AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg er 25 år og masterstudent. Vært så heldig at jeg får bo hjemme å spart opp penger slik at jeg og kjæresten har fått kjøpt oss bolig. Den er ikke ferdig før om 9 mnd så bor hjemme frem til det. Nå etter sommeren som søsteren min er ferdig på VGS mener mamma at vi skal bytte rom slik at jeg får søster sitt og hun får mitt; sånn at hun har flere muligheter til å ha venner på besøk (Rommet mitt p.t er stort og hennes er mye mindre + hennes er vegg til vegg med foreldrene våre sitt). Vi har to tv stuer hun kan bruke men er visst ikke bra nok.. Hadde hun studert eller hatt kjæreste hadde jeg forstått at hun hadde trengt plassen hun også..Men hun gjør iingenting det halve året hun har vært ferdig på vgs. Selv skal jeg skrive masteroppgave etter jul og pga korona blir det mye skriving hjemme. Kunne sårt trengt kontorplassen. Men da mener hun jeg og pappa får dele på hjemmekontoret hans. Det er også ubehagelig å bo vegg til vegg med foreldrene mine når kjæresten min kommer på besøk. jeg merker jeg er ordentlig bitter både på mor og søster om dagen og syntes det er skuffende at hun skal «belønnes for latskap» når hun får mitt rom. Det hun burde få er ikke at mamma gjør det mer lukrativt for henne å sitte på rommet å spille hele dagen isteden for å søke jobb. Behovet for plass er mye større hos meg. Samtidig flytter jeg om 9 måneder så forstår ikke hva det rushes for. Mamma er veldig bastant på at romfordeling blir slik hun nå har bestemt. Overreagerer jeg? Anonymkode: c49bb...dc7 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 25 år og masterstudent. Vært så heldig at jeg får bo hjemme å spart opp penger slik at jeg og kjæresten har fått kjøpt oss bolig. Den er ikke ferdig før om 9 mnd så bor hjemme frem til det. Nå etter sommeren som søsteren min er ferdig på VGS mener mamma at vi skal bytte rom slik at jeg får søster sitt og hun får mitt; sånn at hun har flere muligheter til å ha venner på besøk (Rommet mitt p.t er stort og hennes er mye mindre + hennes er vegg til vegg med foreldrene våre sitt). Vi har to tv stuer hun kan bruke men er visst ikke bra nok.. Hadde hun studert eller hatt kjæreste hadde jeg forstått at hun hadde trengt plassen hun også..Men hun gjør iingenting det halve året hun har vært ferdig på vgs. Selv skal jeg skrive masteroppgave etter jul og pga korona blir det mye skriving hjemme. Kunne sårt trengt kontorplassen. Men da mener hun jeg og pappa får dele på hjemmekontoret hans. Det er også ubehagelig å bo vegg til vegg med foreldrene mine når kjæresten min kommer på besøk. jeg merker jeg er ordentlig bitter både på mor og søster om dagen og syntes det er skuffende at hun skal «belønnes for latskap» når hun får mitt rom. Det hun burde få er ikke at mamma gjør det mer lukrativt for henne å sitte på rommet å spille hele dagen isteden for å søke jobb. Behovet for plass er mye større hos meg. Samtidig flytter jeg om 9 måneder så forstår ikke hva det rushes for. Mamma er veldig bastant på at romfordeling blir slik hun nå har bestemt. Overreagerer jeg? Anonymkode: c49bb...dc7 Prøv å vær litt voksen nå, gi din lillesøster en litt kul ungdomstid Anonymkode: beb49...7d6 65
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. desember 2021 Ja, du overreagerer. Du er 25 år og får lov til å bo gratis hos foreldrene dine. Vis litt takknemlighet. Anonymkode: f3d22...e1a 129
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, du overreagerer. Du er 25 år og får lov til å bo gratis hos foreldrene dine. Vis litt takknemlighet. Anonymkode: f3d22...e1a Er absolutt takknemlig er ikke det det står på. Nå må det nevnes at både jeg og min søster er voksne. Hun er 19. Anonymkode: c49bb...dc7 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 15. desember 2021 Hvis det er så fælt får du flytte hjemmefra og leie noe så lenge. Du virker noe bortskjemt, og det er vel kanskje det moren din vil rydde opp i. Du har hatt det rommet lenge, hvorfor skal du ha alle fordelene? Anonymkode: 14385...a1c 69
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er absolutt takknemlig er ikke det det står på. Nå må det nevnes at både jeg og min søster er voksne. Hun er 19. Anonymkode: c49bb...dc7 Hun er mye yngre, om du er 25 burde du se stor forskjell på det Anonymkode: beb49...7d6 48
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Jeg tenker at når man er 25 og er så heldig å få bo hjemme fram til boligen ens er klar, så må man nesten ta det man får. Det er litt vanskelig å argumentere for at du har noen rettigheter her. Selv om jeg forstår at du mener du «trenger» rommet mer enn søsteren din - og jeg forsåvidt er enig med deg i det - så må man vel bare akseptere at moren din ser annerledes på det. Hvorfor gjør ikke søsteren din noe for tiden? Har hun litt sosiale/psykiske utfordringer som spiller inn her? Kanskje det kan være et argument for at det er riktig å gi henne det største rommet - for å hjelpe henne litt på vei, styrke hennes sosiale liv etc? Jeg tenker at du har lite å vinne på å være bitter på familien din for dette. Ni måneder går fort og vipps så sitter du i ditt eget hus. Som du har kunnet kjøpe takket være hjelp fra foreldrene dine. Det er vel ikke så farlig hvilket rom du bor på de ni månedene? Anonymkode: 9f1ea...a01 48
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Jeg tenker du bør skjerpe deg og høre på moren din. Du er 25 år og bor hjemme, vis litt ydmykhet og takknemlighet. 🙄 Anonymkode: 627b9...8c8 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 15. desember 2021 Skjerp deg. Du har bodd 6 år lengre hjemme enn lillesøster. La henne ha litt bedre plass en liten stund. Er ikke sikkert hun har lyst til å bo like lenge hjemme som deg. Anonymkode: 6de7d...c43 52
17.11 Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Jeg skjønner at du syns det er kjipt, men hadde jeg vært deg hadde jeg svelget den kamelen. Du flytter snart ut igjen, og da kommer nok denne krangelen til å virke veldig lite viktig. 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 15. desember 2021 Du er 25 år og ønsker plass og privatliv med kjæresten? Løsning: Flytt ut. Herregud. Anonymkode: 77f04...0e4 53
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Du har bodd hjemme i 25 år, hvilket er sjokkerende nok. på tide å bli voksen. Vær nå grei med lillesøstera de, du har jo okkupert det rommet i mange flere år enn normalt, Anonymkode: 1e7a9...81c 34
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Skjerp deg. Blir for dumt å klage på å bo gratis. Du høres ut som en utakknemlig tenåring. Du er 25 ÅR! Anonymkode: 32ff6...7c2 14
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Jeg synes ikke det er urimelig. Dessuten flytter du ut om kort tid. Jeg kunne aldri tenkt meg å klage på noe sånn hvis jeg bodde hjemme som 25-åring. Anonymkode: 8e6f2...f52 11
Sunshineyellow Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Men hvorfor flytte alt sammen når du skal flytte ut til sommeren? Skjønner deg sånn sett.. Kanskje foreldrene dine er redde for at du ikke flytter ut. Eller de er lei av å høre sengekosen deres.. 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 Det er vel på tide at søsteren din også skal få ha det største rommet? Høres ut som du har vært heldig lenge nok. Hvorfor skal mammaen din gi deg det største rommet fordi det er mest praktisk når du har kjæreste på besøk? Kan du ikke dra på besøk til han? Og du kan helt fint skrive master på et lite rom. Dette går fint. La den ligge og bevar husfreden Anonymkode: 9ebb5...239 22
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 Hadde søsteren din fremdeles gått på vgs så tenker jeg hun burde "fortjent" størst/best rom. Men siden dere nå begge blir voksne som bor hjemme så forstår jeg deg litt. Man kan jo argumentere for at du har hatt det store rommet lengst og nå er det hennes tur, det er jo et gyldig argument det. Samtidig så er det jo bare x måneder til du flytter ut så da er det jo ikke slik at du skal bo der for alltid og hadde vel vært mer naturlig at søster fikk rommet når du flytter. At det funker dårlig for deg og far å dele hjemmekontor er et ok argument, men at du vil ha besøk av kjæresten er egentlig ikke et godt argument altså.. da må du nesten bo for deg selv om du vil å sånne "goder". Tenker også at det fint går an å skrive master på et lite rom, det er vel ikke så lite at det ikke er plass til en seng og en skrivepult? Ville sett om det var noe kortidsleie eller fremleie i området jeg og vurdert å flytte ut frem til leiligheten er klar. De fleste leier jo bolig en stund, det er vel mer uvanlig å gå rett fra å bo hjemme til å bo i kjøpt leilighet. Anonymkode: 288ed...814 11
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 Er jeg den eneste som støtter ts? Hva slags foreldre er det som heller gir ekstra plass til en lat tenåring enn en 25-åring som skriver masteroppgave når lillesøster uansett får rommet om 9 mnd? Anonymkode: e1023...820 23
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skjerp deg. Du har bodd 6 år lengre hjemme enn lillesøster. La henne ha litt bedre plass en liten stund. Er ikke sikkert hun har lyst til å bo like lenge hjemme som deg. Anonymkode: 6de7d...c43 Hun får sikkert samme tilbud om hun vil senere…. Det er snakk om noen mnd søsteren skal ha det mindre rommet. Vi har samme situasjon her. Eldste har fått hatt kjelleren til han nå flytter 24 år gammel. Vår andre sønn på 18 må pent vente. Ville aldri hatt et av barna vegg i vegg med kjæreste! Deler heller ikke samme syn som mange her om at man er heldige som får bo hjemme så lenge. Hadde aldri kastet ut barna! Anonymkode: fcfdd...192 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er jeg den eneste som støtter ts? Hva slags foreldre er det som heller gir ekstra plass til en lat tenåring enn en 25-åring som skriver masteroppgave når lillesøster uansett får rommet om 9 mnd? Anonymkode: e1023...820 Støtter deg 100 prosent! Anonymkode: fcfdd...192 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå