Gå til innhold

Er dette trygdesvindel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Melder jeg da i fra til nav eller til Skatteetaten?

Anonymkode: db39b...ef9

Begge.

Anonymkode: 1d387...398

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønn*

Anonymkode: d3cac...3e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva vet du hva jeg vet og ikke?

Bruk av hannhund: gratis hvis man eier hannhunden selv. Også gratis hvis man er slu nok til å snirkle seg rundt en vedkommende som ikke klarer å si nei, eller er lettlurt. I «verste» fall koster hannhund 20.000.
Vaksinering og chip av et gjennomsnittlig valpekull hos en rimelig veterinær: 6000. Denne rasen tar ikke AD røntgen, og denne oppdretteren tester ikke for det som er unødvendig. Ultralyd og røntgen av drektig tispe er unødvendig, og ikke alle som gjør, så denne utgiftsposten dropper vedkommende.

HD-røntgen: 1500

Registrering av kull på 6 valper: ca 5000.

Gjennomsnittlig fôrpris på et gjennomsnittlig kull: 2400

Potensiell totalpris for et valpekull: 35.000

Totalpris for det jeg tror høyst sannsynlig vedkommende betaler for et gjennomsnittlig kull fordi jeg vet at vedkommende bruker hunder fra eget oppdrett: 15.000 

Hva vedkommende tar for en valp: 25.000

Hva vedkommende sitter igjen med etter et gjennomsnittlig kull: 160.000 brutto. Vedkommende har 4-5 kull årlig, noe som utgjør en brutto inntekt på langt over en halv million. 

Jeg vet at vedkommende mottar uføretrygd fordi hen skriker høyt om det i sosiale medier. Mulig jeg kan lite om uføretrygd osv, men jeg trodde vitterlig ikke at man skulle motta uføretrygd hvis man har en så høy inntekt? Det tilsvarer en inntekten til en lærer eller sykepleier. 

Inntekten er ikke så høy. Du må trekke fra utgiftene også. Og hva så om en ufør går 4000 kr i mnd i pluss? Seriøst, du har vel viktigere ting å fighte mot enn det? 

Anonymkode: bdb52...f0b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Melder jeg da i fra til nav eller til Skatteetaten?

Ingen. Fei for din egen dør og slutt å konspirer og ødelegg andres liv 

• Liker 5
Skrevet

Ikke hør på denne brukeren. Meld fra til både Nav og skatteetaten.

Hilsen ansatt i skatteetaten.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hundeoppdrett er svindyrt så hvis du har stålkontroll på hvor mange valper hun har solgt og du har regnet deg frem til en million så må du regne med at minst 70% av dette går til utgifter til å ha hundene, fôr, veterinær, chipping, evn kostnader til utstillinger, reise osv. Har hun tre kull i året med 6 valper per kull er det minst 10.000 i utgifter per valp før hun kan selge de og dette er da kun per valp og ikke medregnet ekstra sykdommer, operasjoner og utstillinger 

Hundeoppdrett er langt fra så dyrt som du påstår om man ikke driver seriøst. Vedkommende er en svært shabby, useriøs oppdretter som har lurt mange valpekjøpere. Bruker minimalt på helseundersøkelser, og ingenting på reise og utstilling da hen ikke bedriver dette. Hen lurer hannhundeiere til å bruke hannhundene deres gratis, også de hen har solgt.

Et kull på gjennomsnittlig 7 valper koster vedkommende maksimum 15.000 inkludert registrering i kennelklubben, veterinær og alle nødvendige ting og tang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Inntekten er ikke så høy. Du må trekke fra utgiftene også. Og hva så om en ufør går 4000 kr i mnd i pluss? Seriøst, du har vel viktigere ting å fighte mot enn det? 

Om alle tenkte slik så hadde det vært fritt frem for trygdesvindel.

Jeg tenker at alle som er imot ett tips til de riktige instansene selv mottar ytelser de egentlig ikke har krav på eller tjener penger ulovlig på siden.

Anonymkode: d3cac...3e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uføre skal ikke lønnes utover det de ikke har rett på. Jeg ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til slike mennesker. Hadde vedkommende vært ærlig så ok, men det vet jeg at vedkommende ikke er, og kommer til å melde fra til både Skatteetaten og nav, så får de isåfall finne ut om jeg tar feil eller ikke. Da har jeg i hvertfall gjort min plikt.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en sak for både Nav, skatteetaten og mattilsynet. Det hun holder på med er vel nærmest en valpefabrikk? 

Anonymkode: 98df0...45c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en sak for både Nav, skatteetaten og mattilsynet. Det hun holder på med er vel nærmest en valpefabrikk? 

Stemmer det.

Skrevet

Uføre skal ikke lønnes utover det de ikke har rett på. Jeg ønsker ikke at mine skattepenger skal gå til slike mennesker. Hadde vedkommende vært ærlig så ok, men det vet jeg at vedkommende ikke er, og kommer til å melde fra til både Skatteetaten og nav, så får de isåfall finne ut om jeg tar feil eller ikke. Da har jeg i hvertfall gjort min plikt.

Hvordan vet du at han/hun ikke melder fra i inntektsplanleggeren sin? Har vedkommende fortalt deg det?

Anonymkode: c4dba...41c

Skrevet

Hvordan vet du at han/hun ikke melder fra i inntektsplanleggeren sin? Har vedkommende fortalt deg det?

Det får være opp til de rette instansene å finne ut av.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hundeoppdrett er langt fra så dyrt som du påstår om man ikke driver seriøst. Vedkommende er en svært shabby, useriøs oppdretter som har lurt mange valpekjøpere. Bruker minimalt på helseundersøkelser, og ingenting på reise og utstilling da hen ikke bedriver dette. Hen lurer hannhundeiere til å bruke hannhundene deres gratis, også de hen har solgt.

Et kull på gjennomsnittlig 7 valper koster vedkommende maksimum 15.000 inkludert registrering i kennelklubben, veterinær og alle nødvendige ting og tang. 

Skulle gjerne likt å visst hvilken veterinær som tar så lavt betalt for tjenestene sine. Bare registrering, vaksine og chipping er mer enn 15k for 7 valper. Så skal de ha mat i tillegg.

For all del meld fra til både nav og skatteetaten, men har en lei følelse av at du ikke vet så mye om dette som du tror og at du lett kan drite på draget her. Formuleringen din oser av misunnelse og hevnlyst

Anonymkode: 5682f...ee1

• Liker 6
Skrevet

Spiller det noen rolle? Ved mistanke om svindel bør man melde i fra. Er hun ærlig har hun ingenting å frykte. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, inntekten er vitterlig så høy. Men de som driver seriøst kan også trekke fra gentester, bruk av hannhund, import av sperm, x antall utstillinger (pluss reise til/fra og overnattinger), utstyr til hundegårder etc. Det er forskjell på folk, også hundeoppdrettere. Derfor er det så utrolig viktig å undersøke oppdretteren man vurderer å kjøpe valp fra. 

Skrevet

Spiller det noen rolle? Ved mistanke om svindel bør man melde i fra. Er hun ærlig har hun ingenting å frykte. 

Selvfølgelig, jeg bare lurte siden hun var så veldig sikker i sin sak på at dette er svindel.

Syns dog det burde meldes inn til mattilsynet også hvis det virkelig er slik som beskrevet, for jeg får litt valpefabrikk feeling over det hele.

• Liker 5
Skrevet

Interessant dette med å legge seg opp i hva andre fordriver tiden sin med. TS kan kanskje først og fremst passe på seg selv?

Anonymkode: 0e7f0...cc8

• Liker 2
Skrevet

Skulle gjerne likt å visst hvilken veterinær som tar så lavt betalt for tjenestene sine. Bare registrering, vaksine og chipping er mer enn 15k for 7 valper. Så skal de ha mat i tillegg.

For all del meld fra til både nav og skatteetaten, men har en lei følelse av at du ikke vet så mye om dette som du tror og at du lett kan drite på draget her. Formuleringen din oser av misunnelse og hevnlyst

Anonymkode: 5682f...ee1

Da jeg registrerte kull sist betalte jeg ca 6500 for chip og vaksine for 7 valper. Hvilken veterinær dette er ønsker jeg ikke gå ut med, da jeg ønsker å forholde meg mest mulig anonym. Men det kan lønne seg å styre unna de store kjedene. I områder med flere veterinærer kan det være lurt å maile veterinærene og etterspørre pris.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessant dette med å legge seg opp i hva andre fordriver tiden sin med. TS kan kanskje først og fremst passe på seg selv?

Anonymkode: 0e7f0...cc8

Du skulle bare visst hvor mange hundeoppdrettere som er tatt for både trygdesvindel og skattesvindel. Det er ikke reint få. Forhåpentligvis blir hundeoppdrett skattepliktig med tiden.

Skrevet

Du skulle bare visst hvor mange hundeoppdrettere som er tatt for både trygdesvindel og skattesvindel. Det er ikke reint få. Forhåpentligvis blir hundeoppdrett skattepliktig med tiden.

Det er ingen skatteunntak for hundeoppdrett. Hvis det er næring er det skattepliktig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...