Gå til innhold

Navnet Aslan💙

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter en gutt og har alltid likt navnet Aslan, jada, forelsket meg i det når jeg så Narnia for første gang og har alltid tenkt at det er så kult, fint og stødig på samme tid!💙 Barnefar og jeg har veldig typiske norske navn, men jeg tror det kan funke greit likevel. Moren min som er av den eldre garde synes derimot det er veldig spesielt. Men hun hadde null problem med å uttale det. Barnefar er mer og mer på gli. Funker det eller ikke? 

Anonymkode: 6b8f3...d3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres jo ut som en muslims gutt eller noe, men om det er det dere gå for så stå på, men kjipt om det faktisk ødelegger jobbmuligheter for han. 

Anonymkode: 516a4...4f8

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter en gutt og har alltid likt navnet Aslan, jada, forelsket meg i det når jeg så Narnia for første gang og har alltid tenkt at det er så kult, fint og stødig på samme tid!💙 Barnefar og jeg har veldig typiske norske navn, men jeg tror det kan funke greit likevel. Moren min som er av den eldre garde synes derimot det er veldig spesielt. Men hun hadde null problem med å uttale det. Barnefar er mer og mer på gli. Funker det eller ikke? 

Ser for meg en hund, men folk har alle mulige navn så jeg tar det jeg vil ha. Har en ved navn Noah og alle mente at det ikke passer når han blir voksen, men jeg liker det uansett. 

Anonymkode: 2fbef...9c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle opp barna sine fra karakterer blir litt for vulgært for min del. 

med mindre dere har tyrkisk bakgrunn hvor navnet nettopp får en ekstra dimensjon. 

Det minner meg bare om Nova Diamante, oppkalt etter en Nova fra Once Upon a time-serien, og Diamante fordi hun var så spesiell. 

Aslan høres ut som en hund spør du meg. Og jeg liker Narnia godt… :sjenert: 

Anonymkode: ccacc...542

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den løven da… nei, ville ikke brukt det navnet. Alle tenker på løven… ALLE! Hadde ikke fått en datter og kalt henne Elsa akkurat nå heller kan man si… 

Anonymkode: 10b46...243

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan uttales det? «Ashlan» eller med ren s? 
Svar på spm ditt så synes ikke jeg det var så pent. Minner meg om Asle. Som også betyr rumpe eller rumpehull?

Anonymkode: 3d7aa...82f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er nydelig fordi løven Aslan er et ikon.

Men, mange kommer til å kalle barnet ditt Ashlan..altså uttale det helt feil

Anonymkode: f80ee...c52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som en IS-kriger

Anonymkode: 631aa...81a

Du lever i en ganske negativ boble, eller? Når et tyrkisk navn som betyr løve automatisk betyr ekstremist og terrorist?

Anonymkode: f80ee...c52

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan uttales det? «Ashlan» eller med ren s? 
Svar på spm ditt så synes ikke jeg det var så pent. Minner meg om Asle. Som også betyr rumpe eller rumpehull?

Anonymkode: 3d7aa...82f

Uten h, ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fra meg.

Vet om en Arwen, Princess og Ozzy.

Aslan er i samme gate.

Tenk på at han skal søke jobb en gang.

Hva med Aslak eller Leo? 

Anonymkode: 13241...9a0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navnet i seg selv er fint (jeg elsker også Narnia haha), men det er på en måte ikke et «ordentlig» navn i min bok. Jeg forbinder det kun med løven Aslan, og noen hunder og katter. Det blir litt i samme gate som å kalle barnet sitt for Arwen, Sansa eller Aria f.eks. 

Hva med Aslak? Det synes jeg er et veldig fint og stødig navn, som også er et «ordentlig» navn.

Anonymkode: 3e9df...df3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit navn, men "alle" kommer til å tenke på Narnia. Jeg synes også at Arwen er et fint navn, men kunne aldri brukt det. Jeg synes man skal styre unna navn som er så festet til en rollefigur. For barnets skyld.

Anonymkode: f09c9...e23

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...