Gå til innhold

Back on track


Hvitløk

Anbefalte innlegg

I helgen ble det en rundtur på beina på nesten to mil. Det var en del oppover, så kjenner turen greit😂 Men veldig godt å få gått tur i vårværet. Forbrant over 1000 kalorier også. 

Kostholdsmessig går det så som så. Jeg kutter kveldsmaten fra søndag til torsdag, og koser meg litt ekstra med sen middag på fredag og lørdag. I helgen ble det mye salt mat, noen enheter alkohol og litt for mye smash🫣 Håper det ikke slår ut for mye på totalen for uka når vannvekta forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekta viste oppgang i dag. Tror det er pga for mye salt mat de siste dagene. Før påske viste vekta 72,2 på det laveste. I dag var jeg på 73,4. Virker som om jeg aldri klarer å gå ned. Orker ikke leve strengt, men det er vanskelig å finne balansen. Is på jobb, middag med en venninne der det diskes opp med dessert. Ikke rekke lunsjen på jobb, så man overfaller helgens snoprester. 

I dag skulle jeg egentlig på handletur for å finne nye klær, men jeg føler meg oppblåst og fæl og da blir det hvertfall ikke en hyggelig tur. Har egentlig sagt jeg ikke skal handle noe mer klær før jeg kommer under 70 kg. Men har veldig lyst på litt freshere vårklær. 

For noen år siden var jeg ganske mye sprekere enn jeg er nå. Vi skulle sjaue noe på jobb i dag, og for 2-3 år siden så gjorde vi det samme. I dag var det enormt mye tyngre enn hva det var sist. Jeg har tydeligvis ikke bygd muskler i det siste🙈 Må egentlig prøve å få inn en økt med kettlebell i løpet av kvelden i dag. Og så vil jeg ta en sykkeltur i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk skrev (1 time siden):

For noen år siden var jeg ganske mye sprekere enn jeg er nå. Vi skulle sjaue noe på jobb i dag, og for 2-3 år siden så gjorde vi det samme. I dag var det enormt mye tyngre enn hva det var sist. Jeg har tydeligvis ikke bygd muskler i det siste🙈

Vi er nok mange som har tapt en del muskler i løpet av koronatiden gitt..! nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif Men da har vi mye å jobbe med - det kan bare bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

Vi er nok mange som har tapt en del muskler i løpet av koronatiden gitt..! nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif Men da har vi mye å jobbe med - det kan bare bli bedre!

Så sant, så sant!

Jeg fikk tatt en økt med styrke på overkropp og så en mil på spinningsykkel. Ble tilsammen nesten en times trening, og det føles jo så godt etterpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sykkeltur ute! Ble nesten ei mil, men merket godt at spinning og utendørssykling er to vidt forskjellige ting. Fy flate så tunge bakkene er. Tok en fullkroppsøkt med vekter etterpå, så sier meg fornøyd med dagens økter. Har lyst til å lage meg en liste over treningen for mai.

  • 3. mai: utendørssykling 9,3 km på 37 min + styrke fullkropp på 20 min

Det har blitt litt for mye kos på kvelden de siste dagene for både jeg og mannen har vært slitne og dermed har vi plyndra skapene for alt søtt og salt. Hjelper ikke at mensen er rett rundt hjørnet heller😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, nesten ei mil!! Jeg syklet bare rundt her i nabolaget den turen for et par uker siden når vi tok ut syklene for sesongen 🤣 Imponert over deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en gåtur i solskinnet i dag☀️

  • 3. mai: utendørssykling 9,3 km på 37 min + styrke fullkropp på 20 min
  • 5. mai: gåtur 5,1 km på 52 minutter

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg trent litt igjen, det var veldig godt. Først ble det styrke på gulvet hjemme, men da hadde jeg to små medhjelpere så økta ble ikke så effektiv. Kjente at jeg hadde mer å gi så fikk tatt første joggeturen på over et år etterpå. Av de nesten fire kilometerne så jogget jeg 3,5 av dem sammenhengende Veldig godt å kjenne at det var musklene som måtte gi opp, ikke kondisen. 

Jeg så bilde av meg selv som ble tatt i helgen. Kjente jeg ble ordentlig deppa av det. Har følt at jeg har strammet opp litt og følt meg generelt freshere i det siste. Men på bildet så jeg at jeg var mye større enn jeg trodde. Det var et slag i trynet for å være ærlig. Men gjett om det gjorde meg mer motivert for å endre noen vaner. 

  • 3. mai: utendørssykling 9,3 km på 37 min + styrke fullkropp på 20 min
  • 5. mai: gåtur 5,1 km på 52 minutter
  • 7. mai: styrke fullkropp 24 minutter + joggetur 3,9 km på 32 minutter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det lenge siden en oppdatering her. Mai måned har vært en ordentlig drittmåned for å være ærlig. Jeg har slitt det siste året med panikkangst og fikk et skikkelig tilbakefall noen dager etter siste post. Det som gjorde alt hundre ganger verre var at jeg var støl og da skalv jeg såpass under panikkanfallet at jeg sluttet å stole på kroppen etterpå. Har ikke turt å trene hardt i tilfelle jeg får ny lik reaksjon. Mai og juni er utfordrende måneder når man sliter med panikk og agorafobi, med 17. mai, konfirmasjoner, avslutninger osv. Så jeg har ikke tenkt kosthold, ikke trent særlig og nå føler jeg meg bare dvask og sliten. Gleder meg til det roer seg om to og en halv uke, da kan jeg kanskje begynne å tenke sunn livsstil. Men frem til da handler hverdagen mest om å komme seg gjennom dagene med psyken i behold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke enkelt ut, og forstår at kosthold/trim ikke blir hovedfokuset da. Klem til deg! :klem:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta for første gang på lenge i dag. Den viste 71,7 kg. Dvs selv med null trening og spist hva jeg vil og føler for så har jeg gått ned. Er på mitt laveste på over to år! Hjelper kanskje å ha såpass angst at matlysten forsvinner😂 

Føler jeg er på vei ut av den verste kneika nå og håper jeg klarer å holde det i sjakk fremover. Snart er det ferie også😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra vekta har gått nedover :klem: Høres ut som du er på et bedre sted nå ja. Prøv å fortsett slik :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...