Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noe helt annet, de laget egne serier fordi de ikke ble inkludert i seriene for de "hvite". Det har alltid vært et stort problem med rasisme i USA, og det er fortsatt et kjempeproblem. At TV-serier og film prøver å gjøre opp for mange år med urett ser jeg på som positivt. 

Anonymkode: ee687...4cf

Jada, det er alltid "noe annet" når det går andre veien... 🙄 

Anonymkode: 7109f...4c9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Beklager hvis jeg misforsto og trodde du hadde et problem med det, det virket sånn fra det du skrev (som jeg har uthevet i det øverste sitatet ditt her). Og jeg skjønner nå at det var klumsete å siterte deg og flere andre under ett innlegg og at du dermed ikke klarte å skille ut hva som var rettet mot deg, og hva som ikke var det. Men takk for at du lærte meg et norsk nyord, jeg har ikke bodd i Norge på fem år, så det er fint å få litt hjelp med å henge med i svingene ;) 

Anonymkode: 7c1e2...93b

Ja, du misforsto kraftig, men det går greit, jeg formulerte meg sikkert litt dårlig. Jeg liker bare ikke å bli påført meninger og holdninger jeg ikke har og da sier jeg fra :) Ser jeg har glemt et "nesten" på første innlegget du siterte. Det skulle stå at det er så politisk korrekt at det nesten er helt latterlig. Og selv om det er veldig bra at de er inkluderende KAN det bli litt for mye politisk korrekthet på en gang. Det betyr ikke at jeg har noe problem med at de inkluderer transpersoner, ikke-binære osv. Tvert imot syns jeg det er veldig bra og det har jeg skrevet flere ganger i tråden. Og det er jo veldig morsomt at datteren til perfekte A4-Charlotte kommer ut av skapet på den måten da :) Blir spennende å se hvordan det går videre.

Altså… Man glemmer ikke sitt eget språk på så kort tid og i hvert fall ikke et så vanlig ord som ikke. Rart du vet at det heter binær på norsk da… Men det er jo så in å slenge inn engelske ord overalt så... ;) 

Endret av jukkapalme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmuleSMitt skrev (9 timer siden):

Kritikken mot serien begynner å bli litt vel krampeaktig. Akkurat som man bare må hakke løs for hakkingens skyld. Kan man ikke bare akseptere at det ikke er samme serie lenger, og hvis man vil se SatC så se de gamle episodene. Det er mange år siden SatC. Livet er vel litt mer alvorlig når man er i 50-åra kontra 30-35? Synes det er fint å se andre sider ved damene enn bare fjas og kuksuging. Vi lever jo et krenke-samfunn som ikke kan sammenlignes med tiden som var under SatC. Bare positivt at And just like that.. viser hvor mye stress og kav det er for voksne folk å navigere i dette landskapet. 

Synes And just like that.. så langt har vært helt herlig! Gleder meg til nye episoder :hoppe:

Jeg har tenkt å fjase og ha det moro hele livet, skyt meg nå om 50åra må bli kjipt 😛 

Synes vi hadde trengt en serie med spreke, kule, godt voksne damer som hadde det morsomt også i 50-årene. Som viste at kvinner ikke bare faller av planeten og egentlig bare kan legge seg ned og dø når de bikker 50, men at det er et liv også da. Og ja, et sexliv også. Det var litt det jeg forventet.

Men det er så utrolig mye fokus på hvor gamle de er og hvor langt bak de henger på alt og hvor sykelige mennene er at man skulle tro de var blitt 100 år hele gjengen. De er faktisk bare i 50-årene, og det er da virkelig ikke så sinnsykt trist og seriøst å bli 50. En 60+ Samantha som aktivt drev med kuksuging som du litt nedlatende kaller det hadde jo også nesten vært mer "woke" og radikalt og banebrytende enn alt det andre til sammen 😛 Det siste tabu.

Carrie har fremdeles humoren og glimtet i øyet heldigvis, men så døde jo Mr. Big da, da må man jo skildre sorg, som jeg personlig synes er ganske kjedelig sånn generelt. Jeg håper hun er tilbake på beina litt kjapt.

For øvrig synes jeg ikke det er krampaktig kritikk, men interessant å diskutere hvordan folk tolker de forskjellige aspektene ved serien. Du må ikke ta det personlig at alle ikke elsker alt ved den. Jeg gleder meg også til nye episoder :)

Endret av Cuntzilla
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (1 time siden):

Jeg har tenkt å fjase og ha det moro hele livet, skyt meg nå om 50åra må bli kjipt 😛 

Synes vi hadde trengt en serie med spreke, kule, godt voksne damer som hadde det morsomt også i 50-årene. Som viste at kvinner ikke bare faller av planeten og egentlig bare kan legge seg ned og dø når de bikker 50, men at det er et liv også da. Og ja, et sexliv også. Det var litt det jeg forventet.

Men det er så utrolig mye fokus på hvor gamle de er og hvor langt bak de henger på alt og hvor sykelige mennene er at man skulle tro de var blitt 100 år hele gjengen. De er faktisk bare i 50-årene, og det er da virkelig ikke så sinnsykt trist og seriøst å bli 50. En 60+ Samantha som aktivt drev med kuksuging som du litt nedlatende kaller det hadde jo også nesten vært mer "woke" og radikalt og banebrytende enn alt det andre til sammen 😛 Det siste tabu.

Carrie har fremdeles humoren og glimtet i øyet heldigvis, men så døde jo Mr. Big da, da må man jo skildre sorg, som jeg personlig synes er ganske kjedelig sånn generelt. Jeg håper hun er tilbake på beina litt kjapt.

For øvrig synes jeg ikke det er krampaktig kritikk, men interessant å diskutere hvordan folk tolker de forskjellige aspektene ved serien. Du må ikke ta det personlig at alle ikke elsker alt ved den. Jeg gleder meg også til nye episoder :)

Right back at you. Du må ikke ta det personlig at ikke alle synes det er banebrytende å se folk i 50-60-årene suge kuk kontra interessen for at det heller tas opp andre temaer. ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Altså, beklager, men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere har et så stort problem med at Rose sier hen ikke føler seg som en jente? Kan dere forklare hvorfor dette er så irriterende at dere ikke vil se serien lenger? Sånn helt seriøst, jeg skjønner ikke. Det er jo sånn verden er i dag, at det er lettere for nonbinære og transpersoner å "komme ut", det har endelig begynt å bli akseptert. Så hvordan tenker dere at de skulle håndtert det i serien? Ikke hatt det med i historien i det hele tatt? Eller hva hadde vært greit?

Vet ikke hvorfor du tar opp Rose. Har ihvert fall ikke nevnt henne spesifikt. Det kunne vært et helt normalt øyeblikk, men når de nå sauser inn en ikke-morsom ikke-binær karakter for at Miranda skal finne seg selv(muligens), så blir det for idiotisk. Hva, skal Miranda bli skeiv og forlate Steve? Det er helt out of character. Og det er jo bare trist hvis én sesong skal inneholde død, skilsmisse, en drittunge som har høylytt sex så foreldrene hører, en nesten døv mann, et brudd med ei venninne, alkoholisme... Når man er voksen, så vet man jo at ting kan skje, men det blir for urealistisk at det skjer samtidig.

I tillegg er jeg drittlei ordet woke, og fokus på pronouns og binære og dritt. De folkene som hauser opp de greiene har allerede ødelagt HP/JK Rowling, og nå SATC. 
(Og det kommer fra en som har vært åpen for at folk skal være seg selv lenge før ordet ikke-bineær eksisterte engang).

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmuleSMitt skrev (2 timer siden):

Right back at you. Du må ikke ta det personlig at ikke alle synes det er banebrytende å se folk i 50-60-årene suge kuk kontra interessen for at det heller tas opp andre temaer. ;) 

Right back at hæ? Jeg skrev at du ikke må være så oppgitt over at folk kritiserer den nye serien, ikke at jeg synes det var dumt at du ikke vil se folk suge kuk.

Jeg tror du må lese innlegget om igjen og ikke ta det som et personlig angrep som du må kontre med en "hva med deg da". 

Vi diskuterer en TV-serie her, det er et lettbeint tema og folk har forskjellige meninger om det. Din mening er verdifull, jeg var bare uenig. Så pakk ned passiv-aggressiviteten og get over it.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 9.50):

Nja, jeg syns hun mistet det litt i de siste sesongene. Og hva skjedde i den andre filmen?? Hadde hun ansvaret der? Antrekkene der krysset linjen for leeeenge siden og er rett og slett latterlige.

Forresten er det store spekulasjoner om Miranda er blitt lesbisk. Det syns jeg i så fall er billig og blir da enda mer sur. De må gjerne ha en lesbisk karakter (det har de jo hatt, og Samantha hadde en tur innom lesbeland med 10-fingre-Maria), men Miranda? For åpenbart og  altfor billige woke-poeng.

Anonymkode: 2e593...abe

Egt veldigt merkeligt. Fordi miranda datet en lesbisk jente i di gamle episoden og kysset henne i heisen. Da sa hun, intressting But definitially not gay. Det mest relevante er at hun foreldrene seg i en jente pga personlighet og ikke kjønn. Det heter vel pannsexuell? Men at hun plutseligt skulle bli rent på jenter og egt alltid har likt jenter stemmer ikke. Ikke enligt serien fra før hvartfall

Anonymkode: 3ce7a...6b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

” The kiss itself didn’t alarm her; she thought a kiss from Mr. Big would be a fun story to tell her friends. But she says he then pulled her toward him, moved her toward the bed, pulled off her shorts and bikini bottom, and began to rape her from behind. She was facing a mirror. “It was very painful and I yelled out, ‘Stop!’” she says. “And he didn’t. I said, ‘Can you at least get a condom?’ and he laughed at me.”

When it was over, she says, “I realized there was blood on my shirt. I got out of there. I went to my friend’s apartment [in the same building].” The friend visiting from college was already there, she says. “I walked right in and went to the bathroom and tried to get the blood out of my shirt. They wanted to know what happened. I said, ‘I just want to go home.’” The visiting friend pursued her, and said, “You’re scaring me.”

https://www.google.com/amp/s/www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/chris-noth-accused-of-sexual-assault-1235063596/amp/

Enda en serie-voldtektsmann outet. Takk til ofrene som orker å stå i dette og snakker ut. 

Anonymkode: 5b61b...a26

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det finnes folk som synes det er helt greit at hvite blir utsatt for rasisme, ja. 

Anonymkode: d00c1...159

Hvite kan ikke bli utsatt for rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo 

Anonymkode: 39360...f78

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cynthia Nixon har jo denne historien i virkeligheten.

Hun var sammen med en mann i 15 år før hun traff en kvinne. De ble wtter hvert gift.

At dere alle mener dette er qå usannsynlig sier mer om dere, egentlig.

Anonymkode: b12a4...6c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun var sammen med en mann i 15 år før hun traff en kvinne. De ble wtter hvert gift.

Er vel ingen som sier at det er usannsynlig at det kan skje i virkeligheten. Men at det er usannsynlig at det skjer med Miranda. Sier mer om deg, egentlig, når du vrir og tolker i verste mening.

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva tror du utrykket "White trash" er tuftet på?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det blir ikke mer sant om det skrives flere ganger.  Alle "raser" kan selvsagt bli utsatt for rasisme.  Og hvite blir utsatt for rasisme daglig akkurat som f.eks sorte.  Hvite unge etnisk norske jenter er veldig utsatt i Norge.  Men det blir jo selvsagt ikke skrevet noe særlig om. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jukkapalme skrev (13 timer siden):

Altså… Man glemmer ikke sitt eget språk på så kort tid og i hvert fall ikke et så vanlig ord som ikke. Rart du vet at det heter binær på norsk da… Men det er jo så in å slenge inn engelske ord overalt så... ;) 

Altså, hva er problemet ditt, egentlig? Seriøst, for din egen del også, bare slutt å være så j*vlig kverulerende.

Over og ut, peace out ✌️😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, hva er problemet ditt, egentlig? Seriøst, for din egen del også, bare slutt å være så j*vlig kverulerende.

Over og ut, peace out ✌️😉

Snakk for deg sjæl ;) Peace out! ✌

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åjoda!

Anonymkode: d00c1...159

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Usannsynlig er det jo ikke. Men det er jo ingen poeng i at karakteren hennes plutselig skulle skifte legning. Jeg er skeiv selv, men har ingen ønske om å se en lesbisk Miranda. Jeg elsker Miranda og Steve. Jeg syns de passer perfekt sammen. Det har vært 0 indikasjoner tidligere på at Miranda har vært noe annet enn heterofil. Det ble jo til og med gjort et poeng av at sjefen hennes trodde hun var lesbisk, noe hun absolutt ikke var. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...