Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Hannah80 said:

Er ikke enig i at Miranda ikke var feminin i serien. Hva mener du, egentlig? I forhold til de tre andre damene? Når jeg tenker på kvinner som ikke er feminine, så er det ikke Miranda Hobbs som popper opp i tankene mine:)

Så rart! Trodde ikke det var så veldig kontroversiell tanke 😉 Miranda Hobbes er en korthåret dame som ofte brukte dress eller andre ikke-feminine klesplagg. Hun hadde en ikke-feminin måte å være på, både tankegang og fremtreden.

Et kvikt google søk fikk meg frem til sexandthecity.fandom.com (https://sexandthecity.fandom.com/wiki/Miranda_Hobbes) Der står det:

In the early seasons, she is portrayed as masculine, but this image softens over the years, particularly after she becomes pregnant by her on-again, off-again boyfriend, Steve Brady, whom she eventually marries.

Så jeg kan umulig være den eneste som tenker det. Hun var ikke maskulin i den form Che er, men hun var veldig ufeminin. Og det likte jeg å se fra en heterofil kvinne.

Anonymkode: 46899...fd7

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så rart! Trodde ikke det var så veldig kontroversiell tanke 😉 Miranda Hobbes er en korthåret dame som ofte brukte dress eller andre ikke-feminine klesplagg. Hun hadde en ikke-feminin måte å være på, både tankegang og fremtreden.

Et kvikt google søk fikk meg frem til sexandthecity.fandom.com (https://sexandthecity.fandom.com/wiki/Miranda_Hobbes) Der står det:

In the early seasons, she is portrayed as masculine, but this image softens over the years, particularly after she becomes pregnant by her on-again, off-again boyfriend, Steve Brady, whom she eventually marries.

Så jeg kan umulig være den eneste som tenker det. Hun var ikke maskulin i den form Che er, men hun var veldig ufeminin. Og det likte jeg å se fra en heterofil kvinne.

Måtte google litt selv. Haha:) Jo, jeg ser stor forskjell fra de første sesongene til vi kommer til sesong 5 og 6. Miranda blir mer og mer smashing, sant det😝😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Miranda hadde en ganske androgyn stil i de første sesongene. Dessuten var hun den kyniske i gruppa, noe jeg likte. Synes de dollet henne opp i de siste sesongene av serien og enda mere i filmene. For min del føltes det feil mtp på karakteren. 

Synes det virker som Miranda er i en slags midtlivskrise av noe slag i den nye serien. Hun har kanskje mistet selvtilliten litt og virker usikker på seg selv. Er spent på hva slags storyline hun har i vente.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja fikk sikkelig sjokk, spesielt miranda har blitt veldig gammel og barna er blitt så store, både brady og lilly

Anonymkode: ddaed...160

Er det et sjokk at folk eldes? De er jo bare mennesker selv om de er skuespillere og alle individer eldes jo. Enig i at det er litt uvant å se dem så mye eldre, men det har jo gått 17 år siden originalserien sluttet, så syns det er fint å se også. Men Miranda veldig gammel? Alvorlig talt! Cynthia Nixon er 55 år i virkeligheten også, det er ikke veldig gammelt med mindre man er under 20 selv. Jeg syns faktisk Charlotte ser eldre ut enn Miranda siden hun har fylt opp ansiktet sitt så veldig. Med det sagt holder alle seg veldig godt, men syns det er trist at Kristin Davis har "ødelagt" ansiktet sitt sånn. Hun er jo egentlig smellvakker. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Er det et sjokk at folk eldes? De er jo bare mennesker selv om de er skuespillere og alle individer eldes jo. Enig i at det er litt uvant å se dem så mye eldre, men det har jo gått 17 år siden originalserien sluttet, så syns det er fint å se også. Men Miranda veldig gammel? Alvorlig talt! Cynthia Nixon er 55 år i virkeligheten også, det er ikke veldig gammelt med mindre man er under 20 selv. Jeg syns faktisk Charlotte ser eldre ut enn Miranda siden hun har fylt opp ansiktet sitt så veldig. Med det sagt holder alle seg veldig godt, men syns det er trist at Kristin Davis har "ødelagt" ansiktet sitt sånn. Hun er jo egentlig smellvakker. 

min mening det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

min mening det :)

Ja jøss. Du er sikkert veldig ung og det er det ikke noe galt i. Jeg syntes 55-åringer var gamle selv jeg da jeg var 18-19  :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja jøss. Du er sikkert veldig ung og det er det ikke noe galt i. Jeg syntes 55-åringer var gamle selv jeg da jeg var 18-19  :) 

Jeg var mest overrasket over at Carrie så ut som hun hadde gått rett fra innspillingen fra film nr 2, til denne serien. Syns hun så kliss lik ut🤭

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir skuffet dersom Miranda blir skeiv. I originalserien var hun en ikke-feminin heterofil dame, og vi trenger slik representasjon i media. Kan ikke noen andre være skeive? Når det er sagt ødela de hennes karakter i filmene, for plutselig var hun den berta. Jeg vet at skuespilleren er skeiv i virkeligheten, men når sant skal sies har jeg ikke sansen for at skuespilleres liv blør inn i rollene deres. Jeg liker dog veldig godt at hun er alkoholiker, å ha noe så ekte med var en positiv overraskelse!

Carries kommentar om at Samantha brukte henne som bank blir tolket som okay av mange. Det er nettopp her Sarah Jessica Parker er flink til å velge sine ord med omhu. For har man satt seg godt inn i saken er det tydelig at det var ment som kritikk av Kim Catrall, hun som spiller Samantha. Dialogen passer ikke til karakteren Samantha i det hele tatt, som tilbød seg å gjøre Carries PR helt gratis. Men dialogen passer spot on til bildet Sarah Jessica Parker prøver å male av Kim Catrall i media som en grisk og kravstor skuespiller. Utad sier de at de vil ha henne tilbake, og mange ser ikke nyansene av stikkene hennes, og historien blir da at Sarah Jessica Parker er den snille. Men Kim Catrall kommer definitivt ikke tilbake etter den kommentaren der, og det vet SJP veldig godt. 

Ellers liker jeg barna til Charlotte, Che, og professoren. Sønnen til Miranda kan ta seg en bolle! 

Veldig godt skrevet! Helt enig! Synes den forklaringen/historien ikke passet inn i serien i det hele tatt.

Anonymkode: 72b69...29b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja fikk sikkelig sjokk, spesielt miranda har blitt veldig gammel og barna er blitt så store, både brady og lilly

Nesten så man kunne ønske at man sluttet å eldre seg og forble samme alder for alltid

Hannah80 skrev (30 minutter siden):

Tvillinger? Lily, den eldste er jo adoptert 🤭

Å ja, konsekvensen av å ikke ha fulgt på orginalen 😅Så hvor gammel skal lily være da? Var hun jeg så var 26 på ekte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (4 timer siden):

Altså... Big hadde overlevd så lenge og da Carrie endelig kommer hjem gidder hun ikke engang ringe etter ambulanse? Han kunne fint ha overlevd, hele den scenen var bare helt på trynet.

altså, det er jo ikke en dokumentar... resultatet var jo gitt - han skulle ikke overleve, så da var de vel mest interesserte i å lage en vakker dødsscene uten å bruke masse tid på gjenoppliving 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (47 minutter siden):

Skal de tvillingene være 17 år? Jeg sjekket ut skuespillerne og hun ene er 26 år, så nesten 10 år eldre enn rollen 😅 ikke at det er gale men ble bare litt overrasket over at hun er så mye eldre på ekte :) Men Chris Noth er vel også rundt 10 år eldre enn karakteren sin?

hvilke tvillinger?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ånei, skal Aiden komme tilbake? Stakkars mann, han ble jo så dårlig behandlet av Carrie 😅 Må jo være selvskader for å prøve igjen en tredje (sett bort fra kysset i film nr. 2) gang.

Anonymkode: ee687...4cf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha ånei, skal Aiden komme tilbake? Stakkars mann, han ble jo så dårlig behandlet av Carrie 😅 Må jo være selvskader for å prøve igjen en tredje (sett bort fra kysset i film nr. 2) gang.

Anonymkode: ee687...4cf

ja det gjør han, i alle fall det ble skrevet at han var en av rollene når de drev og spilte inn, Ja hun behandlet han dårlig,men eneste forholdet jeg virkelig likte i serien utenom Harry og Charlotte

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 minutter siden):

Nesten så man kunne ønske at man sluttet å eldre seg og forble samme alder for alltid

Å ja, konsekvensen av å ikke ha fulgt på orginalen 😅Så hvor gammel skal lily være da? Var hun jeg så var 26 på ekte 

Den første filmen kom i 2008, så hun er vel rundt 16-17? Mens søsteren er rundt 12-13? Det er antagelser basert på alder i første filmen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så det å ha kort hår er ikke feminint? Det å bruke dress er ikke feminint? Nå må du virkelig gi deg. Hun var da feminin hun. Men, på en annen måte enn Charlotte var feks. Dette blir for dumt, spesielt i 2021. Det er ikke en fasit på hvordan kvinner skal se ut for å være feminin nok. Eller at man må se ut på en bestemt måte for å være skeiv. Slutt.

Anonymkode: 700ee...1c3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lucille skrev (20 minutter siden):

hvilke tvillinger?

Jeg tenkte feil 😅

Zooey skrev (13 minutter siden):

Den første filmen kom i 2008, så hun er vel rundt 16-17? Mens søsteren er rundt 12-13? Det er antagelser basert på alder i første filmen.

Ah, men hun spiller rollen bra da :) bare bruker å bli litt overrasket når folk spiller mye yngre roller 😅Men burde blitt vant med det egentlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tankar:

- Grusomt å drepe Big, spesielt i første episode. Skjønte han kom til å få hjarteinfarkt medan Lily spelte, men fekk likevel sjokk når Carrie sa "...Big died" 💔 Deira kjærleiksreise(sjølv kor turbulent) fortena å gå løpet ut.. Håpar ikkje Aidan kjem tilbake som skilt mann og liksom skal bli den nye kjærleiken til Carrie, då føler eg dei berre øydelegg mykje av forholdet mellom Carrie og Big.

- Eg lure også på om Miranda får eit alkoholproblem. Om ho blir lesbisk syns eg blir rart, då ho har vist null teikn på dette gjennom heile serien/filmane. At Rose kanskje ikkje identifisera seg som jente trur eg heller på.

- Che/Callie/Sara Ramires irritera meg uansett kva serie ho spelar. Taklar ikkje den dama. Ho er berre så vulgær og stakkarsleg(frå greys), så håpar ho får ei liiiiita birolle 😂

- Saknar Samantha! Og likte ikkje måten dei snakka om ho på, syns det vart litt for openlyst at dei eigentleg snakka om Kim irl og at det var "hennar feil".

- Spent om dei kjem til å hedre han som spelar Stanford på eit vis. Håpar det ❤️ 

Elles var det fint å sjå SATC igjen, men kjenner eg angra på eg byrja på den når Big døydde. Var ikkje heilt klar for det 😭

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (4 minutter siden):

Mine tankar:

- Grusomt å drepe Big, spesielt i første episode. Skjønte han kom til å få hjarteinfarkt medan Lily spelte, men fekk likevel sjokk når Carrie sa "...Big died" 💔 Deira kjærleiksreise(sjølv kor turbulent) fortena å gå løpet ut.. Håpar ikkje Aidan kjem tilbake som skilt mann og liksom skal bli den nye kjærleiken til Carrie, då føler eg dei berre øydelegg mykje av forholdet mellom Carrie og Big.

- Eg lure også på om Miranda får eit alkoholproblem. Om ho blir lesbisk syns eg blir rart, då ho har vist null teikn på dette gjennom heile serien/filmane. At Rose kanskje ikkje identifisera seg som jente trur eg heller på.

- Che/Callie/Sara Ramires irritera meg uansett kva serie ho spelar. Taklar ikkje den dama. Ho er berre så vulgær og stakkarsleg(frå greys), så håpar ho får ei liiiiita birolle 😂

- Saknar Samantha! Og likte ikkje måten dei snakka om ho på, syns det vart litt for openlyst at dei eigentleg snakka om Kim irl og at det var "hennar feil".

- Spent om dei kjem til å hedre han som spelar Stanford på eit vis. Håpar det ❤️ 

Elles var det fint å sjå SATC igjen, men kjenner eg angra på eg byrja på den når Big døydde. Var ikkje heilt klar for det 😭

Profilbildet ditt passer bra til den anmeldelsen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...