Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Jeg synes AJLT gjør det samme som SATC gjorde på slutten av 90-tallet, de tar opp tematikk som er omdiskutert rundt kjønn, sex og relasjoner. SATC fikk kritikk fra konservative seere den gangen også, så jeg er ikke spesielt overrasket over at flere her synes det er for "woke". 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zooey skrev (2 minutter siden):

636477C1-D563-4532-BF6A-B451E130F379.jpeg

Ahhh herregud 😂😂😆😬

Anonymkode: 7c1e2...93b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Skjønner ikke trangen din til å forsvare denne mannen.

Han er gift med Tara Wilson, de møttes da hun var 19 og han var 46 år. 

Han ble anmeldt av en eks for mange år tilbake:

51921415-10321109-The_article_which_was_originally_published_by_The_National_Enqui-a-55_1639750857589.thumb.jpg.94f54c5fe9a734569a29089eee96fa03.jpg

Anonymkode: b12a4...6c0

Jeg har ingen trang til å forsvare han. Men det hadde ikke vært første gangen en kjendis har blitt beskyldt for slike ting, og det viser seg å ikke være sant. Man trenger jo ikke kaste han til ulvene sånn med èn gang:)

Endret av Hannah80
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (53 minutter siden):

At Samantha ikke ble med på dette, ble vel et slags vinnerlodd for henne.

Hehe, ja. Hun visste når det var på tide å gi seg:)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, beklager, men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere har et så stort problem med at Rose sier hen ikke føler seg som en jente? Kan dere forklare hvorfor dette er så irriterende at dere ikke vil se serien lenger? Sånn helt seriøst, jeg skjønner ikke. Det er jo sånn verden er i dag, at det er lettere for nonbinære og transpersoner å "komme ut", det har endelig begynt å bli akseptert. Så hvordan tenker dere at de skulle håndtert det i serien? Ikke hatt det med i historien i det hele tatt? Eller hva hadde vært greit?

Jeg har ingen problemer med det, da har du misforstått så det ryker av deg. Hvor har jeg skrevet at jeg har problemer med det? Jeg lo av reaksjonen til Charlotte, ikke av at datteren "kom ut av skapet" for henne. Jeg har skrevet flere ganger at jeg syns det er BRA at de er inkluderende, men at serien er så politisk korrekt at det NESTEN er latterlig. Har aldri skrevet noe om at det er irriterende og jeg har ALDRI sagt at jeg ikke vil se serien mer. Så slutt å påfør oss meninger vi ikke har. Jeg liker serien kjempegodt til nå og gleder meg til hver eneste episode. Det heter forresten ikke-binær på norsk ;) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (17 timer siden):

Hun er jo noe sånt som 12 år.  Hvem jente hadde ikke en "vil være som gutter" periode. :roll:

Helt enig. I dag er det liksom ‘inn’ blant 12 år gamle jenter å være homofil eller født i feil kropp eller noe slik. Tipper 99% som påstår dette i dag blant jenter har skiftet mening om dette innen fem år.

Jeg har overhodet ikke problemer med dette, men har selv to tenåringer som også reagerer på denne voldsomme eksplosjonen blant 12 år gamle jenter som plutselig ikke føler seg som jente.

Syntes selv det var pyton i den tiden av å gå fra jente til kvinne der alle formene begynte å formere seg, og mine bryster som var bare to knotter gjorde dritvondt visst noen kom borti i dem. Men tenkte aldri tanke at jeg var født i feil kropp. Vi hadde ikke satt ord på slike ting da og er veldig glad for det 

Dette ble helt utenfor tema da 🙈

Anonymkode: bfdeb...f37

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke trangen din til å forsvare denne mannen.

Han er gift med Tara Wilson, de møttes da hun var 19 og han var 46 år. 

Han ble anmeldt av en eks for mange år tilbake:

51921415-10321109-The_article_which_was_originally_published_by_The_National_Enqui-a-55_1639750857589.thumb.jpg.94f54c5fe9a734569a29089eee96fa03.jpg

Det er en kjensgjerning at én mann blir trodd over flere kvinner, som om deres ord teller mer. Bare se på Bill Cosby, vet ikke hvor mange som til slutt endte med å komme ut med historier? 50-60? Likevel er det flere som mener han snakker sant.

Anonymkode: ee687...4cf

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 time siden):

Jeg har ingen trang til å forsvare han. Men det hadde ikke vært første gangen en kjendis har blitt beskyldt for slike ting, og det viser seg å ikke være sant. Man trenger jo ikke kaste han til ulvene sånn med èn gang:)

Han har en stygg historikk når det gjelder kvinner.

Bare dette med kona hans, hvem i alle dager synes det er ok at en på 46 blir sammen med en på 19? Så er det dette med eksen hans, det er graverende oppførsel.

Han har innrømt at han hadde sex med disse kvinnene. En av dem ble undersøkt og hun hadde rifter. Rifter etter frivillig sex?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (1 time siden):

Jeg synes AJLT gjør det samme som SATC gjorde på slutten av 90-tallet, de tar opp tematikk som er omdiskutert rundt kjønn, sex og relasjoner. SATC fikk kritikk fra konservative seere den gangen også, så jeg er ikke spesielt overrasket over at flere her synes det er for "woke". 

Stemmer, husker MadTV eller noen hadde en parodi på at de liksom pulte alle de møtte, de kunne ikke gå i banken engang uten å suge han bak disken, og Samantha var jo omtrent for gammel til å ha et sexliv. Den frigjorte kvinnelige seksualiteten ble for voldsom for noen.

Men i SATC så var det jo i det minste morsomt! Nå er alt litt for mørkt og alvorlig hele tiden synes jeg, til og med stand up-komikeren var utrolig lite morsom, bare "woke". Har ikke ledd en eneste gang hittil.

Nei, jeg savner når de kunne lage en hel episode om at Carrie feis i senga med Mr. Big. Alt trenger ikke være så seriøst hele tiden. Selv om tema var seriøst nok, den noen ganger litt vanskelige overgangen fra at man er nyforelska og har sex hver dag til man blir mer komfortable med hverandre. Men de angrep temaet med humor.

Serien hadde virkelig trengt Samantha som er åpen for alt og hadde vært den første til å omfavne ikke-binære osv - men som også gir mye mer faen. Nå er de bare tre nevrotiske, stressa damer uten en motvekt som navigerer gjennom livet på en mindre komplisert måte.

Og de tre stresser mer nå enn de noensinne har gjort.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (38 minutter siden):

Den skjønte jeg ikke?😅

I første filmen prøve big å ringe carrie for å fortelle at han hadde kalde føtter på bryllupsdagen. Lily tok telefonen til carrie og la på igjen, og fortalte ikke carrie at han ringte. Hadde de snakket sammen kunne alt vært avverget, men han forlot henne «ved alteret». Nå i første episode av nye serien ble carrie «guilt trippet» til å komme på konserten til Lily, og var dermed ikke til stede når big fikk hjerteinfarkt. 
ikke akkurat Lilys feil, men jeg lo likevel😆

Anonymkode: 86a7b...923

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (22 timer siden):

Haha, ja, det er så politisk korrekt at det er helt latterlig. Men fint at de er inkluderende, ja, selv om det nesten blir litt mye av det gode. Jeg holdt på å le meg ihjel av reaksjonen til Charlotte da datteren fortalte det :hoho:

jukkapalme skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen problemer med det, da har du misforstått så det ryker av deg. Hvor har jeg skrevet at jeg har problemer med det? Jeg lo av reaksjonen til Charlotte, ikke av at datteren "kom ut av skapet" for henne. Jeg har skrevet flere ganger at jeg syns det er BRA at de er inkluderende, men at serien er så politisk korrekt at det NESTEN er latterlig. Har aldri skrevet noe om at det er irriterende og jeg har ALDRI sagt at jeg ikke vil se serien mer. Så slutt å påfør oss meninger vi ikke har. Jeg liker serien kjempegodt til nå og gleder meg til hver eneste episode. Det heter forresten ikke-binær på norsk ;) 

Beklager hvis jeg misforsto og trodde du hadde et problem med det, det virket sånn fra det du skrev (som jeg har uthevet i det øverste sitatet ditt her). Og jeg skjønner nå at det var klumsete å siterte deg og flere andre under ett innlegg og at du dermed ikke klarte å skille ut hva som var rettet mot deg, og hva som ikke var det. Men takk for at du lærte meg et norsk nyord, jeg har ikke bodd i Norge på fem år, så det er fint å få litt hjelp med å henge med i svingene ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men var det bare jeg som ikke synes den "standupen" til Che var spesielt morsom? Er hun ikke komiker? Jeg tror ikke jeg trakk på smilebåndet engang. 

Anonymkode: ee687...4cf

Det minnet mer om et vekkelsesmøte enn et standup-show. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken mot serien begynner å bli litt vel krampeaktig. Akkurat som man bare må hakke løs for hakkingens skyld. Kan man ikke bare akseptere at det ikke er samme serie lenger, og hvis man vil se SatC så se de gamle episodene. Det er mange år siden SatC. Livet er vel litt mer alvorlig når man er i 50-åra kontra 30-35? Synes det er fint å se andre sider ved damene enn bare fjas og kuksuging. Vi lever jo et krenke-samfunn som ikke kan sammenlignes med tiden som var under SatC. Bare positivt at And just like that.. viser hvor mye stress og kav det er for voksne folk å navigere i dette landskapet. 

Synes And just like that.. så langt har vært helt herlig! Gleder meg til nye episoder :hoppe:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SmuleSMitt skrev (1 minutt siden):

Kritikken mot serien begynner å bli litt vel krampeaktig. Akkurat som man bare må hakke løs for hakkingens skyld. Kan man ikke bare akseptere at det ikke er samme serie lenger, og hvis man vil se SatC så se de gamle episodene. Det er mange år siden SatC. Livet er vel litt mer alvorlig når man er i 50-åra kontra 30-35? Synes det er fint å se andre sider ved damene enn bare fjas og kuksuging. Vi lever jo et krenke-samfunn som ikke kan sammenlignes med tiden som var under SatC. Bare positivt at And just like that.. viser hvor mye stress og kav det er for voksne folk å navigere i dette landskapet. 

Synes And just like that.. så langt har vært helt herlig! Gleder meg til nye episoder :hoppe:

Helt enig med deg.

Det eneste jeg har irritert meg over var all opphausingen av at noen hadde bestilt pommes frites.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du sett "svarte" serier fra 90-tallet? Er ikke mange hvite i de seriene, med mindre det er for å gjøre narr av dem. Eller betyr ikke det så mye når det er svarte som gjør det?

Anonymkode: 7109f...4c9

Det finnes folk som synes det er helt greit at hvite blir utsatt for rasisme, ja. 

Anonymkode: d00c1...159

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highhopes skrev (57 minutter siden):

Helt enig med deg.

Det eneste jeg har irritert meg over var all opphausingen av at noen hadde bestilt pommes frites.

Vil vi som samfunn noen gang komme så langt - at det ikke skal være skamfullt for kvinner å spise slik mat?  Det var voldsomt til styr rundt matbestilling, "does anyone want to share a sandwich". 

Anonymkode: 609a4...5c9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (På 14.12.2021 den 20.33):

Men Miranda spurte etter kaffen og ikke vodkaen? Og når ble det normalt å oppbevare kaffe i fryseren, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Jeg oppbevarer kaffen i fryseren, spesielt om den skal langtidslagres og om det er bønner. Noe jeg lærtr av eksen min, synes kaffen holder seg litt freshere enn når den bare ligger i romtemperatur.

Anonymkode: ec9a3...77d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...