Gå til innhold

Flere som ikke tåler alkohol? Skjønner ikke at det er mulig at jeg fikk blackout, kan jeg ha blitt dopet ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor man får blackout? Tilogmed når man ikke har drukket mye? 
 

jeg har ikke vært ute på 3 år, men jeg har drukket mye vin/cider hjemme. Men så var jeg på julebord, drakk kun noen cider og vin og smakte liitt på 2 drinker venninnen hadde. Og jeg husker ingenting! Hvordan i all verden er dette mulig? Kjenner jeg har så angst nå, og det eneste jeg husker er at jeg løpte vekk og begynte å grine. Var helt vekke. Det var mange andre folk her også, siden dette var på et hotell og ikke bare de som var på julebordet. Tror aldri jeg kommer til å gå ut å drikke etter dette. Det føltes likt ut som det samme som skjedde for mange mange år siden når jeg ble dopet ned, men jeg skjønner ikke hvordan i all verden det skulle skjedd heller da jeg var med de samme hele tiden nesten. 

Anonymkode: e2345...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen som vet hvorfor man får blackout? Tilogmed når man ikke har drukket mye? 
 

jeg har ikke vært ute på 3 år, men jeg har drukket mye vin/cider hjemme. Men så var jeg på julebord, drakk kun noen cider og vin og smakte liitt på 2 drinker venninnen hadde. Og jeg husker ingenting! Hvordan i all verden er dette mulig? Kjenner jeg har så angst nå, og det eneste jeg husker er at jeg løpte vekk og begynte å grine. Var helt vekke. Det var mange andre folk her også, siden dette var på et hotell og ikke bare de som var på julebordet. Tror aldri jeg kommer til å gå ut å drikke etter dette. Det føltes likt ut som det samme som skjedde for mange mange år siden når jeg ble dopet ned, men jeg skjønner ikke hvordan i all verden det skulle skjedd heller da jeg var med de samme hele tiden nesten. 

Anonymkode: e2345...00c

Det kan være at du går unna drikke ditt, snur deg vekk et sek. Jeg ble dopa ned av en venn av mannen min på bytur med vennene hans. Husker bare glimtvis av kvelden. Jeg vet iallefall at jeg var der det var folk hele kvelden til vi kom hjem 

Anonymkode: 0c602...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

...eller så drakk du mer enn du tror. Du bare husker det ikke. ;) 

 

Stress, sult, etc kan også gjøre deg mer følsom for alkohol. Visse dager merker man jo det etter et glass vin, andre ganger merker man ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få dop i drinken tar under et sekund så det er godt mulig at det var det som skjedde. 

Det høres rart ut at du ikke skulle tåle to drinker når du har drukket en del hjemme til vanlig, og selv uten toleranse så er ikke to drinker nok til å få blackout av. 

Du bør varsle de som arrangerte julebordet tilfelle det er flere som opplevde det den kvelden 

Anonymkode: cc5e9...8ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghb

Sprøytestikking, økt mengde vold, 85 voldtekter på en måned i Oslo og neddoping. 

Byen og julebord har blitt utrygge etter Covid. Er så trist! 

Håper du varsler! 

Anonymkode: 9f71b...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å få dop i drinken tar under et sekund så det er godt mulig at det var det som skjedde. 

Det høres rart ut at du ikke skulle tåle to drinker når du har drukket en del hjemme til vanlig, og selv uten toleranse så er ikke to drinker nok til å få blackout av. 

Du bør varsle de som arrangerte julebordet tilfelle det er flere som opplevde det den kvelden 

Anonymkode: cc5e9...8ae

2 drinker + et par cider og små glass vin. Men det var altså ikke mye i forhold til hva jeg har drukket hjemme. Det sa bare poff, var helt vekke. Måtte konsentrere meg sykt. Skulle gå over veien husker jeg for å bli hentet, men om det var grønt eller rødt lys aner jeg ikke, farlige ting kan jo skje. Husker det var en mann som snakket med meg, men mer husker jeg ikke. 

Anonymkode: e2345...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

5 voldtekter på en måned i Oslo og neddoping. 

 

Anonymkode: 9f71b...328

Hei vil gjerne ha kildene på det så jeg kan poste det videre. Vet at det i snitt skjer ca 50 voldtekter i døgnet så sånn sett høres 85 i mnd lite ut men du mener kanskje knyttet direkte til neddoping og ghb? Det er så grusomt! Ble selv dopet med ghb for noen år siden og det har ødelagt livet mitt. Kan ikke huske overgrepet men husker jeg ble dyttet inn på et rom med en naken mann som stod å gliste og i dag tør jeg omtrent ikke gå ut døren.. 

Anonymkode: cc5e9...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

85 voldtekter på en måned i Oslo og neddoping. 

Byen og julebord har blitt utrygge etter Covid. Er så trist! 

Håper du varsler! 

Anonymkode: 9f71b...328

Ble feil i sitatet i posten over. 85 er det riktige fra opprinnelig sitat! 

Anonymkode: cc5e9...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig kun alkohol. Blackout krever ikke nødvendigvis enorme mengder. 

Det høres ut som du drakk ganske mye. "Noen cider", uspesifisert menge vin og drinker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke å drikke ute, ender alltid med å drikke mer enn jeg tåler og med blackout fra deler av kvelden. Er jeg hjemme kan jeg drikke uten at det skjer. Føler jeg ofte blir «revet med» og vips er det gjort.. 

Anonymkode: d313d...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke husker mye av kvelden kan du jo også ha drukket mer enn du tror? Håper det ❤️

Anonymkode: b79b1...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, var du den eneste som fikk blackout? 

Hva med venninna di du fikk smake drink av? 

Hvis ingen andre fikk blackout, og du ikke fikk noen innpåslitne personer etter deg så sier det seg vel selv at du klarte å drikke på deg en blackout selv? 

Anonymkode: 58acc...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei vil gjerne ha kildene på det så jeg kan poste det videre. Vet at det i snitt skjer ca 50 voldtekter i døgnet så sånn sett høres 85 i mnd lite ut men du mener kanskje knyttet direkte til neddoping og ghb? Det er så grusomt! Ble selv dopet med ghb for noen år siden og det har ødelagt livet mitt. Kan ikke huske overgrepet men husker jeg ble dyttet inn på et rom med en naken mann som stod å gliste og i dag tør jeg omtrent ikke gå ut døren.. 

Anonymkode: cc5e9...8ae

Dette er bare tall jeg hørte på et foredrag fra en sykepleier fra overgrepsmottaket i Oslo. Så antallet som kom dit på en måned. Er nok dessverre mange som ikke drar. 

Anonymkode: 9f71b...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...