Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Tipponull skrev (1 time siden):

Det står på Wikipedia at Adam er født i Norge, og er oppvokst i Oslo (Hauketo). Det kan vel ikke stemme, utifra hvordan han snakker (gebrokkent)?

Nå har jeg ikke vært i Oslo på 15+ år, så vet ikke helt hvordan ungdommen der snakker nå til dags. Men de kan vel ikke snakke sånn?

Tror du ikke språket ditt blir påvirket av å (mest sannsynlig) omgås et mindretall etnisk norske, og ha foreldre som har et annet førstespråk? 

Er da ikke det minste rart. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Tipponull said:

Det står på Wikipedia at Adam er født i Norge, og er oppvokst i Oslo (Hauketo). Det kan vel ikke stemme, utifra hvordan han snakker (gebrokkent)?

Nå har jeg ikke vært i Oslo på 15+ år, så vet ikke helt hvordan ungdommen der snakker nå til dags. Men de kan vel ikke snakke sånn?

Det er helt vanlig å prate sånn som Adam gjør i Oslo og i områdene rundt, uansett hvilken bakgrunn man har :) Jeg jobber med ungdommer, og han minner meg om mange unge jeg kjenner :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipponull skrev (1 time siden):

Jo de snakker kebabnorsk selv om de er født i Norge. Vet ikke hvorfor.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (13 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Synes ikke det er så big deal at Adam heller ut alkoholen. Den er vel ment for storbonden, og mtp hvordan de i storbondehuset ble etter litt alkohol sist uke er det forståelig. Når det er sagt er ikke Adam helt storbondemateriale, men det virker også som flere ønsker å sabotere han fordi han er litt høy på seg selv.

Når det gjelder utfordrerne håper jeg kokken blir, vi trenger ikke enda en sutrete ungdom som Tomine.

Spoiler

Synes det var unødvendig, men de har vel ikke bruk for alkohol. Bare lurer på hvordan det hadde vært om det hadde vært snudd, at Vebjørn dro hans religion over Adam.. Ikke noe vondt ment mot Adam sånn sett, synes bare man skal respektere hverandre uansett om man spiser kjøtt, svin, melk eller drikker alkohol for den slags skyld.

Får vondt av Ole Martin. Det er alltid en forventning om at kokkene skal stå på kjøkkenet, mens alle de andre får vært med på alt gården har å tilby.. Er redd de beholder Tomine siden hun er en mye mindre trussel. Det blir spennende å se om ukesoppdraget blir godkjent.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
karroo skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Synes det var unødvendig, men de har vel ikke bruk for alkohol. Bare lurer på hvordan det hadde vært om det hadde vært snudd, at Vebjørn dro hans religion over Adam.. Ikke noe vondt ment mot Adam sånn sett, synes bare man skal respektere hverandre uansett om man spiser kjøtt, svin, melk eller drikker alkohol for den slags skyld.

Får vondt av Ole Martin. Det er alltid en forventning om at kokkene skal stå på kjøkkenet, mens alle de andre får vært med på alt gården har å tilby.. Er redd de beholder Tomine siden hun er en mye mindre trussel. Det blir spennende å se om ukesoppdraget blir godkjent.

Spoiler

Jeg tror ikke at han gjør seg veldig populær med slik maktbruk.  For å klare ukesoppdraget er han jo avhengig av sine «undersåtter» og må behandle dem med en viss respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Trodde Kjersti skulle bli storbonde, så ganske overrasket i dag. Hadde vært skikkelig gøy om Adam virkelig prøvde hardt - og fikk det til - men han fjaser såpass mye at jeg tviler... 

Bare det å bruke så mye tid og energi på storbonde-alkoholen liksom. Djeez. Gjøre så mye ut av det :roll: Han fremstår veldig høy på seg selv, og det er ikke en god egenskap som storbonde.

Blir overrasket hvis dette oppdraget blir fullført. Skjønner også at Dorthe er misfornøyd... Hun må vel bli valgt som førstekjempe?? Hun valgte jo Adam så...

Syns også det var tåpelig av Niklas å reagere på at alkoholen ble helt ut. Ikke var det hans, og når man vet hvor mye de smuglet inn der så... Fullstendig overdramatisering. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan folk vær så snill se dagens episode asap? Så vi kan diskutere denne uten å måtte putte i spoilertagg?

Jeg er ordløs, og forstår ikke hva jeg har sett på?

Endret av shab
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg er enig i at det er respektløst å bruke religion som grunn til å nekte de andre alkohol, men den er vel ment for storbonden så at han hente den ut synes jeg ikke er noen stor greie. At de andre hadde en så stor reaksjon på det derimot, spesielt siden Niklas ble så ufin brisen i forrige uke. Selv om ingen sa noe er det ikke sikkert andre synes det er så kult og med så mange oppgaver denne uka vil nok Adam at folk skal fokusere på det. Når det er sagt er Adam en dårlig storbonde fordi han oppfører seg som en diktator og splitter gruppa. Tipper Niklas og Isak kommer til å sabotere han slik at ukesoppdraget ikke blir godkjent. Tipper også at smuglingen skjer denne uka siden Adam har «forbudt» alkohol og fjas. 

Håper virkelig  at Ole Martin blir fordi Tomine er veldig lite folkelig og ingen der inne er noen jeg ser på som en verdig vinner akkurat nå. 

karroo skrev (14 minutter siden):
  Vis skjult innhold

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg er sjokkert, og vet ikke hva jeg har sett på? Jeg er ordløs. Altså.. 

Det verste er at det uansett kommer til å ende med Kjersti, som har vært totalt usynlig (=hyggelig/respektfull??) som 1. kjempe og at hun ryker ut - mot Ingrid eller Dorthe i flakse- øksekast. 

Uansett hvor mye de andre bare bryr seg om alkohol - For et fokus! Unødvendig av Storbonden å tømme ut da.. Altså.. Jeg har ikke ord, og skjønner ingenting av hva jeg har sett på ??

Storbonden er stokk - dum. Alliansen hans er dum. De baksnakker og ler av han, men det er fullt fortjent. 70 % av deltagerne fremstår for sleipe og baksnakkende idioter. 

Det var vel derfor de begynte smugle da? Fordi storbonden tømte ut alkoholen??? Jeg hadde blitt irritert selv altså. 

Hva har jeg sett på???? 

Spoiler

Er dette farmen? Overbevist om at Shabana ble tvunget til å velge Adam som storbonde.

Endret av shab
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (9 timer siden):

Nå har jeg sett tirsdagens episode. Hvor dum er det mulig å bli?

Alle er dum unntatt 4 stk? Jeg skjønner ikke hva jeg har sett på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Adam er utrolig kontrollerende. Synes ikke noe om at han skal bestemme hva andre skal drikke, fy faen

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg heier på er Vebjørn , hadde jeg aldri trodd før sesongstart🤷‍♀️😅 

Edit: kanskje han mannlige utfordreren hvis han kommer videre..  Tviler likevel på det,  da hun andre glir litt mer inn i gjengen  der.. OG ikke blir sett på som en utfordrer. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, shab said:

Kan folk vær så snill se dagens episode asap? Så vi kan diskutere denne uten å måtte putte i spoilertagg?

Jeg tenkte å ikke se dagens episode og heller vente å se utvelgelsen til tvekamp. Men skjer det noe spennende så må jeg se  ;)

Jeg er blitt litt lei av å se all snakkingen og kjedelige ting og tang derfor har jeg bare begynt å hoppe til utvelgelsen og så se tvekampen. Men skjer det noe spennende så er det jo gøy å se.  :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
shab skrev (32 minutter siden):

Alle er dum unntatt 4 stk? Jeg skjønner ikke hva jeg har sett på.

Jeg skrev det sikkert litt dumt, for jeg mente

Spoiler

at storbonden er jo avhengig av alle de andre for å klare ukesoppdraget, og risikerer at de saboterer hvis han oppfører seg som en slags diktator.  Derfor synes jeg at han var utrolig dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cid skrev (På 24.1.2022 den 0.46):

Hun har gjort opp for seg etter styret fra uke en i hvert fall, nå får hun nok mer ros enn tyn på sosiale medier :) 

Og nettopp dette sier ganske mye om at vi mennesker ikke burde dømme noen ut ifra én hendelse vi ser på TV. Alle folk er sammensatte.

Det sagt, jeg er ikke bedre enn noen annen og har også snudd når det kommer til Kjersti. 🤣 Jeg reagerte veldig på at Kjersti sa at hun fortsatt skulle bruke ordet "neger" selv etter at hun ble informert om at det er et ord vi ikke bruker lenger. Men nå liker jeg henne igjen.

Sånne folk som bare er glade og joviale har jeg aldri stolt på, som Niklas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Mange av oss er på jobb på dagtid og da kan man ikke se farmen midt på dagen. Selv om jeg har hjemmekontor flere dager i uken har jeg ikke tid til å se farmen på dagtid. Og det skulle jo tatt seg ut om folk som f.eks står i butikk bare stenger sjappa for å se farmen, haha 😂 Er ikke alle som har sumo heller. Så dere som har mulighet til å se det på dagtid må bare bruke spoilertags, gitt. Jeg får ikke sett før i kveld, men gleder meg og er spent på hvorfor du er ordløs og ikke forstår helt hva du har sett på.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (37 minutter siden):

Sånne folk som bare er glade og joviale har jeg aldri stolt på, som Niklas.

Litt sånn er jeg og 😅. Alle har negative sider så når det aldri synes begynner jeg å lure. Niklas har vel bare blitt en bekreftelse på dette. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns flere framstiller seg på en utrolig dårlig måte. Først stjeling og så storbonden som oppfører seg som en gestapo! Og drikking, og få folk til å handle ting for seg utenom programmet. Og grining og tuting for ingenting. Altså… hva skjer med folk. 

Og hva skjer med at de ikke klarer seg uten alkohol på de få ukene? Så nøye er det at de må få sneket det inn på farmen. Altså… det bekymrer meg. 
Det storbonden valgte å gjøre i den sammenheng syns jeg var idiotisk da. (De trengte den jo tydeligvis ikke siden de uansett får handlet utenom da, men. )

Endret av Klink
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...