Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #41 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg gikk på jobbintervju da jeg akkurat var blitt gravid, sa som sant var at jeg var gravid og fikk jobben fordi jeg var sprudlende og blid og helt uimotståelig Ta deg en tur på arbeidskontoret og finn deg en ny jobb, eller kontakt styret der du jobber nå og be om et møte. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #42 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har ikke lest hele tråden, men har kun et råd. Kom deg bort! Har selv blitt trakassert på jobben og i de fleste tilfeller så er det ikke en kamp du kan vinne. Og "vinner" du den så har det kostet deg utrolig psykisk. Jeg hadde søkt på ny jobb, kanskje utsatt det med å bli gravid et år. Men du kan ikke være en god forelder dersom du er nedkjørt av jobbsituasjonen.
Gjest ansatt Skrevet 23. oktober 2005 #43 Skrevet 23. oktober 2005 Hei igjen, og takk for alle lykkeønsker! Jeg har vært opptatt med å søke på jobber i det siste og derfor ikke vært innom på ei stund. Har til nå søkt på hele 8 jobber, men ennå ikke fått svar (selvfølgelig har jo bare gått ei lita uke). Noen av stillingene jeg har søkt på ser kjempe-spennende ut og noen ser greie ut, men alt er himmelen i forhold til jobben jeg her. Angående advarsel-brevet han truet med så har jeg ikke sett noe til det. Han har vært smørblid de dagene han har vært på jobben (er ikke så ofte han er innom kontoret fordi han er i "møter" eller "jobber hjemme"), en dag hadde han sågar med seg kake Men om han en dag klasker et advarsel -brev i pulten min (og det kan godt skje når jeg minst venter det for humøret han svinger opp og ned uten forvarsel) så kobler jeg inn arbeidstilsynet. Slike som han bør ikke få lov å holde på slik som dette uten at noen reagerer! Om jeg får jobb uten at det kommer noe brev fra han, så skal jeg ta en prat med styreformann både om hvordan han er som sjef, og hvordan han bruker penger og tukler med regnskapet for at det ikke skal oppdages. Om det har blitt noe baby denne syklusen, vet vi ikke før om et par-tre uker. Men jeg har funnet ut at jeg får bare ta det som det kommer; Får jeg ny jobb og blir/er gravid så ordner det seg sikkert på et eller annet vis. Nå har jeg nok med å holde ut dagene på den duste-jobben til jeg får noe nytt. Gruer meg fortsatt hver morgen for å gå på jobb, men det er litt bedre når jeg tenker på at det ikke er så lenge igjen før jeg er ferdig.
Gjest ansatt Skrevet 1. desember 2005 #44 Skrevet 1. desember 2005 Hei igjen! Nå skal jeg på intervju på drømmejobben i morgen på formiddagen - jeg har så lyst på den!!!! Siden de gubbene på kontoret ikke er der på fredager har jeg ikke sagt noe til dem om at jeg skal ut en time. Angrer litt på det nå i tilfelle de skulle finne på å ringe eller noe. Har tenkt å si mobilen var tom for batteri eller noe om de skulle ringe (slår selvfølgelig av mobilen på intervjuet). Hadde vært så deilig å komme seg bort fra de grinete gubbene og den stillingen her ser i tillegg helt perfekt ut for meg! Kan dere være så snill å krysse fingrene for meg i morgen formiddag!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #45 Skrevet 2. desember 2005 Jeg krysser fingrene for deg. Og du, dersom det er sånn at de synes du er vanskelig å jobbe med, så kan det være at du får lov til å slutte før oppsigelsestiden er ute. Så fort du får tilbud om jobb, spør sjefen din om det.
Gjest ansatt Skrevet 2. desember 2005 #46 Skrevet 2. desember 2005 Takk! Aner ikke hvordan sjefen vil stille seg til å gi meg kortere oppsigelsestid, har tenkt å spørre, men det hadde ikke forundret meg om han sier nei bare for å være ekkel. Vet ikke helt hvordan intervjuet gikk - krysser fingrene for å bli innkalt til 2. gangsintervju
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå