Gå til innhold

Spetalen-familien


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Uansett om han har skrevet særeie, så har vel hun sikret seg et fett barnebidrag om det skulle bli slutt? 
Det er noe med henne som gjør at hun fremstår så veldig usympatisk og falsk.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karianne Vilde er frustrert over at hun må planlegge ferie i forhold til barnehagen, for det er så vanskelig for henne som ikke er vant til å planlegge, og lurer på hva som skjer hvis de bestemmer seg for ferie i siste minutt 🙄

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 timer siden):

Karianne Vilde er frustrert over at hun må planlegge ferie i forhold til barnehagen, for det er så vanskelig for henne som ikke er vant til å planlegge, og lurer på hva som skjer hvis de bestemmer seg for ferie i siste minutt 🙄

 

Den la jeg også merke til.. hun er nok en av de som tenker at det er helt greit og ta ut barnet fra skolen utenom skoleferien 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er vant med å gjøre som hun vil og få det som hun vil. Hun har alltid vært slik. 
Tenk å være økonomisk sikret for livet. Bra jobba!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (22 timer siden):

Karianne Vilde er frustrert over at hun må planlegge ferie i forhold til barnehagen, for det er så vanskelig for henne som ikke er vant til å planlegge, og lurer på hva som skjer hvis de bestemmer seg for ferie i siste minutt 🙄

 

Nå har jeg ikke barn i barnehagen, men kan man ikke ta ut barnet i en uke hvis man plutselig bestemmer seg for å reise?selv om barnet ikke har ferie den uken? De blir vel ikke holdt der mot sin vilje. Hvorfor lager hun problem av noe som ikke trenger å være et problem🤡

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flere som reagerer på at Spetalen drikker mye alkohol med et lite småbarn? Det er shot, øl, afterski, med mer. Tenk om barnet våkner og blir akutt syk? Hva gjør de når alle voksne har drukket? Bestiller taxi til fjellet? 
 

Vi er alle forskjellige, men jeg har aldri drukket alkohol om barna er hjemme - våken eller ei. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apekatten skrev (På 20.3.2024 den 7.46):

Nå har jeg ikke barn i barnehagen, men kan man ikke ta ut barnet i en uke hvis man plutselig bestemmer seg for å reise?selv om barnet ikke har ferie den uken? De blir vel ikke holdt der mot sin vilje. Hvorfor lager hun problem av noe som ikke trenger å være et problem🤡

Jo det kan du. Men du må også ha 3 uker på sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (45 minutter siden):

Flere som reagerer på at Spetalen drikker mye alkohol med et lite småbarn? Det er shot, øl, afterski, med mer. Tenk om barnet våkner og blir akutt syk? Hva gjør de når alle voksne har drukket? Bestiller taxi til fjellet? 
 

Vi er alle forskjellige, men jeg har aldri drukket alkohol om barna er hjemme - våken eller ei. 

Dette fikk de kritikk for i fjor også.. da ble fru Spetalen forbanna🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (På 10.12.2021 den 23.42):

Hva syns dere om han?

Jeg syns han er blodharry, men så liker jeg selvtilliten hans. Han sier upassende og politisk ukorrekte ting, og står for det. Sånn helt easy. Han tør jo å være den han er, og han skygger ikke unna konflikter. Han holder hodet kaldt og er alltid behersket. 

Jeg vet ikke om han er dum. Jeg syns ikke at han virker veldig smart, men kanskje det bare er Harry-faktoren som lurer meg.

Han er ganske nedlatende og arrogant med folk om de kritiserer han eller angriper han. Ikke så veldig sjarmerende.

Men jeg tror faktisk jeg liker fyren. Eller kanskje jeg bare liker at han eksisterer. Jeg liker folk som skiller seg ut på en ekte måte. Jeg syns litt synd på han, men det tror jeg kommer av at han aldri ser helt blid ut. 

Du vet ikke om han er dum???? Du har nok ikke fått til en brøkdel av det han har fått til, så hvis du vurderer om han er dum så bør du se hva du har fått til. Han er såpass skarp at han burde vært finansminister i dette landet, for han har mer greie på økonomi enn de fleste andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (10 timer siden):

Dette fikk de kritikk for i fjor også.. da ble fru Spetalen forbanna🙈

I fjor da de tok med babyen på after ski drakk de ikke, og var like mye utenfor med babyen pga høy musikk som innendørs, og de var der 1-2 t bare forklarte hun.

 

Endret av Tough cookie
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (8 timer siden):

I fjor da de tok med babyen på after ski drakk de ikke, og var like mye utenfor med babyen pga høy musikk som innendørs og de var der 1-2 t bare forklarte hun.

 

Jeg vet hun forklarte dette men ingen vet sannheten.. men jeg er forøvrig enig i at det er alt for mye alkohol hos de denne påsken 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det hører hjemme med alkohol fra morgen til kveld og flasker som står konstant opplinet på bordene når man har med seg barn på hytta; aka Karianne Wilde Spetalen. Og ta med en småunge på litt over 1 år på afterski…..hører ikke hjemme noen plass, selv om foreldrene er forsiktige med alkohol

Synes også det er rart at både far og sønn Spetalen har hver si hytte på Norefjell begge to, og begge er på hyttene sine nå med sine familier, men uten å besøke hverandre (til nå i allefall) Følger Karianne Wilde på snap og Charlotte Stray Spetalen på insta + er av og til innom snappen til Sophie Stray Spetalen. Karianne poster mye, så hadde det vært besøk så ville hun ha postet om det, sånn som hun gjorde tidligere i år da hun skulle lage middag pga svigers kom på besøk.

Ut i fra hva jeg har fått med meg så har far Spetalen et godt forhold til sitt første kull med barn; han kjøpte feks en villa til eksen i samme nabolag som han selv bodde i for at sønnene skulle bo nærme han. Tror det er den villaen Kristian Spetalen bor i fortsatt.

Men ja; pussig å være på samme hyttefelt med barn, barnebarn, halvsøsken, svigerdatter osv og ikke besøke hverandre.

Og igjen; når man er voksen, etablert med barn og er på påskeferie på hytta med barna så er man ferdig med den tiden da det var afterski og fri flyt av alkohol. Vil man på hytta og slå ut håret så skaffer man barnevakt og drar uten barn

Å ta seg ett glass vin eller ei øl har jeg ingen problemer med, men hos Kristian og Karianne har det vært drikkeleker og fyll. Det hører ikke hjemme sammen med barn, selv ikke etter at barnet har lagt seg for natta. Så små barn våkner også ofte opp i løpet av natta; tørst, trenger ny bleie eller rett og slett bare trøst. Og det skal ikke mye promille til før barn merker endring i foreldrenes væremåte.

Og hva om noe skjer med barnet etter at det har lagt seg og man må til lege? Har selv opplevd det med mine; feber på over 40g som endte med feberkrampe, falsk krupp og fikk ikke puste skikkelig en annen gang…..klatret ut av sprinkelsenga (selv om bunnen var senket helt ned) og landet på hodet/ansiktet, kløyv leppa og slo løs to tenner og blødde mye siste gangen vi måtte oppsøke legevakt på natt.

Har man tatt ett vin/øl så er det ingen som reagerer når man kommer inn med ett sykt barn på natta, men er foreldrene synlig beruset så reageres det.

Endret av skruf
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (21 minutter siden):

Synes ikke det hører hjemme med alkohol fra morgen til kveld og flasker som står konstant opplinet på bordene når man har med seg barn på hytta; aka Karianne Wilde Spetalen. Og ta med en småunge på litt over 1 år på afterski…..hører ikke hjemme noen plass, selv om foreldrene er forsiktige med alkohol

Synes også det er rart at både far og sønn Spetalen har hver si hytte på Norefjell begge to, og begge er på hyttene sine nå med sine familier, men uten å besøke hverandre (til nå i allefall) Følger Karianne Wilde på snap og Charlotte Stray Spetalen på insta + er av og til innom snappen til Sophie Stray Spetalen. Karianne poster mye, så hadde det vært besøk så ville hun ha postet om det, sånn som hun gjorde tidligere i år da hun skulle lage middag pga svigers kom på besøk.

Ut i fra hva jeg har fått med meg så har far Spetalen et godt forhold til sitt første kull med barn; han kjøpte feks en villa til eksen i samme nabolag som han selv bodde i for at sønnene skulle bo nærme han. Tror det er den villaen Kristian Spetalen bor i fortsatt.

Men ja; pussig å være på samme hyttefelt med barn, barnebarn, halvsøsken, svigerdatter osv og ikke besøke hverandre.

Og igjen; når man er voksen, etablert med barn og er på påskeferie på hytta med barna så er man ferdig med den tiden da det var afterski og fri flyt av alkohol. Vil man på hytta og slå ut håret så skaffer man barnevakt og drar uten barn

Å ta seg ett glass vin eller ei øl har jeg ingen problemer med, men hos Kristian og Karianne har det vært drikkeleker og fyll. Det hører ikke hjemme sammen med barn, selv ikke etter at barnet har lagt seg for natta. Så små barn våkner også ofte opp i løpet av natta; tørst, trenger ny bleie eller rett og slett bare trøst. Og det skal ikke mye promille til før barn merker endring i foreldrenes væremåte.

Og hva om noe skjer med barnet etter at det har lagt seg og man må til lege? Har selv opplevd det med mine; feber på over 40g som endte med feberkrampe, falsk krupp og fikk ikke puste skikkelig en annen gang…..klatret ut av sprinkelsenga (selv om bunnen var senket helt ned) og landet på hodet/ansiktet, kløyv leppa og slo løs to tenner og blødde mye siste gangen vi måtte oppsøke legevakt på natt.

Har man tatt ett vin/øl så er det ingen som reagerer når man kommer inn med ett sykt barn på natta, men er foreldrene synlig beruset så reageres det.

Helt enig!

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama går på stas i Spetalens kaksevilla og grubler på om hun skal jogge eller ta bilen til pilates, om det er for mye vind til å jogge generelt, om hun skal ukeshandle før manikyr eller etter og om hun rekker å hente i barnehagen, ukeshandle og jogge i løpet av en dag 🙈

Endret av Tough cookie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (1 time siden):

Litt nysgjerrig……har hun noe form for utdannelse?

Hun er "utdannet" flyvertinne 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tough cookie skrev (52 minutter siden):

Dama går på stas i Spetalens kaksevilla og grubler på om hun skal jogge eller ta bilen til pilates, eller om det er for mye vind til å jogge generelt, om hun skal ukeshandle før manikyr eller etter, og om hun rekker å hente i barnehagen, ukeshandle og jogge i løpet av en dag 🙈

Er ett hardt liv hun lever🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok en dame som fort ble gravid i «slike omgivelser» og nå lever hun et liv som nok de fleste kunne tenke seg innerst inne. Jeg ville imidlertid ønsket en utdannelse i bunn. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at hun ville blitt sammen med Spetalen om han var bussjåfør er ren løgn. 😂 Hun har bevisst krabbet opp for å komme dit hun er i dag. Hun er ikke oppvokst som en Frognerfrue for å si det slik. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo som en skjønn jente, og gjorde en god figur på farmen (så ikke alt riktignok….). Kikker litt på snap av og til, og det er nå av det bedre i forhold til Sophie Elise/Isabell Raad osv. Håper hun ikke endrer seg….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...