Gå til innhold

Oppdatere bilder på datingside

Fremhevede innlegg

Gjest AprilRyan
Skrevet
Meningenmeddette skrev (16 minutter siden):

TS her; kjenner jeg har veldig lyst til å ta det opp på en litt spøkefull måte.. men vil ikke lage noe kleint ut av det heller.. tar gjerne imot synspunkter fra menn også; er det dealbreaker eller å sette seg selv litt i respekt? 🤔

Ville latt det ligge. Skjønner at det oppleves kjipt, men så lenge han ikke har sagt noe som indikerer at du er den eneste og han ikke er på utkikk etter andre så må man nesten bare forvente at sånt kan skje. 

Selv om du tenker at du skal ta det opp på en spøkefull eller nøytral måte så er ikke grunnen til at du tar det opp egentlig spøkefull. Det er jo fordi du er interessert i denne fyren og lurer på om han er like interessert i deg. Dessuten vil ikke de fleste ta noe sånt på en god måte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo på Tinder for å treffe noen, og så lenge dere ikke har avtalt å være eksklusive er det jo bare naturlig at han ønsker å holde profilen sin oppdatert?
Jeg ville ikke tatt det opp så tidlig, for uansett hvordan du tar det opp kan det virke konfronterende etter bare en uforpliktende date. Man ønsker vel positive mennesker i livet sitt, og ikke bli møtt med kritikk etter kun ett treff?

• Liker 5
Skrevet

Hvis det var en super date for begge så blir det sikkert en date til. Jeg mener det på den er innafor å spørre om han dater flere, men du trenger ikke si noe om årsaken til at du spør (bildene). Enda mer forsiktig er å si at du selv ikke treffer andre og se om han da svarer frivillig på om han gjør det.

Anonymkode: cdc10...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg følger flertallet her: ikke si noe om det.  Hverken spøkefullt eller andre måter. Du setter deg ikke i respekt tror jeg med et sånn utsagn, heller tvert i mot.

Anonymkode: b9bfc...4c3

Enig.

Kanskje hvis jeg hadde lyst kunne sagt at jeg så det nye bilde av deg på tinder. Så fin du er.

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Enig.

Kanskje hvis jeg hadde lyst kunne sagt at jeg så det nye bilde av deg på tinder. Så fin du er.

Kunne kanskje også sagt at jeg opplevde at jeg kom til å undre meg litt da jeg så det. Kommer an på settingen.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, exictence said:

Enig.

Men vil du ikke si at det er bare en mer passiv aggressivt handling der hun må late som ikke forstår hva som foregår, enn å heller spørre direkte (og ev spøkefult) om han er fortsatt på leteren? 

Hvis hun ønsker et forhold på sikt, tenker jeg det mest naturlige er å stille spørsmål når han gir indikasjoner i å ikke være på samme tanker om å være i et forhold med hverandre. Det er ingen som skal gifte seg i morgen, men man kan spørre hverandre ut om hva man ser i hverandre tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (18 timer siden):

Men vil du ikke si at det er bare en mer passiv aggressivt handling der hun må late som ikke forstår hva som foregår, enn å heller spørre direkte (og ev spøkefult) om han er fortsatt på leteren? 

Hvis hun ønsker et forhold på sikt, tenker jeg det mest naturlige er å stille spørsmål når han gir indikasjoner i å ikke være på samme tanker om å være i et forhold med hverandre. Det er ingen som skal gifte seg i morgen, men man kan spørre hverandre ut om hva man ser i hverandre tenker jeg.

Jeg hadde ikke latet som noen ting. Han fikk tenke det han ville, og det ville nok jeg gjort og. Men jeg ser at jeg ved å si det kan virke litt hintete, på en måte. Så sannsynligvis hadde jeg ikke sagt noe.

Å spørre direkte (og evt spøkefullt) om han fortsatt er på sjekkeren ville jeg nok ikke gjort.

Å spørre hverandre hva man ser i hverandre, ville jeg nok ikke gjort heller. Jeg ville da heller sagt hva jeg tenker og ser i ham. Så får han stå for om han vil si det han tenker og ser i meg. Hvis han velger å ikke si noe, så sier vel det meg noe og. 

Skrevet
52 minutter siden, exictence said:

Jeg hadde ikke latet som noen ting. Han fikk tenke det han ville, og det ville nok jeg gjort og. Men jeg ser at jeg ved å si det kan virke litt hintete, på en måte. Så sannsynligvis hadde jeg ikke sagt noe.

Å spørre direkte (og evt spøkefullt) om han fortsatt er på sjekkeren ville jeg nok ikke gjort.

Å spørre hverandre hva man ser i hverandre, ville jeg nok ikke gjort heller. Jeg ville da heller sagt hva jeg tenker og ser i ham. Så får han stå for om han vil si det han tenker og ser i meg. Hvis han velger å ikke si noe, så sier vel det meg noe og. 

Utgangspunktet er at TS har bekymringer som kan være grunnet. Forslaget du fremmer vil være å gå i mot hennes egen intuisjon om at det er litt merkverdig på sitt beste og klare uinteresserte signaler på sitt verste = Så hun må faktisk late som alt er ok om hun skal følge ditt råd.

Jeg oppfordrer ikke til desperasjon og clingyness fra noen parter, men skal man sette en strek over hva en bevisst handling kan bety, vil jeg si at å bytte profilbilder i en dating app lener seg mer mot "fortsatt på kikkeren" enn "ferdig med å kikke".

Foreløpig er det ingen beslutninger som bør taes, basert på noe så lite thou 🤷‍♂️

Skrevet
umAxa skrev (5 timer siden):

Utgangspunktet er at TS har bekymringer som kan være grunnet. Forslaget du fremmer vil være å gå i mot hennes egen intuisjon om at det er litt merkverdig på sitt beste og klare uinteresserte signaler på sitt verste = Så hun må faktisk late som alt er ok om hun skal følge ditt råd.

Jeg seier hva jeg tror jeg hadde gjort i hennes situasjon. Og det hadde vært å ikke si noe. Tror du ikke at han hadde uansett kommet med noen bortforklaringer? Hvis han overhode ikke var interessert, kommer nok det frem også av seg selv.

Så jeg hadde nok ikke sagt eller spurt. Det er litt spør og ikke bli mye klokere, tenker seg. 

umAxa skrev (5 timer siden):

Jeg oppfordrer ikke til desperasjon og clingyness fra noen parter, men skal man sette en strek over hva en bevisst handling kan bety, vil jeg si at å bytte profilbilder i en dating app lener seg mer mot "fortsatt på kikkeren" enn "ferdig med å kikke".

Foreløpig er det ingen beslutninger som bør taes, basert på noe så lite thou 🤷‍♂️

Enig. Man setter ikke strek. Jeg ville hatt det i minne som en ting som har skjedd. Og så sett videre om hva som skjer. Kanskje  sier denne episoden noe, eller kanskje det var en usikkerhet og ubetydelig ting fra hans side. 

P bytte profilbilde hadde jeg nok tenkt at han er på sjekkeren enda. Så må jeg da se det an, hvis jeg er villig til det. Kanskje han er usikker på Ts sine hensikter med han. Hvem vet? Hadde latt tiden gå og sett hva som hadde skjedd. Var jeg interessert, så hadde jeg sagt og vist det. Ikke bedt partneren om det.

Skrevet

Jeg ville avlyst daten. Når han har byttet profilbilde etter det jeg opplevde var en fin date, så er han åpenbart ikke like gira som meg. Ikke gira i det hele tatt. Dealbreaker. Men jeg hadde ikke sagt noe. Det er passiv-aggressivt, spøkefull tone eller ei.

Anonymkode: dc0b3...9d8

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde datet en kar i 2 måneder (med 1-2 treff per uke) da han plutselig skiftet ut alle bildene sine og la til ny tekst (Tinder). Jeg sa det til han - "ser du har oppdatert profilen, er du fortsatt på utkikk?" og da gikk han fra å være verdens søteste til å glefse til meg at "vi er ikke kjærester, jeg har lov å date andre". 

OK, sa jeg. Og møtte han aldri igjen :)

Anonymkode: 904e8...72e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde datet en kar i 2 måneder (med 1-2 treff per uke) da han plutselig skiftet ut alle bildene sine og la til ny tekst (Tinder). Jeg sa det til han - "ser du har oppdatert profilen, er du fortsatt på utkikk?" og da gikk han fra å være verdens søteste til å glefse til meg at "vi er ikke kjærester, jeg har lov å date andre". 

OK, sa jeg. Og møtte han aldri igjen :)

Altså.. hvis ikke det forteller litt om hvor kynisk det kan være der inne så vet ikke jeg 🙈 Personlig tror jeg man lett kan bli avstumpet av en slik oppførsel. Ts

• Liker 3
Skrevet
Meningenmeddette skrev (5 minutter siden):

Altså.. hvis ikke det forteller litt om hvor kynisk det kan være der inne så vet ikke jeg 🙈 Personlig tror jeg man lett kan bli avstumpet av en slik oppførsel. Ts

Ja, jeg ble jo en smule overrasket. Nå hadde vi ikke hatt "praten", men jeg antok at når vi møttes så ofte og han virket superinteressert hele veien at vi var eksklusive. Men jeg lærte på den harde måten at det er man IKKE med mindre man har avklart det. 

Når det er sagt så ville jeg ventet et par dater til med å spørre han om bildene, 1. date er kanskje litt tidlig å reagere. Men ikke la det gå så langt som jeg gjorde. 

• Liker 4
Skrevet

Om du skal si noe, si det på en direkte måte. Hvorfor være spøkefull når det er noe du synes var teit han gjorde?

Om han ikke takler det, move.on.

Og en liten sidenote til de andre kommentarene her «vi er eksklusive»... hva er egentlig dette idiotiske fenomenet?

jo før dere innser at det å uttrykke behov og tørre å stille spm - jo bedre blir dette datinghelvete. Når du kommer dit at du ikke er redd for å snu ryggen til noe som helst, som du ikke synes gjør deg happy - da faller alle brikkene på plass. Fuck folk som gjør deg usikker. Spiller ingen rolle hvor tidlig i datingstadiet det er. 

• Liker 4
Skrevet

Ts her; siden sist: han har sendt meg meldinger gjennom forrige uke og svart på mine. Ikke kontakt hver dag lenger, og jeg har ikke hørt fra han på 4 dager. Ser han er pålogget datingapp men det er jo jeg også 😉 Han avsluttet forrige date med at han gjerne ville treffes igjen og vi avtalte å skulle gå tur sammen. Jeg føler på at han fader meg ut siden han plutselig ikke sender melding lenger, men jeg har heller ikke tatt kontakt og fader vel litt jeg også .. hvorfor skal nettdating være så forferdelig vanskelig .. nå lurer jeg på om jeg skal sende en avslappet melding om vi fremdeles skal gå tur sammen til uken eller ta et hint om at «ingen melding er også en melding?» Så til alle oppegående damer og menn på datingfronten, hva hadde dere gjort? ☺️

Skrevet

Hva har du lyst til selv da? Om du har lyst til å bli bedre kjent med han og er interessert har du ikke noe å tape på å ta et initiativ til. Det verste som kan skje er at han sier han ikke er interessert, og det er jo egentlig ikke så ille er det? Er jo ikke sånn at du frir heller, er bare en tur😉

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (Akkurat nå):

Hva har du lyst til selv da? Om du har lyst til å bli bedre kjent med han og er interessert har du ikke noe å tape på å ta et initiativ til. Det verste som kan skje er at han sier han ikke er interessert, og det er jo egentlig ikke så ille er det? Er jo ikke sånn at du frir heller, er bare en tur😉

Jo, det er jo det, men så er det denne magefølelsen da.. han var jo fryktelig på før det ble dagesvis med stillhet .. får vel bare kvinne meg opp men jeg HATER å virke innpåsliten 🙈 Har blitt bedt på en annen date også.. så hadde vært fint å vite, men det er sikkert ikke lurt å nevne for han 🤔

Skrevet

Send mld og kom med et konkret forslag. Kan han ikke og kommer ikke med nytt forslag, så drar du på date med en annen. Sånn hadde jeg løst det i allefall. Setter ikke meg selv på vent for en som ikke tar initiativ etter jeg har vist interesse😊 men en mld skader ikke, og du vil enten få en date eller en forsterket magefølelse. Innpåsliten kan man vel ikke si du har vært uansett😉

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ville ikke kommet med konkret forslag. Om du er den som initierer ting så risikerer du at han egt bare sier ja, fordi det er OK å være med deg. Om han ikke initierer noe selv er det manglende interesse. Ingen kontakt over flere dager er.ikke.normalt om man er interessert. 
Enten er du direkte og spør, kommuniser dine behov og forventninger. Eller så bare legger du han helt bort.

Det skal ikke en sånn usikkerhet om ting er gjensidig.

Endret av pocahontas88
Skrevet

TS her. Takk for innspill ☺️ Jeg var to timer unna å sende melding for å spørre.. da tikket det inn en melding fra han ☺️ Nå har vi kommunisert frem og tilbake i 5 timer.. Jeg er glad han kom på banen og ikke jeg.. for jeg tror dager med stillhet er dager de tenker seg om.. og synes fremdeles det er greit at mannen er litt på.. for vi damer blir fort usikre og hvertfall jeg, redd for å bli klengete 🙈 Vi skal prøve å få til å treffes til helgen.. innimellom barn, sykdom og julebord. Jeg trenger tid på å bli kjent med et nytt menneske, og synes det er trist om man bare sveiper av gårde uten å ta seg den tiden når man treffer et interessant menneske. Vi får se hvordan det går ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...