Gå til innhold

Julebord corona-avlyst. Kolleger arrangerer privat i stedet. Er dette greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker alt er greit så lenge man holder seg innenfor reglene.

Personlig strekker jeg meg et lite hakk lengre, fordi jeg kan. Jeg har avlyst et privat arrangement til helgen som var innenfor reglene, samtidig så koster det meg ikke noe å utsette det. De fleste som var invitert var jo også helt enige. Det var også flere kolleger, så jeg også kjente litt på den at når jobben avlyser det sosiale, så skal vi gå og smitte hverandre på fritiden liksom 😛 

Men jeg skal ikke diktere hva andre gjør, og jeg går ikke rundt og sier til andre at de må strekke seg litt lengre. Så lenge det er innenfor reglene og anbefalingene så er det OK.

Jeg forstår også behovet, jeg satt jo nærmest i hi her i Oslo i flere måneder i fjor og trodde det gikk sååå fint fordi jeg elsker min alenetid, men det sleit på meg altså. Man trenger mennesker, og man trenger å slå seg løs iblant og ha noe mer å glede seg til enn ny episode av Farmen.

Anonymkode: 71aed...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke klarer å forstå, eller prøve se det fra andre sin side, så har vel ikke vi noe mer å snakke om.

Anonymkode: 70901...b57

Du vet vel ikke hvilken side jeg ser det fra, eller hvilken posisjon jeg selv er i. 

Men dersom du ikke er interessert i å snakke, eller argumentere for det du mener, så nei: da har vi ikke mer å snakke om. 

Dersom du ikke har familie og nettverk, hvordan påvirker disse restriksjonene deg? 

Jeg synes jo at du og andre i din situasjon skulle tenkt på dere selv for lenge siden. Det er ikke at man er sosial med 2-3 som bikker lasset, det er de som har 150 nærkontakter som sprer smitten i storskala. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (Akkurat nå):

Du vet vel ikke hvilken side jeg ser det fra, eller hvilken posisjon jeg selv er i. 

Men dersom du ikke er interessert i å snakke, eller argumentere for det du mener, så nei: da har vi ikke mer å snakke om. 

Dersom du ikke har familie og nettverk, hvordan påvirker disse restriksjonene deg? 

Jeg synes jo at du og andre i din situasjon skulle tenkt på dere selv for lenge siden. Det er ikke at man er sosial med 2-3 som bikker lasset, det er de som har 150 nærkontakter som sprer smitten i storskala. 

Jeg gidder ikke gjenta meg, hvis du ikke klarer skjønne.

Anonymkode: 70901...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gidder ikke gjenta meg, hvis du ikke klarer skjønne.

Anonymkode: 70901...b57

Nei, det er jo utrolig synd da. Her er det noen som ønsker å lytte til deg, men du er mer opptatt av å være offer og at det skal være synd på deg enn å bruke litt tid på å forsøke å forklare hva problemet faktisk er. Da er det ikke rart at folk ikke forstår, eller kan vise støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 18.33):

Hva tenker dere?🤔

At det er greit så lenge de følger nasjonale, regionale og lokale retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (1 minutt siden):

Nei, det er jo utrolig synd da. Her er det noen som ønsker å lytte til deg, men du er mer opptatt av å være offer og at det skal være synd på deg enn å bruke litt tid på å forsøke å forklare hva problemet faktisk er. Da er det ikke rart at folk ikke forstår, eller kan vise støtte. 

Ok, sorry det var ikke så vanskelig å skjønne hva jeg mente, nå gjør deg vanskelig for å så beskylde meg for å være vanskelig,

Den er hersketekningen fungere ikke på meg. Du får ha en riktig god dag.

Anonymkode: 70901...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, sorry det var ikke så vanskelig å skjønne hva jeg mente, nå gjør deg vanskelig for å så beskylde meg for å være vanskelig,

Den er hersketekningen fungere ikke på meg. Du får ha en riktig god dag.

Anonymkode: 70901...b57

Riktig god dag til deg også. 

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Du vil tenke på deg selv: hurra for det! Jeg sier man ikke trenger omgås 20+ for å gjøre det. Så sier du at du ikke har familie og nettverk: så leit. Men da gjelder ikke disse begrensningene deg uansett, så hvorfor klage på restriksjonene? 

Å påstå at noen bruker hersketeknikk er forøvrig en hersketeknikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...