Spennende! Skal andre uken i januar. Dessuten fikk jeg hentet helsekortet mitt i dag, og svar på en del prøver. Alt så fint ut, heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 4. desember 2005 #186 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei alle sammen. Jeg er 11+6 i dag og var hos akupungtur på onsdag og har ikke kastet opp mere enn en gang denne uken + etter timen på onsdag, men forklaringen der var at det blei forverret før det blei bedre. Ikke så kvalm lengre heller, men har gått ned 6 kg nå, raser nedover hver dag jeg nå. Ikke at det gjør noe, men er så rart liksom Samboern har lagt veldig merke til det, men jeg ser det liksom ikke. Venter bare på at magen skal synes. I går kveld merket jeg at magen har blitt hardere. Det er jo et godt tegn I morgen skal jeg på ultralyd og gleder meg. Så har jeg fått time på ullevål 20 januar. Da håper vi å se hva det blir Ønsker dere og vite hva det blir? klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 4. desember 2005 #187 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg er 13 uker i dag og föler meg plutselig ikke gravid i det hele tatt... Kvalmen har gitt seg for lenge siden, (men för Ul og da var alt bra med baby) og jeg har mye mindre ömme pupper. Jeg er fortsatt trött og kjenner at livmor strekker seg veldig ofte sa alt er nok ok. Jeg gleder meg sann til magen kommer sa jeg far litt mer fölelse av a vaere gravid. Den har nok blitt litt större for buksene er stramme og jeg kan pa en mate kjenne at det er noe inni der nar jeg ligger pa magen, men det synes nok ikke skikkelig enda. Tenk om den plutselig bare kunne poppe ut na i löpet av et par uker. Jeg reiser til Norge pa juleferie snart og det hadde vaert sa koselig a ha en liten mage a vise frem. Felicity jeg haper du föler deg bedre etterhvert slik at du vil legge pa deg litt i steden for a ga ned. Igjen lykke til pa UL i morgen. Nei, vi vil ikke vite kjönnet. Lykke til med UL alle andre med gravide og god söndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 5. desember 2005 #188 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg er 12 uker i dag (ifg legetermin, 12+2 ifg meg) og har hatt et ordentlig tilbakefall på formen i helgen og i dag. Kastet opp fredag og lørdag, og hadde gått ned 1kg fra onsdag til lørdag. I går og i dag også har jeg vært kvalm og dårlig, og jeg er ikke helt fornøyd, for jeg skal jo begynne i min nye jobb hvilken dag som helst nå. Hadde virkelig håpet på bedring i formen da.... (planen min er nemlig å gjøre et sabla godt intrykk den første uken, før jeg forteller om graviditeten. Blir liksom ikke det samme å måtte fortelle det allerde etter et par dager fordi jeg henger over doskåla... ) Ellers måtte jeg kassere en av buksene mine i helgen, da den definitivt strammet for mye over magen. Har fortsatt et par bukser som er litt større, men ellers er det vel bare et spørsmål om dager før jeg må ut på jakt etter mammabukser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 8. desember 2005 #189 Del Skrevet 8. desember 2005 Visste ikke om denne tråden før nå jeg! Men nå slenger jeg meg altså på. Har foreløbig termin 28. juni, men er noe usikker så gleder meg til å få dette bekreftet på UL. Har bestilt privat UL 17 desember og fikk innkalling til ordinær UL i posten i dag, 26. januar. Her veldig få symptomer. Litt ømme pupper, usannsynlig trøtt og litt humørsyk. Gleder meg veldig til UL, tror nok det blir litt mer virkelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 24. januar 2006 #190 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei na er det vel pa tide at vi oppdaterer litt jenter. Jeg er 20+2 i dag og er i stralende humör. Har vaert pa UL og alt sto bra til men baby. Vi klarte a la vaere a vite kjönnet selv om jeg begynner a blir veldig nysgjerrig na.... Magen poppet plutselig ut i ca uke 16 og et par uker etter kunne jeg for förste gang kjenne baby sparke. For en helt fantastisk fölelse. Na begynner det virkelig a ga opp for oss hva som er iferd med a skje og at vi skal bli foreldre om noen mnd til. utrolig spennende og litt skummelt. Hvordan gar det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 24. januar 2006 #191 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har det i grunn ganske likt deg! Er 20+3 i dag. Har mye mer energi, det er deilig. Kjenner også at det sparker nå, eller dytter er vel mer riktig. Sprøtt! Magen er ganske tydelig og har vært synlig noen uker, er kvalm bare av og til, og stort sett går det ganske fint! Lurer på om jeg har fått kynnere av og til, magen er plutselig hard når jeg våkner, for eksempel. Og så har jeg litt ryggtrøbbel, men ikke verre enn at det er helt overkommelig. Så akkurat nå er det ganske fint å ha bolle i ovnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 24. januar 2006 #192 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg er 21 uker på vei i dag, og det har slått meg at nå er vi faktisk over halvveis... Var på UL forrige uke og alt stod bra til med den lille. Kjenner litt liv iblant, men veldig svakt. Dette kan ha å gjøre med at jeg har morkaka liggende framme, så jeg bekymrer meg ikke noe for det. UL-termin er 8. juni, noe som bare var to dager etter menstermin. Formen er fin og magen begynner å bli godt synlig. Koser meg med den, og kjæresten synes den er så fin. Har ennå ikke lagt på meg noe, så det ser ut til at kroppen har skjønt at den har mer enn nok å tære på. Kiloene kommer nok etter hvert, men siden jeg er stor fra før, så synes jeg det er litt deilig at det hvertfall foreløpig ikke ser ut til at jeg kommer til å legge på meg 25 kg. Så egentlig bare nyter jeg å være gravid for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 25. januar 2006 #193 Del Skrevet 25. januar 2006 sier meg mye enig med dere jenter. 20 uker akkurat i dag, og prøver å fatte at vi faktisk er halvveis. UL var kjempegøy, og vi har skrytebildene stående fremme i stua, i tillegg til liggende på nett (www.lillepus.no/baby for de som skulle være interessert) Formen er veldig bra, men merker selvsagt at selv om jeg har mer energi nå enn de første mnd, så er det litt mindre enn før graviditeten. Magen har begynnt å bli virkelig tydelig de siste 2 ukene, så nå ser selv de tregeste mennene på jobben at det er noe på gang Har kjennt bevegelser i et par uker nå, men ikke kjempe regelmessig eller tydelig. Gleder meg veldig til de blir så sterke at mannen også får kjenne. Ellers har jeg gjort mitt første innkjøp til den lille. Et søtt 8-dels sett fra Lindex jeg bare måtte kjøpe fordi jeg hadde gitt meg selv lov til å kjøpe ting nå etter UL. Har også kjøpt et aldeles nydelig sengesett. Vi har også begynnt å se på barnevogn og seng, men synes det er veldig vanskelig å bestemme seg der. Mannen liker Teutonia vognene, men vi vet ikke om vi vil ha ny eller brukt, 4 hjul eller 3 hjul. Av seng liker vi Stokke Sleepi, men også der er vi litt i tvil. Er det egentlig så praktisk med en rund seng og ovale madrasser?? Hm... Kanskje vi må starte en tråd for å utveksle tanker og synspunkter på utstyr ettersom det begynner å bli mer aktuellt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 25. januar 2006 #194 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) oops - ble litt utolmodig der og dobbeltpostet... Endret 25. januar 2006 av smilepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 10. februar 2006 #195 Del Skrevet 10. februar 2006 Ah for en herlig dag det er i dag. Jeg ma bare dele litt av gleden min med dere. Det har ikke skjedd noe spesielt men jeg er bare skikkelig lykkelig i dag. Jeg har gatt tur i solskinn, meldt oss pa svangerskapskurs, laget meg knakende god kakao, spiser croissant med mandelfyll og begynner a fa en skikkelig stor gravid mage. Og alt dette tilsammen gjör jo en god dag perfekt ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 15. april 2006 #196 Del Skrevet 15. april 2006 Ville bare trekke opp igjen denne tråden, jeg! Nå er det lenge siden vi har hørt noe. De som tidligere var med i mai-juniklubben, må gjerne svare selv om de har fått ny klubb! Jeg er 32+0 i dag og trives egentlig ganske godt med det! Synes magen er akkurat passe stor, men merker at den begynner å bli tung. Har gått til fysioterapeut i et par måneder pga smerter i korsryggen/bekkenet, og det hjelper litt. Samtidig hjalp det veldig at snøen forsvant, for jeg ble mindre anspent, men nå ser det ut til at det er litt verre igjen. Det kommer vel av at jeg blir tyngre, regner jeg med! Har gått opp ca 6 kilo til nå, eller, det hadde jeg i alle fall for en uke siden. Kjenner masse liv hver dag, og bøtteknotten har helt tydelig funnet sin yndlingsstilling! Han ligger med hodet ned og stumpen under min høyre pupp, og ryggen nedover på høyresida. Derfra langer han ut noen velrettede spark innimellom! :grine2: Særlig når mor sitter bøyd over tastaturet... Pappa'n er snill og snakker mye med bøtteknotten. Bare 5 uker igjen til permisjonsstart, og det gleder jeg meg til! Skal bli godt å roe ned før sneipen kommer ut. Jeg håper på at han kommer rundt termin, så jeg får brukt de 3 ukene først til å roe ned og gjøre alt klart, men at han ikke kommer mer enn en uke over tida sånn at han slipper å få bursdag i sommerferien. (UL-erminen er 12. juni, menstermin 10. juni.) Hvordan er det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 16. april 2006 #197 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har jo termin i mai, men svarer likevel... Nå har jeg to dager igjen på jobb før permisjonen starter på torsdag. Det har gått veldig tregt på jobb de siste ukene, ikke høy produktivitet og vanskelig å konsentrere seg. Så nå er jeg nok klar for permisjon. Har faktisk ikke vært borte en dag under svangerskapet, regner det ikke som "flink pike", men som ekstremt heldig med formen!!! Formen er som sagt fin, selv om jeg selvfølgelig sover dårligere om natten og så har jeg mild halsbrann. Våkner hver gang jeg skal snu meg og blir sliten av å ligge. Alt i alt må jeg si at formen har vært mye bedre enn forventet, jeg ser at jeg har vært heldig her Bevegelsene hos baby har bare økt på, men det kan være fordi jeg nå merker hvert minste spark, det er koselig, men det skal også bli veldig hyggelig å endelig hilse på baby. Påsken har vært litt kjedeligere enn vanlig, har for første gang vært i Oslo hele påsken, pappa'n har pusset mye båt og jeg har kjedet meg i regnet. Vi har nå nesten alt i hus, selv om barnerommet er brukt som lagerplass og her MÅ vi rydde nå snart. Enig med Rognebær, nå er det i alle fall slutt på vinterkåper og tunge sko! Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. april 2006 #198 Del Skrevet 16. april 2006 Her har vi passert 32 uker nå og er nettopp tilbake fra påskeferie i London. Har storkost oss, shoppet masse og tatt det med ro på café, i parkene etc innimellom. Jeg er nok også blant de heldige og kommer nok til å jobbe fullt de siste fire ukene fram til permisjonen. Er glad for det, for elsker jobben min og tror ventetida hadde blitt lang om jeg skulle gå hjemme for lenge før babyen kommer. Samtidig merket jeg selvsagt at kroppen begynner å bli tyngre, og jeg er mer sliten, men mest av alt koser jeg meg med magen. Kjæresten synes at ventetida begynner å bli lang og vil helst hilse på knerten nå Det meste av utstyr er i hus - vogn, bilsete, stellekommode, babybjörn og masse masse klær og tepper (det meste fra to veldig klare bestemødre). Mangler fortsatt seng, sengetøy, kluter etc, så blir nok et lite shoppingraid til. 52 dager igjen til termin... Og nå er faktisk ikke tanken på selve fødselen skremmende lengre heller. Er fortsatt usikker på hvorvidt vi faktisk får føde på Ullevål når ting setter igang, men regner med at det går bra uansett. Gleder meg til å hilse på den lille snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 18. april 2006 #199 Del Skrevet 18. april 2006 Vi ligger jo ganske sa likt an i grunn alle sammen. Jeg er i dag 32+2 og formen er fantastisk! Magen er stor og fin men jeg begynner kanskje a bli litt lei av alle som spör om vi venter tvillinger Ellers er jeg virkelig i god form. Forrige mandag startet vi pa svangerskapskurs. Det er i alt 7 mandager, 6 för og 1 etter födsel. Det virker bra og interressant og har fatt en skikkelig koselig jordmor som holder kurset. Neste gang skal vi snakke om födselen og jeg gleder meg. Alt dette gjör det mer virelig pa en mate. Det begynner a ga opp for oss at det slett ikke er lang tid igjen til vi blir foreldre for förste gang. Det er en rar, spennende og litt skummel tanke. Men vi gleder oss sann og er skikkelig nysgjerrige pa hvem som gjemmer seg inni magen min. Vi har til na ikke kjöpt inn sa mye men har forstatt at det kanskje er pa tide. Vi har derfor startet innkjöp av klaer, men synes det er vanskelig m.h.t störrelser og hvor mye man egentlig trenger.. Vi er jo helt ferske i dette og vet jo ikke hvor stor baby er nar han er födt heller. Noen som kan tipse litt? Ellers har vi en stk BabyBjörn i hus, far lane seng og stellekommode og vogn er ikke innkjöpt men i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 19. april 2006 #200 Del Skrevet 19. april 2006 Hei hei. Er 32+1 i dag og i stort sett god form. Har riktinok blitt 20% sykemeldt før påske pga økende grad av smerter i korsryggen samt kynnere etter lange dager på jobb, så nå har jeg litt kortere dager, og det hjalp veldig. Den lille i magen har jeg døpt om til "bøllefrøet" i det siste, da h*n er ganske aktiv dagen lang, og stadig vekk prøver å utvide plassen, eller flytte på mine involler/ribbein. Yngligns-stillingen er forrøvig slik som hos Rognebær. Hode ned og rumpen ut på høyre side, og den stikker h*n ut av og til så magen ser helt deformert ut Har lagt på meg ca 8 kg til nå, er komfortabel med den vektøkningen. Synes ikke selv at jeg er veldig stor, men får noen ganger kommentarer om at folk tror jeg vennter tvillinger eller skal føde "hvert øyeblikk" Vel - tar det ikke så tungt egentlig, jeg avfeier det som uvitenhet - de kommentarene kommer nemlig gjerne fra mannlige kollegaer (og flere av de har ikke barn selv) Det meste av store ting er i hus (som jeg fortalte om i utstyrstråden), og neste helg reiser vi på weekend-tur til Liverpool, så da satser jeg på å kjøpe litt klær sammen med den blivende bestemor, mens pappa'n og bestefar går på fotballkamp. Det nermer seg også fødselsforberedene kurs, men vi får bare en kveld. Håper likevel det skal bli bra, at vi ikke får for mye informasjon på en gang, og ser aller mest frem til å få omvisning på fødeavdelingen. Åja, også skal vi på UL i morgen. Blir stas å få se babyen igjen. Vi må sjekke at morkaken har flyttet seg tilstrekkelig unna livmorhalsen, ellers rissikerer jeg vel keisersnitt. Skal bli greit å få det avklart også. Bare 5 uker igjen til permisjons start nå, og jeg ser litt fram til det. Liker jobben min, men det er ganske hektisk her, mens jeg merker jeg har litt vanskeligere for å konsentrere meg... Er nok den begynnende "ammetåka"/babyfokuseringen som gjør seg gjeldende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå