Gå til innhold

Undereibru gate #2


AnonymBruker 42

Anbefalte innlegg

Ett lite spørsmål vedrørende det om det finnes noen som helst konkrete planer om å få litt styr på trollingen her på KG ?

Jeg skjønner at det er vanskelig, og et mer eller mindre umulig å få helt bukt med , men finnes det noen som helst halvveisplaner for å prøve å få bittelitt "kontroll" på dette?  Det begynner jo å bli litt i overkant? Ikke kommer det til å bli bedre med tiden heller.. . Det kan jo umulig være ønskelig at KG ender opp som  et eneste stor  "fjase-forum" heller? 

Hva med å kvitte seg med AB? Alle kan jo lage en ny bruker uansett, men samtidig vet man hvem som er hvem, og/eller evt. har mulighet til å blokke? 

Hva med å kunne blokke spesielle "AB-koder"?  Kanskje vanskelig rent teknisk sånn det fungerer nå, men det burde jo også kunne justeres og/eller forandres også ? 

 Jeg bare 🧠-stormer her... - men noe burde dere jo ta for dere :sukk:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan se ut til at det ikke er noen regel mot trolling på Kvinneguiden. Men det er kanskje tulletråder du tenker på @Beeblebrox?

 

Sitat
 Anglofil skrev (På 31.10.2021 den 18.45):

Hei

Hvis trådene kan ha et snev av realisme i seg blir de som regel stående. Det kommer litt an på. Det sagt, vi har en regel rundt tulletråder, men vi har ikke noen regel spesifikt mot trolling.

Anglofil (teamleder)

Sitat

utgangspunktet sees trolling på som gjerne et utsagn/innlegg/tråd som er ment å provosere og drive fram en provokasjon, noe som kan virkelig irritere og skape litt dårlig stemning. Generelt gjerne ganske provoserende, og kanskje også avsporinger. 

Anglofil (teamleder)

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1526139-hvorfor-blir-ikke-trolle-tråder-fjernet/?tab=comments#comment-28718295

Endret av AnonymBræker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (18 timer siden):

Det kan se ut til at det ikke er noen regel mot trolling på Kvinneguiden. Men det er kanskje tulletråder du tenker på @Beeblebrox?

Prinsipielt har jeg jo egentlig ikke noe imot "trolletråder", og ikke "tulletråder" heller, men det er noen få troll som får lov til å lage så mye kvalm og fjas at man nesten alltid må antihistaminer i umiddelbar nærhet for å slippe elveblÆst hver eneste gang man logger inn her. Jeg kan jo umulig være den eneste allergikeren på KG :sprettoy: 

Jeg tenker bare at det hadde vært så utrolig befriende om man bare hadde møglegheiten til å sette en enkelt (eller flere) AB/ere på "block/ignore", for så å kunne slippe å måtte se ett eneste innlegg ifra den/de igjen.  Tror noe slikt hadde vært til så stor glede for de aller flesteste KGBere at jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor det ikke er en mulighet/funksjon, lizm...

Eneste årsaken jeg kan se for meg er at det muligens kan være "teknisk vanskelig" å få til - for det finnes jo ikke en ensete "nedside" for den jevne KG-bruker å kunne ha tilgang til en slik funksjon (iaf. ikke som jeg kan se)  :vetikke: :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (38 minutter siden):

Prinsipielt har jeg jo egentlig ikke noe imot "trolletråder", og ikke "tulletråder" heller, men det er noen få troll som får lov til å lage så mye kvalm og fjas at man nesten alltid må antihistaminer i umiddelbar nærhet for å slippe elveblÆst hver eneste gang man logger inn her. Jeg kan jo umulig være den eneste allergikeren på KG :sprettoy: 

Jeg tenker bare at det hadde vært så utrolig befriende om man bare hadde møglegheiten til å sette en enkelt (eller flere) AB/ere på "block/ignore", for så å kunne slippe å måtte se ett eneste innlegg ifra den/de igjen.  Tror noe slikt hadde vært til så stor glede for de aller flesteste KGBere at jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor det ikke er en mulighet/funksjon, lizm...

Eneste årsaken jeg kan se for meg er at det muligens kan være "teknisk vanskelig" å få til - for det finnes jo ikke en ensete "nedside" for den jevne KG-bruker å kunne ha tilgang til en slik funksjon (iaf. ikke som jeg kan se)  :vetikke: :klo:

Vi er nok mange allergikere :) Alle AB-poster postes under en felles bruker, så når det er slik vil det jo ikke være mulig å blokkere kun noen av AB-skribentene.

Det hadde vært greit å fått fjenet hele @AnonymBruker, og heller innført en ordning der de som ønsket å poste med en mer anonym bruker enn sin faste bruker kunne ha valgt et gjeste-brukernavn der man kunne ha muligheten til å lage et nytt gjeste-brukernavn for hver enkelt tråd.

For en del år siden, da man i noen av forumrommene kunne skrive innlegg som gjest (og uten å være logget inn), så kunne man selv lage seg et gjeste-brukernavn. Kanskje det hadde vært mulig å erstatte AnonymBruker med en slik gjeste-brukernavn-ordning?

Hei @TSP :) Vil det være mulig å erstatte @AnonymBruker med å ha gjestebrukernavn, slik som jeg skisserte over?

Endret av AnonymBræker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBræker skrev (15 minutter siden):

Vi er nok mange allergikere :) Alle AB-poster postes under en felles bruker, så når det er slik vil det jo ikke være mulig å blokkere kun noen av AB-skribentene.

Det hadde vært greit å fått fjenet hele @AnonymBruker, og heller innført en ordning der de som ønsket å poste med en mer anonym bruker enn sin faste bruker kunne ha valgt et gjeste-brukernavn der man kunne ha muligheten til å lage et nytt gjeste-brukernavn for hver enkelt tråd.

For en del år siden, da man i noen av forumrommene kunne skrive innlegg som gjest (og uten å være logget inn), så kunne man selv lage seg et gjeste-brukernavn. Kanskje det hadde vært mulig å erstatte AnonymBruker med en slik gjeste-brukernavn-ordning?

Hei @TSP :) Vil det være mulig å erstatte @AnonymBruker med å ha gjestebrukernavn, slik som jeg skisserte over?

Hvis "gjest" kunne være "linket" til bruker slik at man kunne "for-alltid-ignorere" - så hadde det gitt meg nettopp den effekten/funksjonen jeg er ute etter :Nikke: Mæik it sOoo KG 🙏 

Det eneste jeg ønsker meg til jul er muligheten til å slippe å se tråder og innlegg fra enkelte med adresse som i trådtittel...   Hvordan det oppnås er ikke så viktig for meg, så lenge jeg slipper utslett 🎅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (4 timer siden):

Hvis "gjest" kunne være "linket" til bruker slik at man kunne "for-alltid-ignorere" - så hadde det gitt meg nettopp den effekten/funksjonen jeg er ute etter :Nikke: Mæik it sOoo KG 🙏 

Det eneste jeg ønsker meg til jul er muligheten til å slippe å se tråder og innlegg fra enkelte med adresse som i trådtittel...   Hvordan det oppnås er ikke så viktig for meg, så lenge jeg slipper utslett 🎅

Hvis det du skisserte her hadde gått an så ville hensikten med å poste med "Gjestebruker" ha blitt borte, fordi hvis du kun har en bruker (la oss kalle han @B ) på din ignoreringsliste og denne brukerens Gjestebruker også automatisk ble ignorert så ville du hatt mulighet til å finne ut Gjeste-brukernavnene til @B : F.eks hvis den Gjestebrukeren skriver i en tråd som du leser og hans innlegg er usynlige for deg, og du deretter fjerner @B  fra din ignoreringsliste, så ville den gjestebrukerens innlegge bli synlige for deg og du vet da at denne Gjestebrukeren = samme person som @B som du hadde ignorert tidligere.

(Hensikten med å poste med Gjestebruker (eller AnonymBruker) er jo for å ikke få koblet de innleggene opp mot sitt faste brukernavn).

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (9 minutter siden):

Hvis det du skisserte her hadde gått an så ville hensikten med å poste med "Gjestebruker" ha blitt borte, fordi hvis du kun har en bruker (la oss kalle han @B ) på din ignoreringsliste og denne brukerens Gjestebruker også automatisk ble ignorert så ville du hatt mulighet til å finne ut Gjeste-brukernavnene til @B .

F.eks hvis den Gjestebrukeren skriver i en tråd som du leser og hans innlegg er usynlige for deg, og du deretter fjerner @B  fra din ignoreringsliste, så vil den gjestebrukerens innlegge bli synlige for deg og du vet da at denne Gjestebrukeren = samme person som @B som du hadde ignorert tidligere.

(Hensikten med å poste med Gjestebruker (eller AnonymBruker) er jo for å ikke få koblet de innleggene opp mot sitt faste brukernavn).

Nå overdramatiserer du grovt, tror jeg (ingen er så "Poirotete" av seg)- selv om det kanskje er noe logikk i det du skriver, og at tankekreftene mine bare ikke strekker helt til :fnise:

Om @B skriver noe, så trenger jeg bare å slippe å se @B sine innlegg...  Brukere kan jeg jo blokke uansett, og de har jo "nick" og/eller bilder/avatar jeg kan gjennkjenne også? Misforstod jeg noe? 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (19 minutter siden):

Nå overdramatiserer du grovt, tror jeg (ingen er så "Poirotete" av seg)- selv om det kanskje er noe logikk i det du skriver, og at tankekreftene mine bare ikke strekker helt til :fnise:

Om @B skriver noe, så trenger jeg bare å slippe å se @B sine innlegg...  Brukere kan jeg jo blokke uansett, og de har jo "nick" og/eller bilder/avatar jeg kan gjennkjenne også? Misforstod jeg noe? 

Jeg forstår ditt ønske veldig godt :jepp: Men hvis @B sine Gjestebruker-innlegg skulle bli automatisk igorert ved å ignorere @B, så kan jo tenkes at det finnes noen "detektiver" her på KG som ville more seg med å finne ut hvilke Gjestebrukernavn @B har postet med, selv om ikke du driver med slikt detektivarbeid.

Jeg tror at løsningen må være å forby posting med AnonymBruker i de fleste underforumene på KG.

Kanskje det egentlig er kun Kropp og helse, barn og familie, samliv og seksualitet som er de forumene som det kan være behov for å poste med AnonymBruker i?

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ditt ønske veldig godt :jepp: Men hvis @B sine Gjestebruker-innlegg skulle bli automatisk igorert ved å ignorere @B, så kan jo tenkes at det finnes noen "detektiver" her på KG som ville more seg med å finne ut hvilke Gjestebrukernavn @B har postet med, selv om ikke du driver med slikt detektivarbeid.

Jeg tror at løsningen må være å forby posting med AnonymBruker i de fleste underforumene på KG.

Mulig ikke jeg er så god detektiv, og ikke har jeg en smuuuth bart heller, men om "gjestbruker"  (eller @B) var på min "shitlist", så skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle detiktivere meg frem hvem som var hoveddritten? :vetikke: Jeg hadde jo bare ikke kunnet se "gjest-postingene"?

Jeg tror også å kvitte seg med AB hadde vært en fin ting, men som jeg forstod det - så var dette visstnok en essensiell funksjon...  Det jeg snakker om er en "fri til å velge"-funksjÅN  som jeg ikke kan se noen nedside ved 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (14 minutter siden):

Mulig ikke jeg er så god detektiv, og ikke har jeg en smuuuth bart heller, men om "gjestbruker"  (eller @B) var på min "shitlist", så skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle detiktivere meg frem hvem som var hoveddritten? :vetikke: Jeg hadde jo bare ikke kunnet se "gjest-postingene"?

Jeg tror også å kvitte seg med AB hadde vært en fin ting, men som jeg forstod det - så var dette visstnok en essensiell funksjon...  Det jeg snakker om er en "fri til å velge"-funksjÅN  som jeg ikke kan se noen nedside ved 🤔

Du kunne detektivere deg frem ved å gjøre slik som jeg skrev:
"hvis du kun har en bruker (la oss kalle han @B ) på din ignoreringsliste og denne brukerens Gjestebruker også automatisk ble ignorert så ville du hatt mulighet til å finne ut Gjeste-brukernavnene til @B : F.eks hvis den Gjestebrukeren skriver i en tråd som du leser og hans innlegg er usynlige for deg, og du deretter fjerner @B  fra din ignoreringsliste, så ville den gjestebrukerens innlegge bli synlige for deg og du vet da at denne Gjestebrukeren = samme person som @B som du hadde ignorert tidligere."

Ja, kvitte seg med eller begrense muligheten for å poste med AnonymBruker:
Kanskje det egentlig er kun Kropp og helse, barn og familie, samliv og seksualitet som er de forumene som det kan være behov for å poste med AnonymBruker i?
@Forumansvarlig Har dere tenkt på dette?

Jo, det hadde vært bra med en slik funksjon. Man kan velge å ignorere alle AnonymBruker-innlegg ved å legge @AnonymBruker på ignoreringslisten :) 

Men ikke ignorer @AnonymBræker 🐑 :sjokkert:  ( :fnise: )

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBræker skrev (2 minutter siden):

Du kunne detektivere deg frem ved å gjøre slik som jeg skrev:
"hvis du kun har en bruker (la oss kalle han @B ) på din ignoreringsliste og denne brukerens Gjestebruker også automatisk ble ignorert så ville du hatt mulighet til å finne ut Gjeste-brukernavnene til @B : F.eks hvis den Gjestebrukeren skriver i en tråd som du leser og hans innlegg er usynlige for deg, og du deretter fjerner @B  fra din ignoreringsliste, så ville den gjestebrukerens innlegge bli synlige for deg og du vet da at denne Gjestebrukeren = samme person som @B som du hadde ignorert tidligere."

Ja, kvitte seg med eller begrense muligheten for å poste med AnonymBruker:
Kanskje det egentlig er kun Kropp og helse, barn og familie, samliv og seksualitet som er de forumene som det kan være behov for å poste med AnonymBruker i?

Jo, det hadde vært bra med en slik funksjon. Man kan velge å ignorere alle AnonymBruker-innlegg ved å legge @AnonymBruker på ignoreringslisten :) 

 

ÅÅåååååå - sånn sett....

JA, jo nei....  men det hadde jo vært en superklønete måte å gjøre det på...  Alt man trenger er å ha muligheten til å trykke på ett navn, om det så er bruker @A eller gjest  @B og blokke....  De trenger ikke ha noen "synlig" sammenheng.  Jeg bare trykker, jeg.  Om jeg trykker på den ene så trenger ikke det gjøre at jeg blokker den andre...  (om det var forståelig) 

Kan jeg ikke bare få det jeg ønsker til jul, uten at du skal gjøre det så jÆvlig komplisert a?  :julesokk: :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beeblebrox skrev (5 minutter siden):

 

ÅÅåååååå - sånn sett....

JA, jo nei....  men det hadde jo vært en superklønete måte å gjøre det på...  Alt man trenger er å ha muligheten til å trykke på ett navn, om det så er bruker @A eller gjest  @B og blokke....  De trenger ikke ha noen "synlig" sammenheng.  Jeg bare trykker, jeg.  Om jeg trykker på den ene så trenger ikke det gjøre at jeg blokker den andre...  (om det var forståelig) 

Kan jeg ikke bare få det jeg ønsker til jul, uten at du skal gjøre det så jÆvlig komplisert a?  :julesokk: :fnise: 

Nå forstår jeg :) Det du skisserer her burde la seg gjøre hvis KG innfører gjestebruker-ordning i stedet for AnonymBruker.
@Forumansvarlig vil det la seg gjøre å innføre gjestebruker-ordning på KG, helst før jul? På forhånd takk 🎁

Jeg håper at du får det du ønsker deg til jul 🎁 :tree: @Beeblebrox

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (8 minutter siden):

Nå forstår jeg :) Det du skisserer her burde la seg gjøre hvis KG innfører gjestebruker-ordning i stedet for AnonymBruker.
@Forumansvarlig vil det la seg gjøre å innføre gjestebruker-ordning på KG, helst før jul? På forhånd takk 🎁

Jeg håper at du får det du ønsker til jul 🎁 :tree:

JA, om det ikke lar seg gjøre å blokke "enkelt ab" sånn "rent teknisk" :jepp: Jeg har bare lyst til å høyreklikke > blokke gjest/eller bruker knyttet til akkurat den kontoen, og  så slippe å se samme person fjase om noe annet igjen. Det er  mitt aller  størsteste "jule-KG-ønske"  :gave: Det kan jo ikke være for mye å få i sokken, vel? 😅

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (24 minutter siden):

JA, om det ikke lar seg gjøre å blokke "enkelt ab" sånn "rent teknisk" :jepp: Jeg har bare lyst til å høyreklikke > blokke gjest/eller bruker knyttet til akkurat den kontoen, og  så slippe å se samme person fjase om noe annet igjen. Det er  mitt aller  størsteste "jule-KG-ønske"  :gave: Det kan jo ikke være for mye å få i sokken, vel? 😅

Enig med deg :) Kanskje @TSP kan se på om det er mulig å ordne det slik at man kan blokkere en  eller flere "utvalgte" AnonymBrukere i ønskede tråder? :nisse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBræker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg :) Kanskje @TSP kan se på om det er mulig å ordne det slik at man kan blokkere en  eller flere "utvalgte" AnonymBrukere i ønskede tråder? :nisse:

Om de hadde kjørt en "vote" på det - så hadde det nok blitt ganske så overveldende  - JA TAKK!!!!

Inntil da får vi bare passe på å ikke gå tom for antihistaminer, og være glad for at det ikke er like alvorlig som "nøtteallergi"  😅

Kanskje vi kommer lengre med å starte en "julesokk"-tråd 🤔 :nissevink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (36 minutter siden):

Om de hadde kjørt en "vote" på det - så hadde det nok blitt ganske så overveldende  - JA TAKK!!!!

Inntil da får vi bare passe på å ikke gå tom for antihistaminer, og være glad for at det ikke er like alvorlig som "nøtteallergi"  😅

Kanskje vi kommer lengre med å starte en "julesokk"-tråd 🤔 :nissevink:

God ide :nissevink: Har du lyst til å starte en slik tråd :jepp: :tre: 🎁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (18 timer siden):

God ide :nissevink: Har du lyst til å starte en slik tråd :jepp: :tre: 🎁

 Er egentlig ikke så stor på julegaver selv, så jeg kan vel strengt tatt ikke forvente at KG er villige til å putte noe i julelesten min heller :snurt:  Kanskje jeg prøve meg på brev til Nordpolen (evt. Fiiinnland), og satse på at julenissen har litt medlidenhet :idesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (På 4.12.2021 den 0.14):

Ja, kvitte seg med eller begrense muligheten for å poste med AnonymBruker:
Kanskje det egentlig er kun Kropp og helse, barn og familie, samliv og seksualitet som er de forumene som det kan være behov for å poste med AnonymBruker i?
@Forumansvarlig Har dere tenkt på dette?

Jo, det hadde vært bra med en slik funksjon. Man kan velge å ignorere alle AnonymBruker-innlegg ved å legge @AnonymBruker på ignoreringslisten :) 

Men ikke ignorer @AnonymBræker 🐑 :sjokkert:  ( :fnise: )

Vi har tidligere hatt oppe til debatt å stenge flere rom for AnonymBruker, men har foreløpig ikke planer om det. Det er gjort i rom der vi har opplevd veldig mye regelbrudd, som koronarommet, aktuelle og Rampelyset. Men for mange er det viktig å kunne poste anoymt om de fleste emner, fordi man ikke ønsker at noen skal koble alle svar sammen for å vite mer om dem.

Så foreløpig er det ikke planer om å øke antall rom man må bruke brukernavn i, men dette diskuteres når det kommer opp konkrete behov.

AnonymBræker skrev (På 4.12.2021 den 0.30):

Nå forstår jeg :) Det du skisserer her burde la seg gjøre hvis KG innfører gjestebruker-ordning i stedet for AnonymBruker.
@Forumansvarlig vil det la seg gjøre å innføre gjestebruker-ordning på KG, helst før jul? På forhånd takk 🎁

Jeg håper at du får det du ønsker deg til jul 🎁 :tree: @Beeblebrox

Vi har hatt gjestebrukere tidligere, som da ikke var medlem i forumet, noe som førte til utrolig mye trolling og spam, så det ønsker vi ikke. Det å kunne ignorere enkeltbrukere som ofte bruker AB er heller ikke mulig, dessverre. Det er fordi det ville gjort hele AB-systemet mye mindre anoymt. Poenget med funksjonen er jo at alle er helt anonyme når de går inn i en ny tråd og bruker AB-funksjonen. (Derfor har vi jo også kodene for å skille dem i hver enkelt tråd). Hvis man hadde vært "Anonym bruker C" i hver tråd, er det jo i prinsippet det samme som å skrive med brukernavn.

I tilegg er det sånn at når noen trykker AB, så knyttes ikke innlegget til brukerkontoen direkte lenger, men kun til AB-kontoen. Denne kan ikke deles videre inn i tusenvis av nye AB-kontoer. 

Litt usikker på om jeg svarte på alt du lurte på, men jeg prøvde, i alle fall! TSP svarer nok på resten av det jeg ikke kan.

Forumansvarlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...