Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Synes det er feil av tv2 å "tilrettelegge" oppgavene for Isak. Han er snekker, og så har de første fellesoppgave for å komme direkte til finalen med et snekkeroppdrag?? 

Hvis de hadde hatt matlaging eller sying først, hadde det kanskje vært andre deltakere som hadde gått videre.  

Har sett klipp fra finalen nå hvor det ser ut som det er enda et snekkeroppdrag? 

Jeg synes det burde vært nøytrale oppgaver som ikke handler om kjønn og i hvertfall ikke noe som er relevant for det yrket man har. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tirben skrev (28 minutter siden):

Synes det er feil av tv2 å "tilrettelegge" oppgavene for Isak. Han er snekker, og så har de første fellesoppgave for å komme direkte til finalen med et snekkeroppdrag?? 

Hvis de hadde hatt matlaging eller sying først, hadde det kanskje vært andre deltakere som hadde gått videre.  

Har sett klipp fra finalen nå hvor det ser ut som det er enda et snekkeroppdrag? 

Jeg synes det burde vært nøytrale oppgaver som ikke handler om kjønn og i hvertfall ikke noe som er relevant for det yrket man har. 

Dette er så vanvittig at jeg blir tom for ord. Snakk om å plante hele finaleuken i favør Isak. Når deltakere har profesjoner så må casten legge til rette for nøytrale oppgaver for å skape like vilkår for alle. Det er ikke greit at en snekker trumfer igjennom finaleuken fordi han er snekker og de andre så vidt har tatt i en hammer. Det samme med kokk. Matlagingskonkurransen burde utgå hvis en kokk er med. Iallefall ikke lage to matlagingskonkurranser! 

Og hvis det skorter på konkurranseformer så er det lov å være kreativ. Men det er ikke Strix.

Det sagt, så vet jo de andre deltakerne at Isak er snekker og at finaleuken inneholder momenter med snekring. Hadde jeg vært med så hadde jeg lobbyert for å få Isak valgt som førstekjempe hver eneste uke. Det er uansett bedre å møte Isak som andrekjempe der du velger konkurranseform foran å møte han i en snekkerkonkurranse i finaleuken. At han ikke ble valgt en eneste gang er mildt sagt sprøtt, og det kan deltakerne takke seg selv for.

Men at deltakerne har valg å ta gjennom seks uker fratar ikke Strix ansvar for finaleuken.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 time siden):

Ja, kanskje det hadde vært mer rettferdig med sykonkurransen først, men så lenge de får mulighet til å delta i flere konkurranser hvis de ikke vinner første eller andre, så er det stort sett ok. Hadde vært mye verre hvis den som gjorde det dårligst i snekkerkampen hadde måtte dra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
Heartland skrev (14 timer siden):

Han oppførte seg som en komplett idiot på Farmen, ekstremt barnslig og usympatisk. Det var vel mer eller mindre  karriereselvmord for hans del. Etter Farmen Kjendis sluttet NRK å sende Tidsbonanza, og han ble vel fjernet som dommer i Stjernekamp etter dette også.

Han hadde allerede sluttet som dommer i stjernekamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Vebjørn skulle gjøre det bedre i den kunnskapskonkurransen, han var vel favoritten med Marna. Hadde likt å sett ham i gårdskonkurransen, særlig matkonkurransen. Føler ofte jeg ville sett flere som gikk ut tidligere prøve seg på flere øvelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (22 timer siden):

Jepp, veldig godt poeng👍
Bare tenk på Thomas Felberg…

Cid skrev (22 timer siden):

Hva skjedde med han?

Entern skrev (22 timer siden):

Fulgte ikke så mye med sjøl, men mange mener han oppførte seg usympatisk når han var med.

Cid skrev (22 timer siden):

Det synes jeg han gjorde, usmakelig oppførsel 😒

Ja, han gjorde på ingen måte noen god figur under fjorårets farmen kjendis, nei.. 

Sk57 skrev (20 timer siden):

Nå er han vel med i Camp Culinaris?

Cid skrev (20 timer siden):

Ser ikke på det, er han greiere der?

Sk57 skrev (19 timer siden):

Ser ikke på det jeg heller.Bare leste at han var med der.Han kan vel neppe bli verre enn i farmen.

Jeg følger heller ikke med på CK, men mon tro om han er med for å forsøke å rette opp inntrykket man fikk gjennom farmen kjendis i fjor? :P 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (17 timer siden):

Pleier ikke den å være når det er 3 igjen? Jeg håper den ikke kommer da det vel er gitt at Isak vinner den. Han har jo «bodd i» smia. Marna som kommmer fra Torpet har vel ikke hatt noen mulighet siden det ikke er noen smie på Torpet. 

Mener det tidligere har vært når det er 3 igjen, at vinneren er direkte til finale og at det er melkespann mellom de to gjenværende? Håper at årekonkurransen erstattet smiing av nøkkel. Orker ikke en opplagt Isak-oppgave til. Helst ser jeg at han ryker ut i går. 

Det er egentlig ganske dust at de ikke har smie på Torpet. Jeg syns de egentlig burde ha mest mulig likt utstyr, slik at man har mulighet til å tilegne seg kunnskapen uansett om man er på torpet eller farmen. Alle på farmengården har hatt mulighet til å prøve seg i smia, mens Marna har ikke hatt mulighet annet enn når hun først kom til farmen. Det burde egentlig være ca likt, spesielt hvis man får en smioppgave som billett til finalen. Men nå vet vi jo ikke hva slags oppgave som venter dem enda, da.. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anemonen skrev (4 timer siden):

Tror hun fikk nok av ‘spillet’ når Niklas dreit henne ut. Kunne se på ansiktet hennes hvor sjokkert hun ble. Tror nok hun trodde hun kunne gjengi til Niklas hva Kjersti hadde sagt, og fortsatt hatt ‘Dorthe-Status’. Spesielt hos tv2 kollegaene. Hun holdt en lav profil etter det. 

Synes generelt at Dorthe var anonym på Farmen, men godt mulig at de fleste ble litt usynlige pga overeksponering av Niklas. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både på tv og i intervjuet med Klikk.no sier Heine at han sto for 800 måltider der inne. Kan tenke seg til at det er en form for overdrivelse, men dersom det uansett var flere enn 100 måltider, så blir jo det mer enn 3 måltider til dagen.  Hang meg opp i dette. Kan ikke huske at jeg har sett Heine lage middag der inne. 800 måltider høres jo helt ko-ko ut. 

Endret av Blomsterkaret
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (Akkurat nå):

Både på tv og i intervjuet med Klikk.no sier Heine at han sto for 800 måltider der inne. Kan tenke seg til at det er en form for overdrivelse, men dersom det uansett det var flere enn 100 måltider så blir jo det mer enn 3 måltider til dagen.  Hang meg opp i dette. Kan ikke huske at jeg har sett Heine lage middag der inne. 800 måltider høres jo helt ko-ko ut. 

Det er nok en overdrivelse. Og mange av de har nok bare vært grøt f.eks. Så SÅ imponerende er det vel ikke..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blomsterkaret said:

Både på tv og i intervjuet med Klikk.no sier Heine at han sto for 800 måltider der inne. Kan tenke seg til at det er en form for overdrivelse, men dersom det uansett var flere enn 100 måltider, så blir jo det mer enn 3 måltider til dagen.  Hang meg opp i dette. Kan ikke huske at jeg har sett Heine lage middag der inne. 800 måltider høres jo helt ko-ko ut. 

Tror kanskje han tenker 800 serveringer mat? Hvis de er 10 på gården og spiser 3 måltider om dagen så blir det jo fort over 800 serveringer på 6 uker . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldretusse skrev (1 time siden):

Han hadde allerede sluttet som dommer i stjernekamp. 

Lurer på hvorfor?🤔

Stjernekamp er dårligere uten han😞

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dette er så vanvittig at jeg blir tom for ord. Snakk om å plante hele finaleuken i favør Isak. Når deltakere har profesjoner så må casten legge til rette for nøytrale oppgaver for å skape like vilkår for alle. Det er ikke greit at en snekker trumfer igjennom finaleuken fordi han er snekker og de andre så vidt har tatt i en hammer. Det samme med kokk. Matlagingskonkurransen burde utgå hvis en kokk er med. Iallefall ikke lage to matlagingskonkurranser! 

Og hvis det skorter på konkurranseformer så er det lov å være kreativ. Men det er ikke Strix.

Det sagt, så vet jo de andre deltakerne at Isak er snekker og at finaleuken inneholder momenter med snekring. Hadde jeg vært med så hadde jeg lobbyert for å få Isak valgt som førstekjempe hver eneste uke. Det er uansett bedre å møte Isak som andrekjempe der du velger konkurranseform foran å møte han i en snekkerkonkurranse i finaleuken. At han ikke ble valgt en eneste gang er mildt sagt sprøtt, og det kan deltakerne takke seg selv for.

Men at deltakerne har valg å ta gjennom seks uker fratar ikke Strix ansvar for finaleuken.

Er ganske enig! Strix gjør en dårlig jobb med enkelte finalekonkurranser, de burde lagt bedre til rette med rekkefølgene. Snekkerkonkurransen ble jo veldig ujevn, de andre slet veldig. De har også tullet mye på når det er fatalt å tape konkurransene og ikke, da mener jeg når de starter finaleuken med den idiotiske kunnskapskonkurransen med tre trinn, jeg har sagt det før, men det irriterer og provoserer meg veldig. De har måtte dra fra Farmen, mens resten får flere sjanser i hinderbaner og gårdskonkurranser dagene etter! Snakk om å håne de som har strevd seg gjennom alle ukene for å nå finaleuken! Ikke alle er opplagt for kunnskap rett etter siste tvekamp! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (5 timer siden):

Når ble åreproduksjon en del av tømrer jobben? Jeg tør vedde på at Isak aldri hadde laget en åre før, men hvor mange av jentene der inne tror du har brukt en symaskin før? Vel, det var jo flere etter at Isak faktisk fikset symaskinen som vi så, men men...

Å eliminere oppgaver basert på yrke blir faktisk helt meningsløst dersom man ikke også skal eliminere oppgaver basert på hobby, interesse, utdannelse eller bakgrunn, og da er det faktisk ikke mye igjen av verken deltagere eller oppgaver.

For å ta noen konkrete eksempel, hvem tror du har best forutsetninger i en smie-oppgave av en som har en hobbysmie i garasjen, kontra en som jobber som mekaniker? Begge deler er jo noe "metall greier", ikke sant? Eller hvem tror du er best til å montere en melkeseperator av en som har lært det hjemme på familiegården, eller en som jobber hos Tine? Begge lager jo melk og fløte...

Og for å dra det litt videre, hvordan skal vi egentlig avholde rettferdige tvekamper når grenene  har vært uforandret i alle år og deltagere har mulighet til å øve på flere av disse hjemme?

Edit:

Og en annen sak, vi har jo hatt flere deltagere både i den vanlige famen og farmen kjendis som har hatt langt mer relevante yrker eller bakgrunn rundt gårdsdrift blant annet faktiske bønder(?), uten at det automatisk ga de seieren. Skal vi forby folk med relevant erfaring og kunnskap i å delta i alle programmer med konkurranser nå? Kanskje vi bare skal nekte alle over 20 år i å delta slik at vi ikke risikerer at noen er for gode? 🙄

Endret av RS_
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gang jeg ser på Farmen, så mulig at det er min manglende kjennskap til konseptet som er problemet her, men jeg synes så langt at finaleuka har vært den kjedeligste uka der inne. 

Jeg skjønner at det alltid vil være enkelte som vil være favoritter når det legges opp til ferdighetskonkurranser og at det er vanskelig å snu på dette uten å gjøre konkurransene helt tilfeldige/meningsløse, men rent underholdningsmessig synes jeg det er veldig kjedelig at det ble lagt opp til at Isaks beste øvelser kom først i begge rundene, og at det var såppas stor forskjell mellom han og de andre deltakerne når det gjelder nivå. 

En annen ting som er litt kjedelig er at det virker som om de fleste konkurransene er ganske forutsigbare for deltagerne og at de har pekt ut sine favoritter før de vet nøyaktig hva som skal skje. Både Sophie, Niklas og Dorthe virket alle klare for å reise rett hjem etter siste tvekamp fordi de visste at de ikke hadde en sjanse. 

Et annet element som forvirrer meg litt er at deltagerne på forhånd vet hvilke øvelser som andrekjempen kan velge mellom i forkant av en tvekamp. Igjen så fører dette til at noen deltagere nesten automatisk er fredet som følge av at ingen tør å velge disse som andrekjempe. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBukser skrev (17 timer siden):

Tenk om Isak og Øyunn ender i finalen, og Isak vinner utelukkende fordi han hadde sabotert ukesoppdraget til Øyunn. Det hadde vært spesielt.

Men han fikk vel god hjelp av 'den lille røyskatten'. Må jo være enda mer spesielt at den 'gode' venninnen inne på farmen er nettopp hun som bidro til at Øyunn ikke fikk finalekniven.. Så falsk🤮Håper Heine avslører hvem som sto bak sabotasjen under spørsmålsrunden der alle deltagerene er til stede.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
Entern skrev (13 timer siden):

Lurer på hvorfor?🤔

Stjernekamp er dårligere uten han😞

Ja det synes jeg også. Håper han kommer tilbake en gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 18.2.2022 den 4.44):

Jeg synes at kjendiser fortjener å miste jobber osv egentlig hvis de oppfører seg som dritt, de viser jo sitt sanne jeg og da unner ikke jeg de suksess. Tror det er lett å kunne glemme av at man blir filmet hele tiden med tanke på at man bor og lever der i flere uker og da er det lett å føle seg som hjemme etterhvert og oppføre seg slik man ville gjort på privaten

Men forstår du ikke at dette er TV? At dersom det ikke hadde vært konflikter og alle hadde oppført seg eksemplarisk når de er klemt inn på en gård med 12 andre, så hadde det for det første ikke vært noe å se på, og for det andre måtte de ha vært neddopet/ha IQ på 5 om de ikke skulle latt seg påvirke av de menneskelige faktorene. Legg til sult til det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS_ skrev (17 timer siden):

Når ble åreproduksjon en del av tømrer jobben? Jeg tør vedde på at Isak aldri hadde laget en åre før, men hvor mange av jentene der inne tror du har brukt en symaskin før? Vel, det var jo flere etter at Isak faktisk fikset symaskinen som vi så, men men...

Å eliminere oppgaver basert på yrke blir faktisk helt meningsløst dersom man ikke også skal eliminere oppgaver basert på hobby, interesse, utdannelse eller bakgrunn, og da er det faktisk ikke mye igjen av verken deltagere eller oppgaver.

For å ta noen konkrete eksempel, hvem tror du har best forutsetninger i en smie-oppgave av en som har en hobbysmie i garasjen, kontra en som jobber som mekaniker? Begge deler er jo noe "metall greier", ikke sant? Eller hvem tror du er best til å montere en melkeseperator av en som har lært det hjemme på familiegården, eller en som jobber hos Tine? Begge lager jo melk og fløte...

Og for å dra det litt videre, hvordan skal vi egentlig avholde rettferdige tvekamper når grenene  har vært uforandret i alle år og deltagere har mulighet til å øve på flere av disse hjemme?

Edit:

Og en annen sak, vi har jo hatt flere deltagere både i den vanlige famen og farmen kjendis som har hatt langt mer relevante yrker eller bakgrunn rundt gårdsdrift blant annet faktiske bønder(?), uten at det automatisk ga de seieren. Skal vi forby folk med relevant erfaring og kunnskap i å delta i alle programmer med konkurranser nå? Kanskje vi bare skal nekte alle over 20 år i å delta slik at vi ikke risikerer at noen er for gode? 🙄

Han jobber som snekker...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...