Gå til innhold

Back on track


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Hvordan har første dag tilbake i hverdagen gått for deg? Jeg lever fortsatt på at jeg klarte å la sjokoladen ligge i går 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Her har dagboka blitt nedprioritert etter jul og det har jammen meg vektnedgangen også. Startet 2022 med influensa, så en runde covid på meg og barna, og nå står jeg midt i salg av bolig.

Formen er ganske dårlig, og mye skyldes nok korona. Blir andpusten av å gå opp trappa til kontoret. På matfronten har det blitt mye takeout og kjappe løsninger, for ikke å snakke om is😂 Det har vært det eneste som har fristet i januar.

Håper jeg snart får tid til å prioritere meg selv, for dagene består av jobb, rydding, ivareta barn og soving. Sist jeg veide meg så lå vekta på rundt 77 kg. Men nå har jeg nok gått opp litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå skal det blåses liv i denne dagboka igjen! 

I vinter slet jeg med ettervirkninger av covid, jeg gikk konstant forkjølet og fikk betennelse i armen. Så kom innflytting i nytt hus med litt oppussing og en veldig travel innspurt på jobb. Har fått begynt såvidt med treningen igjen og heldigvis har formen kommet seg greit. Nå er det roligere dager og jeg har tid og overskudd til å etablere noen nye vaner. 

Status på vekt:

24.06: 74,0 kg

Lurer på om jeg skal begynne å logge treningsøktene mine her også. Det er inspirerende å se andre som gjør det i dagbøkene sine. Har innsett at løpekarrieren min er over, for sliter med nerver i klem i hofta. Jeg kan fint gå lange turer, men med en gang det jogges så kommer smertene. Derfor har jeg investert i en spinningsykkel. Det er så godt å kjenne at det er formen som setter begrensninger og ikke smerter. Kommer til å kombinere sykling innendørs og utendørs med styrkeøkter og videoene til growwithjo på YouTube. 

Mandag 27.06: 40 minuttes video med growwithjo. 

Det er godt å kjenne at formen er bedre. Sist jeg gjorde en video med henne, så måtte jeg gi meg ganske fort. Men nå klarte jeg hele uten å føle meg utslitt etterpå. Pulsen lå ganske høyt store deler av økta, så fikk brukt kroppen greit. 

Det er så deilig å kjenne seg motivert til trening og sunnere kosthold igjen! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og ny treningsøkt. 

28.06: 20 km på spinningsykkel.

Brukte lenger tid nå enn før, men kjørte opp motstanden ganske greit. Kjenner det godt i beina nå. Det er veldig deilig å kjenne på at formen er bedre for hver økt man tar. 

I går var ikke kostholdet det beste, da det ble et spontanbesøk hos familie og de satte frem både det ene og det andre. Viljestyrken var borte.. Men overskred ikke kaloribudsjettet noe særlig heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli har kommet og jeg skal sette meg et mål om antall treningsøkter for måneden. Jeg håper jeg klarer å runde 15 økter innen utgangen av måneden. 

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

Klarte 3 mil på under en time og det uten å bli totalt ødelagt etterpå. 

Vi har vært på en liten ferie noen dager nå, men mye god mat og en del bilkjøring. Gikk på vekta i dag morges og den viste 2,4 kg opp. Men, siden jeg har offisiell veiedag på fredager og jeg var bortreist i går så registerer jeg ingen vekt denne uka🤭 Skal gi kroppen en sjanse til å komme seg etter litt for mye feriekos, for vet at det er alt saltet og karbohydratene de siste dagene som gjør utslaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke  overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

I tillegg har jeg gått tur hver dag de dagene jeg ikke har trent, alt fra 3 til 10 km. Det synes på vekta, for denne ukes vekt er på 74,3. Deilig å være på vei nedover igjen. Det slo meg i går at for to år siden følte jeg meg så fresh den sommeren. Veide 66 kg og følte jeg kunne bruke hva jeg ville av klær. Nå går jeg rundt i løse shorts og uformelig t-skjorte. Har ikke hatt på meg sommerkjoler eller skjørt ennå denne sommeren. Håper jeg kommer til å føle meg vel i løpet av sommeren til å tørre å gå i de gamle klærne mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kom forkjølelsen😔 Følte meg litt sjaber i går, i dag er det null energi og kun usunn mat som frister. Dagens treningsøkt utgikk og det blir nok ikke noen i morgen heller. På tirsdag er planen å sykle en relativt lang tur utendørs, så krysser fingrene for at formen er bedre til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp. 

I tillegg er antall gåturer hittil i måneden på fem. Vet ikke helt om jeg skal telle med dem i antall treningsøkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6.økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6. økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

7. økt: 20. juli - 10 km spinning og 15 minutter med styrke på overkropp. 

 

Ser jeg når nok ikke målet mitt med antall økter i juli. Små barn som ikke vil sove i varmen, sykdom og nå overbelastning i leggen gjør at treningsmengden blir mindre enn planlagt. Prøver å holde meg innafor matmessing, men vekta rikker seg ikke. Går heller opp🙈 Mannen mener han kan se at kroppen strammes opp og kragebeina er tydeligere. Men ser det ikke selv og synes ikke klærne sitter løsere heller. Får bare fortsette i håp om at det løsner når varmen gir seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6. økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

7. økt: 20. juli - 10 km spinning og 15 minutter med styrke på overkropp. 

8. økt: 22. juli - 45 minutter med RingFit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe har tydeligvis skjedd mentalt. Jeg har ikke lyst på godteri, snacks eller kaker lenger. De siste dagene har det vært bursdagsfeiring og besøk med snop på kvelden, og det fristet ikke noen av gangene med noe usunt. Smågodtet smakte ikke godt i går kveld, kaken var kvalmende og jeg klarte ikke spise særlig av isen jeg tok til meg i selskapet. Og det med mensen rett rundt hjørnet😅 jeg vet ikke om det er psyken som sier ifra at dette ikke er bra eller bare kroppen som har begynt en avvenningsprosess. Skal nyte det så lenge det varer, for vil tro at det snur om ikke så lenge😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6. økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

7. økt: 20. juli - 10 km spinning og 15 minutter med styrke på overkropp. 

8. økt: 22. juli - 45 minutter med RingFit. 

9. økt: 24. juli - 25 km sykkeltur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6. økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

7. økt: 20. juli - 10 km spinning og 15 minutter med styrke på overkropp. 

8. økt: 22. juli - 45 minutter med RingFit. 

9. økt: 24. juli - 25 km sykkeltur. 

10. økt: 26. juli - 55 minutter med growwithjo. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1.økt: 2. juli - 30 km på spinningsykkel, 59 minutter. 

2.økt: 4. juli - 40 minutter med styrke på overkropp. 

3.økt: 6. juli - 10 km spinning og 20 minutter styrke overkropp. 

4.økt: 12. juli - 46 km sykkeltur. 

5. økt: 14. juli - 40 minutter styrke på overkropp

6. økt: 16. juli - 23 km fjelltur. 

7. økt: 20. juli - 10 km spinning og 15 minutter med styrke på overkropp. 

8. økt: 22. juli - 45 minutter med RingFit. 

9. økt: 24. juli - 25 km sykkeltur. 

10. økt: 26. juli - 55 minutter med growwithjo. 

11. økt: 28. juli - 10 km spinning med høy motstand og 30 minutter styrke på overkropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på handletur. Mange av klærne mine begynner å ha sett bedre dager, så måtte ha nye klær. Men innså jo underveis på turen at jeg liksågodt kunne finne frem tynneklærne mine fra kjelleren, for måtte stadig hente meg ny størrelse i butikken siden den jeg prøvde var for stor. Jeg veide 75,1 i dag, men jeg passer snart inn i klærne jeg brukte da jeg veide under 70😳 Har virkelig økt muskelmassen min. Det var skikkelig motivasjonsboost😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk skrev (På 29.7.2022 den 14.00):

I dag var jeg på handletur. Mange av klærne mine begynner å ha sett bedre dager, så måtte ha nye klær. Men innså jo underveis på turen at jeg liksågodt kunne finne frem tynneklærne mine fra kjelleren, for måtte stadig hente meg ny størrelse i butikken siden den jeg prøvde var for stor. Jeg veide 75,1 i dag, men jeg passer snart inn i klærne jeg brukte da jeg veide under 70😳 Har virkelig økt muskelmassen min. Det var skikkelig motivasjonsboost😄

Oi, så kult! Det er jo egentlig kroppssammensetning som er viktig. Tydeligvis er all treningen effektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så gøy å se at du har trent så mye i sommer. For en som har trent tilnærmet null i tre uker, men straks skal begynne igjen så var dette veldig motiverende lesning. :) 

 

Og grattis med nye størrelser ned. Jeg har forresten merket det samme som deg av å trene: økt muskelmasse gjør virkelig at kroppen endrer seg MYE uten at man nødvendigvis ser det på vekta. Veldig motiverende, særlig siden vekta ble vanskeligere å rikke jo lettere jeg ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...