Gå til innhold

Banner dere foran barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg banner titt og ofte i setninger for å forsterke poenget, som "jævlig mye" i stedet for "veldig mye". Banner "naturligvis" også når jeg slår meg. Nå er det sikkert søringer med pent språk som mener nordlendinger som meg er ekle og umodne i språket, og det går fint for meg at de tenker det for de vet jo såvidt at det eksisterer en verden utenfor Oslo og omegn. 

Barn lærer seg ord de hører er spennende. Hvis du korrigerer samboeren din hver gang han vannes, vil de lære seg ordene. Akkurat som de lærer det i barnehagen, et barn har lært seg et stygt ord fra storebror og bruker det. Umiddelbar reaksjon fra de voksne, barna skjønner at oi, her var det en grense vi kan tøye!  Akkurat som når de kaster noe i do og foreldrene reagerer sterkt, eller kaster en leke ut av dusjen. Når de napper lua av en jente i klassen, og hun hviner til og blir sint. Det er gøy å teste hvor langt man kan la ting gå, derfor fortsetter barnet. 

Barn kobler ikke ordet jævlig eller faen til ord å ta med seg videre, før de får beskjed på et vis at det er noe spesielt med ordet. 

Anonymkode: 5eff7...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri foran barnet. Banner ikke i dagligtale heller. Ingen som brukte grovt språk hjemme hos oss da jeg var liten. Hender at det kommer noen gloser når jeg er alene, f.eks her om dagen da pc-en gikk i gulvet. Ja, jeg snakker med meg selv.😊

Anonymkode: 07ca2...43e

Skrevet

Herregud er det styggeste av samtlige banneord. Kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet selv. Og får helt avsmak når jeg hører unger si det. Fatter ikke hva som feiler foreldrene deres. 

Anonymkode: 49c24...4ab

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud er det styggeste av samtlige banneord. Kunne aldri falt meg inn å bruke det ordet selv. Og får helt avsmak når jeg hører unger si det. Fatter ikke hva som feiler foreldrene deres. 

Anonymkode: 49c24...4ab

Herregud er vel ikke stygt? Hvorfor er det stygt? Er det galt å si «Å Gud» også? (Eller «å gud» som jeg ville skrevet det).

Blir vel som å si «Ved Allah» eller noe slikt.

Anonymkode: f8c61...261

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg liker ikke banning, banner kun hvis jeg slår tåa eller tilsvarende. Fatter ikke at noen har behov for å banne sånn til vanlig. Mannen min banner heller ikke i dagligtale. 

Anonymkode: 4b8c3...47a

Skrevet

Ja, jeg banner foran barnet. Jeg lærer også barnet hvordan man banner og ikke banner. Man bruker aldri banneord om folk. For eksemplet så sier man ikke: din jævla idiot, helvetes kukk osv. Men man kan si det var et jævli godt resultat, eller satans god mat. Man kan fint banne når man slår seg (det har også lindrende effekt), man kan da si helvetes bord, satans stol osv. Det gjør meg ikke noe.

Anonymkode: ebc26...e0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...