AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #41 Skrevet 9. desember 2021 Mannen din er på bærtur! Barna hans åpner jo gaver hos moren sin, og de får to julefeiringer og gaveåpninger. Hvorfor skal deres felles barn spare sine gaver? Det går jo an å spare et par gaver for eksempel hvis det er så viktig. Syns han er helt urimelig. Det der hadde jeg ikke godtatt. Anonymkode: 524db...e7d 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #42 Skrevet 9. desember 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal mannen din bestemme det? Dere har vel lik stemmerett når det gjelder felles barn? Anonymkode: 49422...ee1 Han mener at dette er noe som handler om hans barn. Jeg mener som deg at julekvelden handler om yngste når de andre er borte og har det bra Anonymkode: a5de5...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #43 Skrevet 9. desember 2021 Far må stole på at de eldste har det fint hos mor og får mange fine opplevelser der. Det er fint at han tenker på de eldste, men dette går jo helt over styr. Hvordan skal framtida bli på denne måten? Blir jo utrolig giftig dersom deres fellesbarn skal hindres fra å gjøre morsomme ting og ha fine opplevelser alene, bare fordi de eldste kan bli lei seg. Skal man vente med all god mat, alle turer til svømmehallen, all steking av vafler, alle kinoturer og absolutt alt som er artig til søsknene kan være med? Skal femti prosent av livet for minste bare være å vente på at søsknene skal komme, så det kan skje hyggelige ting? Samtidig som han VET at de eldste får oppleve ting og ha det gøy mens de er hos mor? Sånn kan det jo ikke bli - og det begynner her og nå. Anonymkode: 00a02...6af 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #44 Skrevet 9. desember 2021 Helt hårreisende. De bonus barna har jo fått julaften på julaften til sin mor. Dere kan legge igjen noen pakker, slik at alle kan pakke opp noe på likt. For ja det blir kjipt å ikke få noe på alle. Har to felles og en bonus og god erfaring med det. Det er jo ikke et tema engang å ikke ha full julaften her på selveste dagen. Her er det tradisjoner med eller uten bonus tilstede Anonymkode: fb234...622 2
Gjest Chroma Skrevet 9. desember 2021 #45 Skrevet 9. desember 2021 Wow, jeg klarer ikke engang å forstå hvordan han tenker. Dette hadde jeg aldri gått med på! Da får han reise hjem alene mens dere blir igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #46 Skrevet 9. desember 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva med hvis begge partnere har barn fra før og så får felles barn, og eksene får nye partnere med barn fra før? Da må de leie samfunnshuset for å få plass 😂 Anonymkode: 2babf...715 Synd man ikke kan være så mange. 10 stk er det så? Anonymkode: 44591...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #47 Skrevet 9. desember 2021 dette vil kun gå utover fellesbarnet.stakkars,skal barnet ikke få feire jul på julaften. Det kan faktisk lage ganske mye sår og vonde følelser hos dette barnet. dette barnet kan føle at det ikke er viktig nok, kun de andre.hvorfor skal det kun tas hensyn til de andre barna? Husk at det nok blir mange tilsvarende jul, og det riktige vil være at alle feirer jul med de som er sammen med julaften. så sparer man noen gaver til når alle søsken er sammen igjen. Anonymkode: b2d2f...a73 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #48 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørsmålet er jo hvorfor du og mannen og felles barn og halvsøsken velger å heller feire jul hos din søster enn med mor og de to barna? Og så neste år inviteres helt naturlig mor og eventuelle nye søsken og halvsøsken og partenre til dere. Det naturlige er at folk feirer jul med de barna de har valgt å få. Ikke deler dem mellom seg som var de pakker. Anonymkode: 396f8...d3b Det er jo bare tull. Tenk om mor har kjæreste med barn og han har igjen en ex med ekstra barn. Alle kan ikke feire sammen. Hele verden skal ikke sirkulere rundt akkurat disse stebarna. Anonymkode: f40c0...56d 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #49 Skrevet 9. desember 2021 Man bør heller skape en ny tradisjon annen hvert år når bonusbarna feirer hos mor. Her er det pølsefest med hele familien når de kommer tilbake fra far. Alle synes dette er en trivelig tradisjon. Barna får forøvrig med seg alle sine gaver til far når de feirer der og hit når de feirer her. Å ha to julafter er bare idioti og unormalt og faktisk urettferdig for fellesbarnet. Tror veldig mange syr puter under armene på barna fra første ekteskap pga dårlig samvittighet. Men det jeg tror man ender med er bortskjemte barn som tror at alt skal handle om dem og legges tilrette for dem. Hvis barna ser at dere voksne synes det er normalt at de feirer jul annenhver gang hos mor og far så blir det normalt for barna også. Anonymkode: a29b1...8d4 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #50 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen har to barn fra før. I år skal de være hos sin mor på julaften. Mannen har bestemt at de skal få noen gaver og en julemiddag med oss i romjulen. Det blir selvsagt kjempetrivelig! Fellesbarnet (3) skal selvsagt være sammen med oss hele julen. Vi skal spise hos min søster julaften. Mannen vil at vi skal dra rett hjem etter middag, slik at fellesbarnet sparer alle sine gaver til ekstrajulaften vi skal ha i romjulen. Han mener at dette vil skape samhold mellom alle barna. De to eldste barna skal ha julefeiring hos sin mor, med gaver og helt sikkert alt man kan ønske seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor fellesbarnet ikke kan få lov til å ha hele julekvelden med sine fettere. Men mannen er altså fast bestemt på at vi må spare alle gaver både vi to voksne og fellesbarnet får til ekstrajulaften. Jeg synes det er urimelig at vi andre ikke skal kunne feire jul fordi de eldste to feirer hos sin mor. Men mannen er redd de vil føle seg utenfor om vi allerede har hatt jul. Er jeg helt på bærtur som synes at hans frykt for at de skal føle seg utenfor nå har gått litt langt? Anonymkode: a5de5...dcf Nei fellesbarnet må få med gavene til tante og fetterne,men dere kan kanskje la 3-4 gaver være igjen til den dagen søskene kommer? Anonymkode: 6e34f...4a4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #51 Skrevet 9. desember 2021 Hadde ikke godtatt noen ekstrajulaften, barna får julaften hos mor, trenger ikke to for at den yngste skal få amputert sin julaften. Er man skilt må man dele, sånn er det bare. Kan forstå at dere vil gi barn som ikke er der gaver senere om samarbeidet ikke er bra og alle gavene blir der, men en ekstra jul- nei. Anonymkode: a7d22...58f 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #52 Skrevet 9. desember 2021 Umodent av mannen, som synes voksenlivet er vanskelig, fordi tilpasning er vanskelig Stå på ditt, og ikke la hans sjonglering amputere for resten! Anonymkode: 7bdbe...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #53 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man bør heller skape en ny tradisjon annen hvert år når bonusbarna feirer hos mor. Her er det pølsefest med hele familien når de kommer tilbake fra far. Alle synes dette er en trivelig tradisjon. Barna får forøvrig med seg alle sine gaver til far når de feirer der og hit når de feirer her. Å ha to julafter er bare idioti og unormalt og faktisk urettferdig for fellesbarnet. Tror veldig mange syr puter under armene på barna fra første ekteskap pga dårlig samvittighet. Men det jeg tror man ender med er bortskjemte barn som tror at alt skal handle om dem og legges tilrette for dem. Hvis barna ser at dere voksne synes det er normalt at de feirer jul annenhver gang hos mor og far så blir det normalt for barna også. Anonymkode: a29b1...8d4 Veldig fornuftig og godt skrevet! Anonymkode: 524db...e7d 1
fru Alving Skrevet 9. desember 2021 #54 Skrevet 9. desember 2021 Mannen din må rett og slett ta konsekvensene av at han er skilt, han har barna fra første kull annenhver jul og sånne er det. Du må bare sette foten ned eller så har du det gående. Tenk om du skulle være så gal å ta med ditt barn på noe gøy, en utenlandstur for eksempel, da skal du se han får vann på mølla. 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #55 Skrevet 10. desember 2021 14 hours ago, fru Alving said: Tenk om du skulle være så gal å ta med ditt barn på noe gøy, en utenlandstur for eksempel, da skal du se han får vann på mølla. Det har, mildt sagt, vært et tema... 🙄 Føler feriene består av sirkus av opplevelser når de eldste er her, og arbeid og fiksing ellers. Anonymkode: a5de5...dcf 1
Jadzia Skrevet 10. desember 2021 #56 Skrevet 10. desember 2021 Jeg har aldri skjønt dette med to julefeiringer. Jeg kommer fra et skilsmissehjem. Her fikk jeg alle gavene der jeg feiret. Uansett. Samme gjorde sønnen til eksen min. Men når man nå først har det behovet for det, så skal jo ikke felles barn straffes for det! Det er uhørt rett og slett. 5
got2go Skrevet 10. desember 2021 #57 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De får like mange gaver fra mannens familie som fellesbarnet. Mannen har også latt det skinne igjennom at han forventer at min familie kjøper like mye i gaver til de to eldste som yngste. De får gaver hos mor på julaften, fra alle i hennes familie. Fellesbarnet får selvsagt ikke noe derfra. I tillegg vil mannen at vi kjøper ekstra gave fra oss til de to eldste, så det er noe fra oss på selveste julaften også. Anonymkode: a5de5...dcf For en snål fyr du har funnet deg!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #58 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det har, mildt sagt, vært et tema... 🙄 Føler feriene består av sirkus av opplevelser når de eldste er her, og arbeid og fiksing ellers. Anonymkode: a5de5...dcf Dette må du ta tak i. Hvordan skal livet bli framover? Ennå går det jo sikkert greit nok, fordi minste er så liten. Men om bare noen få år kommer han til å merke veldig godt at det bare er lov å gjøre morsomme ting når søsknene er med. Og at femti prosent av tiden skal han bare eksistere og passe på å ikke ha det noe fint i det hele tatt av hensyn til søsknene sine. Samtidig som søsknene helt sikkert opplever masse gøy hos mamma, og det kommer de jo til å fortelle om til minste. Det er oppskrift på at minste skal føle seg mindre verdt, og det er oppskrift på dårlig forhold mellom søsknene. Anonymkode: 00a02...6af 5
Illuminatum Skrevet 10. desember 2021 #60 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): I tillegg vil mannen at vi kjøper ekstra gave fra oss til de to eldste, så det er noe fra oss på selveste julaften også. Anonymkode: a5de5...dcf Dette blir bare verre og verre 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå