Gå til innhold

Utsette julaften for alle?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen har to barn fra før. I år skal de være hos sin mor på julaften. Mannen har bestemt at de skal få noen gaver og en julemiddag med oss i romjulen. Det blir selvsagt kjempetrivelig! 

Fellesbarnet (3) skal selvsagt være sammen med oss hele julen. Vi skal spise hos min søster julaften. 

Mannen vil at vi skal dra rett hjem etter middag, slik at fellesbarnet sparer alle sine gaver til ekstrajulaften vi skal ha i romjulen. Han mener at dette vil skape samhold mellom alle barna. 

De to eldste barna skal ha julefeiring hos sin mor, med gaver og helt sikkert alt man kan ønske seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor fellesbarnet ikke kan få lov til å ha hele julekvelden med sine fettere. Men mannen er altså fast bestemt på at vi må spare alle gaver både vi to voksne og fellesbarnet får til ekstrajulaften. 

Jeg synes det er urimelig at vi andre ikke skal kunne feire jul fordi de eldste to feirer hos sin mor. Men mannen er redd de vil føle seg utenfor om vi allerede har hatt jul. 

Er jeg helt på bærtur som synes at hans frykt for at de skal føle seg utenfor nå har gått litt langt? 

Anonymkode: a5de5...dcf

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg høres helt urimelig ut. Dere og fellesbarnet må jo feire jul som vanlig. Dere kan jo spare 1 eller 2 gaver eventuelt dersom dere tenker det blir rart at bare de to andre får gaver den dagen i romjulen. Synes han det er retteferdig at hans eldste barn skal få to julefeiringer mens deres fellesbarn skal få en amputert vanlig julefeiring og en ekstra en i romjulen? For meg høres det bare urettferdig og rart ut. 

Anonymkode: 477c6...994

• Liker 39
Skrevet

Mannen er på bærtur. Hans barn får jo allerede to julefeiringer. Hvorfor skal ikke minstebarnet få feire julaften på selve dagen. Kan spare eventuelle gaver fra barna til hverandre til felles feiring. 

Anonymkode: 372ad...966

• Liker 36
Skrevet

De eldste barna har åpnet halvparten av pakkene hos mor. Hvis fellesbarnet må vente med alle sine vil jo h*n få dobbelt så mange som søsknene, blir ikke det heller til at de føler seg utenfor?

Anonymkode: 2a3a0...902

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ehh nei. DE har jo også allerede hatt jul når de kommer til dere! Julaften er den samme dagen for alle selv om man ikke er på samme sted.

Anonymkode: 67a0e...48c

Just now, AnonymBruker said:

Ja det synes jeg høres helt urimelig ut. Dere og fellesbarnet må jo feire jul som vanlig. Dere kan jo spare 1 eller 2 gaver eventuelt dersom dere tenker det blir rart at bare de to andre får gaver den dagen i romjulen. Synes han det er retteferdig at hans eldste barn skal få to julefeiringer mens deres fellesbarn skal få en amputert vanlig julefeiring og en ekstra en i romjulen? For meg høres det bare urettferdig og rart ut. 

Er dette jeg også tenker. De har allerede feiret jul, selv om det ikke er med oss. 

Har forsøkt å foreslå at vi sparer noen få gaver. 

• Liker 9
Skrevet

Og uten tanke på barna så vil jo hans "opplegg" amputere julaften både for dere voksne og de dere er på besøk hos også - hvorfor er det rettferdig på noen måte? Julen er ikke bare for barna, den er jo en høytid for de voksne også. Jeg ville ikke droppet juleferiring med min familie fordi min mann ønsket å "spare" feiring til sine barn kom tilbake

Om han insisterte på dette så hadde jeg sagt at han fikk dra hjem selv og at du og barnet blir igjen og feirer jul med søsteren din som planlagt. 

• Liker 29
Skrevet

Mannen din er helt på bærtur og det er faktisk vanskelig å forstå tankegangen hans all den tid hans særkullsbarn åpner gaver på selve julaften. Her hadde jeg satt ned foten så det sang og krevd at fellesbarnet får feire jul på den dagen som er jul, nemlig den 24 desember.

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen har to barn fra før. I år skal de være hos sin mor på julaften. Mannen har bestemt at de skal få noen gaver og en julemiddag med oss i romjulen. Det blir selvsagt kjempetrivelig! 

Fellesbarnet (3) skal selvsagt være sammen med oss hele julen. Vi skal spise hos min søster julaften. 

Mannen vil at vi skal dra rett hjem etter middag, slik at fellesbarnet sparer alle sine gaver til ekstrajulaften vi skal ha i romjulen. Han mener at dette vil skape samhold mellom alle barna. 

De to eldste barna skal ha julefeiring hos sin mor, med gaver og helt sikkert alt man kan ønske seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor fellesbarnet ikke kan få lov til å ha hele julekvelden med sine fettere. Men mannen er altså fast bestemt på at vi må spare alle gaver både vi to voksne og fellesbarnet får til ekstrajulaften. 

Jeg synes det er urimelig at vi andre ikke skal kunne feire jul fordi de eldste to feirer hos sin mor. Men mannen er redd de vil føle seg utenfor om vi allerede har hatt jul. 

Er jeg helt på bærtur som synes at hans frykt for at de skal føle seg utenfor nå har gått litt langt? 

Spørsmålet er jo hvorfor du og mannen og felles barn og halvsøsken velger å heller feire jul hos din søster enn med mor og de to barna? :klo: Og så neste år inviteres helt naturlig mor og eventuelle nye søsken og halvsøsken og partenre til dere. 

Det naturlige er at folk feirer jul med de barna de har valgt å få. Ikke deler dem mellom seg som var de pakker.

Anonymkode: 396f8...d3b

• Liker 4
Skrevet

Så barna får ingen gaver fra dere på selve julaften? Eller er det alle julegavene fra mannen din sin side?

Uansett, veldig rart at de ikke bare kan ha julefeiring på julaften, og så kan dere heller ha en skikkelig fin dag sammen i romjulen. Hvorfor denne besettelsen med gavene?

Anonymkode: 6cab1...cd1

• Liker 5
Skrevet

Enig i urimelig. Ta to julaftener i år. Det har vi gjort lenge. En julaften med familien til min mann, med gaver til og fra de som er der, og en julaften med min familie med gaver til og fra de som er der da. Vi bytter på hvilket år det er hvilken familie den 24. I år blir julaften med min familie senere i romjulen fordi vi venter på min bror. Ribbe den ene dagen og pinnekjøtt den andre. Det blir uansett nok gaver til å dele haugen i to. Jeg klarer ikke å se det rettferdige i at de to andre barna får to kvelder med gaver og fest mens treåringen bare får én, at de to andre får færre gaver den andre dagen mens treåringen får alle gavene da, osv. 

Anonymkode: 2babf...715

• Liker 6
Skrevet

Nei, bare nei. Det blir helt feil på alle måter.

Julaften er 24.desember, hans barn feirer med mor 24.desember, dere feirer med felles 24.desember. Julaften er kun 24.desember.

Å ha en ekstra middag i romjulen med deres gaver til hans barn er greit, men der stopper det.

At alle resten skal vente med alt til da er ikke rettferdig. Mye av magien forsvinner, og hvorfor skal hans barn få to julaftener, mens dere bare en og det på etterskudd.

Anonymkode: 69208...4bd

• Liker 21
Skrevet

Det er en latterlig løsning. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet er jo hvorfor du og mannen og felles barn og halvsøsken velger å heller feire jul hos din søster enn med mor og de to barna? :klo: Og så neste år inviteres helt naturlig mor og eventuelle nye søsken og halvsøsken og partenre til dere. 

Det naturlige er at folk feirer jul med de barna de har valgt å få. Ikke deler dem mellom seg som var de pakker.

Jeg antar du prøver å provosere med dette innlegget. Skulle droppet den siste setningen for å ikke gjøre det så tydelig, i så fall. 

Uansett, normen blant skilte foreldre, er at man feirer annenhver jul. Der er ytterst få som feirer sammen på julaften, og de gjør ikke barna en tjeneste ved å gjøre det heller.

Anonymkode: 6cab1...cd1

• Liker 19
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så om man blir sammen med noen som har barn fra før, kan man aldri mer feire med egen familie fordi man skal feire med partners eks? 

Helt seriøst så lar jeg dette være opp til mannen. Som med de fleste andre som har gjennomgått samlivsbrudd, var det en grunn til det. Jeg tror ikke det hadde blitt festlig for noen å oppholde seg i samme rom som de to sammen. 

Begge to forvandles til spydige monstre når de møtes. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det der er bare merkelig. 

Anonymkode: 389a8...d49

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så om man blir sammen med noen som har barn fra før, kan man aldri mer feire med egen familie fordi man skal feire med partners eks? 

Helt seriøst så lar jeg dette være opp til mannen. Som med de fleste andre som har gjennomgått samlivsbrudd, var det en grunn til det. Jeg tror ikke det hadde blitt festlig for noen å oppholde seg i samme rom som de to sammen. 

Begge to forvandles til spydige monstre når de møtes. 

Hva med hvis begge partnere har barn fra før og så får felles barn, og eksene får nye partnere med barn fra før? Da må de leie samfunnshuset for å få plass 😂

Anonymkode: 2babf...715

• Liker 16
Skrevet

Dette hadde jeg aldri akseptert. Mannen kan sitte hjemme og "spare gaver" hvis han ikke vil være med på julefeiringen juleaften. 

Anonymkode: f688c...3ef

• Liker 13
Skrevet

Julaften er den 24. Det skal ikke gå utover minstemann at de to andre ikke feirer sammen med dere.

Anonymkode: 7d890...5cb

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde sagt rett ut til denne mannen at da får han se til helvete å reise alene hjem julaften. For en dust.

Anonymkode: da4f9...3f1

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...