Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #22 Skrevet 6. desember 2021 The High Priestess skrev (2 minutter siden): Det er en moderne form for Wicca, jo. Man trenger ikke følge tradisjonell retning, eller være en del av en sirkel, for å kunne definere seg selv som "heks". Jeg vil ikke definere meg selv som heks da jeg ikke er helt på nivå med disse jentene, men jeg er jammen glad for at jeg har en samboer som ikke er dømmende. Hos oss finnes både krystaller og diverse verktøy som jeg bruker i mitt liv. Synes de er tøffe og kule som følger sin egen vei! Går greit følge sin egen vei, men spørsmålet er hva som definerer deg som gjør sånn at du kan bli kalt Heks/Wicca? 1
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #23 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg i at hun ikke er en heks i ordets rette forstand; man blir ikke automatisk Ronaldo ved å kjøpe seg et par fotballsko og en United-drakt. Problemet er at den langvarige prossessen ved å tilegne seg visdom som kjennetegnet tankegangen rundt dette i riktig gamle dager, er noe som er helt fremmed for dagens unge der alt skal gå med lynets hastighet; man kjøper et par fargerike krystaller, pløyer seg gjennom en bok eller to, oppretter en Instagram-profil, og vips - man kan erklære seg som en betydningsfull heks. Ikke rart at en slik wannabe-kult tiltrekker seg mennesker som bør huske på å ta medisinene sine. Anonymkode: f500b...e91 Enig der 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #24 Skrevet 6. desember 2021 Ååå,verden forgår av mangel på både aksept og kunnskap ! Jeg er 7.dags adventist og heks . Det er ikke hva som står mellom permene som definerer hvem vi er ,: men trangen til å elske vår neste gjennom hjertet og handlinger. Alt annet er menneskeregler ! Anonymkode: a11e0...04f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #25 Skrevet 6. desember 2021 For de som kaller seg heks og IKKE har evner: Det kunne like gjerne vært kryptovaluta, en religiøs sekt eller hekseri. De vil aldri få evner. Anonymkode: 85f37...079 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #26 Skrevet 6. desember 2021 "An it harm none, do as ye will." Anonymkode: 473ae...785 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #27 Skrevet 6. desember 2021 Det er og blir et kjempeparadoks at voksne og ellers opplyste mennesker, kan engasjere seg i noe så infantilt og irrasjonelt. Men det er vel ikke så mye mer bemerkelsesverdig enn frimurerlosjen, Jehovas Vitner, engleklubber, BDSM-foreninger, og andre merkelige sekter og subkulturer, som kjennetegnes av umoden irrasjonalitet.. Når det særlig gjelder disse kvasiåndelige alternativbevegelsene som florerer om dagen, er det åpenbart noe ved tiden vi lever i som får folk til å flykte fra voksenlivets ansvar og tilbake til det barndommens infantile magi. Anonymkode: a470b...04a 3
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #28 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ååå,verden forgår av mangel på både aksept og kunnskap ! Jeg er 7.dags adventist og heks . Det er ikke hva som står mellom permene som definerer hvem vi er ,: men trangen til å elske vår neste gjennom hjertet og handlinger. Alt annet er menneskeregler ! Anonymkode: a11e0...04f Bullshit Det er din TRO.
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #29 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de som kaller seg heks og IKKE har evner: Det kunne like gjerne vært kryptovaluta, en religiøs sekt eller hekseri. De vil aldri få evner. Anonymkode: 85f37...079 Enig der Handler om Viten og Kunnskapt, Kunnskap er makt.
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #30 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er og blir et kjempeparadoks at voksne og ellers opplyste mennesker, kan engasjere seg i noe så infantilt og irrasjonelt. Men det er vel ikke så mye mer bemerkelsesverdig enn frimurerlosjen, Jehovas Vitner, engleklubber, BDSM-foreninger, og andre merkelige sekter og subkulturer, som kjennetegnes av umoden irrasjonalitet.. Når det særlig gjelder disse kvasiåndelige alternativbevegelsene som florerer om dagen, er det åpenbart noe ved tiden vi lever i som får folk til å flykte fra voksenlivets ansvar og tilbake til det barndommens infantile magi. Anonymkode: a470b...04a Dette er ikke noe TULL, mener du dette, er noe galt med DEG, da bør du gå til bibloteket finne gamke skrifter om dette TEMA og lese deg fram til hva dem drev med før i tiden. Btw Eldste Religion/Worship er Slangen
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #31 Skrevet 6. desember 2021 Blir alltid satt ut av folk som tror de er noe. Det er helt ubegripelig at folk er med på slikt vas. Anonymkode: ed5ff...61f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #32 Skrevet 6. desember 2021 Min samboer visste ikke at han datet en hels før vi hadde vært sammen en god stund. 😉 Er ikke sånn at jeg har tatovert «wicca» i pannen. Jeg har dog tatovert månefasene et sted på kroppen, men de aller fleste tar ikke den koblingen. Jeg vet forsåvidt ikke helt hva jeg synes om at et livssyn er blitt «trendy». Min dragning mot naturen og universet har alltid vært der, lenge før jeg i det hele tatt visste hva wicca var. Er vel forsåvidt ikke rendyrket wiccaner heller, betegner meg som et sted innenfor sekkebetegnelsen paganist 😊 Anonymkode: c0c1f...66b 2
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #33 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir alltid satt ut av folk som tror de er noe. Det er helt ubegripelig at folk er med på slikt vas. Anonymkode: ed5ff...61f Kan du forklare deg litt mer innhold? istedenfor bare si: Bare at du ikke forstår at folk kan tro på det. Du har vel ikke satt deg inn i historiebøkene?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #34 Skrevet 6. desember 2021 Bestevenninna mi drev med Wicca i forrige bølge (som jeg nå leste det var), slutten av nittitallet, begynnelsen av 2000. Hun var jo egentlig da bare snill med alt og alle og drev med noe ritualgreier som skulle være postivt. Så kunne jeg datet en som henne? Nja, jeg tror egentlig ikke det, for jeg har blitt veldig anti-spiritisme/alternativt/religion, så tror jeg hadde blitt mye sur av surr og fjas om liv etter døden og sånt. Anonymkode: 960fa...cf2
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #35 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min samboer visste ikke at han datet en hels før vi hadde vært sammen en god stund. 😉 Er ikke sånn at jeg har tatovert «wicca» i pannen. Jeg har dog tatovert månefasene et sted på kroppen, men de aller fleste tar ikke den koblingen. Jeg vet forsåvidt ikke helt hva jeg synes om at et livssyn er blitt «trendy». Min dragning mot naturen og universet har alltid vært der, lenge før jeg i det hele tatt visste hva wicca var. Er vel forsåvidt ikke rendyrket wiccaner heller, betegner meg som et sted innenfor sekkebetegnelsen paganist 😊 Anonymkode: c0c1f...66b Btw her er min druit Tattoo, flammer er utenom jeg ville ha på selv, men Sirkelen er Original innerst. https://imgur.com/hcro3Xz
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #36 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestevenninna mi drev med Wicca i forrige bølge (som jeg nå leste det var), slutten av nittitallet, begynnelsen av 2000. Hun var jo egentlig da bare snill med alt og alle og drev med noe ritualgreier som skulle være postivt. Så kunne jeg datet en som henne? Nja, jeg tror egentlig ikke det, for jeg har blitt veldig anti-spiritisme/alternativt/religion, så tror jeg hadde blitt mye sur av surr og fjas om liv etter døden og sånt. Anonymkode: 960fa...cf2 Haha, hva du tror da om livet etter døden?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #37 Skrevet 6. desember 2021 Rexxus skrev (3 minutter siden): Kan du forklare deg litt mer innhold? istedenfor bare si: Bare at du ikke forstår at folk kan tro på det. Du har vel ikke satt deg inn i historiebøkene? Sette meg inn i historiebøkene? Det er vas uansett hvor lenge folk har trodd på det. Anonymkode: ed5ff...61f 1
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #38 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sette meg inn i historiebøkene? Det er vas uansett hvor lenge folk har trodd på det. Anonymkode: ed5ff...61f Har du bevis for dine ordmeninger? pga du kan IKKE bare si sånt uten bevis Da er du bare evneveik og mindre lavtintelektuell
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #39 Skrevet 6. desember 2021 Rexxus skrev (Akkurat nå): Har du bevis for dine ordmeninger? pga du kan IKKE bare si sånt uten bevis Da er du bare evneveik og mindre lavtintelektuell Beviset sier seg vel selv. Det finnes ikke og ingen har kunnet bevise det. Ha en god dag videre. Anonymkode: ed5ff...61f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #40 Skrevet 6. desember 2021 Overhodet ikke. Jeg har data ei som var psykopat, så jeg har fått min andel mental galskap. Kun A4 herfra og ut. Anonymkode: a2b8e...24f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå