AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Del Skrevet 13. desember 2021 Kjører en hyundai ioniq, lysene er på auto. Hvorfor blinker flere med lysene mot meg? Lysene er jo riktig, så hva er greien? 😅 Anonymkode: b8aa3...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Del Skrevet 13. desember 2021 Kjører du også med tåkelysene på? Anonymkode: ce7ba...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Del Skrevet 13. desember 2021 Kanskje lysene ikke skrur seg på før det er for mørkt? Når på dagen er det folk blinker på deg? For øvrig (vet ikke om det gjelder din type bil) har jeg møtt mange nyere biler som har et helt forferdelig blendende lys, man skulle tro de hadde fjernlys på liksom. Men har funnet ut at det er bare sånn det har blitt, visstnok. Hvite grusomt sterke lys. Også noen biler som har innstillinger som er helt grusomme, har blitt blendet mang en gang når motgående bil kjører over en fartsdump for eksempel. Anonymkode: d338a...a1f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 13. desember 2021 #4 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) Kan hende du må justere vinkelen på de. Kanskje de peker litt feil og blender folk. Endret 13. desember 2021 av miss summers 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Del Skrevet 13. desember 2021 På min elbil så slår langlysene seg stadig vekk på i tuneller osv om jeg har på auto (så skrudde av autofjernlys iallfall) Enten det, eller så er lysene dine av og derfor blinker de, eller de er veldig sterke. Anonymkode: 74b44...374 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 Få noen til å møte deg slik at de får se hva som er problemet. Anonymkode: c060e...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje lysene ikke skrur seg på før det er for mørkt? Når på dagen er det folk blinker på deg? For øvrig (vet ikke om det gjelder din type bil) har jeg møtt mange nyere biler som har et helt forferdelig blendende lys, man skulle tro de hadde fjernlys på liksom. Men har funnet ut at det er bare sånn det har blitt, visstnok. Hvite grusomt sterke lys. Også noen biler som har innstillinger som er helt grusomme, har blitt blendet mang en gang når motgående bil kjører over en fartsdump for eksempel. Anonymkode: d338a...a1f Ja mulig, det er jeg litt usikker på. Tror det er på ettermiddagen mest. Men har vært litt blandet. Ja har merket det jeg også, kjører jeg når det er mørkt og noen har sterke lys så ser jeg nesten ingenting, så det er ganske plagsomt. Mulig jeg er en av de selv da😂 Anonymkode: b8aa3...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På min elbil så slår langlysene seg stadig vekk på i tuneller osv om jeg har på auto (så skrudde av autofjernlys iallfall) Enten det, eller så er lysene dine av og derfor blinker de, eller de er veldig sterke. Anonymkode: 74b44...374 Ja, her gjør de ikke det. slår du av og har fortsatt på auto? Eller hvordan gjør man det? Beklager, jeg har så lite peiling 😂 Men er nok bare det at de er veldig sterke, mest sannsynelig. Kan jo ikke slå de av heller. Anonymkode: b8aa3...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Del Skrevet 13. desember 2021 Kan godt hende de er feil justert. Skjedde min elbil når den var ny, folk blinket mye. Gikk ut av bilen og kikket, og det var tydelig at det ene frontlyset var feil justert og blendet de som kom mot meg. Anonymkode: b307b...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja mulig, det er jeg litt usikker på. Tror det er på ettermiddagen mest. Men har vært litt blandet. Ja har merket det jeg også, kjører jeg når det er mørkt og noen har sterke lys så ser jeg nesten ingenting, så det er ganske plagsomt. Mulig jeg er en av de selv da😂 Anonymkode: b8aa3...4f0 På min bil, når lysene står på auto, hender det at de ikke skrur seg på før det er for mørkt. På ettermiddagen er gjerne en sånn diffus tid for sensorene, lysmessig, har jeg erfart. Så pleier alltid å sette på nærlysene/kjørelysene før jeg kjører, uansett når på døgnet. Bilene bør alltid ha på lys, så er dumt de er av på dagen eller når sensorene mener det er "lyst nok", for det er ikke alltid det Anonymkode: d338a...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Del Skrevet 13. desember 2021 Kan hende innstillingene er feil eller at lysene ikke skrur seg på. Kan ikke skjønne at lysene skal være for sterke, men spørs kanskje hvilken modell en har. Vi har en Ioniq 19 modell, og der måtte vi få verkstedet til å ordne med ekstra lys pga langlysene var så svake at det knapt var forskjell mellom nærlys og fjernlys 😅 Anonymkode: a9010...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 13. desember 2021 #12 Del Skrevet 13. desember 2021 Du kan jo fint klare å kløne deg borti fjernlysene selv om du har satt på auto. Da lyser altså et lite blått lys i dashbordet ditt. Det visste du sikkert. Høres kanskje banalt og nedverdigende ut. Men jeg vet ikke hva slags bilist du er. Og det er mye som går hus forbi når man tekster eller Snapchatter under kjøring.. Håper du ikke er en av dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg blir også blinka på!! Og jeg skjønner ikke hvorfor…. Gått ut og sett også, jeg skjønner ikke hva som er galt 🤷🏼♀️ Har en eldre Skoda citigo Anonymkode: 63ff9...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Del Skrevet 14. desember 2021 I Norge bør du egentlig glemmet "auto"-innstillingen. Bare sett lyst på alltid på. I så godt som alle biler går det av når du slår av tenningen, så må du aldri mer tenke på lys. Grunnen til det er at mange automatiske innstillinger slår av lyset for sent i skumringen (slik du beskriver), eller autolys går av eller på i tunneller (avhengig av belysning der) osv. I Norge skal du kjøre med lysene på - fremme og bak - så ha de på. Dette er den enkleste løsningen. Anonymkode: 4430b...c34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Del Skrevet 14. desember 2021 Lusene dine er sikkert stilt inn slik at de treffer «feil». Da blender du folk. Anonymkode: 7e5ef...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 14. desember 2021 #16 Del Skrevet 14. desember 2021 Mine går og på auto, men det har skjedd at når jeg setter meg inn så er jeg borti fjernlysene. Litt pinlig så nå sjekker jeg alltid at de ikke står på. Jeg ble faktisk stopp i en kontroll av vegvesenet, tror jeg det var, at lysene mine var feil på da var ikke fjernlyset på. Blir ikke helt klok på dette siden som jeg sa til de at lysene er innstilt på automatisk. Slapp bot hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herro Skrevet 14. desember 2021 #17 Del Skrevet 14. desember 2021 Ikke bruk auto i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå