Gå til innhold

Blir plutselig ekstremt dårlig i magen av alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har alltid hatt litt ømfintlig mage, og ofte når jeg har drukket meg full blir jeg litt dårlig i magen dagen etter. Dette tror jeg er en vanlig ettervirkning hos mange egentlig. Jeg spyr veldig sjelden når jeg føler meg fyllesyk, men kan gjerne bli sittende på do en stund. 

Nå i det siste har jeg plutselig reagert helt ekstremt, som om jeg har fått en slags matforgiftning. For et par helger siden drakk jeg tre lettøl på fest, og måtte dra hjem fordi jeg ble så dårlig i magen. Det surkler og bobler, høyt, og jeg var redd det kom til å gå skikkelig gærent på vei hjem. Hele dagen og kvelden etter måtte jeg holde meg i nærheten av en do, og det bare fosset ut som væske, bokstavelig talt. Eneste jeg assosierer den type mage med er matforgiftning på ferietur.

I løpet av uka har jeg testet å drikke én øl, og selv da blir jeg skikkelig dårlig. Tenkte derfor kanskje at jeg har blitt intolerant mot øl.

Men i går drakk jeg en halv flaske vin og i dag er jeg tilbake på samme ekstremnivå som helga med tre lettøl.

Jeg har hørt at man ikke kan være allergisk mot alkohol, men hva er det som kan ha skjedd?

Andre som har samme erfaring med alkohol, å plutselig ikke tåle noe som helst lenger? Er det noe som bør sjekkes hos legen? Underliggende sykdom?

Jeg er veldig glad i å kunne ta meg et glass vin, men nå er jeg redd jeg aldri kan drikke igjen, det er jo ikke verdt trøbbelet.

 

Anonymkode: 858e9...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en flott mulighet til å slutte med alkohol. Finn deg andre gleder i livet.

Anonymkode: 7397f...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo en flott mulighet til å slutte med alkohol. Finn deg andre gleder i livet.

Anonymkode: 7397f...13a

Ja, jeg prøver å se positivt på det. Det gjør det lettere for meg å fokusere på trening for eksempel, og det tror jeg blir bra!

Anonymkode: 858e9...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...