Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men det stemmer da ikke, har du sett serien fra 90-tallet?

Anonymkode: fa202...384

Selvfølgelig, sett den sikkert 10 ganger. Hvis du sikter til at hun datet Robert, som var svart, var ikke han på noen måte representativ for menneskene hun vanligvis omga seg med. Han var også lege, og dermed en del av den øvre middelklassen. 

Anonymkode: a4d6d...b47

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lucille skrev (3 timer siden):

men i scenen med Mirandas professor så var det ikke det som ble påpekt. Det de viste var hvordan de andre antok at Miranda påpekte det, og hvordan hun forstod at de antok det, som antagelig var feilaktig utfra hvordan vi kjenner Miranda,  og så ramlet ut i en pinlig bableforklaring som illustrerte meget godt hvor komplisert det kan være å navigere i et landskap der dette ligger rett under overflaten uansett. 

Hun sa hun ikke kjente igjen proffesoren fordi hun  plutselig hadde meterlange fletter når hun på bilder hadde hatt kort hår.  Ikke rart hun ikke kjente henne igjen.  De hadde ikke jeg heller gjort om noen plutselig gikk fra å ha guttekort hår til lange fletter.  Jeg hadde ikke forklart meg mer videre, du er så annerledes på håret med flettene, jeg kjente deg ikke igjen.  Big deal.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Hun sa hun ikke kjente igjen proffesoren fordi hun  plutselig hadde meterlange fletter når hun på bilder hadde hatt kort hår.  Ikke rart hun ikke kjente henne igjen.  De hadde ikke jeg heller gjort om noen plutselig gikk fra å ha guttekort hår til lange fletter.  Jeg hadde ikke forklart meg mer videre, du er så annerledes på håret med flettene, jeg kjente deg ikke igjen.  Big deal.

nei, men du er en virkelig person, og det er ikke Miranda Hobbes. Det er en serie, og de må jo ha noe å fylle den med....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så begge episodene nå, knuste hjertet mitt at Big døde😭

Anonymkode: 84a21...383

Samme her, jeg gråt faktisk :grine: Det skal sies at jeg er veldig deprimert for tiden, så det skal ikke så mye til før tårene kommer og samtidig er jeg en veldig lettrørt person. Fryktelig trist at han måtte dø :( I motsetning til mange andre har jeg alltid likt han. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så akkurat traileren for resten av sesongen. Ser ut til å skulle være svært så woke også fremover. Det er en person i rullestol i staben på podcasten (for funksjonshemmede er vel også en minoritet som må inkluderes) og døtrene til Charlotte vil kvitte seg med noen dukker som er "kulturelt upassende"...og så videre... 

Anonymkode: dbbb5...704

Syns det er bra de inkluderer minoriteter og folk i rullestol jobber jo i det virkelige liv også om de kan, så det med rullestolbruker i staben på podkasten syns jeg ikke er så unaturlig. Men det med "kulturelt upassende" dukker er bare utrolig teit! De færreste blir rasister av å ha "negerdukker" som det het før i tiden som små. Folk er så lettkrenket idag at man må skrive inn sånne idiotiske ting som det der i serier til og med! Er jo snart ingenting som ikke er politisk ukorrekt lenger. Selvfølgelig bra at n-ordet ikke lenger brukes, men det burde finnes grenser til krenkeri. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som fikk en liten følelse av at Carrie kanskje har begynnende Alzheimers…? 
Fikk bare den følelsen da Miranda skulle lage kaffe til dem. Miranda spør hvor de har kaffen, og hun svarer at den er i fryseren. Miranda sier at hun skal ordne det til dem, og Carrie svarer «ordne hva da?». 
Mulig det bare er på grunn av den overveldende sorgen, men jeg fikk bare en litt rar tanke om at det kan være det 😅

Anonymkode: 299ec...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det flere enn meg som fikk en liten følelse av at Carrie kanskje har begynnende Alzheimers…? 
Fikk bare den følelsen da Miranda skulle lage kaffe til dem. Miranda spør hvor de har kaffen, og hun svarer at den er i fryseren. Miranda sier at hun skal ordne det til dem, og Carrie svarer «ordne hva da?». 
Mulig det bare er på grunn av den overveldende sorgen, men jeg fikk bare en litt rar tanke om at det kan være det 😅

Hjelp, håper det ikke stemmer! Syns de gjorde et så stort poeng ut av hvor gamle de har blitt med lesebrillene sine og grått hår, helt merkelig. De er 55 ikke 85! 

Anonymkode: 95d53...607

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkte ikke over det da jeg så episoden, det slo meg først da jeg leste innlegget ditt . Jeg tror det var enda et tegn på at Miranda er alkoholiker, ikke at Carrie har begynnende alzheimers. Som i at Carrie skjønte at Miranda ville ha vodka, ikke kaffe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja men herregud da, Carrie med begynnende Alzheimers, mannen til Miranda som er omtrent døv, Mr. Big som dør av hjerteinfarkt.. hva skjer med at alle rollefigurene virker å være 90 år +??

Men jo, bra observert!🙌🏼

Endret av Marvelous
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highhopes skrev (1 minutt siden):

Tenkte ikke over det da jeg så episoden, det slo meg først da jeg leste innlegget ditt . Jeg tror det var enda et tegn på at Miranda er alkoholiker, ikke at Carrie har begynnende alzheimers. Som i at Carrie skjønte at Miranda ville ha vodka, ikke kaffe. 

Men Miranda spurte etter kaffen og ikke vodkaen? Og når ble det normalt å oppbevare kaffe i fryseren, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk flashbacks fra hvordan pappa var da mamma gikk bort når jeg så den scenen..Jeg tenkte så absolutt ikke alzheimers, bare at hun var preget av det som skjedde. 

Anonymkode: 72b69...29b

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

jeg tenkte det var sjokk og sorg

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (13 minutter siden):

Du har helt sikkert rett, jeg har en tendens til å overtenke 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (17 minutter siden):

Enig.

Anonymkode: ee687...4cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marvelous skrev (35 minutter siden):

Men Miranda spurte etter kaffen og ikke vodkaen? Og når ble det normalt å oppbevare kaffe i fryseren, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Nei, det er derfor jeg tenkte at det ikke var kaffe hun ville ha, og at Carrie forsto det. 

Bare en spekulasjon fra min side siden det er tegn på at Miranda drikker for mye. 

Om det ikke var det, så tror jeg nok det bare var sorg. Tviler sterkt på at Carrie utvikler demens i serien. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre... Sett første episode, hva skjer med Steve 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Han manglet jo bare gåstol og sykehjemsplass 🤯🧐👴🏻

Anonymkode: ff761...9f6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Lucille said:

det var meg over her, og det var ikke meningen å være anonym så jeg klipper inn mitt eget innlegg og føyer til noe:

hvordan "bruker de tid" på woke, bare fordi om noen roller er tildelt personer som ikke er hvite, funksjonsfriske, heterofile kvinner? de rollene måtte jo vært tildelt noen uansett, så det er jo ikke sånn at de kaster bort tid. Virker som enkelte leter med lupe etter noe å kritisere her.

Og en ting til: Hvis folk synes det er slitsomt at serien forsøker å vise en bredde i rollefigurene, så understreker det jo bare at det er helt nødvendig å være woke. Forøvrig protesterer jeg på den innforståtte forutsetningen om at woke er dårlig. Det er jo ikke det! Woke er positivt. Woke betyr at man har våknet. Vil dere heller sove?

Er du klar over at i USA har det nå gått over alle støvleskaft med det woke tullet, og at nå blir blir hvite og asiatere diskriminert pga hudfarge? Alt for å ikke krenke afro-amerikanere? Er det noe bedre?

Anonymkode: 7109f...4c9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, jukkapalme said:

Noen som vet når i morgen neste episode kommer? Er det ved midnatt natt til i morgen? 

Jeg lurer også på dette. Noen som vet? 

Anonymkode: 2f0a1...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte aldri Miranda, så da er kanskje denne sesongen noe for meg?

Anonymkode: cab18...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg lurer også på dette. Noen som vet? 

Anonymkode: 2f0a1...c30

jukkapalme skrev (8 timer siden):

Noen som vet når i morgen neste episode kommer? Er det ved midnatt natt til i morgen? 

Tør ikke å si 100%,  men jeg tror ikke den kommer før i morgen tidlig.

De første episodene ble lagt ut 0900 (sjekket 0830 og da var de ikke der).

Tenker de tidligst kommer ved midnatt New-York tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...